quote:Op zondag 7 oktober 2007 05:41 schreef Schlumberger het volgende:
Doordat iedereen z'n wapentuig weggooide, had je in het uitgaansgebied in ieder geval geen minder problemen, en da's ook wat waard
quote:Op zondag 7 oktober 2007 05:42 schreef TheSorrow het volgende:
Verkapt ik-ben-van-mn-drugs-beroofd-door-de-politie topic
quote:Op zondag 7 oktober 2007 05:57 schreef Professor_Paljas het volgende:
[..]
Ik heb daar eigenlijk nooit last van, nog nooit iemand in dit kleine stadje (30000 inwoners) met een wapen gezien.
[..]
Ik neem geen drugs mee de stad in![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 05:36 schreef Professor_Paljas het volgende:
als je aan de beurt was werd je gefolieerd . Op zich niets mis mee
quote:iedereen die wat te verbergen had gooide dit weg alvoor hij in de rij aansloot
quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:47 schreef Bill_E het volgende:
hadden ze wel het recht? In nederland mag je niet zo maar openbaar controleren?
Daarvoor moet een oficier van justitie of reschter toesteming geven..
quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:49 schreef Liquidootje het volgende:
Moet je je ook aansluiten bij lekkere blonde politie vrouw, dan heb je weer een seksuele ervaring gehad voor de week.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:50 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ja, die vrouwen met van die enorme reten. het is maar wat je lekker vindt.![]()
quote:
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:00 schreef Bill_E het volgende:
[..]
niet? zonder reden op de openbarte weg mag de politie je zomaar aanhouden en je zakken controleren?
In nederland niet gelukkig..
Ze moeten er een goede reden voor hebben of er moet toestemming voor gegeven zijn....
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:05 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dat mag zeker wel. als er een redelijk vermoeden bestaat dat je iets bij je zou dragen wat verboden is of gevaar zou kunnen opleveren mag men overgaan tot fouilleren.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:08 schreef Bill_E het volgende:
[..]
Juist dat wil dus niet zeggen dat ze iedereen zomaar mogen controleren op de openbare weg..
En dan nog moet een rechter of officier van justitie er toesteming voor geven...
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:10 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
nee, het is namelijk aan de opsporingsambtenaar om te beslissen of er op dat moment een gegronde reden voor is.
je denkt toch niet dat ze de OvJ voor elke keer dat ze willen fouilleren zijn bed uit gaan bellen. dan slaapt die man geen minuut meer.![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:12 schreef Bill_E het volgende:
[..]
dat gaat om 1 of een paar personen...
We praten nu over iedereen die daar komt, en daar zit het verschil.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 05:36 schreef Professor_Paljas het volgende:
Ik kom dus net weer uit de stad, was weer gezellig etc etc...
maar waar ik me dus aan stoorde is dat ik toen ik de stad in wilde rond 23 uur dat ik toen aan het begin van het uitgaansgebied werd opgehouden door een hek. Aan weerszijden van het hek had je gigantischde rijen waar je in de rij moest staan, als je aan de beurt was werd je gefolieerd . Op zich niets mis mee maar laat dit hele voorval zich nou net in Oldenzaal voorspelen, hier gebeurt nooit wat, iig nooit wat dat hiermee voorkomen had kunnen worden (iedereen die wat te verbergen had gooide dit weg alvoor hij in de rij aansloot). Pure publiciteitsstunt die schijnveiligheidveroorzaakt die de burger allleen maar geld kost. De politie deed dit allen maar voor goede publiciteit in de (plaatselijke) media![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:24 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dan zal het een vooraf opgezette actie zijn waar inderdaad toestemming voor is gegeven. ik snap het probleem ook niet echt. als je niks bij je hebt, wat maakt het dan uit.
enig idee hoeveel wapens men tijdens zo'n controle in beslag weet te nemen? een teken dat het zeer zinvol is.quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:32 schreef Bill_E het volgende:
[..]
dat zulke actie's totaal onzin zijn. Een soort van machtsvertoon. En in mijn ogen een bedrijging van onze vrijheid..
En ik heb ook niets te verbergen.. Sterker nog ze mogen zo mijn DNA registreren. Daar heb ik dan geen moeite mee. Want daar word je op straat niet door beperkt
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:34 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
enig idee hoeveel wapens men tijdens zo'n controle in beslag weet te nemen? een teken dat het zeer zinvol is.
Dat iemand een wapen heeft wil niet zeggen dat hij hem ook gebruikt.quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:34 schreef S1nn3rz het volgende:
enig idee hoeveel wapens men tijdens zo'n controle in beslag weet te nemen? een teken dat het zeer zinvol is.
wtfquote:Op zondag 7 oktober 2007 23:24 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat iemand een wapen heeft wil niet zeggen dat hij hem ook gebruikt.
Ja. Het innemen van een wapen is niet hetzelfde als het voorkomen van een moord of een steekpartij.quote:
Om wat voor andere reden heeft iemand een voorwerp bij zich dan om te gebruiken?quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:24 schreef 700MB het volgende:
[..]
Dat iemand een wapen heeft wil niet zeggen dat hij hem ook gebruikt.
Om mee te pimpen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 07:00 schreef Alicey het volgende:
[..]
Om wat voor andere reden heeft iemand een voorwerp bij zich dan om te gebruiken?
Dan kunnen ze iedereen wel aanhouden.quote:Op zondag 7 oktober 2007 23:29 schreef 700MB het volgende:
[..]
Ja. Het innemen van een wapen is niet hetzelfde als het voorkomen van een moord of een steekpartij.
Foliefetish!!!quote:Op zondag 7 oktober 2007 05:36 schreef Professor_Paljas het volgende:
Ik kom dus net weer uit de stad, was weer gezellig etc etc...
maar waar ik me dus aan stoorde is dat ik toen ik de stad in wilde rond 23 uur dat ik toen aan het begin van het uitgaansgebied werd opgehouden door een hek. Aan weerszijden van het hek had je gigantischde rijen waar je in de rij moest staan, als je aan de beurt was werd je gefolieerd . Op zich niets mis mee maar laat dit hele voorval zich nou net in Oldenzaal voorspelen, hier gebeurt nooit wat, iig nooit wat dat hiermee voorkomen had kunnen worden (iedereen die wat te verbergen had gooide dit weg alvoor hij in de rij aansloot). Pure publiciteitsstunt die schijnveiligheidveroorzaakt die de burger allleen maar geld kost. De politie deed dit allen maar voor goede publiciteit in de (plaatselijke) media![]()
maar denk niet echt dat je een keuze hebt als je daar eenmaal bent...quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:23 schreef Agradavel-Nao het volgende:
Fouilleren en onderzoeken werk ik dus echt niet aan mee, donder op man.
Wil echt niet dat die wouten aan me zitten!
quote:Op zondag 7 oktober 2007 10:24 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
dan zal het een vooraf opgezette actie zijn waar inderdaad toestemming voor is gegeven. ik snap het probleem ook niet echt. als je niks bij je hebt, wat maakt het dan uit.
Ter verdediging misschien. En vaker: om stoer te zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2007 07:00 schreef Alicey het volgende:
Om wat voor andere reden heeft iemand een voorwerp bij zich dan om te gebruiken?
Dat klopt. Het innemen van wapens voorkomt geen incidenten. Een ruzie ontstaat toch wel, wapens of niet.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:30 schreef daNpy het volgende:
Dan kunnen ze iedereen wel aanhouden.
U heeft 2 vuisten meneer, daar kunt u mee slaan.
U heeft 2 benen meneer, daar kunt u mee schoppen.
U heeft een penis bij u meneer, daar kunt u mee verkrachten.
Ik zou dat formulier an sich als discriminatie beschouwen.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:39 schreef kikoooooo het volgende:
Ik heb in london toen zo'n fouilleeractie meegemaakt, maar dat was wel een verassingseffect. Toen ik met mn vriendin de metro uitliep, stonden ze om de hoek... Teruglopen kon niet meer dus, dus iedereen zat vast in een soort fuik. Was een wijk waar nogal veel mensen beroofd werden zei die agent.
Ik had niets bij me ofzo, dus mocht direct doorlopen NADAT ik een formulier had ingevuld waarop ik moest beschrijven als welk mensenras ik mijzelf indeelde, om discriminatie te voorkomen.
Dat is Engeland. Heb je ook met sollicitatieprocedures enzo. Ze moeten dan statistieken bijhouden over hoeveel vrouwen, gehandicapten, negerts etc. er solliciteren. In Nederland zou je juist het bokje zijn als je dat doet.quote:Op maandag 8 oktober 2007 17:53 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik zou dat formulier an sich als discriminatie beschouwen.
In de VS is het ook normaal om op een formulier bij de gemeente naar 'ras' te vragen. Ik vind dat zeer raar. In veel gevallen kun je er ook niets invullen. Ik bedoel, wat als je moeder zwart is, je vader half hispanic, half blank etc?quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is Engeland. Heb je ook met sollicitatieprocedures enzo. Ze moeten dan statistieken bijhouden over hoeveel vrouwen, gehandicapten, negerts etc. er solliciteren. In Nederland zou je juist het bokje zijn als je dat doet.
Dan wordt het halfbloed negroide oid. Zal eens kijken wat er in Engelse databases is ingevoerd.quote:Op maandag 8 oktober 2007 18:34 schreef Isegrim het volgende:
[..]
In de VS is het ook normaal om op een formulier bij de gemeente naar 'ras' te vragen. Ik vind dat zeer raar. In veel gevallen kun je er ook niets invullen. Ik bedoel, wat als je moeder zwart is, je vader half hispanic, half blank etc?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |