abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53709478
Kreeftenplaag
De 'Procambarus clarkii', beter bekend als de rode Amerikaanse rivierkreeft, zorgt voor steeds meer overlast in Gouda en omgeving. Het beest verlaat steeds vaker zijn sloot om op de openbare weg voorbijgangers de schrik van hun leven te bezorgen. De rode Amerikaanse rivierkreeft wordt pas sinds een jaar of 20 in Nederland waargenomen, maar haar aantal neemt ondertussen schrikbarende vormen aan.

Hij is te eten. Als ik in de buurt woonde zou ik t proberen.
Bron nu.nl

Wie durft....

http://www.nu.nl/news/126(...)aanden_babyruil.html
aan de zijkant staat een stukje zit ook een filmpje bij.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 00:18:31 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_53710013
Rivierkreeft.

Nee, dan heb ik toch liever een exoot als de reuzenkrab.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 00:25:02 #3
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_53710144
Ik heb ze hier idd al een aantal keer zien lopen, sommige blijven brutaal midden op de weg staan met hun scharen omhoog. Zelfs als er een auto aan komt .
pi_53710577
Heb er daar wel eens een van dichtbij bekeken. Volgens mij is het de moeite niet. Wie weet wat er allemaal voor troep in dat water zit?
pi_53711523
Ik woon in de buurt, ik zal eerdaags een keer eentje trachten te vangen
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
pi_53714693
Die dingen zijn superlekker mits goed klaargemaakt. Maar hoe vang je die dingen dan? Of zullen we een Fok! MEET ervan maken en die dingen en masse te vangen en er een rivierkreeft binge party van maken?

Lekker met whiskeysaus, aioli, oid....
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_53714835
Heb er idd al een aantal zien lopen... zitten nog best imposante types tussen...
Knappe jongen die dit nog kan onderschatten.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:40:53 #9
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53714896
in amstelveen liepen ze ook gewoon over de weg. vangen met een net?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53715843
Je moet ze denk ik ook eerst "zuiveren" zodat alle slechte zooi uit hun systeem is. In schoon water zonder eten zijn ze na een paar dagen schoon.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:23:18 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53716005
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:17 schreef n0a het volgende:
Je moet ze denk ik ook eerst "zuiveren" zodat alle slechte zooi uit hun systeem is. In schoon water zonder eten zijn ze na een paar dagen schoon.
Juist
In ruim schoon water zetten, bv een grote teil.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:29:17 #12
45206 Pietverdriet
pi_53716155
Typisch Nederland trouwens om zich over zoiets op te winden. De rivieren zitten vol met heerlijk eten, gratis, en wat doen we? We roepen hellup en de reporter gunt ze hun vrijheid.
Wegvangen en opeten!
Maar ik steek me hand er voor in het vuur dat als je ze massaal gaat vangen en opeten dat je uitgemaakt wordt voor dierenbeul.
Neem de ophef over de jacht op de overdaad aan wilde zwijnen op de veluwe. Het beste scharrelvlees wat je je kan bedenken en wat is de reactie in NL? Aaaah die arme zwijnen worden gejaagd, wat ziehiehielug.
En dan weer aan de AH Karbonade zonder smaak
pi_53717001
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem de ophef over de jacht op de overdaad aan wilde zwijnen op de veluwe. Het beste scharrelvlees wat je je kan bedenken en wat is de reactie in NL? Aaaah die arme zwijnen worden gejaagd, wat ziehiehielug.
Een collega is bevriend met iemand die zwijnen schiet op de veluwe en krijgt er eens per jaar 1 om op te eten. Daar zou je toch spontaan een grotere vriezer voor kopen?
Hij moet in ruil daarvoor met z'n jachthonden helpen om de aangeschoten zwijnen op te sporen in het bos. Dubbele pret voor hem.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:09:37 #14
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_53717246
Kan iemand zo'n kreeft voor mij vangen?

pi_53717932
Volgens mij kun je ze zo van de weg af plukken, wel handschoenen aan wellicht.
Ik durf best!!
Woonde ik maar in de buurt.
In Amstelveen dus ook....toch hier in Spaarndam eens rondkijken.
Ik ben trouwens voor het eten van overbevolkte dieren.
pi_53718055
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:32 schreef hassanjassan het volgende:
Die dingen zijn superlekker mits goed klaargemaakt. Maar hoe vang je die dingen dan? Of zullen we een Fok! MEET ervan maken en die dingen en masse te vangen en er een rivierkreeft binge party van maken?

Lekker met whiskeysaus, aioli, oid....
denk dat je er beter een Fuik! meet van kan maken

enneh.. ik heb nog nooit kreeft gegeten.. geen idee dus of 't lekker is
Ja doei.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:57:37 #17
45206 Pietverdriet
pi_53718355
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:44 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

denk dat je er beter een Fuik! meet van kan maken

enneh.. ik heb nog nooit kreeft gegeten.. geen idee dus of 't lekker is
Rivierkreeft ie erg lekker mits hij in schoon water heeft geleeft
pi_53719388
wie kan er exact locaties opnoemen waar ze gezien zijn? Kijk ik ben best voor gratis kreeft, maar ik heb er dus weer geen zin in om een hele nacht naar een fuik te staren...
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:53:48 #19
45206 Pietverdriet
pi_53719801
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:37 schreef hassanjassan het volgende:
wie kan er exact locaties opnoemen waar ze gezien zijn? Kijk ik ben best voor gratis kreeft, maar ik heb er dus weer geen zin in om een hele nacht naar een fuik te staren...
Het is nog lastig ook, want je mag de Nederlandse rivier kreeft helemaal niet vangen, alleen de amerikaanse. De Nederlandse is beschermd en zeldzaam, de amerikaanse een plaag.
De Amerikaanse soorten zijn resistent voor de Kreeftenpest, de europesche niet, de belangrijkste reden waarom de Amerikaanse rivierkreeft de Europesche verdringt.
Een goeie manier om ze te vangen is een wasmachine trommel, zo een met die gaten en gemaakt van edelstaal, met de opening naar boven in een riviertje te leggen. De kreeften zakken daar in bij het zwemmen en komen niet meer eruit, net als wespen in een wespenval.
pi_53719928
hier meer info over de am. rivierkreeft.

Rode Amerikaanse Rivierkreeft - Procambarus clarkii

Uiterlijk
Hele dier rood/roodbruin gekleurd (maar vaak bedekt met een laagje algen en ander aangroeisel). Scharen donkerrood aan de bovenkant, met helderrode knobbeltjes. Onderkand scharen helderrood
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:31:04 #21
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53727679
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Rivierkreeft ie erg lekker mits hij in schoon water heeft geleeft

Dan vallen de sloten en grachten in Nederland dus af
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:55:11 #22
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53728223
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:37 schreef hassanjassan het volgende:
nou. ze wandelen in rivier(tjes)-rijke gebieden gewoon over de weg en lopen ook niet harder als een auto aankomt, verre van schuw en op het fietspad draaien ze zich met hun klauwen naar je toe en gaan sissen. de mannetjes gaan op zoek naar een vrouwtje dat in een andere sloot zit. dus.

grijp daar je kans. vandaar ook in een vreemde plek als amstelveen. lekker drassige grond en volop riviertjes. je kan ze bij bosjes van de straat plukken. ga ook vooral op straat als het begint te schemeren. neem handschoenen en een ikeatas mee.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 19:56:39 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53728270
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:31 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

valt wel mee eigenlijk. zo vies is het allemaal niet en de kreeft gedijdt goed in wat verser water. laat hem 36 uur goed uitpoepen in schoon leidingwater. bekijk ondertussen of ie nog leeft.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 23:36:09 #24
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53734149
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:31 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

wat zoalshetis al zegt ja... dat zou je best nog eens mee kunnen vallen!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_53734166
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 19:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

valt wel mee eigenlijk. zo vies is het allemaal niet en de kreeft gedijdt goed in wat verser water. laat hem 36 uur goed uitpoepen in schoon leidingwater. bekijk ondertussen of ie nog leeft.

Ik heb een vriend die bij een bedrijf werkt waar ze sanneringen uitvoeren van watergangen, en die komen om in het werk. En zelf hij schrikt nog wel eens van de vervuiling in sommige wateren. Ik zou niet zonder meer beesten eten uit water wat ik niet ken.

Overigens heb ik enkele jaren geleden eens een verhaal in de krant gelezen over rivierkreeft in de berkel (wel bekend van het nieuws van afgelopen weekend). Dat schijnt een erg schone rivier te zijn, en er schijnt redelijk wat rivierkreeft voor te komen.
Suiker en melk is voor mensen die geen koffie lusten
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 23:56:25 #26
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53734616
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 23:36 schreef reclamedoos het volgende:

[..]

Ik heb een vriend die bij een bedrijf werkt waar ze sanneringen uitvoeren van watergangen, en die komen om in het werk. En zelf hij schrikt nog wel eens van de vervuiling in sommige wateren. Ik zou niet zonder meer beesten eten uit water wat ik niet ken.

Overigens heb ik enkele jaren geleden eens een verhaal in de krant gelezen over rivierkreeft in de berkel (wel bekend van het nieuws van afgelopen weekend). Dat schijnt een erg schone rivier te zijn, en er schijnt redelijk wat rivierkreeft voor te komen.
klopt, maar in die slootjes zijn nauwelijks of geen rivierkreeften van het formaat waar we het over hebben te vinden.
pi_53738999
En iemand gisteren nog op stooptocht geweest?
  zaterdag 23 februari 2008 @ 13:25:08 #28
154454 G60Force
MY THA FORCE B WITH U!
pi_56924392
ik zoek er een paar voor mijn aquaria's... wie kan mij helpen tips locatie?

afstand is geen punt auto van de zaak & gratis diesel
Ehm... force... en dat is??? Oh nu snap ik em :|
  zaterdag 23 februari 2008 @ 13:58:32 #29
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_56924849
Zou dat te eten zijn
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
pi_56965349
Zaten hier in de buurt ook in het water, maar heb er nooit een gezien...
Er wel aan gedacht om er dan eentje mee te nemen voor thuis!

http://www.depers.nl/binn(...)ft-in-de-singel.html
Sweet and innocent...
pi_60091954
lekker
looooooooooooooooool lol
pi_60100745
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:38 schreef kabouter.muts het volgende:
Volgens mij kun je ze zo van de weg af plukken, wel handschoenen aan wellicht.
Ik durf best!!
Woonde ik maar in de buurt.
In Amstelveen dus ook....toch hier in Spaarndam eens rondkijken.
Ik ben trouwens voor het eten van overbevolkte dieren.
quote:
Duizenden ganzen Texel gedood
TEXEL Texel is klaar met doden van ganzen. Afgelopen weken zijn op het eiland duizenden grauwe ganzen gedood. Het aantal vogels werd te groot en de ganzen zorgen voor schade in de landbouw en in natuurgebieden. Op Texel zijn 's zomers tussen de 7000 en de 10.000 ganzen. In de winter twee keer zoveel door de komst van overwinterende ganzen. Bij gebrek aan natuurlijke vijanden groeit de populatie jaarlijks met meer dan 20 procent. De gevangen ganzen zijn vergast.
Is dat zo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')