quote:Op zondag 17 december 2006 23:58 schreef Knipoogje het volgende:
Post hier gewoon youtube filmpjes/vondsten van optredens die jij als beste ooit beschouwt, waar je tranen van kreeg of dat je gewoon dacht van \'wooow\'
Sommigen hebben waarschijnlijk niet zo vaak buitenlandse idols/x-factor gevolgd, maar er zitten echt juweltjes tussen, dus het topic kan een mooie database worden![]()
quote:Op zondag 17 december 2006 23:58 schreef Knipoogje het volgende:
Dan trap ik wel af met mijn top 3.
1. Anthony Calleas - The Prayer
Dit vind ik persoonlijk de allerbeste performance die ik ooit heb mogen aanschouwen. De beste zanger die een Idols ooit heeft voortgebracht.
2. Jennifer Hudson - Circle of Life
Deze griet heeft zo onwijs veel power in haar stem. Meer dan enig ander idol die ik heb gezien.
3. Kurt Nilsen - Beautiful Day
Toen ik hem zag gaan optreden dacht ik hoe zo\'n lelijkerd in godsnaam kan winnen. Maar hij zong alle andere world idols naar huis
Tip: Omdat er niet zoveel X-factor materiaal te vinden is; Leona is toch ook wel heel erg goed:
Leona - Somewhere over the rainbow
quote:Op maandag 18 december 2006 00:55 schreef avdbree het volgende:
Nessun Dorma door Damien Leith (Australian Idol SE04, judges' choice) vond ik een stuk mooier klinken dan Anthony Callas ....
Damien Leith - Nessun Dorma
Hallelujah (viewer's choice) vond ik m ook wel mooi zingen (maar goed ik vind het ook een mooi nummer), jammer dat het door de beschikbare tijd op een gegeven moment zo 'rushed' is (hoe veel keer wil je nou "Hallelujah" achter mekaar horen?), maar ik vind het mooi.
Damien Leith - Hallelujah
Wat 'Over the Rainbow' betreft vond ik Katherine McPhee (American Idol, SE06) wel aardig goed....
Katherine McPhee - Over the Rainbow
quote:Op maandag 18 december 2006 01:37 schreef Svensational het volgende:
Shayne Ward - I Believe In A Thing Called Love. Thnx to Marble
!
quote:Op maandag 18 december 2006 01:38 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Tering deze was goed:
Constantine - Bohemian Rhapsody
Dit was ook tof!
Carrie Underwood - Alone
Lekker bleren:
Vonzell Solomon - Chain of Fools
Ze had veel verder moeten komen, jammer dat de pers haar eruit gooide door haar woorden te verdraaien:
Mandisa - Never
quote:Op maandag 18 december 2006 07:35 schreef Cee het volgende:
Jullie vergeten Jennifer Hudson's "Weekend in New England", schande!
http://www.youtube.com/watch?v=Ds8CuV-LQ1w
Dit was ook meteen d'r laatste optreden want ze kreeg de minste stemmen.Gelukkig heeft ze afgelopen week een Golden Globe nominatie binnen gekregen dus 't komt wel goed met haar.
Shane's "I believe in a thing called love", ik heb liever Shane Wiebe's versie van Canadian Idol!Dan wil ik graag uit de categorie Canadian Idol ook "Space Oddity" van Jacob Hoggard bijvoegen. Maar helaas kan ik geen YouTube versie vinden van beide videos.
Dan maar Kelly Clarkson's "Natural Woman" met de verrassende noot op het eind.
http://www.youtube.com/watch?v=Wip7w0MCZxA
quote:Op maandag 18 december 2006 08:43 schreef PeRi het volgende:
Ik blijf Will Young fan.
Light my Fire - Popidols 1 Finale. Slechte kwaliteit filmpje wel..
quote:Op maandag 18 december 2006 15:09 schreef superhero87 het volgende:
Ja, dan moet Leona's I will always love you, hier tog ook maar even bijgezet worden![]()
http://www.youtube.com/watch?v=9eGOwdLSUrM
Kelly Clarkson: Natural women
http://www.youtube.com/watch?v=_4iOOe7XElI
quote:Op maandag 18 december 2006 19:30 schreef Cee het volgende:
En als voormalig Clay Aiken fanatic wil ik zijn Bridge over Troubled Water jullie ook niet onthouden.
http://www.youtube.com/watch?v=QC9SKjdoTXg
quote:Op dinsdag 19 december 2006 14:16 schreef Étoile het volgende:
In het kader van I will always love you:
de Duitse Judith Lefeber
oh, en Shayne![]()
![]()
quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:20 schreef iv0 het volgende:
Australian Idol 1.10.06. mag niet meer worden vertoond op youtube maar gelukkig staan er nog stukjes op Myspace. Zodat jullie kunnen genieten van Bobby Flynn hier zingt hij ijn versie van Under Pressure. Echt genieten!
http://vidsearch.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=1233233606
enjoy!
quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:48 schreef iv0 het volgende:
Voor de voormalig Clay Aiken fan, Clay is nogal wat veranderd in de laatste finale aflevering komt hij terug om een grote fan van hem te verrassen. Hij komt echt geniaal binnen lopen, en de fan die overigens niet kan zingen wordt helemaal maf.
http://www.youtube.com/watch?v=d4T2Sysf_w4&search=Clay%20Aiken%20American%20Idol
en ja het is echt Clay Aiken!
quote:Op woensdag 20 december 2006 14:48 schreef Marble het volgende:
Ja, Shayne is de beste mannelijke deelnemer die internationaal ooit uit Pop Idol en zijn diverse spinoffs is voortgekomen. En I Believe In A Thing Called Love was zijn meest beste optreden. Maar zijn meer dan verpletterende overwinningsnummer mag natuurlijk ook niet onvermeld blijven.
Maar het allerbeste optreden ooit (alleen jammer van dat kapsel) blijft wmb Alone van de orkaan van American Idol 4, Carrie Underwood. De originele artiesten waren daar ook zo van onder de indruk dat ze haar later nog gevraagd hebben om het met hen samen te brengen, waarbij ze het origineel en passant even compleet van het podium af zingt.
Ook haar adembenemende zegeviering mogen we niet vergeten. Al blijft er in dat kader natuurlijk niets zo mooi en legendarisch als die van Shayne's vrouwelijke equivalent.
Wat onze oosterburen betreft blijft bijvoorbeeld Fallin' van de morele winnares van DSDS3 toch wel ongelooflijk goed. Helaas staan er van de morele winnares van de editie daarvóór (Denise Tillmanns) geen filmpjes op. Maar wel van het grootste podiumbeest van Europa, waar onze zuiderburen mee gezegend waren.
En de meest hartverwarmende optredens ooit zijn het duet van S Club's Rachel Stevens en een vreselijk verlegen (en daarom extra schattige) Gareth Gates, en Kevin Covais' bigbandinterpretatie van What's New Pussycat uit AI5. De schaterende Kellie Pickler achter de piano maakt het helemaal af.
quote:Op woensdag 20 december 2006 22:40 schreef Knipoogje het volgende:
De winnares van Canadian Idol kan er ook wat van hoor
Eva Avila - How come you don't call me
Een van de betere winnaressen van Idols. Super performance!
quote:Op woensdag 20 december 2006 22:55 schreef Knipoogje het volgende:
En Latoya London met haar verpletterende workshop. Ze had 10 seconden zendtijd in alle voorgaande afleveringen en zingt de rest eventjes naar huis
En tijdens het zoeken naar Eva Avila kwam ik trouwens ook de beste beatboxer van IDols tegen
http://www.youtube.com/watch?v=Nx00sFk5sdQ
quote:Op donderdag 21 december 2006 10:36 schreef Knipoogje het volgende:
En blijf me trouwens nog steeds afvragen hoe Glennis Grace had gescoord als Idols in '94 was gehouden.
Soundmixfinale: Glennis Grace - One moment in time
quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:55 schreef Tom_Tom- het volgende:
Paris Bennett - Fever
Paris Bennett was natuurlijk gewoon de leukste en beste zangeres van American Idol 5, en dit optreden is gewoon fenomenaal.. Jammer van Rod Stewart.
.
Ook de auditie van Rhonetta mag niet ontbreken in dit rijtje. Zonder twijfel de leukste auditie van AI5.
In de categorie tragisch: de exit van Gracia in het eerste seizoen van de Duitse Idols. Kandidaat Daniel kan het niet meer aan, en stomme muffe doos Vanessa mag blijven. Historische tv! En als bewijs dat Gracia er echt onterecht uit lag, haar versie van Memory. Uit een of andere musical, geloof ik. MIsschien kennen jullie Gracia nog wel omdat ze meedeed aan het Songfestival, wat wel een grote flater was.
De winnares van American Idol 3, Fantasia, heeft een geweldige uitvoering van Summertime gedaan. Alleen daarom al heeft ze terecht gewonnen.
Kelly Clarkson's Stuff Like That There uit de bigbandronde is denk ik wel m'n favoriete optreden van haar bij American Idol. De combinatie van het nummer, de zang en haar performance maken het heel erg goed.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 22:00 schreef Cee het volgende:
[..]
Uit 'Cats'.![]()
Hier nog een link naar het optreden van Lisa Leuschner, uit American Idol 3. Ze is nooit verder gekomen dan deze ronde helaas. Veel mensen waren het daar niet mee eens. Tot overmaat van ramp werd ze wel uitgenodigd voor de wildcardshow, maar slechts een aantal van de wildcard-kandidaten mochten tijdens de show zingen nadat ze die zelfde middag workshops hadden gevolgd met Randy Jackson. Randy's commentaar: "Je hebt één van de beste stemmen van dit seizoen maar je mag niet zingen voor de wildcard."![]()
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:53 schreef LeBeau het volgende:
Katharine McPhee - Over the Rainbow was echt geweldig. Leona krijgt superveel eer voor haar vertolking, maar die van Katharine vind ik toch nog iets beter. Wat een diva. Black Horse And A Cherry Tree en Someone To Watch Over Me waren ook geweldig.
Paris Bennett - These Foolish Things, ook briliant. Jammer van die outfit.![]()
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 23:53 schreef LeBeau het volgende:
Katharine McPhee - Over the Rainbow was echt geweldig. Leona krijgt superveel eer voor haar vertolking, maar die van Katharine vind ik toch nog iets beter. Wat een diva. Black Horse And A Cherry Tree en Someone To Watch Over Me waren ook geweldig.
Paris Bennett - These Foolish Things, ook briliant. Jammer van die outfit.![]()
Last but not least, mijn eigen favoriet:quote:Op zondag 4 februari 2007 08:20 schreef dolfg het volgende:
Dit jaar bij AI al twee hele mooie optredens gezien:
Sundance Head:
http://www.youtube.com/watch?v=tIcaYG-xuEk
En Melinda Doolittle:
http://www.youtube.com/watch?v=aOpAhVVMhNo
Dat gaat nog wat worden dit jaar!![]()
quote:Op donderdag 18 januari 2007 11:53 schreef BVO het volgende:
Anwar Robinson met What a Wonderful World.
Ja want oh oh oh wat is het moeilijk even een leuk clipje uit te zoeken.quote:
Echt vet die Shayne ja. De Nederlandse Idols kunnen hun gewone stem al nauwelijks controleren, maar hij heeft echt een uitstekende falset.quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:43 schreef alwaysthebest het volgende:
Shayne Ward - That's my goal
Shayne Ward - Somewhere over the rainbow
Eigenlijk passen al zijn optredend hier wel. Met als klapper: Shayne Ward - I believe in a thing called love
Maar dat is wel van X Factor.
Een paar World Idol optredens:winnaar van World Idol: Kurt Nilsen - Beautiful day Will Young - Light my Fire
Eigenlijk wel jaquote:Op maandag 8 oktober 2007 13:44 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Ja want oh oh oh wat is het moeilijk even een leuk clipje uit te zoeken.
Hier staat de workshopversie. Inclusief het commentaar van Henkjan: Ik zou met jou een plaat willen maken. Later dacht hij daar toch iets anders over... Maar zoals een Engels spreekwoord zegt: be careful what you wish for, because you might just get it ...quote:Op maandag 8 oktober 2007 16:57 schreef alwaysthebest het volgende:Raffaëla - Disco Inferno
(ik kan de workshopeditie niet vinden op YT).
Toen had hij nog een beautiful hope.quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:33 schreef Riparius het volgende:
[..]
Hier staat de workshopversie. Inclusief het commentaar van Henkjan: Ik zou met jou een plaat willen maken. Later dacht hij daar toch iets anders over...
Een van mijn favorieten... vanavond post ik er meerquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:57 schreef alwaysthebest het volgende:Raffaëla - Disco Inferno
(ik kan de workshopeditie niet vinden op YT).
Eva Avila heeft ook Wild Horses gedaanquote:Op maandag 8 oktober 2007 16:16 schreef charmed_angel het volgende:
Kim - Idool 2007
http://www.youtube.com/watch?v=8FC7yuZ9zGU&mode=related&search=
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |