abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62220339
Snel een vraagje. Met mijn Flying blue gold krijg ik ook miles bij Delta, toch?
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
pi_62225516
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:44 schreef JZweeds het volgende:
Snel een vraagje. Met mijn Flying blue gold krijg ik ook miles bij Delta, toch?
www.klm.com
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_62532572
Zojuist gelezen in de Flying Blue nieuwsbrief: Per 1 april 2009 wordt voor alle Ivory-deelnemers de geldigheidsduur van alle Award Miles verminderd van 36 naar 20 maanden.
pi_62532843
Beetje jammer. Programma van KLM gaat dus weer wat achteruit.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_62788279
Als je binnen 20 maanden genoeg award miles hebt voor een vlucht ben je waarschijnljk toch al silver geworden tijdens het verdienen daarvan. Het lijkt een maatregel om af te komen van die Ivory-deelnemers waarvan er toch maar weinig zullen doorstoten naar silver en verder.
pi_62788857
Hoe vaak per jaar worden die KLM web awards geupdate? Alle vluchten die er nu staan zijn voor Aug 31. En heeft BA ook zoiets?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 21:28:09 #82
45833 crew  Fogel
pi_62794381
De KLM promo@wards worden meestal eens per twee maanden vernieuwd.
Ik zie nog genoeg staan wat tot eind oktober te boeken is en waar je eind november de laatste retourmogelijkheid hebt. http://www.flyingbluenews(...)les/promoawards.html
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_62817813
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:58 schreef jaco het volgende:
Als je binnen 20 maanden genoeg award miles hebt voor een vlucht ben je waarschijnljk toch al silver geworden tijdens het verdienen daarvan. Het lijkt een maatregel om af te komen van die Ivory-deelnemers waarvan er toch maar weinig zullen doorstoten naar silver en verder.
Dat valt tegen. Ik blijf dit jaar waarschijnlijk toch weer net op de grens steken, terwijl ik toch wel genoeg Award miles heb.
  Moderator donderdag 30 oktober 2008 @ 19:35:28 #84
45833 crew  Fogel
pi_62819365
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:58 schreef jaco het volgende:
Ik denk dat je het verkeerd bedrijpt... je moet 1 enkele vlucht met de KLM of partner maken per 20 maanden om je punten te behouden (er staat nergens dat je punten moet verzamelen ter waarde van een awardvlucht om je punten te mogen houden). Als je dat niet eens lukt, heb je niks te zoeken in een frequent flyer programma wat mij betreft.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_62825442
Enige tijd aangemeld bij Lufthansa met een tijdelijke kaart, en ze zeggen dat je pas een echte kaart krijgt als je de mils ingevoerd hebt. Nu heb ik me al 3 keer aangemeld maar ik zie dus echt helemaal nergens waar ik mijn miles kan invoeren, laat staan inloggen met een tijdelijke kaart. Alleen members met een echte kaart en pincode kunnen inloggen.

Moet de komende tijd weer met Lufthansa gaan vliegen, dus zou toch graag de punten willen claimen.
  Moderator donderdag 30 oktober 2008 @ 23:23:00 #86
45833 crew  Fogel
pi_62825496
Je moet het nummer van die tijdelijke kaart bij het boeken al invullen, dan komt de kaart als het goed is vanzelf. Je kan eventueel ook lid van SAS worden, zijn deel van de Star Alliance en je krijgt ook punten voor Lufthansa vluchten.
pi_62825947
Ik heb die tijdelijke kaart in vliegtuig gekregen, en de stewardess zei toen dat ik gewoon ermee kon inloggen.
Dus niet, en heb toen een nieuwe account aangemaakt. Krijg je weer een tijdelijke account, maar inloggen kun je nergens omdat je altijd een code met pincode nodig hebt.
Ga wel ff een mailtje sturen naar de helpdesk.
pi_62839134
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik denk dat je het verkeerd bedrijpt... je moet 1 enkele vlucht met de KLM of partner maken per 20 maanden om je punten te behouden (er staat nergens dat je punten moet verzamelen ter waarde van een awardvlucht om je punten te mogen houden). Als je dat niet eens lukt, heb je niks te zoeken in een frequent flyer programma wat mij betreft.
Ik ging uit van het bericht in dit forum: Per 1 april 2009 wordt voor alle Ivory-deelnemers de geldigheidsduur van alle Award Miles verminderd van 36 naar 20 maanden. Ik nam dus aan dat je simpelweg je punten op moet maken voor de 20 maanden om zijn. Maar je hebt mijns inziens gelijk: met 1 vlucht stel je al je miles weer 20 maanden veilig.

De KLM wil duidelijk van de groep af die dit niet haalt. Die 20 maanden lijkt zelfs zo gekozen dat ze van (Zomer) vakantievliegers die de KLM een jaartje overslaan af willen.

Het is nog wel een interessante vraag: waarom willen ze hiervan af? Ze hoeven al die Ivory deelnemers alleen maar jaarlijks een kaart te sturen en een tijdschrift waaraan je kunt verdienen met advertenties. Deze Ivory deelnemers vormen verder een mooi adressenbestand met reizigers die meer dan gemiddeld gevoelig zijn voor KLM aanbiedingen.
pi_62879876
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:07 schreef jaco het volgende:

[..]
Het is nog wel een interessante vraag: waarom willen ze hiervan af? Ze hoeven al die Ivory deelnemers alleen maar jaarlijks een kaart te sturen en een tijdschrift waaraan je kunt verdienen met advertenties. Deze Ivory deelnemers vormen verder een mooi adressenbestand met reizigers die meer dan gemiddeld gevoelig zijn voor KLM aanbiedingen.
Voor KLM is het vooral een boekhoudkundige maatregel. Alle miles vertegenwoordigen een waarde die de KLM in de boeken moet opnemen. Door deze maatregel vervallen straks een flink aantal miles en staat de balans er weer wat beter voor.
  vrijdag 26 december 2008 @ 15:41:52 #90
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_64378488
Gaat de termijn van 20 maanden vanaf 1 april in of is het zo dat men vanaf 1 april terugrekent en alles wat ouder is dan 20 maanden eraf haalt?
pi_64427140
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:41 schreef oYo het volgende:
Gaat de termijn van 20 maanden vanaf 1 april in of is het zo dat men vanaf 1 april terugrekent en alles wat ouder is dan 20 maanden eraf haalt?
Gokje gezien eerdere ervaringen, maar ik denk dat per 1 april 2009 alle punten vervallen van kaarhouders die sinds 1 augustus 2007 niet meer met KLM gevlogen hebben. dan hebben ze namelijk gelijk op die datum een beter balans resultaat. En terecht, want al die balansverplichtingen voor punten die in de praktijk toch nooit opgesoepeerd zullen worden zijn eigenlijk maar onzin.
pi_64429617
Op de Flying Blue website staat letterlijk:
quote:
From 1 April 2009, for Ivory members, the validity period for all Award Miles will be reduced from 36 months to 20 months.
Taalkundig geanalyseerd betekent dit dat de Award Miles van voor 1 april 2009, 36 maanden geldig blijven. Voor volledige zekerheid zou je het aan Flying Blue moeten vragen.
pi_65415167
De Flying Blue website is geupdated en er staat nu ...
quote:
De nieuwe regel gaat 1 april 2009 in. Vanaf deze datum blijven Award Miles levenslang geldig, mits u een keer per 20 maanden een vlucht* maakt met een van onze partners**.
Deze regel geldt voor alle Flying Blue-deelnemers, ongeacht wanneer u bent ingeschreven. De regels zijn van toepassing op alle Award Miles, het maakt daar bij niet uit wanneer ze gespaard zijn.
( http://www.flyingblue-info.com/nl/duree.html#ancre2 )
Als je dus Miles had die bijna afliepen op 1 april, dan heb je een eenmalig voordeeltje dankzij de invoering van deze regel: ze blijven nogmaals 20 maanden geldig. Tenminste, zo begrijp ik deze tekst.
  maandag 26 januari 2009 @ 13:51:46 #94
112251 314
gimme pie!
pi_65418228
1x per 20 maanden moet toch wel te doen zijn dacht ik zo, al gebruik je het voor een citrytripje.. als je daarmee je duizenden miles behoudt zou ik het doen
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 20:42:10 #95
45833 crew  Fogel
pi_65432962
Maar waar wil je die duizenden miles dan voor gebruiken? De belasting van een retour is vaak al hoger dan een ticket inclusief belasting met een low-cost carrier. Met een LCC ben je totaal dan minder kwijt en het kost je zelfs geen bergen met miles...
  maandag 26 januari 2009 @ 22:11:22 #96
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_65436952
Als jemiles spaart via je AMEX vervallen je miles niet. Je schrijft regelmatig bij...

Heb dit gecheckt bij KLM.
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 22:16:42 #97
45833 crew  Fogel
pi_65437241
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:11 schreef oYo het volgende:
Als jemiles spaart via je AMEX vervallen je miles niet. Je schrijft regelmatig bij...

Da's wel een goeie op zich. Dat wil zeggen dat autohuur of hotelovernachtingen daar ook onder horen te vallen.

Als het goed is haal ik in maart de 100.000 punten.
pi_65438644
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:11 schreef oYo het volgende:

Weird ..... Ik dacht dat het bij die award miles ging om de Level miles die je in 20 maanden bij elkaar harkte. Ik krijg ook FB award miles via mijn Hhoners card maar die leveren geen level miles op, en die van amex ook niet.

Maar nu je het zegt kan ik me vaag herinneren dat ik van Amex wel eens gehoord hebt dat je award miles nooit vervallen. Ik dacht dat dit dus de Amex award miles waren en niet die via KLM. Maar goed als het zo is, blijft het dus "Dubble Dip". Tickets kopen met je prive Amex Card, zakelijk declareren en dus 2 x award miles vangen. Dit heeft Wouter Bos nog niet ontdekt!

Fogel
quote:

Maar waar wil je die duizenden miles dan voor gebruiken? De belasting van een retour is vaak al hoger dan een ticket inclusief belasting met een low-cost carrier. Met een LCC ben je totaal dan minder kwijt en het kost je zelfs geen bergen met miles...
Op zich wel juist, maar dat gaat alleen maar op voor een Europese trip en niet voor een intercontinentale vlucht. En daar zijn die miles nu juist zo handig voor. Want 25000 miles voor een anderhalf tot 2 uur vlucht in Europa is natuurlijk belachlijk wanneer ik voor 80000 miles in 10 tot 12 uur naar Azie of Zuid Amerika kan vliegen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Buzz129 op 26-01-2009 23:04:03 ]
pi_65444811
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:12 schreef jaco het volgende:
De Flying Blue website is geupdated en er staat nu ...
[..]

( http://www.flyingblue-info.com/nl/duree.html#ancre2 )
Als je dus Miles had die bijna afliepen op 1 april, dan heb je een eenmalig voordeeltje dankzij de invoering van deze regel: ze blijven nogmaals 20 maanden geldig. Tenminste, zo begrijp ik deze tekst.
Zo lees ik het ook ja
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 12:00:33 #100
45833 crew  Fogel
pi_65450258
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:48 schreef Buzz129 het volgende:

[..]
Fogel
[..]

Op zich wel juist, maar dat gaat alleen maar op voor een Europese trip en niet voor een intercontinentale vlucht. En daar zijn die miles nu juist zo handig voor. Want 25000 miles voor een anderhalf tot 2 uur vlucht in Europa is natuurlijk belachlijk wanneer ik voor 80000 miles in 10 tot 12 uur naar Azie of Zuid Amerika kan vliegen.
Mee eens, alleen voor intercontinentaal en bij voorkeur business class heeft het nut om punten te gebruiken. Maar ik gok dat de mensen die "klagen" dat ze eens per 20 maanden moeten vliegen om hun punten te behouden niet snel aan de vereiste 80000 punten zullen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')