abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:48:22 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60649863
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:32 schreef Fogel het volgende:
Leuke aanbieding van de KLM met Amex: 25.000 punten krijgen als je een combikaart aanvraagt, uiteraard met enkele voorwaarden (bv: eerste jaar wel contributie betalen, en in de eerste maand 500¤ uitgeven).
Zie hier: http://www.americanexpres(...)flyingblue/index.cgi
Ja jezus, en die gasten BLIJVEN maar bellen met hun aanbieding.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:41:47 #52
45833 crew  Fogel
pi_60651407
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:48 schreef Hik het volgende:

[..]

In je profiel zetten dat je niet in Nederland woont, dan ben je van ze af
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_60660649
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:48 schreef Hik het volgende:

[..]

idd :
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_60924852
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:02 schreef Hik het volgende:

Nu maar afwachten of ik dit jaar nog goud haal. Mijn organisatie heeft een ander boekkantoor, die meer hun best doen voor goedkope tickets. Prima natuurlijk, maar daar gaan m'n miles...
Oh, wat klinkt dit bekend. Die silver card wordt een stuk lastiger dankzij die goedkope trip naar Lima.

De 1e keer dat ik dit topic lees. Ik zie leuke aanbiedingen en ik ga maar eens wat beter opletten.
pi_62016221
BA: 137.000 miles
Flying blue: 456.000 miles
Krisflyer (singapore): 79.000 miles
Kingfisher kings club: 124.000 miles

Had eigenlijk nooit naar die miles gekeken en ik wilde dus er maar eens een keer gebruik van maken. ik tickets opvragen met flying blue AMS-NY retour met mijn vrouw, zus en zwager... 1300 euro aan taxen en toelages.

Lekker laten zitten dus
pi_62019564
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 08:08 schreef jpjedi het volgende:
BA: 137.000 miles
Flying blue: 456.000 miles
Krisflyer (singapore): 79.000 miles
Kingfisher kings club: 124.000 miles

Had eigenlijk nooit naar die miles gekeken en ik wilde dus er maar eens een keer gebruik van maken. ik tickets opvragen met flying blue AMS-NY retour met mijn vrouw, zus en zwager... 1300 euro aan taxen en toelages.

Lekker laten zitten dus
En ja dat is heel veel wanneer je dat vergelijkt mijn een veel langere afstand als AMS-BKK of AMS-GRU waar de totale toeslag 378 euro pp bedraagt.

Door de wereld deals is het voor de korte termijn ook niet aantrekkelijk of een award ticket te kopen AMS-EWR. Kost je een hele hoop miles terwijl je al een ticket all in kunt krijgen voor 556 euro.
pi_62020836
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:26 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

En ja dat is heel veel wanneer je dat vergelijkt mijn een veel langere afstand als AMS-BKK of AMS-GRU waar de totale toeslag 378 euro pp bedraagt.

Door de wereld deals is het voor de korte termijn ook niet aantrekkelijk of een award ticket te kopen AMS-EWR. Kost je een hele hoop miles terwijl je al een ticket all in kunt krijgen voor 556 euro.
Ja inderdaad.. was wel beetje tegenvaller eigenlijk.

Upgraden gaat ook al niet omdat je bij FB alleen kan upgraden als je in de hoogste klasse economy boekt.. die ticket kost al zowat net zoveel als een BC ticket..
pi_62022855
Het was mij ook al opgevallen dat de belastingen en heffingen enorm gestegen zijn. Ben afgelopen mei met een awardticket naar NY geweest voor een totaal van ¤180, dezelfde trip kost nu ¤337!
pi_62023173
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:32 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ja inderdaad.. was wel beetje tegenvaller eigenlijk.

Upgraden gaat ook al niet omdat je bij FB alleen kan upgraden als je in de hoogste klasse economy boekt.. die ticket kost al zowat net zoveel als een BC ticket..
Dat is niet helemaal waar. Wanneer je AMS-NYC (of DTW of ORD etc.) vliegt kun je vaak nog upgraden. Kijk op seatcounter.com of er nog plaatsen in C vrij zijn en vraag dat nogmaals bij de bagage dropoff . Na de paspoort controle als een speer naar de transfer balie en vragen om een upgrade. Kost je 100 euro en 25000 miles voor een enkele reis. Doe ik heel vaak sinds we als bedrijfs policy geen Business Class meer vliegen maar daarvoor in de plaats een redelijk riante netto vergoeding als compensatie krijgen.
  dinsdag 30 september 2008 @ 18:47:27 #60
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_62030381
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:26 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

?
sao paolo is 18 us$ voor non-residents dacht ik.
pi_62078817
Misschien een stomme vraag..
Ik heb dit jaar wat vluchten geboekt bij Lufthansa, en ik kan daarop zo'n 15.000 miles krijgen. Verder ben ik van plan nog wat vluichten te boeken bij Air Canada waardoor de miles alleen maar oplopen, alleen ben ik dus niet lid van dat frequent flyer programme, omdat ik nergens kan vinden of je contributie moet betalen of iets in die trend.
Wat zijn nou precies de voorwaarden? Moet je verplicht een X aantal vluchten per jaar maken? Zit er een bedrag aan per jaar wat je moet betalen om lid te worden van zo'n frequent flyer program?

Het enige wat ik wil is op mn vluchten wat miles sparen en die misschien eens te gebruiken voor een leuk souveniertje :p
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_62080138
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:38 schreef axz0l het volgende:
Misschien een stomme vraag..
Ik heb dit jaar wat vluchten geboekt bij Lufthansa, en ik kan daarop zo'n 15.000 miles krijgen. Verder ben ik van plan nog wat vluichten te boeken bij Air Canada waardoor de miles alleen maar oplopen, alleen ben ik dus niet lid van dat frequent flyer programme, omdat ik nergens kan vinden of je contributie moet betalen of iets in die trend.
Wat zijn nou precies de voorwaarden? Moet je verplicht een X aantal vluchten per jaar maken? Zit er een bedrag aan per jaar wat je moet betalen om lid te worden van zo'n frequent flyer program?

Het enige wat ik wil is op mn vluchten wat miles sparen en die misschien eens te gebruiken voor een leuk souveniertje :p
Ik zou zeggen lees de foldertjes van * alliance eens door die je waarschijnlijk ook wel bij LH in het vliegtuig kunt vinden. Meer wil er eigenlijk hier niet over zeggen als je begrijpt wat ik bedoel!
pi_62080395
Daar staat het dus niet duidelijk in...
ook op de website kan ik er niet helemaal wijs uit dus...
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_62081861
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:09 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Wanneer je AMS-NYC (of DTW of ORD etc.) vliegt kun je vaak nog upgraden. Kijk op seatcounter.com of er nog plaatsen in C vrij zijn en vraag dat nogmaals bij de bagage dropoff . Na de paspoort controle als een speer naar de transfer balie en vragen om een upgrade. Kost je 100 euro en 25000 miles voor een enkele reis. Doe ik heel vaak sinds we als bedrijfs policy geen Business Class meer vliegen maar daarvoor in de plaats een redelijk riante netto vergoeding als compensatie krijgen.
Ligt er helemaal aan welke klasse je economy is..Je moet in een van de 3 hoogste klassen van economy zitten om te kunnen upgraden.
pi_62087164
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:36 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ligt er helemaal aan welke klasse je economy is..Je moet in een van de 3 hoogste klassen van economy zitten om te kunnen upgraden.

Upgraden met alleen miles: alleen indien er geboekt is in de Y, S of B klasse
Upgraden met miles en cash: alle andere boekingsklassen met uitzondering van V-klasse. DIt is alleen mogelijk op Schiphol en alleen voor een enkele reis.

Business class upgrades worden overigens geboekt in de I-klasse. Kijken of er nog plek is in C zegt dus niets.
pi_62097918
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:32 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Upgraden met alleen miles: alleen indien er geboekt is in de Y, S of B klasse
Upgraden met miles en cash: alle andere boekingsklassen met uitzondering van V-klasse. DIt is alleen mogelijk op Schiphol en alleen voor een enkele reis.

Business class upgrades worden overigens geboekt in de I-klasse. Kijken of er nog plek is in C zegt dus niets.
oftewel daar heb ik inderdaad dus ook geen klap aan.

Griep miles
pi_62100974
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 04:41 schreef jpjedi het volgende:

[..]

oftewel daar heb ik inderdaad dus ook geen klap aan.

Griep miles
Ja de tijd van bijna gratis vliegen op je miles is waarschijnlijk voorgoed voorbij. Het wordt tijd dat er eens iemand wakker wordt en dat het verplicht wordt om dit soort toeslagen in de basis ticket prijs te verdisconteren. Want nu wordt er zelfs met de toeslagen op de basis tarieven geconcurreerd. Maar dan zullen de benodigde miles per award ticket ook wel weer omhoog gaan.

Maar je kunt niet ontkennen dat het nog steeds goedkoper is om met een classic- of flex award ticket te vliegen dan met het goedkoopste betaal ticket, als je dat al kunt krijgen. Retourtje AMS-KUL met KLM in Business Class over een paar weken kostte me slechts 375 euro + 120000 miles. Voor een betaal ticket In economy moet ik daar toch minstens 950 euro voor neertellen.
pi_62104326
Weliswaar in het Engels. Upgrade mogelijkheden met miles en cash bij KL/NW/KQ

From 2007 October 3rd onwards it will be possible for members traveling via Amsterdam Schiphol airport on KL, KQ and NW flights on tickets issued in T,Q,L,H,K,M classes to pay a fixed cash amount at Schiphol airport to get their ticket changed to an upgradeable B class fare and to then have a Business Class seat confirmed using miles.

The process is that the member must go to a Schiphol KLM ticket office (either in the check-in hall or in the departure gate area airside) and request the upgrade in question.

This cannot be requested at the KLM lounges.

The upgrade will only be confirmed if there are Business Class seats available and if the member has enough miles in their account at the time the request is made.

The cash amount to be paid will vary according to the specific Economy Class of ticket held:

T = 300 euro
Q = 250 euro
L = 200 euro
H = 150 euro
K = 125 euro
M = 100 euro

Tickets issued in V, G and W cannot be upgraded

The buy-up fee and upgrade applies only for direct flights from Amsterdam Schiphol airport - it does not apply to connection flights and return flights
pi_62104461
Dus als ik het goed begrijp is er een soort van fixed price per klasse maar lap je daarnaast ook nog eens miles? Best wel dubbelop dus. En het aantal miles vind ik dan niet terug.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_62104762
Ik ben een beetje gek om bij te gaan lappen uit eigen zak. Bij Air france word ik regelmatig ongevraagd ge-upgrade en dat vind ik dan wel een fijne geste. Een ticket boeken met miles is nog steeds iets dat me dan geld kost maar als dat goedkoper is dan een los ticket dan kan ik daar nog zelf voor kiezen.

Maar upgraden is een luxe die ik graag zie als tegenprestatie voor de vaste klant tegen inwisseling van de gespaarde miles. Maar om nou de profit op die vlucht nou nog een beetje hoger te maken door te gaan lappen voor een lege ruimere stoel dat zie ik niet zitten. Ik slaap of werk in het vliegtuig en dat gaat me even goed af in economy. Persoonlijk vind ik businessclass reizen voor bedrijven weg gegooid geld maar dat is een mening.

Alsof het niets is zeg...100 euro minimaal..Er zijn dagen dat ik ze niet in mijn portemonnee heb.
pi_62111415
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 13:34 schreef Jaguarized het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is er een soort van fixed price per klasse maar lap je daarnaast ook nog eens miles? Best wel dubbelop dus. En het aantal miles vind ik dan niet terug.

Klopt een vast bedrag per klasse + het normale aantal miles benodigd voor een upgrade.
pi_62111519
Das toch belachelijk, doe dan één van beiden maar niet dubbelop.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_62118492
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:57 schreef Jaguarized het volgende:
Das toch belachelijk, doe dan één van beiden maar niet dubbelop.
Uiteindelijk is het wel reeel om een gestaffeld bedrag te moeten bijbetalen ten opzichte van full flex economy tickets, de duurste dus, die niets hoeven bij te betalen. Nu begrijp ik ook waarom ik onlangs 250 euro moest bijbetalen.

Maar ik vind het wel vervelend bij KLM dat je op het moment van boeken via internet niet precies kan zien in welke klasse het ticket geboekt wordt.

En ja, bijbetalen vind ik niet zo heel erg. Onze bedrijfs policy is dat we helemaal geen business class meer vliegen maar daarvoor in de plaats een buitengewoon riante netto vergoeding krijgen waarvan ook met gemak 2 x een upgrade gekocht kan worden die we dan weer bruto mogen laten verrekenen. Dus "kost" het uiteindelijk maar de helft. Op dagvluchten naar Amerika doe ik dat regelmatig maar op een nachtvlucht naar Brazilie doe ik dat nooit. Hoeft ook niet wanneer je als platinum member automatisch de beste stoel in economy in een 777-300 krijgt. En omdat er daar toch 8 van zijn, maak ik me daar maar niet meer druk om.
pi_62118640
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 13:46 schreef jpjedi het volgende:
Ik ben een beetje gek om bij te gaan lappen uit eigen zak. Bij Air france word ik regelmatig ongevraagd ge-upgrade en dat vind ik dan wel een fijne geste. Een ticket boeken met miles is nog steeds iets dat me dan geld kost maar als dat goedkoper is dan een los ticket dan kan ik daar nog zelf voor kiezen.
Dat ligt dan waarschijnlijk toch wel aan de route die je vliegt. Zowel naar Singapore als naar Sao Paulo, heeft Air France me nog nooit gratis geupgrade terwijl ik dit bij KLM wel regelmatig meemaak. Ik krijg onderdehand een beetje de indruk dat (Nederlandse?) Platinum Members bij Air France een beetje gediscrimineerd worden t.o.v. de Fransen maar dat is een persoonlijk gevoel.
pi_62122194
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 23:22 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat ligt dan waarschijnlijk toch wel aan de route die je vliegt. Zowel naar Singapore als naar Sao Paulo, heeft Air France me nog nooit gratis geupgrade terwijl ik dit bij KLM wel regelmatig meemaak. Ik krijg onderdehand een beetje de indruk dat (Nederlandse?) Platinum Members bij Air France een beetje gediscrimineerd worden t.o.v. de Fransen maar dat is een persoonlijk gevoel.
Aha! Hier kan je wel eens gelijk in hebben! Ik heb namelijk een AF nummer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')