Ik wil het heel graag leren, maar een banjo is wel in een andere stemming. Hangt er wel een beetje vanaf wat voor banjo je hebt. Een bluegrassbanjo (met 4,5 snaar) is sowieso heel anders gestemd. Een tenorbanjo (met 4 snaren) is gestemd zoals een viool.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:01 schreef Falcon4ever het volgende:
Heeft er hier iemand ooit op een Banjo gespeelt? Zoja, speelt 't een beetje als een gewone gitaar?
't is niet dat ik persé een Banjo wil maar ik vind 't altijd wel grappig klinken als ik zo'n bluegrass muziekje hoor. Super vrolijk instrumentquote:Op maandag 8 oktober 2007 00:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik wil het heel graag leren, maar een banjo is wel in een andere stemming. Hangt er wel een beetje vanaf wat voor banjo je hebt. Een bluegrassbanjo (met 4,5 snaar) is sowieso heel anders gestemd. Een tenorbanjo (met 4 snaren) is gestemd zoals een viool.
En je dacht dat je goede timing had?quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:59 schreef Witchfynder het volgende:
Zo, vandaag een clicktrackoefening gehad in de oefenruimte mbt de opnames die wij binnenkort gaan doen. Da's wel ff andere koek, zeg..
Op zich ging dat ook niet slecht hoor, maar we merken nu dat in sommige nummers we in verschillende stukken ook erg wisselen qua BPM.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:31 schreef Litpho het volgende:
[..]
En je dacht dat je goede timing had?.
Ach, dat doet Stairway ook. Sommige regels zijn goed om af en toe (en met reden) te brekenquote:Op maandag 8 oktober 2007 00:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Op zich ging dat ook niet slecht hoor, maar we merken nu dat in sommige nummers we in verschillende stukken ook erg wisselen qua BPM.
Dat is wel fijn, ja. Alhoewel met een goede sequencer ook niet direct iets wat je uren zou moeten kosten als je je arrangement op zich al wel goed op papier hebt staan (waar welke stukken komen, niet noodzakelijk precies wie welk nootje waar speelt).quote:Maar wordt nog irritant om de begeleidingstracks te klussen met al die 6/8 naar 4/4 etc wisselingen die we hebben..
Je hart slaat ook niet altijd in hetzelfde tempo.quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:38 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ach, dat doet Stairway ook. Sommige regels zijn goed om af en toe (en met reden) te breken.
[..]
Dat is wel fijn, ja. Alhoewel met een goede sequencer ook niet direct iets wat je uren zou moeten kosten als je je arrangement op zich al wel goed op papier hebt staan (waar welke stukken komen, niet noodzakelijk precies wie welk nootje waar speelt).
Leg jij het de platenmaatschappijen uit die ook verzonnen hebben dat niemand langer dan drie minuten naar hetzelfde nummer kan luisteren?quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:39 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Je hart slaat ook niet altijd in hetzelfde tempo.
Viva el progressivo!quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Leg jij het de platenmaatschappijen uit die ook verzonnen hebben dat niemand langer dan drie minuten naar hetzelfde nummer kan luisteren?
Als je een constante klik (dus zonder accenten) gebruikt heb je dat laatste probleem al omzeildquote:Op maandag 8 oktober 2007 00:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Op zich ging dat ook niet slecht hoor, maar we merken nu dat in sommige nummers we in verschillende stukken ook erg wisselen qua BPM.
Maar wordt nog irritant om de begeleidingstracks te klussen met al die 6/8 naar 4/4 etc wisselingen die we hebben..
Er bestaan ook "gitaarbanjo's".quote:Op maandag 8 oktober 2007 00:20 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik wil het heel graag leren, maar een banjo is wel in een andere stemming. Hangt er wel een beetje vanaf wat voor banjo je hebt. Een bluegrassbanjo (met 4,5 snaar) is sowieso heel anders gestemd. Een tenorbanjo (met 4 snaren) is gestemd zoals een viool.
Omdat u niet recht en hoekig bent...quote:Op maandag 8 oktober 2007 07:27 schreef Aresdreams het volgende:
Een stagg!
die komen krom uit de doos en moeten dan nog recht gebogen worden, naar het schijnt
Ook alleen maar gehoord van mensen die bij Feedback schijnen te werkenquote:Op maandag 8 oktober 2007 08:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Omdat u niet recht en hoekig bent....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |