abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games maandag 8 oktober 2007 @ 09:22:18 #201
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_53783930
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:20 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Nog slechter dan Jantje W als ik mij niet vergis. .
Klopt.

Het is ook ongelovelijk hoe Blind ze crediet houd bij sommige mensen. Leuk dat hij aanvoerder was toen we de CL wonnen maar dat maakt nog geen goede coach van je.
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
pi_53783944
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:17 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Van de Vaart, Babel, Sneijder, De Jong (die deed het prima toen) zijn imo wel wat beter dan wat er nu op het middenveld staat.
Van wat er nu op het veld staat ja. Maar vorig jaar stond er gewoon een prima selectie. Met een Sneijder in topvorm, Stam als leider, Gabri als bikkelaar, Huntelaar als goaltjesdief en later kwam zelfs Davids nog. Toch werd er niet geweldig gevoetbald.
quote:
En ja, HtC heeft Davids nu. En MET Davids deed HtC het prima.
Overigens doet HtC het beter, als je naar resultaten kijkt, moet je even kijken hoevel punten ze hebben gehaald.
Ja geweldig, maar we staan geen 1e en zijn 2 jaar achtereenvolgens uit de CL geknikkerd. En niet alleen uit de CL.
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:24:32 #203
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53783959
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
Het voordeel is dat Ajax wil dat er 4-3-3 gespeeld wordt, dus dat kunnen we Marco iig niet aanrekenen dan. .
Goh, ik verheug met nu al op het totaalvoetbal dat Bassie in het befaamde 4-3-3-systeem zónder tien, waar hij op dit moment geweldig overtuigd bij Oranje en voetbalharten op hol laat slaan.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  Redactie Games maandag 8 oktober 2007 @ 09:26:10 #204
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_53783989
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:23 schreef Nashje het volgende:

[..]

Van wat er nu op het veld staat ja. Maar vorig jaar stond er gewoon een prima selectie. Met een Sneijder in topvorm, Stam als leider, Gabri als bikkelaar, Huntelaar als goaltjesdief en later kwam zelfs Davids nog. Toch werd er niet geweldig gevoetbald.
[..]
2e helft van eht seizoen werd er prima gespeeld hoor. Mensen moeten eens ophouden met de lat zo hoog leggen. We zijn geen wereldclub meer. We hebben er gewoon de centen niet voor en zullen dat ook niet worden zolang de Europesche regels qua salaris niet gelijk getrokken worden.
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:27:09 #205
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_53784005
Het maakt toch geen reet uit welke naam er na ten Cate op de bank zit.
De mensen die echt verantwoordelijk zijn voor het structureel aftakelen van ons aller Ajax zitten heerlijk uit de wind achter hun bureau hun doekoe te tellen..
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:27:21 #206
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_53784008
quote:

[..]

[..]

Ja geweldig, maar we staan geen 1e en zijn 2 jaar achtereenvolgens uit de CL geknikkerd. En niet alleen uit de CL.
Sorry, maar na de winterstop werd er van tijd tot tijd heel goed gevoetbald......
Dat de spelers een black-out kregen bij RKC viel hem niet echt aan te rekenen.
En we staan zijn 7 wedstrijden op weg en staan 1 punt achter. Please, dat is echt geen argument .
-
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:27:48 #207
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_53784016
quote:
We hebben tot nu toe, m.u.v. Europees, buitengewoon gepresteerd in 2007 anders. Volgens mij alleen van Heerenveen verloren in de competitie. Het voetbal was geen 1995-Ajax, maar zeker niet desastreus slecht zoals het onder Blind was.
quote:
We staan geen 1e Nee, klopt, helaas is dat dit weekend net even misgelopen, maar die ene punt achter... Als we nu op een straatlengte achterstonden, oke...
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:29:01 #208
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_53784041
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:27 schreef twi het volgende:

[..]

We hebben tot nu toe, m.u.v. Europees, buitengewoon gepresteerd in 2007 anders. Volgens mij alleen van Heerenveen verloren in de competitie. Het voetbal was geen 1995-Ajax, maar zeker niet desastreus slecht zoals het onder Blind was.
Amen
quote:
We staan geen 1e Nee, klopt, helaas is dat dit weekend net even misgelopen, maar die ene punt achter... Als we nu op een straatlengte achterstonden, oke...
Zoals onder Blind bedoel je ?
-
pi_53784058
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:26 schreef Fathom het volgende:

[..]

2e helft van eht seizoen werd er prima gespeeld hoor.
Prima was het niet. En dat lijkt grotendeels zo omdat we op 1 doelpunt na geen kampioen zijn geworden.
quote:
Mensen moeten eens ophouden met de lat zo hoog leggen. We zijn geen wereldclub meer. We hebben er gewoon de centen niet voor en zullen dat ook niet worden zolang de Europesche regels qua salaris niet gelijk getrokken worden.
Waar zeg ik dat we een wereldclub zijn? We liggen officieel van de kaart in Europa. En in Nederland hebben we er sowieso de centen niet voor, maar dat wil niet zeggen dat je bij voorbaat al kansloos bent voor een halve finale CL.
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:30:35 #210
165720 Aanvoerder
Fascist Jew!
pi_53784072
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:24 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Goh, ik verheug met nu al op het totaalvoetbal dat Bassie in het befaamde 4-3-3-systeem zónder tien, waar hij op dit moment geweldig overtuigd bij Oranje en voetbalharten op hol laat slaan.
Al 3 jaar lang! Hulde!
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:30:45 #211
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_53784075
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:29 schreef Dr.Daggla het volgende:
Amen

Zoals onder Blind bedoel je ?
Ach, ook onder Ten Cate hebben we een straatlengte achter gestaan. Dat was ook slecht, in de periode november-december. En iedereen wijst daar dan naar wanneer je zegt dat je op doelsaldo 2e bent geworden. "Ja, maar dat kwam omdat PSV het op het laatste liet liggen...!". Alsof punten verspeeld in de laatste wedstrijden minder waard zijn / niet meetellen als puntverlies, dan punten verspeeld in november-december
  Redactie Games maandag 8 oktober 2007 @ 09:32:08 #212
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_53784099
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:30 schreef twi het volgende:

[..]

Ach, ook onder Ten Cate hebben we een straatlengte achter gestaan. Dat was ook slecht, in de periode november-december. En iedereen wijst daar dan naar wanneer je zegt dat je op doelsaldo 2e bent geworden. "Ja, maar dat kwam omdat PSV het op het laatste liet liggen...!". Alsof punten verspeeld in de laatste wedstrijden minder waard zijn / niet meetellen als puntverlies, dan punten verspeeld in november-december
Dat viel HtC neit aan te rekenen. Als er mensen in je selectie ineens de racist gaan uithangen je frustratie na frustratie krijgt word het een lastige zaak.
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:32:50 #213
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_53784113
quote:

[..]

Het maakt idd niet uit of je ze aan het begin of aan het eind laat liggen.
Maar onder Blind stonden we halverwege het seizoen bijna in het rechter rijtje.
-
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:33:46 #214
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_53784132
Overigens moeten we de lat hoog blijven leggen. Op het moment dat we de lat niet hoog blijven leggen, eindigen we zoals Feyenoord, Everton, Nottingham Forest of weet ik veel wat voor andere gevallen oude topclubs.

Natuurlijk kan je nu even realistisch zeggen dat we op het moment niet thuishoren in de Champions League of Europa, en daarom is het geen groot drama dat we uit de UEFA Cup liggen, maar dat betekent niet dat je voor de korte termijn bijvoorbeeld genoegen zou moeten nemen om niet meer Champions League te spelen en daar te overwinteren. Want dat niveau moet gewoon nagestreefd (kunnen) worden.
pi_53784138
quote:

[..]

In November-December kan je geen competitie beslissen, in April wel. Puntverlies in de laatste 4 wedstrijden is wel net iets duurder dan in November wanneer je nog 20 wedstrijden hebt om het goed te maken.

Ik vind de repliek van Ten Cate ook wel vrij triest hoor, met zijn statistieken naar aanleiding van de spreekkoren. Je had het erover dat ie niet tegen zijn verlies kan en daar emotioneel op reageert, maar het is niet zo dat hij dan ook snel de hand in eigen boezem steekt, de schuld opzich neemt of goed met kritiek om kan gaan.
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:39:05 #216
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_53784217
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:34 schreef BliksemSchigt het volgende:
In November-December kan je geen competitie beslissen, in April wel. Puntverlies in de laatste 4 wedstrijden is wel net iets duurder dan in November wanneer je nog 20 wedstrijden hebt om het goed te maken.
Emotioneel gezien misschien, maar het zijn en blijven 3 punten per wedstrijd en of je ze nu hier en daar verspeeld of in een serie aan het begin/einde/midden van het seizoen: zo werkt het voetbal nu eenmaal. Dus mensen die het wijten aan PSV dat Ajax nog zo dichtbij is gekomen, zijn simpelweg niet goed wijs. Het is geen geluk ofzo, PSV was ook nog gewoon PSV en hun tegenstanders waren dezelfde als waar Ajax eerder in het seizoen blijkbaar geen punten tegen had gemorst.
quote:
Ik vind de repliek van Ten Cate ook wel vrij triest hoor, met zijn statistieken naar aanleiding van de spreekkoren. Je had het erover dat ie niet tegen zijn verlies kan en daar emotioneel op reageert, maar het is niet zo dat hij dan ook snel de hand in eigen boezem steekt, de schuld opzich neemt of goed met kritiek om kan gaan.
Dat is waar, maar waar kom je dat nu nog tegen? Capello vond zichzelf een held na zijn ontslag bij Real. Hij was immers kampioen geworden. Maar volgens mij was het voetbal bij Real in jaren niet zo dramatisch geweest. Van Gaal doet helemaal nooit iets fout, Koeman geeft de kaboutertjes de schuld en ook Blind wist niet waarom hij zijn spelers niet kon motiveren om vanaf minuut 1 gas te geven. Trainers die zichzelf de schuld geven bestaan volgens mij alleen in sprookjes (en bij kleine clubs, omdat je daar 'mag' verliezen).
pi_53784221
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:27 schreef twi het volgende:

[..]

En toch hebben we meer bereikt onder dat voetbal van Blind . Het was kutvoetbal inderdaad.
quote:
"Net even misgelopen" . We mogen blij zijn met een punt in Het Kasteel. Gelukkig hebben we dat punt inderdaad, maar er zit gewoon helemaal niks in het spel van Ajax.
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:43:15 #218
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_53784283
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:39 schreef Nashje het volgende:
En toch hebben we meer bereikt onder dat voetbal van Blind . Het was kutvoetbal inderdaad.
Meer bereikt? Financieel gezien ja, maar we hebben qua prijzen helemaal niks meer bereikt, tenzij je het overwinteren in de Champions League als prijs of een grootse prestatie ziet. Onder Ten Cate hadden we behoudens dezelfde prijzen in elk geval nog de voldoening om tegen de directe concurrenten de meeste punten te pakken, Feyenoord en PSV zelfs te vernederen en AZ van de enige overgebleven troostprijs van het seizoen te houden.
quote:
"Net even misgelopen" . We mogen blij zijn met een punt in Het Kasteel. Gelukkig hebben we dat punt inderdaad, maar er zit gewoon helemaal niks in het spel van Ajax.
En voor de zomer vond iedereen dat er in elk geval voetballend nog zoveel progressie was te zien. Met het huidige elftal iis het gewoon moeilijk voetballen, maar voorlopig hebben we 5 gewonnen en 2 gelijk gespeeld geloof ik. Er is nationaal helemaal niets aan de hand, zeker niet wanneer de blessuregevallen weer langzaam terug beginnen te komen.
pi_53784294
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:39 schreef Nashje het volgende:

[..]

[..]

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ajax is in geen enkel opzicht een team momenteel. Het is dat Suarez en Huntelaar met hun doelpunten veel camoufleren maar Ajax rammelt aan alle kanten. Kijk gisteren eens naar die doelpunten van Sparta. Ik vond de eerste goal in eerste instantie een fout van Stam, bij nader inzien besefte ik dat niemand schijnbaar zijn taken had overgenomen. Sparta counterde en heel Ajax stond uit het lood. De tweede goal vond ik de zoveelste fout van Emanuelson die zich weer eens als een B-junior weg laat spelen.
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:50:41 #220
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_53784432
Of HtC het nou beter of slechter deed dan.. doet er niet toe. Hij doet het gewoon OOK niet goed.

Al zijn doelstellingen : mooi, aanvallend, doeltreffend voetbal; beste 16 van europa, eens in de 2 jaar kampioen etc. Vrijwel onhaalbaar op evt de schaal na dit jaar.

Hij verkoopt de goeie spelers omdat HIJ er niet mee kan werken, haalt verschikkelijk slechte spelers als Colin en Urzaiz.

Tel zijn gejank elke wedstrijd erbij op, zijn onlogische wisselbeleid en zijn taktisch falen en je hebt gewoon weer de verkeerde man neergezet. Klaar.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_53784512
Urzaiz is geen aankoop van Ten Cate....
Ajax!!
pi_53784565
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:43 schreef twi het volgende:

[..]

Meer bereikt? Financieel gezien ja, maar we hebben qua prijzen helemaal niks meer bereikt, tenzij je het overwinteren in de Champions League als prijs of een grootse prestatie ziet. Onder Ten Cate hadden we behoudens dezelfde prijzen in elk geval nog de voldoening om tegen de directe concurrenten de meeste punten te pakken, Feyenoord en PSV zelfs te vernederen en AZ van de enige overgebleven troostprijs van het seizoen te houden.
[..]
Qua prijzen staan Blind en Ten Cate gelijk. Maar met meer bereikt bedoel ik dus inderdaad overleven in de CL. En dat terwijl we kutvoetbal speelden! En die overwinningen op feyenoord en psv zijn natuurlijk superlekker, maarja als je er geen kampioen wordt.. Ik verlies liever van ze en dat we dan op het einde 1e staan.
quote:
En voor de zomer vond iedereen dat er in elk geval voetballend nog zoveel progressie was te zien. Met het huidige elftal iis het gewoon moeilijk voetballen, maar voorlopig hebben we 5 gewonnen en 2 gelijk gespeeld geloof ik. Er is nationaal helemaal niets aan de hand, zeker niet wanneer de blessuregevallen weer langzaam terug beginnen te komen.
Dat klopt hoor. Als Davids terugkomt gaat het voetbal een stuk omhoog, daar twijfel ik niet aan. Dat is ook hard nodig als we tegen de echte top moeten voetballen. Op dit moment ben ik bang dat we hard onderuit gaan.
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:57:06 #223
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53784569
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:50 schreef HeatWave het volgende:
Al zijn doelstellingen : mooi, aanvallend, doeltreffend voetbal; beste 16 van europa, eens in de 2 jaar kampioen etc. Vrijwel onhaalbaar op evt de schaal na dit jaar.
Dat waren niet specifiek de doelstellingen van Henk ten Cate, meer van het management daarboven.

Maar goed, op zich gaat het nationaal gezien helemaal zo slecht nog niet. Vorig jaar missen we het kampioenschap op één doelpunt en dit seizoen is er ook nog helemaal niets verloren, alleen Europees gezien is het tweemaal zwaar mis gegaan. Maar goed, in hoeverre kan je dat Ten Cate aanrekenen? Als hij nou eens iets meer mocht investeren in waardige vervangers voor Wesley Sneijder en Ryan Babel, want nu moet hij het doen met aankopen als Albert Luque, Ismael Urzaiz, Jurgen Colin, Laurent Delorge en Dennis Rommedahl.

Hoe zou de situatie er nu uitzien als Ajax 15 miljoen euro had geïnvesteerd in (bijvoorbeeld) Luka Modric?
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:58:51 #224
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_53784602
En bovendien kostte hij helemaal niks. Sorry, ik kan voorlopig echt niet zeggen dat de bankzitter Urzaiz een miskoop is. Als hij nu als vervanger voor Huntelaar was gehaald, ok.

Colin, dat is wel een miskoop, maar al die aankopen voor de breedte zijn echt het probleem niet. Het probleem is dat er verder geen groot geld is uitgegeven aan een vervanger voor Sneijder en eventueel wat andere posities.

Maargoed, misschien is dat op dit moment juist wel een zegen, want dat budget zal wel beschikbaar komen voor de volgende trainer. En wanneer dat Van Basten is, zal er eerst gekeken worden naar de jeugdspelers die wel voldoen, voordat de gaten in de selectie gedicht worden. De manier die Ajax moet hanteren, in plaats van breedtespelers halen die de jeugd blokkeren of zelfs in geval van Boakye zo nutteloos maken dat je ze moet verkopen.
  maandag 8 oktober 2007 @ 09:59:14 #225
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_53784611
Ach, het is deze keer ook niet dat Ajax hem ontslaat, hij gaat zelf. Dus hoe hij het gedaan heeft boeit niet meer.

Feit is dat Ajax nu eens fiks moet dokken en een hele goeie trainer moet aantrekken. Misschien niet meer voor dit seizoen maar volgend seizoen moet er een grote naam staan.
Get woke, go broke!
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:01:29 #226
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_53784656
We moeten dit seizoen gewoon kampioen worden. Dan speel je volgend jaar CL en kunnen er deze zomer spelers worden aangetrokken die de basis vormen voor de komende 3,4 jaar.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:01:31 #227
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_53784657
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:57 schreef M0NTANA het volgende:
Hoe zou de situatie er nu uitzien als Ajax 15 miljoen euro had geïnvesteerd in (bijvoorbeeld) Luka Modric?
Veel mensen zeggen dat die sowieso naar Arsenal wil, en Bayern heeft afgezegd. Onhaalbaar dus. En hoewel Suarez het gelijk fenomenaal doet, zal een Modric die vermoedelijk nauwelijks Engels spreekt op zo'n cruciale positie ook aardig wat tijd nodig hebben om wat te betekenen. Dan had je dus gehad dat de man van 15 miljoen een miskoop had geweest. Hij kon immers ook niet spelen in de voorronde CL!
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:02:07 #228
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_53784673
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:59 schreef HeatWave het volgende:
Ach, het is deze keer ook niet dat Ajax hem ontslaat, hij gaat zelf. Dus hoe hij het gedaan heeft boeit niet meer.

Feit is dat Ajax nu eens fiks moet dokken en een hele goeie trainer moet aantrekken. Misschien niet meer voor dit seizoen maar volgend seizoen moet er een grote naam staan.
Ik ben wel benieuwd wie jij realistisch graag ziet komen dan. Zoveel trainers zijn niet beschikbaar.
pi_53784691
Als we Hiddink zouden kunnen halen gooi ik desnoods mijn eigen spaarvarken nog leeg!!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:03:24 #230
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_53784696
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:01 schreef twi het volgende:

[..]

Veel mensen zeggen dat die sowieso naar Arsenal wil, en Bayern heeft afgezegd. Onhaalbaar dus. En hoewel Suarez het gelijk fenomenaal doet, zal een Modric die vermoedelijk nauwelijks Engels spreekt op zo'n cruciale positie ook aardig wat tijd nodig hebben om wat te betekenen. Dan had je dus gehad dat de man van 15 miljoen een miskoop had geweest. Hij kon immers ook niet spelen in de voorronde CL!
Iemand van het kaliber Modric dan.
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:05:22 #231
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53784736
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 09:59 schreef HeatWave het volgende:
Wat vind jij een grote trainer? Marco van Basten?

En vind je niet dat de nieuwe trainer ook genoeg miljoenen moet mogen uitgeven, om echt waardig Ajax-materiaal te halen? Want nu worden de miljoenen voor Ryan Babel en Wesley Sneijder gebruikt om het missen van de CL op te vangen, maar daardoor raak je toch juist in een negatieve spiraal? Met een Ajax-onwaardige selectie is het toch nóg moeilijker om kampioen te worden (en ons rechtstreeks te plaatsen voor de CL)?
pi_53784762
Ik denk dat Ten Cate met het beschikbare materiaal niet onaardig heeft gepresteerd. Wat mij voornamelijk stoort is de manier waarop hij Ajax naar buiten toe vertegenwoordigt.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:07:34 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_53784789
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:05 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Wat vind jij een grote trainer? Marco van Basten?

En vind je niet dat de nieuwe trainer ook genoeg miljoenen moet mogen uitgeven, om echt waardig Ajax-materiaal te halen? Want nu worden de miljoenen voor Ryan Babel en Wesley Sneijder gebruikt om het missen van de CL op te vangen, maar daardoor raak je toch juist in een negatieve spiraal? Met een Ajax-onwaardige selectie is het toch nóg moeilijker om kampioen te worden (en ons rechtstreeks te plaatsen voor de CL)?
nee, die niet iig..

Ja, natuurlijk, het geld moet op het veld staan en niet op de bank. Een goed renderende speler geeft toch ook meer "rente" dan de bank lijkt me.
Get woke, go broke!
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:11:48 #234
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53784877
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:01 schreef twi het volgende:

[..]

Bedoel ook niet per se Luka Modric, maar een vergelijkbaar exceptioneel talent, waar je in moet durven investeren. Nu is de selectie niet in balans, zal je hard moeten strijden voor de landstitel en lig je er in Europa al uit. Met een topper als vervanger voor Wesley Sneijder, zou de situatie er hoogstwaarschijnlijk heel anders uitgezien hebben!
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:12:15 #235
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_53784890
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:06 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Ik denk dat Ten Cate met het beschikbare materiaal niet onaardig heeft gepresteerd. Wat mij voornamelijk stoort is de manier waarop hij Ajax naar buiten toe vertegenwoordigt.
Grappig, ik heb juist het omgekeerde (vooral met het oog op CL kwalificatie, UEFA boeit me niet en nationaal vind ik het op het moment - qua resultaten - redelijk tot goed gaan).

En natuurlijk is het klote dat die miljoenen van Sneijder en Babel voor een deel het gat moet vullen wat de CL normaal opvult, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat nieuwe spelers 10 miljoen en meer moet gaan kosten. Even 15 miljoen aan 1 speler uitgeven is er voor Ajax gewoon niet bij. Spelers die 5 a 10 miljoen kosten zijn toch degenen die Ajax er weer bovenop moeten gaan helpen. En dat kan prima, gezien Suarez.

Met de verkopen zouden we daar zeker met het missen van de Champions League nog wel een drietal van moeten kunnen kopen. Geloof dat we 55 miljoen binnen hebben gehaald, 10-15 miljoen missen en 10 miljoen hebben uitgegeven aan spelers. Dan hou je 25 a 30 miljoen over voor een stuk of 3 a 4 spelers.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:14:13 #236
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_53784926
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Bedoel ook niet per se Luka Modric, maar een vergelijkbaar exceptioneel talent, waar je in moet durven investeren. Nu is de selectie niet in balans, zal je hard moeten strijden voor de landstitel en lig je er in Europa al uit. Met een topper als vervanger voor Wesley Sneijder, zou de situatie er hoogstwaarschijnlijk heel anders uitgezien hebben!
Tsja, dat weet ik niet. Ook met Sneijder speelden we geen CL en hadden we nu 1 puntje meer in de competitie (verloren van Roda). Alleen zaten we nog in de UEFA doordat we IK Start lootten in plaats van een gevaarlijk getalenteerd team.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:14:20 #237
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_53784930
Nationaal gaat het toch ook kut man!

natuurlijk als je naar de cijfertjes kijkt lijkt het ergens op maar het spel tegen VVV en gisteren was om te janken!

En natuurlijk tellen de resultaten, maar je staat nu ook al geen 1ste meer....
Get woke, go broke!
pi_53784992
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:14 schreef HeatWave het volgende:
Nationaal gaat het toch ook kut man!

natuurlijk als je naar de cijfertjes kijkt lijkt het ergens op maar het spel tegen VVV en gisteren was om te janken!

En natuurlijk tellen de resultaten, maar je staat nu ook al geen 1ste meer....
Dat we geen 1e staan is niet erg natuurlijk. We staan 1 puntje achter op Feijenoord dus dat zegt niets.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:17:09 #239
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53785002
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 10:14 schreef twi het volgende:

[..]

Tsja, dat weet ik niet. Ook met Sneijder speelden we geen CL en hadden we nu 1 puntje meer in de competitie (verloren van Roda). Alleen zaten we nog in de UEFA doordat we IK Start lootten in plaats van een gevaarlijk getalenteerd team.
Met een topper op tien zou je een beter, gebalanceerder elftal hebben staan en waren we nu misschien koploper in de eredivisie en actief in de CL. Je weet het niet, maar ik weet wel dat Henk ten Cate is belemmerd in zijn aankoopbeleid, dat men hem meer had moeten laten besteden.
  maandag 8 oktober 2007 @ 10:20:12 #240
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_53785080
- Ajax had deze transferperiode beter moeten handelen (vervanger Sneijder, vervanger Babel. En dan VOLWAARDIGE vervangers..)
- Henk had Colin niet moeten gebruiken in cruciale wedstrijden
- Henk moet het nonchalante er bij Urby eens uitschoppen
- Henk had zn kop moeten houden en Perez moeten behouden voor Ajax. Ik mag ook niet al mijn collega's, deal with it!
- Rommedahl moet eens leren een voorzet te geven, EN zelf eens strak op doel te schieten. Met alleen rennen kan hij beter aan atletiek gaan doen.
- Etc Etc. Er is echt HEEL veel misgegaan in de afgelopen maanden. Vorig jaar vond ik het best aardig lopen allemaal. En 1 ding dat ik moet toegeven; sinds Henk winnen we onze topwedstrijden wel (in de competitie)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')