Ja jezus, en die gasten BLIJVEN maar bellen met hun aanbieding.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:32 schreef Fogel het volgende:
Leuke aanbieding van de KLM met Amex: 25.000 punten krijgen als je een combikaart aanvraagt, uiteraard met enkele voorwaarden (bv: eerste jaar wel contributie betalen, en in de eerste maand 500¤ uitgeven).
Zie hier: http://www.americanexpres(...)flyingblue/index.cgi
In je profiel zetten dat je niet in Nederland woont, dan ben je van ze afquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:48 schreef Hik het volgende:
[..]
Ja jezus, en die gasten BLIJVEN maar bellen met hun aanbieding.
idd :quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 11:48 schreef Hik het volgende:
[..]
Ja jezus, en die gasten BLIJVEN maar bellen met hun aanbieding.
Oh, wat klinkt dit bekend. Die silver card wordt een stuk lastiger dankzij die goedkope trip naar Lima.quote:Op vrijdag 13 juni 2008 09:02 schreef Hik het volgende:
Nu maar afwachten of ik dit jaar nog goud haal. Mijn organisatie heeft een ander boekkantoor, die meer hun best doen voor goedkope tickets. Prima natuurlijk, maar daar gaan m'n miles...
En ja dat is heel veel wanneer je dat vergelijkt mijn een veel langere afstand als AMS-BKK of AMS-GRU waar de totale toeslag 378 euro pp bedraagt.quote:Op dinsdag 30 september 2008 08:08 schreef jpjedi het volgende:
BA: 137.000 miles
Flying blue: 456.000 miles
Krisflyer (singapore): 79.000 miles
Kingfisher kings club: 124.000 miles
Had eigenlijk nooit naar die miles gekeken en ik wilde dus er maar eens een keer gebruik van maken. ik tickets opvragen met flying blue AMS-NY retour met mijn vrouw, zus en zwager... 1300 euro aan taxen en toelages.![]()
Lekker laten zitten dus
Ja inderdaad.. was wel beetje tegenvaller eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:26 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
En ja dat is heel veel wanneer je dat vergelijkt mijn een veel langere afstand als AMS-BKK of AMS-GRU waar de totale toeslag 378 euro pp bedraagt.
Door de wereld deals is het voor de korte termijn ook niet aantrekkelijk of een award ticket te kopen AMS-EWR. Kost je een hele hoop miles terwijl je al een ticket all in kunt krijgen voor 556 euro.
Dat is niet helemaal waar. Wanneer je AMS-NYC (of DTW of ORD etc.) vliegt kun je vaak nog upgraden. Kijk op seatcounter.com of er nog plaatsen in C vrij zijn en vraag dat nogmaals bij de bagage dropoff . Na de paspoort controle als een speer naar de transfer balie en vragen om een upgrade. Kost je 100 euro en 25000 miles voor een enkele reis. Doe ik heel vaak sinds we als bedrijfs policy geen Business Class meer vliegen maar daarvoor in de plaats een redelijk riante netto vergoeding als compensatie krijgen.quote:Op dinsdag 30 september 2008 12:32 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ja inderdaad.. was wel beetje tegenvaller eigenlijk.
Upgraden gaat ook al niet omdat je bij FB alleen kan upgraden als je in de hoogste klasse economy boekt.. die ticket kost al zowat net zoveel als een BC ticket..
?quote:Op dinsdag 30 september 2008 11:26 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
En ja dat is heel veel wanneer je dat vergelijkt mijn een veel langere afstand als AMS-BKK of AMS-GRU waar de totale toeslag 378 euro pp bedraagt.
Door de wereld deals is het voor de korte termijn ook niet aantrekkelijk of een award ticket te kopen AMS-EWR. Kost je een hele hoop miles terwijl je al een ticket all in kunt krijgen voor 556 euro.
Ik zou zeggen lees de foldertjes van * alliance eens door die je waarschijnlijk ook wel bij LH in het vliegtuig kunt vinden. Meer wil er eigenlijk hier niet over zeggen als je begrijpt wat ik bedoel!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:38 schreef axz0l het volgende:
Misschien een stomme vraag..
Ik heb dit jaar wat vluchten geboekt bij Lufthansa, en ik kan daarop zo'n 15.000 miles krijgen. Verder ben ik van plan nog wat vluichten te boeken bij Air Canada waardoor de miles alleen maar oplopen, alleen ben ik dus niet lid van dat frequent flyer programme, omdat ik nergens kan vinden of je contributie moet betalen of iets in die trend.
Wat zijn nou precies de voorwaarden? Moet je verplicht een X aantal vluchten per jaar maken? Zit er een bedrag aan per jaar wat je moet betalen om lid te worden van zo'n frequent flyer program?
Het enige wat ik wil is op mn vluchten wat miles sparen en die misschien eens te gebruiken voor een leuk souveniertje :p
Ligt er helemaal aan welke klasse je economy is..Je moet in een van de 3 hoogste klassen van economy zitten om te kunnen upgraden.quote:Op dinsdag 30 september 2008 14:09 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar. Wanneer je AMS-NYC (of DTW of ORD etc.) vliegt kun je vaak nog upgraden. Kijk op seatcounter.com of er nog plaatsen in C vrij zijn en vraag dat nogmaals bij de bagage dropoff . Na de paspoort controle als een speer naar de transfer balie en vragen om een upgrade. Kost je 100 euro en 25000 miles voor een enkele reis. Doe ik heel vaak sinds we als bedrijfs policy geen Business Class meer vliegen maar daarvoor in de plaats een redelijk riante netto vergoeding als compensatie krijgen.
quote:Op donderdag 2 oktober 2008 17:36 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan welke klasse je economy is..Je moet in een van de 3 hoogste klassen van economy zitten om te kunnen upgraden.
oftewel daar heb ik inderdaad dus ook geen klap aan.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:32 schreef TGV2 het volgende:
[..]
Upgraden met alleen miles: alleen indien er geboekt is in de Y, S of B klasse
Upgraden met miles en cash: alle andere boekingsklassen met uitzondering van V-klasse. DIt is alleen mogelijk op Schiphol en alleen voor een enkele reis.
Business class upgrades worden overigens geboekt in de I-klasse. Kijken of er nog plek is in C zegt dus niets.
Ja de tijd van bijna gratis vliegen op je miles is waarschijnlijk voorgoed voorbij. Het wordt tijd dat er eens iemand wakker wordt en dat het verplicht wordt om dit soort toeslagen in de basis ticket prijs te verdisconteren. Want nu wordt er zelfs met de toeslagen op de basis tarieven geconcurreerd. Maar dan zullen de benodigde miles per award ticket ook wel weer omhoog gaan.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 04:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
oftewel daar heb ik inderdaad dus ook geen klap aan.![]()
Griep miles
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:34 schreef Jaguarized het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is er een soort van fixed price per klasse maar lap je daarnaast ook nog eens miles? Best wel dubbelop dus. En het aantal miles vind ik dan niet terug.
Uiteindelijk is het wel reeel om een gestaffeld bedrag te moeten bijbetalen ten opzichte van full flex economy tickets, de duurste dus, die niets hoeven bij te betalen. Nu begrijp ik ook waarom ik onlangs 250 euro moest bijbetalen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:57 schreef Jaguarized het volgende:
Das toch belachelijk, doe dan één van beiden maar niet dubbelop.
Dat ligt dan waarschijnlijk toch wel aan de route die je vliegt. Zowel naar Singapore als naar Sao Paulo, heeft Air France me nog nooit gratis geupgrade terwijl ik dit bij KLM wel regelmatig meemaak. Ik krijg onderdehand een beetje de indruk dat (Nederlandse?) Platinum Members bij Air France een beetje gediscrimineerd worden t.o.v. de Fransen maar dat is een persoonlijk gevoel.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:46 schreef jpjedi het volgende:
Ik ben een beetje gek om bij te gaan lappen uit eigen zak. Bij Air france word ik regelmatig ongevraagd ge-upgrade en dat vind ik dan wel een fijne geste. Een ticket boeken met miles is nog steeds iets dat me dan geld kost maar als dat goedkoper is dan een los ticket dan kan ik daar nog zelf voor kiezen.
Aha! Hier kan je wel eens gelijk in hebben! Ik heb namelijk een AF nummerquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 23:22 schreef Buzz129 het volgende:
[..]
Dat ligt dan waarschijnlijk toch wel aan de route die je vliegt. Zowel naar Singapore als naar Sao Paulo, heeft Air France me nog nooit gratis geupgrade terwijl ik dit bij KLM wel regelmatig meemaak. Ik krijg onderdehand een beetje de indruk dat (Nederlandse?) Platinum Members bij Air France een beetje gediscrimineerd worden t.o.v. de Fransen maar dat is een persoonlijk gevoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |