Juistquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:17 schreef n0a het volgende:
Je moet ze denk ik ook eerst "zuiveren" zodat alle slechte zooi uit hun systeem is. In schoon water zonder eten zijn ze na een paar dagen schoon.
Een collega is bevriend met iemand die zwijnen schiet op de veluwe en krijgt er eens per jaar 1 om op te eten. Daar zou je toch spontaan een grotere vriezer voor kopen?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem de ophef over de jacht op de overdaad aan wilde zwijnen op de veluwe. Het beste scharrelvlees wat je je kan bedenken en wat is de reactie in NL? Aaaah die arme zwijnen worden gejaagd, wat ziehiehielug.
denk dat je er beter een Fuik! meet van kan makenquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:32 schreef hassanjassan het volgende:
Die dingen zijn superlekker mits goed klaargemaakt. Maar hoe vang je die dingen dan? Of zullen we een Fok! MEET ervan maken en die dingen en masse te vangen en er een rivierkreeft binge party van maken?
Lekker met whiskeysaus, aioli, oid....
Rivierkreeft ie erg lekker mits hij in schoon water heeft geleeftquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:44 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
denk dat je er beter een Fuik! meet van kan maken![]()
enneh.. ik heb nog nooit kreeft gegeten..geen idee dus of 't lekker is
Het is nog lastig ook, want je mag de Nederlandse rivier kreeft helemaal niet vangen, alleen de amerikaanse. De Nederlandse is beschermd en zeldzaam, de amerikaanse een plaag.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:37 schreef hassanjassan het volgende:
wie kan er exact locaties opnoemen waar ze gezien zijn? Kijk ik ben best voor gratis kreeft, maar ik heb er dus weer geen zin in om een hele nacht naar een fuik te staren...
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Rivierkreeft ie erg lekker mits hij in schoon water heeft geleeft
nou. ze wandelen in rivier(tjes)-rijke gebieden gewoon over de weg en lopen ook niet harder als een auto aankomt, verre van schuw en op het fietspad draaien ze zich met hun klauwen naar je toe en gaan sissen. de mannetjes gaan op zoek naar een vrouwtje dat in een andere sloot zit. dus.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:37 schreef hassanjassan het volgende:
wie kan er exact locaties opnoemen waar ze gezien zijn? Kijk ik ben best voor gratis kreeft, maar ik heb er dus weer geen zin in om een hele nacht naar een fuik te staren...
valt wel mee eigenlijk. zo vies is het allemaal niet en de kreeft gedijdt goed in wat verser water. laat hem 36 uur goed uitpoepen in schoon leidingwater. bekijk ondertussen of ie nog leeft.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan vallen de sloten en grachten in Nederland dus af
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:31 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan vallen de sloten en grachten in Nederland dus af
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
valt wel mee eigenlijk. zo vies is het allemaal niet en de kreeft gedijdt goed in wat verser water. laat hem 36 uur goed uitpoepen in schoon leidingwater. bekijk ondertussen of ie nog leeft.
klopt, maar in die slootjes zijn nauwelijks of geen rivierkreeften van het formaat waar we het over hebben te vinden.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 23:36 schreef reclamedoos het volgende:
[..]
Ik heb een vriend die bij een bedrijf werkt waar ze sanneringen uitvoeren van watergangen, en die komen om in het werk. En zelf hij schrikt nog wel eens van de vervuiling in sommige wateren. Ik zou niet zonder meer beesten eten uit water wat ik niet ken.
Overigens heb ik enkele jaren geleden eens een verhaal in de krant gelezen over rivierkreeft in de berkel (wel bekend van het nieuws van afgelopen weekend). Dat schijnt een erg schone rivier te zijn, en er schijnt redelijk wat rivierkreeft voor te komen.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 12:38 schreef kabouter.muts het volgende:
Volgens mij kun je ze zo van de weg af plukken, wel handschoenen aan wellicht.
Ik durf best!!
Woonde ik maar in de buurt.
In Amstelveen dus ook....toch hier in Spaarndam eens rondkijken.
Ik ben trouwens voor het eten van overbevolkte dieren.
quote:Duizenden ganzen Texel gedood
TEXEL Texel is klaar met doden van ganzen. Afgelopen weken zijn op het eiland duizenden grauwe ganzen gedood. Het aantal vogels werd te groot en de ganzen zorgen voor schade in de landbouw en in natuurgebieden. Op Texel zijn 's zomers tussen de 7000 en de 10.000 ganzen. In de winter twee keer zoveel door de komst van overwinterende ganzen. Bij gebrek aan natuurlijke vijanden groeit de populatie jaarlijks met meer dan 20 procent. De gevangen ganzen zijn vergast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |