abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 11:48:22 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_60649863
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 21:32 schreef Fogel het volgende:
Leuke aanbieding van de KLM met Amex: 25.000 punten krijgen als je een combikaart aanvraagt, uiteraard met enkele voorwaarden (bv: eerste jaar wel contributie betalen, en in de eerste maand 500¤ uitgeven).
Zie hier: http://www.americanexpres(...)flyingblue/index.cgi
Ja jezus, en die gasten BLIJVEN maar bellen met hun aanbieding.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator vrijdag 8 augustus 2008 @ 12:41:47 #52
45833 crew  Fogel
pi_60651407
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:48 schreef Hik het volgende:

[..]

Ja jezus, en die gasten BLIJVEN maar bellen met hun aanbieding.
In je profiel zetten dat je niet in Nederland woont, dan ben je van ze af
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_60660649
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 11:48 schreef Hik het volgende:

[..]

Ja jezus, en die gasten BLIJVEN maar bellen met hun aanbieding.
idd :
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_60924852
quote:
Op vrijdag 13 juni 2008 09:02 schreef Hik het volgende:


Nu maar afwachten of ik dit jaar nog goud haal. Mijn organisatie heeft een ander boekkantoor, die meer hun best doen voor goedkope tickets. Prima natuurlijk, maar daar gaan m'n miles...
Oh, wat klinkt dit bekend. Die silver card wordt een stuk lastiger dankzij die goedkope trip naar Lima.

De 1e keer dat ik dit topic lees. Ik zie leuke aanbiedingen en ik ga maar eens wat beter opletten.
pi_62016221
BA: 137.000 miles
Flying blue: 456.000 miles
Krisflyer (singapore): 79.000 miles
Kingfisher kings club: 124.000 miles

Had eigenlijk nooit naar die miles gekeken en ik wilde dus er maar eens een keer gebruik van maken. ik tickets opvragen met flying blue AMS-NY retour met mijn vrouw, zus en zwager... 1300 euro aan taxen en toelages.

Lekker laten zitten dus
pi_62019564
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 08:08 schreef jpjedi het volgende:
BA: 137.000 miles
Flying blue: 456.000 miles
Krisflyer (singapore): 79.000 miles
Kingfisher kings club: 124.000 miles

Had eigenlijk nooit naar die miles gekeken en ik wilde dus er maar eens een keer gebruik van maken. ik tickets opvragen met flying blue AMS-NY retour met mijn vrouw, zus en zwager... 1300 euro aan taxen en toelages.

Lekker laten zitten dus
En ja dat is heel veel wanneer je dat vergelijkt mijn een veel langere afstand als AMS-BKK of AMS-GRU waar de totale toeslag 378 euro pp bedraagt.

Door de wereld deals is het voor de korte termijn ook niet aantrekkelijk of een award ticket te kopen AMS-EWR. Kost je een hele hoop miles terwijl je al een ticket all in kunt krijgen voor 556 euro.
pi_62020836
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:26 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

En ja dat is heel veel wanneer je dat vergelijkt mijn een veel langere afstand als AMS-BKK of AMS-GRU waar de totale toeslag 378 euro pp bedraagt.

Door de wereld deals is het voor de korte termijn ook niet aantrekkelijk of een award ticket te kopen AMS-EWR. Kost je een hele hoop miles terwijl je al een ticket all in kunt krijgen voor 556 euro.
Ja inderdaad.. was wel beetje tegenvaller eigenlijk.

Upgraden gaat ook al niet omdat je bij FB alleen kan upgraden als je in de hoogste klasse economy boekt.. die ticket kost al zowat net zoveel als een BC ticket..
pi_62022855
Het was mij ook al opgevallen dat de belastingen en heffingen enorm gestegen zijn. Ben afgelopen mei met een awardticket naar NY geweest voor een totaal van ¤180, dezelfde trip kost nu ¤337!
pi_62023173
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 12:32 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ja inderdaad.. was wel beetje tegenvaller eigenlijk.

Upgraden gaat ook al niet omdat je bij FB alleen kan upgraden als je in de hoogste klasse economy boekt.. die ticket kost al zowat net zoveel als een BC ticket..
Dat is niet helemaal waar. Wanneer je AMS-NYC (of DTW of ORD etc.) vliegt kun je vaak nog upgraden. Kijk op seatcounter.com of er nog plaatsen in C vrij zijn en vraag dat nogmaals bij de bagage dropoff . Na de paspoort controle als een speer naar de transfer balie en vragen om een upgrade. Kost je 100 euro en 25000 miles voor een enkele reis. Doe ik heel vaak sinds we als bedrijfs policy geen Business Class meer vliegen maar daarvoor in de plaats een redelijk riante netto vergoeding als compensatie krijgen.
  dinsdag 30 september 2008 @ 18:47:27 #60
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_62030381
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 11:26 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

En ja dat is heel veel wanneer je dat vergelijkt mijn een veel langere afstand als AMS-BKK of AMS-GRU waar de totale toeslag 378 euro pp bedraagt.

Door de wereld deals is het voor de korte termijn ook niet aantrekkelijk of een award ticket te kopen AMS-EWR. Kost je een hele hoop miles terwijl je al een ticket all in kunt krijgen voor 556 euro.
?
sao paolo is 18 us$ voor non-residents dacht ik.
pi_62078817
Misschien een stomme vraag..
Ik heb dit jaar wat vluchten geboekt bij Lufthansa, en ik kan daarop zo'n 15.000 miles krijgen. Verder ben ik van plan nog wat vluichten te boeken bij Air Canada waardoor de miles alleen maar oplopen, alleen ben ik dus niet lid van dat frequent flyer programme, omdat ik nergens kan vinden of je contributie moet betalen of iets in die trend.
Wat zijn nou precies de voorwaarden? Moet je verplicht een X aantal vluchten per jaar maken? Zit er een bedrag aan per jaar wat je moet betalen om lid te worden van zo'n frequent flyer program?

Het enige wat ik wil is op mn vluchten wat miles sparen en die misschien eens te gebruiken voor een leuk souveniertje :p
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_62080138
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:38 schreef axz0l het volgende:
Misschien een stomme vraag..
Ik heb dit jaar wat vluchten geboekt bij Lufthansa, en ik kan daarop zo'n 15.000 miles krijgen. Verder ben ik van plan nog wat vluichten te boeken bij Air Canada waardoor de miles alleen maar oplopen, alleen ben ik dus niet lid van dat frequent flyer programme, omdat ik nergens kan vinden of je contributie moet betalen of iets in die trend.
Wat zijn nou precies de voorwaarden? Moet je verplicht een X aantal vluchten per jaar maken? Zit er een bedrag aan per jaar wat je moet betalen om lid te worden van zo'n frequent flyer program?

Het enige wat ik wil is op mn vluchten wat miles sparen en die misschien eens te gebruiken voor een leuk souveniertje :p
Ik zou zeggen lees de foldertjes van * alliance eens door die je waarschijnlijk ook wel bij LH in het vliegtuig kunt vinden. Meer wil er eigenlijk hier niet over zeggen als je begrijpt wat ik bedoel!
pi_62080395
Daar staat het dus niet duidelijk in...
ook op de website kan ik er niet helemaal wijs uit dus...
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_62081861
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 14:09 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Wanneer je AMS-NYC (of DTW of ORD etc.) vliegt kun je vaak nog upgraden. Kijk op seatcounter.com of er nog plaatsen in C vrij zijn en vraag dat nogmaals bij de bagage dropoff . Na de paspoort controle als een speer naar de transfer balie en vragen om een upgrade. Kost je 100 euro en 25000 miles voor een enkele reis. Doe ik heel vaak sinds we als bedrijfs policy geen Business Class meer vliegen maar daarvoor in de plaats een redelijk riante netto vergoeding als compensatie krijgen.
Ligt er helemaal aan welke klasse je economy is..Je moet in een van de 3 hoogste klassen van economy zitten om te kunnen upgraden.
pi_62087164
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 17:36 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Ligt er helemaal aan welke klasse je economy is..Je moet in een van de 3 hoogste klassen van economy zitten om te kunnen upgraden.

Upgraden met alleen miles: alleen indien er geboekt is in de Y, S of B klasse
Upgraden met miles en cash: alle andere boekingsklassen met uitzondering van V-klasse. DIt is alleen mogelijk op Schiphol en alleen voor een enkele reis.

Business class upgrades worden overigens geboekt in de I-klasse. Kijken of er nog plek is in C zegt dus niets.
pi_62097918
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:32 schreef TGV2 het volgende:

[..]

Upgraden met alleen miles: alleen indien er geboekt is in de Y, S of B klasse
Upgraden met miles en cash: alle andere boekingsklassen met uitzondering van V-klasse. DIt is alleen mogelijk op Schiphol en alleen voor een enkele reis.

Business class upgrades worden overigens geboekt in de I-klasse. Kijken of er nog plek is in C zegt dus niets.
oftewel daar heb ik inderdaad dus ook geen klap aan.

Griep miles
pi_62100974
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 04:41 schreef jpjedi het volgende:

[..]

oftewel daar heb ik inderdaad dus ook geen klap aan.

Griep miles
Ja de tijd van bijna gratis vliegen op je miles is waarschijnlijk voorgoed voorbij. Het wordt tijd dat er eens iemand wakker wordt en dat het verplicht wordt om dit soort toeslagen in de basis ticket prijs te verdisconteren. Want nu wordt er zelfs met de toeslagen op de basis tarieven geconcurreerd. Maar dan zullen de benodigde miles per award ticket ook wel weer omhoog gaan.

Maar je kunt niet ontkennen dat het nog steeds goedkoper is om met een classic- of flex award ticket te vliegen dan met het goedkoopste betaal ticket, als je dat al kunt krijgen. Retourtje AMS-KUL met KLM in Business Class over een paar weken kostte me slechts 375 euro + 120000 miles. Voor een betaal ticket In economy moet ik daar toch minstens 950 euro voor neertellen.
pi_62104326
Weliswaar in het Engels. Upgrade mogelijkheden met miles en cash bij KL/NW/KQ

From 2007 October 3rd onwards it will be possible for members traveling via Amsterdam Schiphol airport on KL, KQ and NW flights on tickets issued in T,Q,L,H,K,M classes to pay a fixed cash amount at Schiphol airport to get their ticket changed to an upgradeable B class fare and to then have a Business Class seat confirmed using miles.

The process is that the member must go to a Schiphol KLM ticket office (either in the check-in hall or in the departure gate area airside) and request the upgrade in question.

This cannot be requested at the KLM lounges.

The upgrade will only be confirmed if there are Business Class seats available and if the member has enough miles in their account at the time the request is made.

The cash amount to be paid will vary according to the specific Economy Class of ticket held:

T = 300 euro
Q = 250 euro
L = 200 euro
H = 150 euro
K = 125 euro
M = 100 euro

Tickets issued in V, G and W cannot be upgraded

The buy-up fee and upgrade applies only for direct flights from Amsterdam Schiphol airport - it does not apply to connection flights and return flights
pi_62104461
Dus als ik het goed begrijp is er een soort van fixed price per klasse maar lap je daarnaast ook nog eens miles? Best wel dubbelop dus. En het aantal miles vind ik dan niet terug.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_62104762
Ik ben een beetje gek om bij te gaan lappen uit eigen zak. Bij Air france word ik regelmatig ongevraagd ge-upgrade en dat vind ik dan wel een fijne geste. Een ticket boeken met miles is nog steeds iets dat me dan geld kost maar als dat goedkoper is dan een los ticket dan kan ik daar nog zelf voor kiezen.

Maar upgraden is een luxe die ik graag zie als tegenprestatie voor de vaste klant tegen inwisseling van de gespaarde miles. Maar om nou de profit op die vlucht nou nog een beetje hoger te maken door te gaan lappen voor een lege ruimere stoel dat zie ik niet zitten. Ik slaap of werk in het vliegtuig en dat gaat me even goed af in economy. Persoonlijk vind ik businessclass reizen voor bedrijven weg gegooid geld maar dat is een mening.

Alsof het niets is zeg...100 euro minimaal..Er zijn dagen dat ik ze niet in mijn portemonnee heb.
pi_62111415
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 13:34 schreef Jaguarized het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is er een soort van fixed price per klasse maar lap je daarnaast ook nog eens miles? Best wel dubbelop dus. En het aantal miles vind ik dan niet terug.

Klopt een vast bedrag per klasse + het normale aantal miles benodigd voor een upgrade.
pi_62111519
Das toch belachelijk, doe dan één van beiden maar niet dubbelop.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_62118492
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 18:57 schreef Jaguarized het volgende:
Das toch belachelijk, doe dan één van beiden maar niet dubbelop.
Uiteindelijk is het wel reeel om een gestaffeld bedrag te moeten bijbetalen ten opzichte van full flex economy tickets, de duurste dus, die niets hoeven bij te betalen. Nu begrijp ik ook waarom ik onlangs 250 euro moest bijbetalen.

Maar ik vind het wel vervelend bij KLM dat je op het moment van boeken via internet niet precies kan zien in welke klasse het ticket geboekt wordt.

En ja, bijbetalen vind ik niet zo heel erg. Onze bedrijfs policy is dat we helemaal geen business class meer vliegen maar daarvoor in de plaats een buitengewoon riante netto vergoeding krijgen waarvan ook met gemak 2 x een upgrade gekocht kan worden die we dan weer bruto mogen laten verrekenen. Dus "kost" het uiteindelijk maar de helft. Op dagvluchten naar Amerika doe ik dat regelmatig maar op een nachtvlucht naar Brazilie doe ik dat nooit. Hoeft ook niet wanneer je als platinum member automatisch de beste stoel in economy in een 777-300 krijgt. En omdat er daar toch 8 van zijn, maak ik me daar maar niet meer druk om.
pi_62118640
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 13:46 schreef jpjedi het volgende:
Ik ben een beetje gek om bij te gaan lappen uit eigen zak. Bij Air france word ik regelmatig ongevraagd ge-upgrade en dat vind ik dan wel een fijne geste. Een ticket boeken met miles is nog steeds iets dat me dan geld kost maar als dat goedkoper is dan een los ticket dan kan ik daar nog zelf voor kiezen.
Dat ligt dan waarschijnlijk toch wel aan de route die je vliegt. Zowel naar Singapore als naar Sao Paulo, heeft Air France me nog nooit gratis geupgrade terwijl ik dit bij KLM wel regelmatig meemaak. Ik krijg onderdehand een beetje de indruk dat (Nederlandse?) Platinum Members bij Air France een beetje gediscrimineerd worden t.o.v. de Fransen maar dat is een persoonlijk gevoel.
pi_62122194
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 23:22 schreef Buzz129 het volgende:

[..]

Dat ligt dan waarschijnlijk toch wel aan de route die je vliegt. Zowel naar Singapore als naar Sao Paulo, heeft Air France me nog nooit gratis geupgrade terwijl ik dit bij KLM wel regelmatig meemaak. Ik krijg onderdehand een beetje de indruk dat (Nederlandse?) Platinum Members bij Air France een beetje gediscrimineerd worden t.o.v. de Fransen maar dat is een persoonlijk gevoel.
Aha! Hier kan je wel eens gelijk in hebben! Ik heb namelijk een AF nummer
pi_62220339
Snel een vraagje. Met mijn Flying blue gold krijg ik ook miles bij Delta, toch?
Lundqvist, Magnus Johanson: Hejå, hejå LHC!
O-H-I-O; Buckeyes
pi_62225516
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 00:44 schreef JZweeds het volgende:
Snel een vraagje. Met mijn Flying blue gold krijg ik ook miles bij Delta, toch?
www.klm.com
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_62532572
Zojuist gelezen in de Flying Blue nieuwsbrief: Per 1 april 2009 wordt voor alle Ivory-deelnemers de geldigheidsduur van alle Award Miles verminderd van 36 naar 20 maanden.
pi_62532843
Beetje jammer. Programma van KLM gaat dus weer wat achteruit.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_62788279
Als je binnen 20 maanden genoeg award miles hebt voor een vlucht ben je waarschijnljk toch al silver geworden tijdens het verdienen daarvan. Het lijkt een maatregel om af te komen van die Ivory-deelnemers waarvan er toch maar weinig zullen doorstoten naar silver en verder.
pi_62788857
Hoe vaak per jaar worden die KLM web awards geupdate? Alle vluchten die er nu staan zijn voor Aug 31. En heeft BA ook zoiets?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator woensdag 29 oktober 2008 @ 21:28:09 #82
45833 crew  Fogel
pi_62794381
De KLM promo@wards worden meestal eens per twee maanden vernieuwd.
Ik zie nog genoeg staan wat tot eind oktober te boeken is en waar je eind november de laatste retourmogelijkheid hebt. http://www.flyingbluenews(...)les/promoawards.html
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_62817813
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:58 schreef jaco het volgende:
Als je binnen 20 maanden genoeg award miles hebt voor een vlucht ben je waarschijnljk toch al silver geworden tijdens het verdienen daarvan. Het lijkt een maatregel om af te komen van die Ivory-deelnemers waarvan er toch maar weinig zullen doorstoten naar silver en verder.
Dat valt tegen. Ik blijf dit jaar waarschijnlijk toch weer net op de grens steken, terwijl ik toch wel genoeg Award miles heb.
  Moderator donderdag 30 oktober 2008 @ 19:35:28 #84
45833 crew  Fogel
pi_62819365
quote:
Op woensdag 29 oktober 2008 17:58 schreef jaco het volgende:
Als je binnen 20 maanden genoeg award miles hebt voor een vlucht ben je waarschijnljk toch al silver geworden tijdens het verdienen daarvan. Het lijkt een maatregel om af te komen van die Ivory-deelnemers waarvan er toch maar weinig zullen doorstoten naar silver en verder.
Ik denk dat je het verkeerd bedrijpt... je moet 1 enkele vlucht met de KLM of partner maken per 20 maanden om je punten te behouden (er staat nergens dat je punten moet verzamelen ter waarde van een awardvlucht om je punten te mogen houden). Als je dat niet eens lukt, heb je niks te zoeken in een frequent flyer programma wat mij betreft.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_62825442
Enige tijd aangemeld bij Lufthansa met een tijdelijke kaart, en ze zeggen dat je pas een echte kaart krijgt als je de mils ingevoerd hebt. Nu heb ik me al 3 keer aangemeld maar ik zie dus echt helemaal nergens waar ik mijn miles kan invoeren, laat staan inloggen met een tijdelijke kaart. Alleen members met een echte kaart en pincode kunnen inloggen.

Moet de komende tijd weer met Lufthansa gaan vliegen, dus zou toch graag de punten willen claimen.
  Moderator donderdag 30 oktober 2008 @ 23:23:00 #86
45833 crew  Fogel
pi_62825496
Je moet het nummer van die tijdelijke kaart bij het boeken al invullen, dan komt de kaart als het goed is vanzelf. Je kan eventueel ook lid van SAS worden, zijn deel van de Star Alliance en je krijgt ook punten voor Lufthansa vluchten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_62825947
Ik heb die tijdelijke kaart in vliegtuig gekregen, en de stewardess zei toen dat ik gewoon ermee kon inloggen.
Dus niet, en heb toen een nieuwe account aangemaakt. Krijg je weer een tijdelijke account, maar inloggen kun je nergens omdat je altijd een code met pincode nodig hebt.
Ga wel ff een mailtje sturen naar de helpdesk.
pi_62839134
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 19:35 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik denk dat je het verkeerd bedrijpt... je moet 1 enkele vlucht met de KLM of partner maken per 20 maanden om je punten te behouden (er staat nergens dat je punten moet verzamelen ter waarde van een awardvlucht om je punten te mogen houden). Als je dat niet eens lukt, heb je niks te zoeken in een frequent flyer programma wat mij betreft.
Ik ging uit van het bericht in dit forum: Per 1 april 2009 wordt voor alle Ivory-deelnemers de geldigheidsduur van alle Award Miles verminderd van 36 naar 20 maanden. Ik nam dus aan dat je simpelweg je punten op moet maken voor de 20 maanden om zijn. Maar je hebt mijns inziens gelijk: met 1 vlucht stel je al je miles weer 20 maanden veilig.

De KLM wil duidelijk van de groep af die dit niet haalt. Die 20 maanden lijkt zelfs zo gekozen dat ze van (Zomer) vakantievliegers die de KLM een jaartje overslaan af willen.

Het is nog wel een interessante vraag: waarom willen ze hiervan af? Ze hoeven al die Ivory deelnemers alleen maar jaarlijks een kaart te sturen en een tijdschrift waaraan je kunt verdienen met advertenties. Deze Ivory deelnemers vormen verder een mooi adressenbestand met reizigers die meer dan gemiddeld gevoelig zijn voor KLM aanbiedingen.
pi_62879876
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:07 schreef jaco het volgende:

[..]
Het is nog wel een interessante vraag: waarom willen ze hiervan af? Ze hoeven al die Ivory deelnemers alleen maar jaarlijks een kaart te sturen en een tijdschrift waaraan je kunt verdienen met advertenties. Deze Ivory deelnemers vormen verder een mooi adressenbestand met reizigers die meer dan gemiddeld gevoelig zijn voor KLM aanbiedingen.
Voor KLM is het vooral een boekhoudkundige maatregel. Alle miles vertegenwoordigen een waarde die de KLM in de boeken moet opnemen. Door deze maatregel vervallen straks een flink aantal miles en staat de balans er weer wat beter voor.
  vrijdag 26 december 2008 @ 15:41:52 #90
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_64378488
Gaat de termijn van 20 maanden vanaf 1 april in of is het zo dat men vanaf 1 april terugrekent en alles wat ouder is dan 20 maanden eraf haalt?
pi_64427140
quote:
Op vrijdag 26 december 2008 15:41 schreef oYo het volgende:
Gaat de termijn van 20 maanden vanaf 1 april in of is het zo dat men vanaf 1 april terugrekent en alles wat ouder is dan 20 maanden eraf haalt?
Gokje gezien eerdere ervaringen, maar ik denk dat per 1 april 2009 alle punten vervallen van kaarhouders die sinds 1 augustus 2007 niet meer met KLM gevlogen hebben. dan hebben ze namelijk gelijk op die datum een beter balans resultaat. En terecht, want al die balansverplichtingen voor punten die in de praktijk toch nooit opgesoepeerd zullen worden zijn eigenlijk maar onzin.
pi_64429617
Op de Flying Blue website staat letterlijk:
quote:
From 1 April 2009, for Ivory members, the validity period for all Award Miles will be reduced from 36 months to 20 months.
Taalkundig geanalyseerd betekent dit dat de Award Miles van voor 1 april 2009, 36 maanden geldig blijven. Voor volledige zekerheid zou je het aan Flying Blue moeten vragen.
pi_65415167
De Flying Blue website is geupdated en er staat nu ...
quote:
De nieuwe regel gaat 1 april 2009 in. Vanaf deze datum blijven Award Miles levenslang geldig, mits u een keer per 20 maanden een vlucht* maakt met een van onze partners**.
Deze regel geldt voor alle Flying Blue-deelnemers, ongeacht wanneer u bent ingeschreven. De regels zijn van toepassing op alle Award Miles, het maakt daar bij niet uit wanneer ze gespaard zijn.
( http://www.flyingblue-info.com/nl/duree.html#ancre2 )
Als je dus Miles had die bijna afliepen op 1 april, dan heb je een eenmalig voordeeltje dankzij de invoering van deze regel: ze blijven nogmaals 20 maanden geldig. Tenminste, zo begrijp ik deze tekst.
  maandag 26 januari 2009 @ 13:51:46 #94
112251 314
gimme pie!
pi_65418228
1x per 20 maanden moet toch wel te doen zijn dacht ik zo, al gebruik je het voor een citrytripje.. als je daarmee je duizenden miles behoudt zou ik het doen
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 20:42:10 #95
45833 crew  Fogel
pi_65432962
Maar waar wil je die duizenden miles dan voor gebruiken? De belasting van een retour is vaak al hoger dan een ticket inclusief belasting met een low-cost carrier. Met een LCC ben je totaal dan minder kwijt en het kost je zelfs geen bergen met miles...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 26 januari 2009 @ 22:11:22 #96
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_65436952
Als jemiles spaart via je AMEX vervallen je miles niet. Je schrijft regelmatig bij...

Heb dit gecheckt bij KLM.
  Moderator maandag 26 januari 2009 @ 22:16:42 #97
45833 crew  Fogel
pi_65437241
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:11 schreef oYo het volgende:
Als jemiles spaart via je AMEX vervallen je miles niet. Je schrijft regelmatig bij...

Heb dit gecheckt bij KLM.
Da's wel een goeie op zich. Dat wil zeggen dat autohuur of hotelovernachtingen daar ook onder horen te vallen.

Als het goed is haal ik in maart de 100.000 punten.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_65438644
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:11 schreef oYo het volgende:
Als jemiles spaart via je AMEX vervallen je miles niet. Je schrijft regelmatig bij...

Heb dit gecheckt bij KLM.
Weird ..... Ik dacht dat het bij die award miles ging om de Level miles die je in 20 maanden bij elkaar harkte. Ik krijg ook FB award miles via mijn Hhoners card maar die leveren geen level miles op, en die van amex ook niet.

Maar nu je het zegt kan ik me vaag herinneren dat ik van Amex wel eens gehoord hebt dat je award miles nooit vervallen. Ik dacht dat dit dus de Amex award miles waren en niet die via KLM. Maar goed als het zo is, blijft het dus "Dubble Dip". Tickets kopen met je prive Amex Card, zakelijk declareren en dus 2 x award miles vangen. Dit heeft Wouter Bos nog niet ontdekt!

Fogel
quote:

Maar waar wil je die duizenden miles dan voor gebruiken? De belasting van een retour is vaak al hoger dan een ticket inclusief belasting met een low-cost carrier. Met een LCC ben je totaal dan minder kwijt en het kost je zelfs geen bergen met miles...
Op zich wel juist, maar dat gaat alleen maar op voor een Europese trip en niet voor een intercontinentale vlucht. En daar zijn die miles nu juist zo handig voor. Want 25000 miles voor een anderhalf tot 2 uur vlucht in Europa is natuurlijk belachlijk wanneer ik voor 80000 miles in 10 tot 12 uur naar Azie of Zuid Amerika kan vliegen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Buzz129 op 26-01-2009 23:04:03 ]
pi_65444811
quote:
Op maandag 26 januari 2009 12:12 schreef jaco het volgende:
De Flying Blue website is geupdated en er staat nu ...
[..]

( http://www.flyingblue-info.com/nl/duree.html#ancre2 )
Als je dus Miles had die bijna afliepen op 1 april, dan heb je een eenmalig voordeeltje dankzij de invoering van deze regel: ze blijven nogmaals 20 maanden geldig. Tenminste, zo begrijp ik deze tekst.
Zo lees ik het ook ja
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator dinsdag 27 januari 2009 @ 12:00:33 #100
45833 crew  Fogel
pi_65450258
quote:
Op maandag 26 januari 2009 22:48 schreef Buzz129 het volgende:

[..]
Fogel
[..]

Op zich wel juist, maar dat gaat alleen maar op voor een Europese trip en niet voor een intercontinentale vlucht. En daar zijn die miles nu juist zo handig voor. Want 25000 miles voor een anderhalf tot 2 uur vlucht in Europa is natuurlijk belachlijk wanneer ik voor 80000 miles in 10 tot 12 uur naar Azie of Zuid Amerika kan vliegen.
Mee eens, alleen voor intercontinentaal en bij voorkeur business class heeft het nut om punten te gebruiken. Maar ik gok dat de mensen die "klagen" dat ze eens per 20 maanden moeten vliegen om hun punten te behouden niet snel aan de vereiste 80000 punten zullen komen.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')