abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53764729
Het vorig deeltje is vol. Welkom bij deeltje 39.

------------------------------------------------------------------
Voor de singles onder ons. Lang of niet lang single, wat maakt het uit, deel je ervaringen, doe wat je wil, maar niet uit, geef maar een gil! Don\'t be shy, there is no reason why. Wees hier verdrietig of juist heel erg blij, want je bent weer vrij!

Singles....reeks...? Que?
Voor iedereen die over het single-zijn wil praten. Zit je ermee of vind je het héérlijk? Heb je tips en trucs om snel single-af te zijn of wil je die? Hier moet je wezen!

Er zijn echter ook een paar belangrijke regels, die nageleefd dienen te worden.

Dit is geen slowchat. clumsy_clown is erg streng hierop. Blijf ontopic, en laat de reeks niet vervallen in hoi/doei/de spaghetti is heerlijk gelukt/lekker weertje hè?-posts.

Dit is geen datingsite of een matchmakerstopic, onthoud dat. Ga niet lopen zeuren om foto\'s van de chickies die meeposten en ga er niet van uit dat je hier de liefde van je leven gaat vinden.

Dit is óók geen \'zwelg hier in zelfmedelijden\'-topic. Je bent niet de enige single, gezien de reeks. Let er op dat je niet alsnog in die houding schiet.

Kortom, hou het lekker gezellig en toegankelijk voor iedereen. Zo niet, dan krijg je met c_c aan de stok!

------------------------------------------------------------------------------
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_53764801
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:51 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

er zijn duidelijk verschillende manieren om er tegenaan te kijken.
Om in je roze, blauw en groen-analogie te blijven: als je drie auto's hebt, waarvan er één roze, één blauw en één groen is, kun je zeggen dat ze alledrie uniek zijn, want verschillende kleuren. Je kunt ook zeggen dat ze alledrie een kleur hebben,en daarin dus hetzelfde zijn.
Ik zie mensen dus volgens de tweede analogie
Wat jij doet is gewoon tijdelijk niet kijken naar de verschillen en naar wat ze het zelfde hebben
Dat jij die verschillen negeert wil niet zeggen dat ze er niet zijn (misschien zijn ze van een ander merk, zit in de ene een baby stoeltje en de andere niet misschien heeft er een een kras) en de auto's dus niet uniek zijn
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:00:12 #3
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_53764928
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:46 schreef liefie_ het volgende:

Menselijk gedrag is misschien niet uniek
De mens als individu wel

Volgens mij is iemand alleen maar 'uniek' in de ogen van een ander; bijvoorbeeld het kind in de ogen van de moeder of de dame waar ik straalverliefd op word en dus hartveroverende eigenschappen in zie die ik verder niemand toedicht.

Jezelf uniek vinden neigt imo erg naar zelfverheerlijking. It's the Devil's work.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:02:42 #4
94676 Garisson72
pi_53764999
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:56 schreef liefie_ het volgende:

Wat jij doet is gewoon tijdelijk niet kijken naar de verschillen en naar wat ze het zelfde hebben
Dat jij die verschillen negeert wil niet zeggen dat ze er niet zijn (misschien zijn ze van een ander merk, zit in de ene een baby stoeltje en de andere niet misschien heeft er een een kras) en de auto's dus niet uniek zijn

Ik vind die verschillen niet zo snel opvallend, misschien. Negeren is weer het andere uiterste.
pi_53765019
Hoezo is het zelfverheerlijking? Het is toch gewoon waar?
Zoals godlike al aanstipte al is het maar omdat we allemaal een ander DNA profiel hebben
pi_53765032
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:02 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Ik vind die verschillen niet zo snel opvallend, misschien. Negeren is weer het andere uiterste.
Ja maar dat ze jou niet opvallen wil niet zeggen dat ze er niet zijn
pi_53765124
Waar gaat dit nog over man
De persoon die het allemaal gestart heeft, had gewoon de onjuiste woord gebruikt met identiek, uniek etc.
Shitonya ijlt haar hersenspinsels wel vaker hier op fok en het sloeg meer op het normaal zijn
Liefie heeft gelijk in de dikke vandale betekenis
Garisson heeft gelijk in de antropologische betekenis

En nu? Neucken?tvp
A little bit hateful
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:07:50 #8
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_53765137
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:56 schreef liefie_ het volgende:

De kleur kun je overspuiten, het babystoeltje kun je eruit halen en de kras kan weggewerkt worden. Wat van belang is aan de auto, is het benzineverbruik, hoe de auto bestuurt bij glad wegdek, en hoe de auto zich houdt bij een crash. En dat zijn allemaal eigenschappen die voor alle auto's van dat model gewoon hetzelfde zijn.

De vraag is in hoeverre de eigenschappen die de auto 'uniek' maken, echt van belang zijn.
pi_53765209
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:07 schreef Leshy het volgende:

[..]

De kleur kun je overspuiten, het babystoeltje kun je eruit halen en de kras kan weggewerkt worden. Wat van belang is aan de auto, is het benzineverbruik, hoe de auto bestuurt bij glad wegdek, en hoe de auto zich houdt bij een crash. En dat zijn allemaal eigenschappen die voor alle auto's van dat model gewoon hetzelfde zijn.

De vraag is in hoeverre de eigenschappen die de auto 'uniek' maken, echt van belang zijn.
Ten eerst is een auto geen mens (mensen komen niet van de lopende band) en is het geen vergelijking die door mij gekozen is
Maar dan nog blijven ze uniek, als je een auto overspuit zit er bv nog een laag onder die onder een ander blauwe auto niet zit, die kras heb je dan wel weg gewerkt maar hiervoor geld het zelfde enz enz
  zondag 7 oktober 2007 @ 15:13:44 #10
94676 Garisson72
pi_53765307
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:07 schreef Leshy het volgende:

tja helaas is dat ook weer niet waar, want op een produktielijn worden altijd toleranties in afwijkingen op alle mogelijke gebieden gehanteerd, waardoor geen enkel 'identiek' exemplaar voor 100% identiek is.
Maar dat terzijde, want...
quote:

...dit is idd waar het om gaat. En wie bepaalt wanneer een eigenschap van belang is? dat bepaalt ieder voor zich, en dus bestaat uniciteit alleen voor de beschouwer.
pi_53765386
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:13 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

...dit is idd waar het om gaat. En wie bepaalt wanneer een eigenschap van belang is? dat bepaalt ieder voor zich, en dus bestaat uniciteit alleen voor de beschouwer.
Maar dat is toch gewoon een heel andere discussie?
Welke eigenschappen er voor welke persoon toe doen?
Dat heeft er toch niks mee te maken of mensen nu wel of niet zijn (wat ze gewoon zijn kijk maar naar hun dna)
pi_53767710
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:07 schreef Liquidootje het volgende:

Ook niet!
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:58:21 #13
94676 Garisson72
pi_53768380
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:16 schreef liefie_ het volgende:

Maar dat is toch gewoon een heel andere discussie?
Welke eigenschappen er voor welke persoon toe doen?
Dat heeft er toch niks mee te maken of mensen nu wel of niet zijn (wat ze gewoon zijn kijk maar naar hun dna)

okay, als de discussie alleen maar ging over jouw gelijk, dan ja: iedereen is uniek. Zoals ik einde vorige editie van dit topic al zei: prima. en nu?
Ik vond het dan namelijk wel interessant om er wat dieper op in te gaan.
pi_53771892
Ik wil best verder discussieren maar dan moet je niet gaan zeggen dat wat er uit de andere discussie komt niet klopt omdat je het over iets anders wil hebben

En trouwens is dat andere wel een discussie?
Het lijkt me vrij logisch dat ieder voor zich bepaald welke eigenschappen hij of zij er in mensen toe vind doen
pi_53772068
mooi statement...singles zijn uniek!!
Do one thing erveryday that scares you...Sing!
pi_53775570
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 15:07 schreef Liquidootje het volgende:
Waar gaat dit nog over man
De persoon die het allemaal gestart heeft, had gewoon de onjuiste woord gebruikt met identiek, uniek etc.
Shitonya ijlt haar hersenspinsels wel vaker hier op fok en het sloeg meer op het normaal zijn
Liefie heeft gelijk in de dikke vandale betekenis

En nu? Neucken?tvp

Ik dacht even dat ik de enige was die dat dacht
pi_53775728
TVP, nog steeds single maar om aandacht zit ik niet verlegen. Beetje jammer dat de mensen die ik echt leuk vind, mij niet zo zien zitten en de mensen die ik niet leuk vind vinden mij wel leuk. Oh ja: de uniqueness-discussie.. Iedereen is uniek omdat geen enkel mens hetzelfde reageert. Iedereen heeft zijn eigen bagage, denkbeelden, waarheden en noem maar op.
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:35:31 #18
141482 Q.
JurassiQ
pi_53775848
Crosspost:
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:23 schreef liefie_ het volgende:
Blijft Q altijd single?

Ja.
For great justice!
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:46:19 #19
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_53776131
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:32 schreef MLI het volgende:
TVP, nog steeds single maar om aandacht zit ik niet verlegen. Beetje jammer dat de mensen die ik echt leuk vind, mij niet zo zien zitten en de mensen die ik niet leuk vind vinden mij wel leuk.

ligt dat aan hen, of vind jij mensen die je niet krijgen kan gewoon interessanter?
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_53776319
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:46 schreef Abbadon het volgende:

[..]

ligt dat aan hen, of vind jij mensen die je niet krijgen kan gewoon interessanter?

Ik vind de mensen die ik niet kan krijgen veel interessanter. 1 voordeel, waar ik een paar weken naartoe verhuisd ben, wonen weinig tot geen ontzettend knappe vrouwen. De competitie is hier minder moordend. Ik merk wel dat de mensen die ik nu niet leuk vind, al veel minder sukkels zijn dan waar ik voorheen woonde. Het zijn geen sukkels eigenlijk. Een tijdje geleden zou er wat mij betreft wel relatiemateriaal tussen zitten. Maar goed, iemand niet kunnen krijgen... Tja, ik snap mannen niet. Staan zoenen terwijl je nog houdt van je ex en vervolgens de schuld bij de ander leggen . Neemt niet weg dat het een leuke jongen is. Maar hij is het niet waard om achteraan te lopen dus dan geef ik andere mensen liever een kansje.
  zondag 7 oktober 2007 @ 21:57:46 #21
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_53776499
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 21:51 schreef MLI het volgende:

Ik vind de mensen die ik niet kan krijgen veel interessanter. 1 voordeel, waar ik een paar weken naartoe verhuisd ben, wonen weinig tot geen ontzettend knappe vrouwen. De competitie is hier minder moordend.

dus wat je wel of niet kan krijgen, en dus wat je interessant vind, hangt mede af van de concurrentie??
quote:
Ik merk wel dat de mensen die ik nu niet leuk vind, al veel minder sukkels zijn dan waar ik voorheen woonde. Het zijn geen sukkels eigenlijk. Een tijdje geleden zou er wat mij betreft wel relatiemateriaal tussen zitten. Maar goed, iemand niet kunnen krijgen...

...en daardoor schrijf je mannen die je vroeger goed genoeg had gevonden af, omdat je denkt dat je beter kan krijgen, aangezien er minder concurrentie is...

...behalve dat je valt op wat je zeker weet dat je niet kan krijgen...

logica
quote:
Tja, ik snap mannen niet. Staan zoenen terwijl je nog houdt van je ex en vervolgens de schuld bij de ander leggen . Neemt niet weg dat het een leuke jongen is. Maar hij is het niet waard om achteraan te lopen dus dan geef ik andere mensen liever een kansje.

en met dit bruggetje ben je me helemaal kwijt...
behalve dat je kennelijk een jonge had gevonden waar je wel mee wilde zoenen, en die dat ook wel wilde, maar toen eigenlijk toch niet?

mijn single-leven lijkt ineens heel simpel
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_53777350
Hmm, die discussie heb ik nu ook in m'n filosofielessen. De vraag wat de mens dus uniek en authentiek maakt, opzich wel interessant. Zijn genoeg filosofen bij die alles gewoon gooien op structuurargumenten: je bent sowieso niet origineel want je gebruikt dezelfde taal, bent gevormd door andere mensen en denkt binnen tradities.

Ik volg Nietzsche hierin en vind dat de mens is uniek in hoeverre hij slaagt om een kunstwerk van zijn leven te maken, of dat althans aspireert. De kunde om binnen de aangegeven limieten van leven en dood er al je creativiteit in te stoppen, om als het ware een Übermensch te worden.
pi_53777361
Hey, ik blijf een vrouw! Hmm, vroeger nam ik gewoon genoegen met minder. Soms was er dan wel een ontzettende klik maar vond ik het qua uiterlijk niks. Tegenwoordig doe ik niet meer alsof er wel een seksuele aantrekkingskracht is. Ik hou mezelf niet meer voor de gek.

En met die jongen is wel gezoend trouwens. Maar later is hij weggegaan omdat hij zich schuldig voelde naar zijn ex, da's nu 5 maanden uit omdat hij langdurig vreemdging . Verder is hij toch te rustig maar met hem is er wel weer een ontzettende seksuele aantrekkingskracht en ik merk dat ik dat aspect vroeger veel minder belangrijk vond. Nu moet er eerst sprake zijn van seksuele aantrekkingskracht en dan zie ik wel of het klikt.

Maar eerlijk is eerlijk, wat ik niet kan krijgen is interessant en wat ik wel kan krijgen over het algemeen niet. Dus zo loop je altijd het risico om achter iemand aan te lopen, maar dat vertik ik tegenwoordig. Gevolg: mensen hier denken dat ik hard to get ben, een status die me wel bevalt eigenlijk . Nu niet zoveel drinken dat dat beeld aan diggelen geslagen wordt.
  zondag 7 oktober 2007 @ 22:39:39 #24
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_53777926
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 22:24 schreef MLI het volgende:
Hey, ik blijf een vrouw!
generaties van feministen draaien zich om in hun graf....
quote:
Maar eerlijk is eerlijk, wat ik niet kan krijgen is interessant en wat ik wel kan krijgen over het algemeen niet. Dus zo loop je altijd het risico om achter iemand aan te lopen, maar dat vertik ik tegenwoordig. Gevolg: mensen hier denken dat ik hard to get ben, een status die me wel bevalt eigenlijk . Nu niet zoveel drinken dat dat beeld aan diggelen geslagen wordt.
is er daadwerkelijk een verschil tussen hard to get zijn, of je alleen zo gedragen?...in de praktijk dan...

volgens jouw definitie ben ik ook 'hard to get' trouwens...who knew?!

Ik moet wel zeggen dat ik ook meestal interessanter vind wat ik niet kan krijgen...maar wij mannen kunnen dat altijd nog over de boeg van het jagersinstinct gooien
pi_53778142
Nou, bij mij werkt het zo: eerst doe je alleen maar alsof je hard to get en na een paar maanden kom je erachter dat je daadwerkelijk hard to get bent. Er is een wereld voor me open gegaan, je wordt echt anders benaderd. In de praktijk maakt het wel verschil, het is toch wat je uitstraalt hè? Ik hoef niet meer zo nodig te zoenen met jongens waarmee ik toch geen seksuele aantrekkingskracht heb, want dan gaat de klik toch niet komen. En natuurlijk stap ik nog wel op jongens af maar da's vooral omdat er met heren te ouwehoeren valt in de kroeg en met vrouwen niet. Da's trouwens wel leuk, ik sta hele avonden met de boys te praten, de girls zien dat met afgrijzen aan en vervolgens ga ik alleen naar huis. Ook belangrijk: meisjes die hard to get zijn, worden wel thuisgebracht!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')