Hij heeft nog gelijk ookquote:Uitgegeven op vrijdag 12 oktober 2007 om 16:15:18
(Novum) - Ex-Idol Boris Titulaer kan bij Gordon op weinig sympathie rekenen. De jonge zanger heeft 'een prachtige stem, maar een wanstaltig karakter', meent het nieuwe jurylid van Idols. Volgens de geblondeerde artiest heeft Boris, die in 2004 de talentenjacht won, niet de karaktertrekken van een echte ster. "Dan kun je Idols winnen, maar dan kom je er niet."
Uitstraling en een juiste instelling zijn volgens de 39-jarige zanger essentieel voor een potentiële ster. "Ik hoop dat we iemand kunnen selecteren die al die facetten heeft", vertelt hij. In de vierde editie van de televisieshow, die volgende week zaterdag van start gaat, versterkt Gordon een jury die wordt bemand door John Ewbank, Jerney Kaagman en Eric van Tijn.
Componist Ewbank en Gordon zijn de nieuwe gezichten in het vertrouwde tv-concept. "Ik denk dat er zelden zo gelachen is bij Idols", zegt de Topper over zijn eigen bijdrage. Ook 'ijskoningin' Kaagman kan Gordon waarderen. "Het ijs is gebroken, ze is uit de plooi", lacht hij. Maar de zanger is meer dan de joker van het viertal. "Ik kan natuurlijk ook gefundeerde kritieken geven. Ik weet waar het over gaat in dit vak, ik loop al 25 jaar mee."
Ook na drie seizoenen Idols en vele vergelijkbare talentenjachten, is er volgens Gordon nog plaats voor jong Nederlands talent. "Er is een pauze geweest van anderhalf jaar, wat heel verstandig is geweest", stelt hij. "Ik denk dat we nu weer nieuwsgierig zijn naar al het talent dat er nu rondloopt. Ik heb een paar mensen gezien van wie ik zeker weet dat Nederland ondersteboven zal zijn."
quote:Grofgebekte Gordon geniet
Door MARK LANGESLAG
AMSTERDAM - De zoveelste valse kraai verschijnt voor de Idols-jury. Gordon doet geen poging zijn afgrijzen te verbergen. ,,Schat, hou maar op. In China zetten ze nu de vuilnisbakken buiten.’’
Aan Vincent, die er een beetje sullig uitziet, vraagt hij waar hij in hemelsnaam zijn vriendin heeft ontmoet. ,,Op een feestje? Dan was het licht uit zeker?’’
Het zijn de bijtende grappen en grollen die we kennen uit realityreeks Over de Vloer. Nu is alleen niet Gerard Joling de gebeten hond, maar krijgen de veelal jonge kandidaten van Idols de volle laag.
En dat werkt enorm goed. Niemand is zo vilein, grof en rap van de tongriem gesneden als Gordon. Daarmee vult hij vanaf de eerste seconde de leegte die de naar concurrent SBS 6 overgestapte juryvoorzitter Henkjan Smits dreigde achter te laten.
Maar de komst van Gordon brengt ook een risico met zich mee. Want waar Smits, die af en toe ook behoorlijk lomp kon zijn, doorgaans binnen het betamelijke bleef, flapt Gordon er in de eerste auditie-uitzending van zaterdag al meteen uit: ,,Geef dat kind een nekschot.’’ En dat gaat toch best ver, vindt ook RTL. De zender bekijkt of die bewuste zin er niet toch uitgehaald moet worden in de eindmontage. ,,Want je kunt je afvragen of we dit willen met Idols,’’ zegt woordvoerster Eva Peters.
RTL 4 kan in de vooraf opgenomen auditie-uitzendingen nog achteraf bijsturen wat het wil. Maar wat als straks de grote live-shows beginnen, die waarschijnlijk weer richting de twee miljoen kijkers trekken? Gordon is, zo zegt hij, bepaald niet van zins zich in te houden. ,,Idols past me als een jas,’’ zegt hij. ,,Het voelt alsof ik het al jaren doe. Ik word erger dan Henkjan Smits. Ik flap alles eruit. Dat hoort bij me. Ik heb zo’n imago opgebouwd, dat mensen dat ook van me pikken. Ik zeg vaak dingen die mensen alleen denken. En hoe hard het er ook uitkomt: het is altijd wel waar wat ik zeg.’’ Medelijden heeft hij nooit. ,,Ik vond het wel even sneu toen ik een jongetje van 15 jaar laatst finaal afbrandde. Toen hij binnenkwam zei ik: ‘jij moet wel héél goed kunnen zingen, want je ziet er sowieso niet uit’. Hij brak, schoot helemaal in de stress. Moet dat nou, dacht ik. Maar later corrigeerde ik mezelf: mensen die meedoen weten wat ze kunnen verwachten. Zeker van mij.’’
Uitvoerend producent Mark de Vink van Idols is in zijn nopjes met zijn nieuwe aanwinst. ,,Natuurlijk is Gordon soms grof. Hij wint er bepaald geen doekjes om. Maar hij wéét wat het is om een ster in Nederland te zijn. En hij geniet oprecht van talent. Dat ziet de kijker ook.’’
Of je gaat je er dood aan ergeren, of je ligt slap van het lachenquote:Gordon schokt met grove uitspraken
Door MARK LANGESLAG
AMSTERDAM - RTL zit in zijn maag met grove uitspraken van het nieuwe Idols-jurylid Gordon. n de eerste aflevering van de populaire talentenjacht, die volgende week zaterdag wordt uitgezonden, zegt de zanger over een vals zingende kandidaat: ,,Geef dat kind een nekschot.’’
RTL 4 vindt die uitspraak ‘op het randje, misschien wel eroverheen.’’
De omroep constateert dat Gordon grof in de mond is. ,,Dat is vaak heel leuk, maar soms ongepast. We bekijken of we deze zin eruit moeten knippen.’’ Gordon zegt dat het nog wel veel erger zal worden. ,,Dit is het puntje van de ijsberg.’’
Ik heb voorspellende gavenquote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:10 schreef Wickedangel het volgende:
Ik verwacht dat hij denkt dat het programma om hém draait en zich gaat profileren ten koste van de deelnemers. We zullen het zien![]()
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:04 schreef Shirley het volgende:
Hier zou je er een ban voor krijgen. Toch lijkt het me hilarisch
Tijdens de audities moet het kunnen. Kom maar terug als het in de latere fasen nóg zo isquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 02:04 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Ik heb voorspellende gaven![]()
Het programma is nog niet eens begonnen en meneer is nu al de hoofdpersoonZiekelijk.
jawelquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:07 schreef livelink het volgende:
Ik vind ook dat het tijdens de audities niet moet kunnen. Je moet mensen ook tegen zichzelf in bescherming nemen. Natuurlijk ben je niet superslim als je je opgeeft voor Idols als je er niet uitziet en ook niet kunt zingen, maar dat is geen vrijbrief voor het programma om je volledig af te branden op tv.
ik zou zeggen, kijk eerst even en ga niet af op krantenartikelen, net als op een forum/msn, kan getypte tekst veel harder overkomen dan gesproken tekst.... je weet niet eens hoe de kandidaat zelf reageerde op Gordon's uitspraken, ms zitten ze er zelf veel minder mee dan jij nu bij voorbaat al doet.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 11:23 schreef livelink het volgende:
Als je 15, 16 jaar bent, ben je nog een kind in mijn ogen. En kennelijk worden ze niet door hun ouders in bescherming genomen. Dan nog vind ik dat je je moet realiseren dat het een kind is en dat je die niet publiekelijk verder hoeft te vernederen. Ze worden al genoeg vernederd door het feit dat ze daar staan en dat het wordt uitgezonden. Om daar dan nog even extra mee te scoren, hoeft niet.
Als ze volwassen zijn is het wellicht iets anders, maar je ziet toch ook wel dat er volwassenen meedoen die zwakbegaafd zijn. En ook in dat geval mag je daar rekening mee houden in mijn ogen.
Maar ik vermoed ook dat ik in deze Idols af ga haken in verband met Gordon. Ik wil niet met plaatsvervangende schaamte gaan kijken. Ik stap wel in bij de theaterrondes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |