abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76689421
quote:
Op maandag 11 januari 2010 18:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar als de rayonhoofden alleen al gaan overwegen om samen een kopje thee te gaan drinken was dat al breed uitgemeten in de diverse media .
idd, dan zou Henk Angenent bij DWDD hebben gezeten en Pauw&Witteman hadden Evert van Benthem laten overkomen...
pi_76689506
quote:
Op maandag 11 januari 2010 19:00 schreef AlmightyArjen het volgende:

[..]

idd, dan zou Henk Angenent bij DWDD hebben gezeten en Pauw&Witteman hadden Evert van Benthem laten overkomen...
En SBS zou zich omvormen tot een 24uurs Piet Paulusmazender
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76694210
ijsbaan hier is helemaal verprutst moet eerst dooi komen voordat het weer wat word
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 09:01:42 #229
8781 crew  Frutsel
pi_77041570
quote:
Winter van 1985 had gelijkenis met huidige winter

Ad Vermaas heeft een voor de rubriek weerhistorie - in de komende Weerspiegel van februari - over de winter van 1985 geschreven. In stenostiijl het volgende:
25 jaar geleden. 1985. Steenkoude en sneeuwrijke periode in januari. Kurkdroge februari met stralend zonnige vorstperiode van 2 weken. Elfstedentocht 21ste. Lenteachtig begin en eind.

Van de drie wintermaanden in 1984-85 was januari met afstand de koudste. Dit, door een periode van 2½ week met volop (zeer) strenge vorst. Tijdens de eerste 10 dagen van die periode viel er veelvuldig (veel) sneeuw. In een aantal opzichten leek januari 1985 wel op de afgelopen januarimaand, zij het dat de kou destijds veel intenser was dan nu: in de Arctische lucht kwam het meerdere malen tot diepvriesminima. De sneeuw was er de oorzaak van dat een Elfstedentocht er, ondanks de strenge en langdurige vorst, toch niet in zat.

In de laatste januaridecade werd de vorst geruisloos opgeruimd. Rond de maandwisseling waren er dagen met temperaturen in de dubbele cijfers. De winter leek heel ver weg, maar na een zachte eerste februariweek kwam de vorst toch nog terug. Maar wel op een heel andere manier dan in januari. Ditmaal viel er alleen aan het begin van de vorstperiode sneeuw, en dat alleen nog maar in het zuiden. Vervolgens was er een combinatie van vorst en zon. Aanvankelijk stond er daarbij nog een straffe wind, maar toen die ging liggen waren er tal van heerlijke winterdagen, met veelal strenge (stralings)vorst in de nacht en overdag lichte vorst of temperaturen rond het vriespunt. Mede doordat het water nog koud was van de januarivorst, groeide de ijslaag snel. Toertochten volop en als climax op de 21ste dan toch nog de Elfstedentocht.
Eigenlijk 1 of 2 dagen te laat, want juist op de 21ste was de dooi ingevallen en kwam er water op het ijs. Maar ach, wat deerde het. Na 22 jaar werd De Tocht der Tochten weer verreden.
pi_77041727
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]
De hoop levend aan het houden?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator woensdag 20 januari 2010 @ 09:15:11 #231
8781 crew  Frutsel
pi_77041798
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 09:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De hoop levend aan het houden?
pi_77042854
Er is nog hoop: na het weekend begint het weer met vriezen Ik hoop alleen wel dat dan die sneeuwrommel op/in het ijs weg is. En dat vraag ik me af...
  woensdag 20 januari 2010 @ 14:53:06 #233
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_77053801
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 10:08 schreef AlmightyArjen het volgende:
Er is nog hoop: na het weekend begint het weer met vriezen Ik hoop alleen wel dat dan die sneeuwrommel op/in het ijs weg is. En dat vraag ik me af...
Volgens mij ligt er nog zoveel sneeuw daar, zelfs vannacht sneeuw.. maargoed duurt nog wel ff de winterperiode dus wie weet !
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 20 januari 2010 @ 16:16:59 #234
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_77057455
Er is afgelopen nacht wel een heel dun laagje sneeuw gevallen maar volgens mij is het meeste nu weg.
Géén kloon van tvlxd!
pi_77057771
Hm, voorspellingen voor de komende 14 dagen wijzen op een of 2 vorstdagen en daarna weer dooi. Nog geen tocht der tochten in zicht.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')