quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:59 schreef Plastic_Power het volgende:
Ik las ergens dat voor de estafetteonderdelen alleen Jones de medaille kan worden ontnomen. Haar teamgenoten behouden dus gewoon hun medailles.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 22:10 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Raar.
De Amerikaanse heren-estafetteploeg moest wel de gouden medaille van het WK in Edmonton (4 x 100) inleveren wegens doping van Tim Montgomery. Daar werd de Amerikaanse ploeg dus wel gewoon uit de uitslag geschrapt.
Ik vind trouwens dat de Amerikaanse damesploeg gewoon uit de uitslag moet worden geschrapt, mits Jones inderdaad schuldig was aan dope. Jammer voor de andere vrouwen dan, maar Amerika heeft als ploeg wel degelijk voordeel behaald bij de prestatiebevorderende middelen van Jones.
quote:What would happen to the U.S. relay team medals won by Jones is also uncertain.
After a long legal case, the Court of Arbitration for Sport ruled in 2005 that only Jerome Young should be stripped of the gold medal won by the United States in the 1,600 relay in Sydney.
The IOC, IAAF and World Anti-Doping Agency had pushed for the entire team -- including Michael Johnson -- to be stripped of the victory. Young tested positive for steroids in 1999 but was cleared by a U.S. panel on appeal and allowed to compete in Sydney. He ran in the preliminaries but not the final.
quote:"The CAS Panel noted that the IAAF Rules in force at the time of the Sydney Games did not provide for the annulment of results obtained by a team, when a member of that team was found later to have been ineligible to compete at the time of the event.
"The arbitrators considered that the interpretation made by the IAAF of the rules in force in 2000 was not correct.
"In conclusion, the Panel decided that on the basis of the IAAF Rules applicable at the time of the Sydney Games, the results of the men’s 4x400m Relay event at the Sydney Games should not be amended and that only Jerome Young in the US Team should be stripped of his gold medal.
quote:Marion Jones stopt na bekentenis
Officiële schuldbekentenis Jones
**Marion Jones heeft voor de rechtbank
in White Plains,New York,toegegeven dat
ze op weg naar de Olympische Spelen van
2000 in Sydney doping heeft gebruikt.
De Amerikaanse,die per direct een punt
achter haar carrière gezet heeft,won in
Sydney 3 keer goud en 2 keer brons.Het
Internationaal Olympisch Comité (IOC)
liet eerder al weten dat de atlete bij
een schuldbekentenis haar medailles van
die Spelen mogelijk zal verliezen.
Jones heeft voor de rechtbank bekend
dat ze opzettelijk gelogen heeft tegen
de rechercheurs over dopinggebruik.De
31-jarige Amerikaanse kan de eerste
atlete worden die veroordeeld wordt in
de beruchte Balco-zaak.
* Marion Jones gebruikte The Clear
... "Ik heb de fans,mijn land en mezelf
teleurgesteld.Ik schaam me diep",aldus
een huilende Jones."Vanwege de dingen
die ik gedaan heb,beëindig ik ook per
direct mijn loopbaan."
Eerder verschenen in de Washington Post
al delen uit een excuusbrief die Jones
naar haar familie en vrienden had
gestuurd.Ook daarin gaf ze toe op weg
naar de Olympische Spelen van Sydney
doping gebruikt te hebben.
Volgens de krant zegt Jones vanaf 1999
'the clear' van coach Trevor Graham te
hebben gekregen,zonder zelf te weten
dat het doping betrof.The clear is een
prestatiebevorderend middel dat in het
ontmantelde Balco-lab werd gemaakt.
quote:... "Ik heb de fans,mijn land en mezelf
teleurgesteld.Ik schaam me diep",aldus
een huilende Jones."Vanwege de dingen
die ik gedaan heb,beëindig ik ook per
direct mijn loopbaan."
quote:zonder zelf te weten
dat het doping betrof.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 00:12 schreef Hephaistos. het volgende:
Terwijl ze net op haar sportieve hoogtepunt zat! Zonde hoor...
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 10:41 schreef manny het volgende:
Wat ik me afvraag: medailles ontnemen dat is 1, maar gaan sponsoren ook geld terughalen ?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:15 schreef Hephaistos. het volgende:
Thanou die goud krijgt doordat iemand anders doping heeft gebruikt![]()
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:43 schreef Ericr het volgende:
en waarschijnlijk is ze zonder doping van het niveau dat met moeite 11:30 loopt.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 18:41 schreef thaleia het volgende:
Wat een drama....
Ik heb er een Tour de France-gevoel bij: iedereen gebruikt en diegenen die net de pech hebben om gepakt te worden moeten door het slijk en gaan failliet.
Jones is en blijft natuurlijk gewoon een geweldige sportvrouw, met talent voor atletiek EN handbal (of was het basketbal? nouja whatever). Die had zonder dope ook tot de toppers gehoord.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |