www.klm.comquote:Op woensdag 8 oktober 2008 00:44 schreef JZweeds het volgende:
Snel een vraagje. Met mijn Flying blue gold krijg ik ook miles bij Delta, toch?
Dat valt tegen. Ik blijf dit jaar waarschijnlijk toch weer net op de grens steken, terwijl ik toch wel genoeg Award miles heb.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:58 schreef jaco het volgende:
Als je binnen 20 maanden genoeg award miles hebt voor een vlucht ben je waarschijnljk toch al silver geworden tijdens het verdienen daarvan. Het lijkt een maatregel om af te komen van die Ivory-deelnemers waarvan er toch maar weinig zullen doorstoten naar silver en verder.
Ik denk dat je het verkeerd bedrijpt... je moet 1 enkele vlucht met de KLM of partner maken per 20 maanden om je punten te behouden (er staat nergens dat je punten moet verzamelen ter waarde van een awardvlucht om je punten te mogen houden). Als je dat niet eens lukt, heb je niks te zoeken in een frequent flyer programma wat mij betreft.quote:Op woensdag 29 oktober 2008 17:58 schreef jaco het volgende:
Als je binnen 20 maanden genoeg award miles hebt voor een vlucht ben je waarschijnljk toch al silver geworden tijdens het verdienen daarvan. Het lijkt een maatregel om af te komen van die Ivory-deelnemers waarvan er toch maar weinig zullen doorstoten naar silver en verder.
Ik ging uit van het bericht in dit forum: Per 1 april 2009 wordt voor alle Ivory-deelnemers de geldigheidsduur van alle Award Miles verminderd van 36 naar 20 maanden. Ik nam dus aan dat je simpelweg je punten op moet maken voor de 20 maanden om zijn. Maar je hebt mijns inziens gelijk: met 1 vlucht stel je al je miles weer 20 maanden veilig.quote:Op donderdag 30 oktober 2008 19:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik denk dat je het verkeerd bedrijpt... je moet 1 enkele vlucht met de KLM of partner maken per 20 maanden om je punten te behouden (er staat nergens dat je punten moet verzamelen ter waarde van een awardvlucht om je punten te mogen houden). Als je dat niet eens lukt, heb je niks te zoeken in een frequent flyer programma wat mij betreft.
Voor KLM is het vooral een boekhoudkundige maatregel. Alle miles vertegenwoordigen een waarde die de KLM in de boeken moet opnemen. Door deze maatregel vervallen straks een flink aantal miles en staat de balans er weer wat beter voor.quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 15:07 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is nog wel een interessante vraag: waarom willen ze hiervan af? Ze hoeven al die Ivory deelnemers alleen maar jaarlijks een kaart te sturen en een tijdschrift waaraan je kunt verdienen met advertenties. Deze Ivory deelnemers vormen verder een mooi adressenbestand met reizigers die meer dan gemiddeld gevoelig zijn voor KLM aanbiedingen.
Gokje gezien eerdere ervaringen, maar ik denk dat per 1 april 2009 alle punten vervallen van kaarhouders die sinds 1 augustus 2007 niet meer met KLM gevlogen hebben. dan hebben ze namelijk gelijk op die datum een beter balans resultaat. En terecht, want al die balansverplichtingen voor punten die in de praktijk toch nooit opgesoepeerd zullen worden zijn eigenlijk maar onzin.quote:Op vrijdag 26 december 2008 15:41 schreef oYo het volgende:
Gaat de termijn van 20 maanden vanaf 1 april in of is het zo dat men vanaf 1 april terugrekent en alles wat ouder is dan 20 maanden eraf haalt?
Taalkundig geanalyseerd betekent dit dat de Award Miles van voor 1 april 2009, 36 maanden geldig blijven. Voor volledige zekerheid zou je het aan Flying Blue moeten vragen.quote:From 1 April 2009, for Ivory members, the validity period for all Award Miles will be reduced from 36 months to 20 months.
( http://www.flyingblue-info.com/nl/duree.html#ancre2 )quote:De nieuwe regel gaat 1 april 2009 in. Vanaf deze datum blijven Award Miles levenslang geldig, mits u een keer per 20 maanden een vlucht* maakt met een van onze partners**.
Deze regel geldt voor alle Flying Blue-deelnemers, ongeacht wanneer u bent ingeschreven. De regels zijn van toepassing op alle Award Miles, het maakt daar bij niet uit wanneer ze gespaard zijn.
Da's wel een goeie op zich. Dat wil zeggen dat autohuur of hotelovernachtingen daar ook onder horen te vallen.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:11 schreef oYo het volgende:
Als jemiles spaart via je AMEX vervallen je miles niet. Je schrijft regelmatig bij...
Heb dit gecheckt bij KLM.
Weird ..... Ik dacht dat het bij die award miles ging om de Level miles die je in 20 maanden bij elkaar harkte. Ik krijg ook FB award miles via mijn Hhoners card maar die leveren geen level miles op, en die van amex ook niet.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:11 schreef oYo het volgende:
Als jemiles spaart via je AMEX vervallen je miles niet. Je schrijft regelmatig bij...
Heb dit gecheckt bij KLM.
Op zich wel juist, maar dat gaat alleen maar op voor een Europese trip en niet voor een intercontinentale vlucht. En daar zijn die miles nu juist zo handig voor. Want 25000 miles voor een anderhalf tot 2 uur vlucht in Europa is natuurlijk belachlijk wanneer ik voor 80000 miles in 10 tot 12 uur naar Azie of Zuid Amerika kan vliegen.quote:
Maar waar wil je die duizenden miles dan voor gebruiken? De belasting van een retour is vaak al hoger dan een ticket inclusief belasting met een low-cost carrier. Met een LCC ben je totaal dan minder kwijt en het kost je zelfs geen bergen met miles...
Zo lees ik het ook jaquote:Op maandag 26 januari 2009 12:12 schreef jaco het volgende:
De Flying Blue website is geupdated en er staat nu ...
[..]
( http://www.flyingblue-info.com/nl/duree.html#ancre2 )
Als je dus Miles had die bijna afliepen op 1 april, dan heb je een eenmalig voordeeltje dankzij de invoering van deze regel: ze blijven nogmaals 20 maanden geldig. Tenminste, zo begrijp ik deze tekst.
Mee eens, alleen voor intercontinentaal en bij voorkeur business class heeft het nut om punten te gebruiken. Maar ik gok dat de mensen die "klagen" dat ze eens per 20 maanden moeten vliegen om hun punten te behouden niet snel aan de vereiste 80000 punten zullen komen.quote:Op maandag 26 januari 2009 22:48 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Fogel
[..]
Op zich wel juist, maar dat gaat alleen maar op voor een Europese trip en niet voor een intercontinentale vlucht. En daar zijn die miles nu juist zo handig voor. Want 25000 miles voor een anderhalf tot 2 uur vlucht in Europa is natuurlijk belachlijk wanneer ik voor 80000 miles in 10 tot 12 uur naar Azie of Zuid Amerika kan vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |