quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:41 schreef thaleia het volgende:
Wat een drama....
Ik heb er een Tour de France-gevoel bij: iedereen gebruikt en diegenen die net de pech hebben om gepakt te worden moeten door het slijk en gaan failliet.
Jones is en blijft natuurlijk gewoon een geweldige sportvrouw, met talent voor atletiek EN handbal (of was het basketbal? nouja whatever). Die had zonder dope ook tot de toppers gehoord.
Ik ben het met je eens, alleen zal dat laatste in de praktijk onmogelijk zijn. Van een kale kip kun je immers niet meer plukken.quote:Op maandag 8 oktober 2007 23:17 schreef Zwansen het volgende:
Alle medailles inleveren en al het prijzengeld inc. rente terugbetalen.
Ze heeft niet veel geld meer, haar medailles inleveren is al gevraagd door het Amerikaanse Olympisch Comite.quote:Op maandag 8 oktober 2007 23:17 schreef Zwansen het volgende:
Maar is dat medailles terug inleveren dan meer een symbolische daad, of wordt ze ook daadwerkelijk met terugwerkende kracht uit de uitslagen geschrapt? (en dus niet meer als olympische kampioene erkend)quote:Op maandag 8 oktober 2007 23:25 schreef Ericr het volgende:
[..]
Ze heeft niet veel geld meer, haar medailles inleveren is al gevraagd door het Amerikaanse Olympisch Comite.
In een vergelijkbare zaak heeft het CAS bepaald dat het 4x400m estafetteteam hun goed niet hoefde terug te geven. Daar ging het om Jerome Young waarvan in principe 2 jaar aan uitslagen werd gewist.quote:Op maandag 8 oktober 2007 23:06 schreef Szura het volgende:
Ze gaat haar Sydneymedailles inleveren. Heb ik meteen een vraag: moeten die andere estafettelopers um ook inleveren?
http://athleticsafrica.com/Outgoing/nigeriadenied_ns_220705.htmlquote:"The arbitrators considered that the interpretation made by the IAAF of the rules in force in 2000 was not correct.
"In conclusion, the Panel decided that on the basis of the IAAF Rules applicable at the time of the Sydney Games, the results of the men’s 4x400m Relay event at the Sydney Games should not be amended and that only Jerome Young in the US Team should be stripped of his gold medal.
"The CAS Panel also emphasised that the current IAAF Rules (2004-2005 Edition) provide expressly for what happens when an athlete who is a member of a relay team is found guilty of doping. "
Though, the CAS statement assured that a case similar to the present one not likely to happen again
Maar helaas zal het waarschijnlijk andersom zijn.quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:09 schreef thaleia het volgende:
Daar zou ik het helemaal mee eens zijn als 95% van de topsporters geheel clean en eerlijk was en we te maken hadden met een paar unfaire uitzonderingen die de boel bedonderen.
Lijkt me een goed idee... als dan echter alle organisaties die rondom deze succesen en wedstrijden geld verdient hebben, het geld ook terugbetalen...quote:Op maandag 8 oktober 2007 23:17 schreef Zwansen het volgende:
Dude, wat te denken dan van die Golden League-meetings die haar als publiekstrekker hebben binnengehaald?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:38 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dus het IOC, IAAF en andere Sportbonden óók toegangsgelden aan zijn toeschouwers teruggeven en bv reclame en televisiegelden teruggeven, subsidies teruggeven ....
Ja, reken maar dat er met haar naam door een hoop promotors groot geld verdiend is ...quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:06 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dude, wat te denken dan van die Golden League-meetings die haar als publiekstrekker hebben binnengehaald?
Uhm, bang dat ze die straks ook mag inleverenquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik las ergens (ik dacht in de krant) dat Thanou beweerde dat ze die gouden medaille niet ging opeisen.
Dat lijkt me duidelijk.quote:
Als Thanou het goud niet zou mogen krijgen, dan had haar het zilver ook al afgepakt moeten worden.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 10:07 schreef Leatherface het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd of het IOC er aan wil om Thanou het goud te geven op de 100 meter.
Juridisch gezien is er waarschijnlijk geen enkel bewijs dat de Griekse zich in die periode drogeerde, maar door haar controverse van de jaren erna zou ik haar in ethisch opzicht geen goede winnares vinden.
Waarschijnlijk heeft het IOC geen andere optie dan Thanou het goud toe te kennen, alhoewel wat mij betreft Tanya Lawrence die plak dan maar moet krijgen.
Pauline Davis-Thompson is naar mijn weten nooit in opspraak geraakt, dus die zal zonder bezwaren wel het goud krijgen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |