Wat jij doet is gewoon tijdelijk niet kijken naar de verschillen en naar wat ze het zelfde hebbenquote:Op zondag 7 oktober 2007 14:51 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
er zijn duidelijk verschillende manieren om er tegenaan te kijken.
Om in je roze, blauw en groen-analogie te blijven: als je drie auto's hebt, waarvan er één roze, één blauw en één groen is, kun je zeggen dat ze alledrie uniek zijn, want verschillende kleuren. Je kunt ook zeggen dat ze alledrie een kleur hebben,en daarin dus hetzelfde zijn.
Ik zie mensen dus volgens de tweede analogie
quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:46 schreef liefie_ het volgende:
Menselijk gedrag is misschien niet uniek
De mens als individu wel
quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:56 schreef liefie_ het volgende:
Wat jij doet is gewoon tijdelijk niet kijken naar de verschillen en naar wat ze het zelfde hebben
Dat jij die verschillen negeert wil niet zeggen dat ze er niet zijn (misschien zijn ze van een ander merk, zit in de ene een baby stoeltje en de andere niet misschien heeft er een een kras) en de auto's dus niet uniek zijn
Ja maar dat ze jou niet opvallen wil niet zeggen dat ze er niet zijnquote:Op zondag 7 oktober 2007 15:02 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik vind die verschillen niet zo snel opvallend, misschien. Negeren is weer het andere uiterste.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:56 schreef liefie_ het volgende:
Dat jij die verschillen negeert wil niet zeggen dat ze er niet zijn (misschien zijn ze van een ander merk, zit in de ene een baby stoeltje en de andere niet misschien heeft er een een kras) en de auto's dus niet uniek zijn
Ten eerst is een auto geen mens (mensen komen niet van de lopende band) en is het geen vergelijking die door mij gekozen isquote:Op zondag 7 oktober 2007 15:07 schreef Leshy het volgende:
[..]
De kleur kun je overspuiten, het babystoeltje kun je eruit halen en de kras kan weggewerkt worden. Wat van belang is aan de auto, is het benzineverbruik, hoe de auto bestuurt bij glad wegdek, en hoe de auto zich houdt bij een crash. En dat zijn allemaal eigenschappen die voor alle auto's van dat model gewoon hetzelfde zijn.
De vraag is in hoeverre de eigenschappen die de auto 'uniek' maken, echt van belang zijn.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 15:07 schreef Leshy het volgende:
De kleur kun je overspuiten, het babystoeltje kun je eruit halen en de kras kan weggewerkt worden. Wat van belang is aan de auto, is het benzineverbruik, hoe de auto bestuurt bij glad wegdek, en hoe de auto zich houdt bij een crash. En dat zijn allemaal eigenschappen die voor alle auto's van dat model gewoon hetzelfde zijn.
quote:De vraag is in hoeverre de eigenschappen die de auto 'uniek' maken, echt van belang zijn.
Maar dat is toch gewoon een heel andere discussie?quote:Op zondag 7 oktober 2007 15:13 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
...dit is idd waar het om gaat. En wie bepaalt wanneer een eigenschap van belang is? dat bepaalt ieder voor zich, en dus bestaat uniciteit alleen voor de beschouwer.
Ook niet!quote:Op zondag 7 oktober 2007 15:07 schreef Liquidootje het volgende:
Garisson heeft gelijk in de antropologische betekenis
quote:Op zondag 7 oktober 2007 15:16 schreef liefie_ het volgende:
Maar dat is toch gewoon een heel andere discussie?
Welke eigenschappen er voor welke persoon toe doen?
Dat heeft er toch niks mee te maken of mensen nu wel of niet zijn (wat ze gewoon zijn kijk maar naar hun dna)
quote:Op zondag 7 oktober 2007 15:07 schreef Liquidootje het volgende:
Waar gaat dit nog over man
De persoon die het allemaal gestart heeft, had gewoon de onjuiste woord gebruikt met identiek, uniek etc.
Shitonya ijlt haar hersenspinsels wel vaker hier op fok en het sloeg meer op het normaal zijn
Liefie heeft gelijk in de dikke vandale betekenis
Garisson heeft gelijk in de antropologische betekenis
En nu? Neucken?tvp
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:23 schreef liefie_ het volgende:
Blijft Q altijd single?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:32 schreef MLI het volgende:
TVP, nog steeds single maar om aandacht zit ik niet verlegen. Beetje jammer dat de mensen die ik echt leuk vind, mij niet zo zien zitten en de mensen die ik niet leuk vind vinden mij wel leuk.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:46 schreef Abbadon het volgende:
[..]
ligt dat aan hen, of vind jij mensen die je niet krijgen kan gewoon interessanter?![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:51 schreef MLI het volgende:
Ik vind de mensen die ik niet kan krijgen veel interessanter. 1 voordeel, waar ik een paar weken naartoe verhuisd ben, wonen weinig tot geen ontzettend knappe vrouwen. De competitie is hier minder moordend.
quote:Ik merk wel dat de mensen die ik nu niet leuk vind, al veel minder sukkels zijn dan waar ik voorheen woonde. Het zijn geen sukkels eigenlijk. Een tijdje geleden zou er wat mij betreft wel relatiemateriaal tussen zitten. Maar goed, iemand niet kunnen krijgen...
quote:Tja, ik snap mannen niet. Staan zoenen terwijl je nog houdt van je ex en vervolgens de schuld bij de ander leggen. Neemt niet weg dat het een leuke jongen is. Maar hij is het niet waard om achteraan te lopen dus dan geef ik andere mensen liever een kansje.
![]()
generaties van feministen draaien zich om in hun graf....quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:24 schreef MLI het volgende:
Hey, ik blijf een vrouw!
is er daadwerkelijk een verschil tussen hard to get zijn, of je alleen zo gedragen?...in de praktijk dan...quote:Maar eerlijk is eerlijk, wat ik niet kan krijgen is interessant en wat ik wel kan krijgen over het algemeen niet. Dus zo loop je altijd het risico om achter iemand aan te lopen, maar dat vertik ik tegenwoordig. Gevolg: mensen hier denken dat ik hard to get ben, een status die me wel bevalt eigenlijk. Nu niet zoveel drinken dat dat beeld aan diggelen geslagen wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |