abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53762902
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:41 schreef thaleia het volgende:
Wat een drama....

Ik heb er een Tour de France-gevoel bij: iedereen gebruikt en diegenen die net de pech hebben om gepakt te worden moeten door het slijk en gaan failliet.

Jones is en blijft natuurlijk gewoon een geweldige sportvrouw, met talent voor atletiek EN handbal (of was het basketbal? nouja whatever). Die had zonder dope ook tot de toppers gehoord.

Drama?
Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten
Als je doping neemt weet je dat dit kan gebeuren...
pi_53763213
Daar zou ik het helemaal mee eens zijn als 95% van de topsporters geheel clean en eerlijk was en we te maken hadden met een paar unfaire uitzonderingen die de boel bedonderen.
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:06:13 #53
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_53802431
Ze gaat haar Sydneymedailles inleveren. Heb ik meteen een vraag: moeten die andere estafettelopers um ook inleveren?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_53802648
Nu krijgen we dus Ekaterini Thanou als gouden medaillewinnares op de 100 meter.

Jeeuuyy
  maandag 8 oktober 2007 @ 23:17:32 #55
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_53802705
Alle medailles inleveren en al het prijzengeld inc. rente terugbetalen.
pi_53802828
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 23:17 schreef Zwansen het volgende:
Ik ben het met je eens, alleen zal dat laatste in de praktijk onmogelijk zijn. Van een kale kip kun je immers niet meer plukken.

Wel schrijnend dat Thanou straks naar alle waarschijnlijk het goud krijgt. Weliswaar is zij nooit positief bevonden, maar ze is wel uiterst verdacht.

Wat mij betreft moet het goud dan maar naar de eerste gaan die nooit in opspraak raakte. Is dat dan Tanya Lawrence, of werd die ook ooit met dope in verband gebracht.
pi_53802911
quote:
Ze heeft niet veel geld meer, haar medailles inleveren is al gevraagd door het Amerikaanse Olympisch Comite.
pi_53803053
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 23:25 schreef Ericr het volgende:

[..]

Ze heeft niet veel geld meer, haar medailles inleveren is al gevraagd door het Amerikaanse Olympisch Comite.
Maar is dat medailles terug inleveren dan meer een symbolische daad, of wordt ze ook daadwerkelijk met terugwerkende kracht uit de uitslagen geschrapt? (en dus niet meer als olympische kampioene erkend)

Ik neem aan dat dat laatste alleen door het IOC kan gebeuren.
pi_53803870
Ik wist niet dat zij ook aan wielrennen deed.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_53807368
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 23:06 schreef Szura het volgende:
Ze gaat haar Sydneymedailles inleveren. Heb ik meteen een vraag: moeten die andere estafettelopers um ook inleveren?
In een vergelijkbare zaak heeft het CAS bepaald dat het 4x400m estafetteteam hun goed niet hoefde terug te geven. Daar ging het om Jerome Young waarvan in principe 2 jaar aan uitslagen werd gewist.
quote:
"The arbitrators considered that the interpretation made by the IAAF of the rules in force in 2000 was not correct.

"In conclusion, the Panel decided that on the basis of the IAAF Rules applicable at the time of the Sydney Games, the results of the men’s 4x400m Relay event at the Sydney Games should not be amended and that only Jerome Young in the US Team should be stripped of his gold medal.

"The CAS Panel also emphasised that the current IAAF Rules (2004-2005 Edition) provide expressly for what happens when an athlete who is a member of a relay team is found guilty of doping. "

Though, the CAS statement assured that a case similar to the present one not likely to happen again
http://athleticsafrica.com/Outgoing/nigeriadenied_ns_220705.html

Grappig dat er dus nog zo'n zaak ontstaan is terwijl het CAS aangeeft dat zo'n zaak niet snel nog een keer zal ontstaan.
pi_53807419
Ik meen dat de verjaringsdatum 1 januari a.s. is.

Enkel de IAAF en het IOC zijn bevoegd om resultaten te schrappen, dus dat zullen ze dan wel snel doen.
pi_53807679
En het mooie is dat de recordboeken vol staan met discutabele resultaten. Als ze atleten willen laten jagen op onhaalbare records heeft de IAAF het aan zichzelf te danken dat er doping gebruikt blijft worden.
pi_53807909
Maar ik ben wel benieuwd of het IOC er aan wil om Thanou het goud te geven op de 100 meter.

Juridisch gezien is er waarschijnlijk geen enkel bewijs dat de Griekse zich in die periode drogeerde, maar door haar controverse van de jaren erna zou ik haar in ethisch opzicht geen goede winnares vinden.

Waarschijnlijk heeft het IOC geen andere optie dan Thanou het goud toe te kennen, alhoewel wat mij betreft Tanya Lawrence die plak dan maar moet krijgen.

Pauline Davis-Thompson is naar mijn weten nooit in opspraak geraakt, dus die zal zonder bezwaren wel het goud krijgen.
pi_53808230
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:09 schreef thaleia het volgende:
Daar zou ik het helemaal mee eens zijn als 95% van de topsporters geheel clean en eerlijk was en we te maken hadden met een paar unfaire uitzonderingen die de boel bedonderen.
Maar helaas zal het waarschijnlijk andersom zijn.
Topsporters zoeken de grensen op en gaan er vaak overheen.
pi_53808499
quote:
Lijkt me een goed idee... als dan echter alle organisaties die rondom deze succesen en wedstrijden geld verdient hebben, het geld ook terugbetalen...
dus het IOC, IAAF en andere Sportbonden óók toegangsgelden aan zijn toeschouwers teruggeven en bv reclame en televisiegelden teruggeven, subsidies teruggeven ....

Punt is dat rondom die atleten een enorme 'industrie' is ontstaan die veel groter is dan enkel de 'persoon' van de sporter en het is onzin om te doen alsof de beslissing om doping te nemen, enkel een persoonlijke is...

zelfs het IOC en de IAAF verdienen goed geld met wedstrijden die onder invloed van doping gelopen worden.... zelfs nog meer dan enkel het prijzengeld van de atleten.
Die atleten betalen vroeger of later met hun leven en gezondheid ervoor... maar wat te doen met al die officials die veelal best wel weten wat er aan de hand is, maar waarbij het vaak een 'politieke' kwestie is of atleten wel of niet gepakt worden....

Valt het trouwens niemand op dat het aantal atleten dat daadwerkelijk door een dopingcontrole gepakt worden steeds lager lijkt te worden?
Vrijwel alle 'schandalen' komen aan het licht door bv strafrechterlijk onderzoek buiten de sport om (geval Fuentes), door getuigenissen van reporters (bij de 'afwezigheid van Rasmussen) of door openlijke bekentenissen...

het aantal sporters dat daadwerkelijk door een controle gepakt is, is minimaal, en meestal zijn juist dat de 'kleinere' sporters.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53810531
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:38 schreef RM-rf het volgende:

[..]

dus het IOC, IAAF en andere Sportbonden óók toegangsgelden aan zijn toeschouwers teruggeven en bv reclame en televisiegelden teruggeven, subsidies teruggeven ....
Dude, wat te denken dan van die Golden League-meetings die haar als publiekstrekker hebben binnengehaald?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 12:07:11 #67
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_53810552
Ok ik geef het ook toe.
pi_53810845
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 12:06 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Dude, wat te denken dan van die Golden League-meetings die haar als publiekstrekker hebben binnengehaald?
Ja, reken maar dat er met haar naam door een hoop promotors groot geld verdiend is ...

En nee, bij mij kom je er helemaal niet zo makkelijk mee binnen dat de sportbonden en de promotors daar helemaal buiten staan... bij bv het BALCO schandaal is het ook zo dat de uiteindelijke tipgever, die door zijn melding bij het amerikaanse OM de affaire aan het rollen bracht ... uiteindelijk zélf de grootste straf ontvangen heeft, nl. een levenslange Ban door het Olympisch Commite en ook de IAAF zegt hem zwaar te willen straffen..
dat is simpelweg een doofpot-affaire... de sporters worden ebstrafd, maar het hele financiele wezen eromheen en degenen die financieel het meeste profiteerden, wassen hun handen in onschuld.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:26:04 #69
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_53816380
Ik las ergens (ik dacht in de krant) dat Thanou beweerde dat ze die gouden medaille niet ging opeisen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_53816640
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 16:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik las ergens (ik dacht in de krant) dat Thanou beweerde dat ze die gouden medaille niet ging opeisen.
Uhm, bang dat ze die straks ook mag inleveren
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
  Trouwste user 2022 dinsdag 9 oktober 2007 @ 20:49:25 #71
7889 tong80
Spleenheup
pi_53822076
Thanou heeft ook geen rein geweten.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53822778
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 20:49 schreef tong80 het volgende:
Thanou heeft ook geen rein geweten.

Dat lijkt me duidelijk.

De vraag is alleen of ze in Sydney wel zuiver was.

Maar zelfs al zou ze in 2000 zuiver zijn geweest en zou ze het goud krijgen, dan nog is het een ' besmette' kampioene.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 23:52:48 #73
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_53827196
Face it, het merendeel van de topsporters is besmet. Tegenwoordig wordt iedereen verdacht dus een niet besmeurde kampioen(e) zal eerder een uitzondering zijn
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_53827254
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 10:07 schreef Leatherface het volgende:
Maar ik ben wel benieuwd of het IOC er aan wil om Thanou het goud te geven op de 100 meter.

Juridisch gezien is er waarschijnlijk geen enkel bewijs dat de Griekse zich in die periode drogeerde, maar door haar controverse van de jaren erna zou ik haar in ethisch opzicht geen goede winnares vinden.

Waarschijnlijk heeft het IOC geen andere optie dan Thanou het goud toe te kennen, alhoewel wat mij betreft Tanya Lawrence die plak dan maar moet krijgen.

Pauline Davis-Thompson is naar mijn weten nooit in opspraak geraakt, dus die zal zonder bezwaren wel het goud krijgen.
Als Thanou het goud niet zou mogen krijgen, dan had haar het zilver ook al afgepakt moeten worden.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 01:05:48 #75
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53828693
Ik bedacht me gisteren pas hoe lullig het is voor de estafette-loopsters die nu waarschijnlijk ook hun medailles in moeten leveren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')