abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:37:04 #201
71115 Rnej
I walk the line
pi_54051716
das dan echt stom toeval dat die dude dus een photo fetisj van vorig jaar gekocht heeft!

die gast zie ik echt al een jaar lang elk weekend 's ochtends boarden op een evil twin en nu loopt ie dus met een photo fetish van vorig jaar rond... te grappig
pi_54053496
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:10 schreef KneusTeun het volgende:
Whahaha nope sorry! kheb helaas nog nooit met me pa samen in de sneeuw gestaan! me pa zit nu in oostenrijk en hoorde dat het er redelijk aan het sneeuwen is btw!
Het gaat inderdaad aardig sneeuwen komende dagen, morgen gaat het écht dumpen !

Ik zag op school dat ik misschien wel met Paboërs mee kan op wintersport, wel saaie lui, maar tis niet duur
Fingerspitzgefühl
pi_54053650
Net vanmiddag me Burton Malolo besteld, nu nog ff uittesten!
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:38:30 #204
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_54053679
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 16:36 schreef WarPuppy het volgende:
Gefeliciteerd! Als ervaringsdeskundige kan ik zeggen dat je een leuk plankje hebt gekocht.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:30:54 #205
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54056120
Malolo is vet
Nog net niet zo vet als een Selecta maar ook erg puik plankje

btw ik mag ff gelukkig zijn hier....
IK HEB ME PROFORM VAN BURTON BINNEN

Mag wat nieuwe shit van burton uitzoeken voor maximaal 50% van de prijs. Maar meestal nog voor minder
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:33:15 #206
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_54056166
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 16:36 schreef WarPuppy het volgende:
Nou de hamvraag wat heb je er voor betaald?
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:43:44 #207
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54056360
hmmm 1 ding is wel minder. Met mijn postuur valt 90% van de spulletjes af
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
pi_54066921
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:30 schreef Komakie het volgende:
Malolo is vet
Nog net niet zo vet als een Selecta maar ook erg puik plankje

btw ik mag ff gelukkig zijn hier....
IK HEB ME PROFORM VAN BURTON BINNEN

Mag wat nieuwe shit van burton uitzoeken voor maximaal 50% van de prijs. Maar meestal nog voor minder
Kan je voor mij ff een tool bestellen, en een slot? Dat hebben ze toch niet door
Fingerspitzgefühl
  zondag 21 oktober 2007 @ 15:03:10 #209
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54070920
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 04:28 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Kan je voor mij ff een tool bestellen, en een slot? Dat hebben ze toch niet door
dat zijn dan weer net dingen die ik niet kan bestellen. Daarnaast heb ik een limiet aan wat ik mag bestellen
pi_54073883
Als je nog wat "budget" over hebt zou ik graag een pm'etje van je ontvangen
Fingerspitzgefühl
pi_54078359
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:33 schreef Gstyles het volgende:

[..]

Nou de hamvraag wat heb je er voor betaald?
Lekker makkelijk en ordinair via blue-tomato, ¤479,95
Dit is nu me 3e snowboard al, hiervoor 2x een Burton Clash gehad, maar wil nu wat meer richting de alpine vandaar de Malolo eens kijken wat ik er mee kan aanrichten!
  maandag 22 oktober 2007 @ 10:20:54 #212
71115 Rnej
I walk the line
pi_54084928
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:17 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Lekker makkelijk en ordinair via blue-tomato, ¤479,95
Dit is nu me 3e snowboard al, hiervoor 2x een Burton Clash gehad, maar wil nu wat meer richting de alpine vandaar de Malolo eens kijken wat ik er mee kan aanrichten!
strikt gezien is de malolo geen alpineboard ... ik begrijp wat je bedoeld hoor

die alpineboards is waar die slalommers in hun strakke broekjes op staan
pi_54090599
Versprekingje, meer freeride bedoelde ik
  maandag 22 oktober 2007 @ 16:29:06 #214
71115 Rnej
I walk the line
pi_54091524
ik snap wat je bedoelde hoor
  maandag 22 oktober 2007 @ 17:05:43 #215
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54092125
Freeride is het zeker weten
Met poeder is hij hemels
pi_54096779
Als het goed is duik ik oostenrijk in met oud&nieuw, dan even proberen, iemand nog een tip voor een goede en betaalbare ( <200) binding setje?
Als ik dan toch aan het uitgeven ben
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:17:19 #217
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_54097908
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 21:29 schreef WarPuppy het volgende:
Als het goed is duik ik oostenrijk in met oud&nieuw, dan even proberen, iemand nog een tip voor een goede en betaalbare ( <200) binding setje?
Als ik dan toch aan het uitgeven ben
Heb zelf vorig jaar Missions gekocht, zijn wel goed bevallen, maar das wel logisch gezien de vorige bindingen van Nidecker waren die bij de plank zaten toen ik die kocht.. En die gingen dus niet meer open.. erg fijn

Ik ga voor dit jaar ook shoppen naar een nieuwe plank, iets in de zin van een Burton Custom lijkt me wel wat. Flinke kans dus dat het ook een Custom gaat worden, maar dat is dan eigenlijk vooral omdat ik Burton 'ken'.. Dus als iemand alternatieven kan laten zien, graag

En ja, uiteraard ben ik al naar een boardshop geweest, en ja, ik ben me weer eens rot geschrokken van de prijzen (:')) en ja, ik heb gekeken naar wat alternatieven, en ja, veel goedkoper waren ze niet

En vanaf nu ga ik dit topic weer eens goed volgen.. Weet iemand trouwens hoe de Dolemieten zijn zo rond oud&nieuw? Hoe was het bijvoorbeeld vorig jaar rond die tijd? Het plan was eerst namelijk om in februari (4e week) te gaan, maar dat wordt misschien oud&nieuw. Met sneeuw als vorig jaar zie ík het niet zo zitten eigenlijk...
Life's like music, get the rhythm..
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:20:31 #218
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54098003
Met me proformpasje kan ik elke binding krijgen voor onder de 200 euro
OK het begint flauw te worden

Cartels zijn heerlijk maar die zijn 220 dus vallen net af.
De Mission binding is 190. Gebruikt de oude hiback van de Cartel. Heerlijk dingetje

Persoonlijk zou ik voor de Mission gaan (als je burton bindingen wilt hebben)
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:34:36 #219
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54098390
Ik heb trouwens bestelt bij Burton
Was voor ongeveer 1000 euro klaar (samen met dinnetje) en heb me helemaal suf gekocht (komt trouwens nog wel verzendkosten en belastingen bij. Dat laatste is vooral kut )

Ik heb geen nieuwe plank genomen en ook geen schoenen. Hoewel het natuurlijk heel aantrekkelijk is om een board van 500 euro voor 200 te kunnen kopen blijft het wel geld en ga ik niet me geld steken in iets wat ik eigenlijk niet nodig heb... Of tenminste.... niet in een snowboard
Schoenen heb ik eenvoudig weg nog

Maar ik kon het niet laten om deze heerlijke foute bindinkjes erbij te doen

Daarnaast nog:
Burton System Jacket 2/1
Anon Realm Birds of Prey goggle
Wat "First-layer"
1 reiskoffer.
1 rugzak voor onderweg
een beanie
Een trui
en een Softshell trui.

Daarnaast heeft me vriendin nog:
Burton Feelgood
Burton Escapade SZ
WMS Insulated Pant
Burton Figment Doodles goggle
Red helmpie
boardbag
riempje

Toch leuk voor iets meer dan 1000 euro
Jullie vinden me ongetwijfeld heel irritant dat ik het loop te roepen (Rnej tenminste wel ) maar ik moet het gewoon ff kwijt.
  maandag 22 oktober 2007 @ 22:45:53 #220
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_54098706
Leuk boodschappenlijstje wel

Past nog wel een Custom bij
pi_54099185
Wow netjes !

En die bindingen zijn gewoon geniaal, niks fouts aan !

Die vriendin van je heeft je al wel flink onder de duim, thans. De verhouding is ver te zoeken
Fingerspitzgefühl
pi_54100950
Woei, dikke lijst Komakie. Die bindingen zijn echt fokking geil. Ik ben jalours Hoe ben je aan die pas gekomen? Of heb ik daar overheen gelezen

Beetje laat, maar beter niet dan nooit. Hier zijn een aantal van mijn foto's welke vorige week zaterdag geschoten zijn tijdens de EK Slopestyle in Landgraaf. Ze zijn erg goed gelukt en heb fijn met m'n remote flitsers kunnen spelen

Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:34:44 #223
71115 Rnej
I walk the line
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:39:28 #224
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54121785
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 22:45 schreef NoComment het volgende:
Leuk boodschappenlijstje wel

Past nog wel een Custom bij
Had ik nog kunnen bestellen, maar niet gedaan. Heb geen board nodig
quote:
Op maandag 22 oktober 2007 23:02 schreef ForumGek het volgende:
Wow netjes !

En die bindingen zijn gewoon geniaal, niks fouts aan !

Die vriendin van je heeft je al wel flink onder de duim, thans. De verhouding is ver te zoeken
Welke verhouding? Mijn rekening is hoger dan die van haar
Zij heeft nog geen board en bindingen en moest er dus 1 hebben. Nouja, perfecte gelegenheid om er goedkoop 1 te krijgen. Ik kon sowieso 2 boards en bindingen kopen dus had genoeg keuze. Daarom heb ik er nog een setje bindingen bij gekocht
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 00:09 schreef GenesiZ het volgende:
Woei, dikke lijst Komakie. Die bindingen zijn echt fokking geil. Ik ben jalours Hoe ben je aan die pas gekomen? Of heb ik daar overheen gelezen
Ik heb hem gehad van de organisatie van de OSV (snowboardbond waar ik de leraaropleidingen gedaan heb).
Ze vroeger of ik er 1 wilde hebben maar ik heb geen idee waarom ik precies in aanmerking kom voor die pas. Misschien omdat ik Landes leraar ben en al een tijdje aangesloten ben bij ze.
Maar ik heb eigenlijk geen idee verder.
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:48:08 #225
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54122121
Hmmm ik zie net iets......
De bindingen die ik heb bestelt hebben een nieuwe manier van bevestigen op het board. Dit kan alleen maar bij een paar verschillende burton boards en dus niet op me Flag

Ik heb gelijk maar mailtje gestuurd naar Burton om te kijken of ik dit nog kan aanpassen....
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:05:57 #226
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_54122649
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:48 schreef Komakie het volgende:
Hmmm ik zie net iets......
De bindingen die ik heb bestelt hebben een nieuwe manier van bevestigen op het board. Dit kan alleen maar bij een paar verschillende burton boards en dus niet op me Flag

Ik heb gelijk maar mailtje gestuurd naar Burton om te kijken of ik dit nog kan aanpassen....
Of tóch nog een boardje bijbestellen

Btw m'n eerste loon van de nieuwe werkgever binnen, leuke loonsverhoging

Maarja, alles in m'n hoofd alweer minstens drie keer uitgegeven...
  woensdag 24 oktober 2007 @ 10:55:26 #227
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54130041
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 23:05 schreef NoComment het volgende:

[..]

Of tóch nog een boardje bijbestellen

Btw m'n eerste loon van de nieuwe werkgever binnen, leuke loonsverhoging

Maarja, alles in m'n hoofd alweer minstens drie keer uitgegeven...
Je kunt maar eenmalig bestellen dus dat gaat al niet meer op.
Daarnaast wil ik geen board bestellen. Zeker niet omdat de boards waarop die binding past echt totaal niet zijn wat bij mij past.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 01:38:18 #228
72282 360sjors
King of the Hill
pi_54151364
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 22:13 schreef Komakie het volgende:

[ afbeelding ]
Echt een ultiem brute foto dit. Afgelopen winter in Risoul hebben we welliswaar niet zo'n steil stuk offpiste gepakt, maar toch ook aardig scary en ik vind dat eigenlijk vetter dan een "normaal" poederveldje. Stuk avontuurlijker, zo ervaar je weer eens wat adrealine met je doet. Er stonden bij ons ook nog wat liftpalen en heeeeeeeel veel bomen, dus foutjes konden hard worden afgestraft. Vrienden van me hebben nog pics (bijna een jaar geleden en ik heb nog niet de moeite gedaan om ze even bij ze af te halen, shame on me ). Poeder + steil blijft natuurlijk de gouden combinatie.

Morgen 2e wintersport van het jaar boeken, Tignes. 15-22 feb. 2-10 feb is het weer als vanouds Kirchberg in Tirol. NoCmment, XL, Beerke, etc.. Ik wil met Mich-E, Pieter, Anneke en jullie ook nog wel een weekje er tussenuit. Eind januari of begin maart zij voor mij optioneel. Eind januari is poedertechnisch wel aantrekkelijk, in maart schijnt er een heerlijk zonnetje en is het doorgaans ook goed uit te houden. Any preferences?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 02:18:30 #229
72282 360sjors
King of the Hill
pi_54151766
Ben overigens ook wel weer van plan om weer eens wat nieuwe gear aan te schaffen. De Atomic Rapture 156 gaat de deur uit. De SC Gian Simmen bevalt me erg goed, maar is net iets te hard werken in de poeder (twintip, 163 cm, vrij stijf en ik weeg +/- 70 kg). Die houd ik wel voor poederloze dagen om gewoon hersenloos pistes te shredden en lekker te tricken.

Ben dus weer wat aan het rondspeuren naar een toffe freerider.
Heb dit seizoen de nieuwe gear nog niet echt bijgehouden, maar heb nu 3 boards die me wel aanstaan:

Apo Amanite 160

Is ook een LTD in 158, die is print is wel erg gaaf

Maar die lijkt qua rij-eigenschappen vermoedelijk vrij veel op de Simmen die ik al heb, dus misschien wijzer om voor een andere optie te kiezen. Voordeel is wel dat 'ie ietwat tapered is en lichte setback inserts heeft.

Kandidaat nummer 2: SC Twinza J. Fish 159
De Burton Malolo, maar dan niet van Burton

En tot slot nummer 3:
SC Duo GLX '06/'07 (163, is nog een betaalbaar testboardje op blue tomato) of gewoon het model van dit seizoen: SC Duo Freedom 159 of 163
Heb al eerder op een Duo gereden (toen een 159) en dat zijn echt heerlijke freeriders. Met name in La Plagne met XL en beerke veel plezier van gehad in de poeder. Een vakantie daarna heb ik hem echter wel gebroken onder de voorste binding, waarschijnlijk door wat al te fanatieke noseslide oid.

Keuzes, keuzes, keuzes!
pi_54151980
Zo me eerst post in dit geweldige topic. Ben een wat gevordende beginner en had een eigen boardje (generics) van de makro. Daar heb ik een tijdje op geboard.
Heb nu een maandkaart bij de uithof waar ik wat truukjes oefen etc. Maar nu ik dit jaar weer op wintersport ga en daar best veel geld voor betaal wil ik niet met zon cheap ass board gaan.
Dus na wat rond kijekn bij duivesteijn heb ik een Un..inc uit 2006 kunnen kopen voor de halve prijs:

meteen misson bindingen van vorig jaar erbij gehaald en burton ruler schoenen (ook van vorig jaar)
Dus alles voor halve prijs.

Nu de vraag: Heb ik wat goede gear te pakken en is dit wat voor de piste, funpark en wat offpiste?

[ Bericht 2% gewijzigd door r0bbie1988 op 25-10-2007 03:05:58 ]
  donderdag 25 oktober 2007 @ 09:58:57 #231
71115 Rnej
I walk the line
pi_54154026
de uninc is een echte alleskunner, en een prima plankje ...

offpiste istie ietsje minder goed voor, maar alle pro's rijden op unincs ook in de pow, dus je gaat er niet dood van...
  donderdag 25 oktober 2007 @ 10:47:29 #232
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_54154790
die print van die LTD is vet!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:14:46 #233
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54155254
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 01:38 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Echt een ultiem brute foto dit. Afgelopen winter in Risoul hebben we welliswaar niet zo'n steil stuk offpiste gepakt, maar toch ook aardig scary en ik vind dat eigenlijk vetter dan een "normaal" poederveldje. Stuk avontuurlijker, zo ervaar je weer eens wat adrealine met je doet. Er stonden bij ons ook nog wat liftpalen en heeeeeeeel veel bomen, dus foutjes konden hard worden afgestraft. Vrienden van me hebben nog pics (bijna een jaar geleden en ik heb nog niet de moeite gedaan om ze even bij ze af te halen, shame on me ). Poeder + steil blijft natuurlijk de gouden combinatie.

Morgen 2e wintersport van het jaar boeken, Tignes. 15-22 feb. 2-10 feb is het weer als vanouds Kirchberg in Tirol. NoCmment, XL, Beerke, etc.. Ik wil met Mich-E, Pieter, Anneke en jullie ook nog wel een weekje er tussenuit. Eind januari of begin maart zij voor mij optioneel. Eind januari is poedertechnisch wel aantrekkelijk, in maart schijnt er een heerlijk zonnetje en is het doorgaans ook goed uit te houden. Any preferences?
Stijl + poeder = ook mega lawine gevaarlijk. Tenminste, hangt natuurlijk af wat jij met stijl bedoelt.
Maar dit stukje zul jij waarschijnlijk nooit rijden. Dit is echt belachelijk.

btw, eind januari is niet zo heel poedertechnisch aantrekkelijk. In januari is het over het algemeen geen goede maand omdat het te koud is voor echt goede sneeuwval. Februari tot begin maart is het beste. eerste helft van januari is ook nog wel eens goed.

btw, als we het toch hebben over belachelijk stijl. Hier een filmpje waar je goed kunt zien hoe stijl dat soort stukken zijn. Als je daar vanaf kunt ben je echt koning
http://www.tastesnowboardmagazine.nl/index.php?page=leesvoerdetails&CID=474
  donderdag 25 oktober 2007 @ 11:27:42 #234
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54155531
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 02:18 schreef 360sjors het volgende:
Ben overigens ook wel weer van plan om weer eens wat nieuwe gear aan te schaffen. De Atomic Rapture 156 gaat de deur uit. De SC Gian Simmen bevalt me erg goed, maar is net iets te hard werken in de poeder (twintip, 163 cm, vrij stijf en ik weeg +/- 70 kg). Die houd ik wel voor poederloze dagen om gewoon hersenloos pistes te shredden en lekker te tricken.

Ben dus weer wat aan het rondspeuren naar een toffe freerider.
Heb dit seizoen de nieuwe gear nog niet echt bijgehouden, maar heb nu 3 boards die me wel aanstaan:

Apo Amanite 160
[ afbeelding ]
Is ook een LTD in 158, die is print is wel erg gaaf
[ afbeelding ]

Maar die lijkt qua rij-eigenschappen vermoedelijk vrij veel op de Simmen die ik al heb, dus misschien wijzer om voor een andere optie te kiezen. Voordeel is wel dat 'ie ietwat tapered is en lichte setback inserts heeft.

Kandidaat nummer 2: SC Twinza J. Fish 159
De Burton Malolo, maar dan niet van Burton
[ afbeelding ]

En tot slot nummer 3:
SC Duo GLX '06/'07 (163, is nog een betaalbaar testboardje op blue tomato) of gewoon het model van dit seizoen: SC Duo Freedom 159 of 163
Heb al eerder op een Duo gereden (toen een 159) en dat zijn echt heerlijke freeriders. Met name in La Plagne met XL en beerke veel plezier van gehad in de poeder. Een vakantie daarna heb ik hem echter wel gebroken onder de voorste binding, waarschijnlijk door wat al te fanatieke noseslide oid.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Keuzes, keuzes, keuzes!
Een echt goeie freerider voor poeder blijft de Malolo en ik zou die eerder kopen dan een Santa Cruz wat bijna niemand meer verkoopt.
Anders een Supermodel? kun je nog net iets meer op de piste.

Stijfheid maakt trouwens niet zo heel veel uit in de pow. Lengte zou alleen maar lekker moeten zijn. Misschien je bindingen iets meer naar achteren zetten? gewoon achterste standje en knallen met die handel
  donderdag 25 oktober 2007 @ 12:02:33 #235
71115 Rnej
I walk the line
pi_54156288
t enige wat je qua stijheid in een poederplank zoekt, is dat je nose slapper is dan je tail, dan krult ie wat meer op en heb je net iets meer drijfvermogen maar dan nog heb je liever een bredere nose dan tail voor het drijfvermogen
  donderdag 25 oktober 2007 @ 13:15:41 #236
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54157942
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 02:48 schreef r0bbie1988 het volgende:
Zo me eerst post in dit geweldige topic. Ben een wat gevordende beginner en had een eigen boardje (generics) van de makro. Daar heb ik een tijdje op geboard.
Heb nu een maandkaart bij de uithof waar ik wat truukjes oefen etc. Maar nu ik dit jaar weer op wintersport ga en daar best veel geld voor betaal wil ik niet met zon cheap ass board gaan.
Dus na wat rond kijekn bij duivesteijn heb ik een Un..inc uit 2006 kunnen kopen voor de halve prijs:
[ afbeelding ]
meteen misson bindingen van vorig jaar erbij gehaald en burton ruler schoenen (ook van vorig jaar)
Dus alles voor halve prijs.

Nu de vraag: Heb ik wat goede gear te pakken en is dit wat voor de piste, funpark en wat offpiste?
Uninc is een prima boardje. Net als Mission bindingen. De Ruler schoenen heb ik nooit gehad maar een buil zul je er niet aan vallen. Over het algemeen geen slechte berichten over gehoord dus moet wel goed zijn. Als er iets kut is van burton hoor ik het meestal wel

Uninc moet je trouwens wel op kunnen rijden. Hij is wel erg afhankelijk van de lengte omdat de Uninc per board echt totaal anders is. Het kan zomaar zo zijn dat een kortere versie breder is enzo. Het wil trouwens niet zomaar zo zijn dat hij ook goed voor jou is maar goed.

Hij is vrij all-round. Als hij lang genoeg is kun je er ook poeder mee rijden. Park en Piste gaan prima. Park vooral voor de grotere tricks

btw... gevorderde beginner
  donderdag 25 oktober 2007 @ 13:24:16 #237
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54158154
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 12:02 schreef Rnej het volgende:
t enige wat je qua stijheid in een poederplank zoekt, is dat je nose slapper is dan je tail, dan krult ie wat meer op en heb je net iets meer drijfvermogen maar dan nog heb je liever een bredere nose dan tail voor het drijfvermogen
Ik zeg Volkl Selecta

Als je een 175cm heb.... Dat is pas freeriden to tha max!!
(hadden we het gister al over. Ik denk ik deel het nog ff)

Btw, nog 2 en een half uur werken en ik kan me op gaan maken voor de sneeuw
  donderdag 25 oktober 2007 @ 13:49:49 #238
71115 Rnej
I walk the line
pi_54158690
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:15 schreef Komakie het volgende:

btw... gevorderde beginner
das iemand die ook zwarte pistes al kan!!

dan ben je goed toch? als je zwarte pistes kan snowboarden?
pi_54158830
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:49 schreef Rnej het volgende:

[..]

haha , nou gewoon snowboarden kan ik wel, fakie rijden, wat ollyen, en een 180 maken bij een kleine schans.
Maar ik zie me zelf nog steeds een beetje als een beginner.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:20:45 #240
72282 360sjors
King of the Hill
pi_54160568
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 11:14 schreef Komakie het volgende:

btw, eind januari is niet zo heel poedertechnisch aantrekkelijk. In januari is het over het algemeen geen goede maand omdat het te koud is voor echt goede sneeuwval. Februari tot begin maart is het beste. eerste helft van januari is ook nog wel eens goed.
Als de poeder valt, blijft hij wel lekker lang heerlijk luchtig . De befaamde La Plagne vakantie was eind januari. Maar iedere maand heeft wel wat. Februari vaak erg druk door alle voorjaarsvakantiegangers, maart is vaak zonnig dus al snel slushy (2 jaar terug Serre Chevalier, 2e week van maart: 21 graden op 2500 meter overdag). Afgelopen 2 jaar was januari kut (NoComment heeft zijn Nidecker min of meer in 1 week afgeschreven geloof ik) omdat er gewoon bijna geen sneeuw lag. Dit jaar wel anders vermoedelijk, gezien de berichten dat het nu al dumpt her en der...

Overigens is de lengte bij een twintip in de poeder dus wel een probleem. Niet alleen de neus is langer, maar ook de tail, die dus moeilijker naar beneden te drukken is. En uiteraard heb ik maximale setback gehanteerd (dat je het durft te suggeren, wie denk je wel niet dat ik ben ), echter hielp niet echt veel. Inserts staan hoe dan ook vlak bij het midden bij symetrische twintips... Bij die Duo die ik enkele jaren terug had kon ik zoveel setback pakken als je wilde, ik geloof dat ik wel eens heb rondgereden met een tail van amper 30 cm. En hij was ook al tapered. Hemels in poeder, fakie wel lastiger dan normaal!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:30:15 #241
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54160759
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:49 schreef Rnej het volgende:

[..]

Routchend natuurlijk he
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 13:56 schreef r0bbie1988 het volgende:

[..]

haha , nou gewoon snowboarden kan ik wel, fakie rijden, wat ollyen, en een 180 maken bij een kleine schans.
Maar ik zie me zelf nog steeds een beetje als een beginner.
'

Nouja als je dat een beetje kunt dan ben je allang geen beginner meer. Beginner ben je als je nog niets gedaan hebt of echt nog moeite hebt met bochten op de oefenhelling. Anders ben je toch al minimaal half gevorderd. Tenminste, dat houden wij altijd aan. Lijkt me best logisch.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:45:28 #242
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54161089
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:20 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Als de poeder valt, blijft hij wel lekker lang heerlijk luchtig . De befaamde La Plagne vakantie was eind januari. Maar iedere maand heeft wel wat. Februari vaak erg druk door alle voorjaarsvakantiegangers, maart is vaak zonnig dus al snel slushy (2 jaar terug Serre Chevalier, 2e week van maart: 21 graden op 2500 meter overdag). Afgelopen 2 jaar was januari kut (NoComment heeft zijn Nidecker min of meer in 1 week afgeschreven geloof ik) omdat er gewoon bijna geen sneeuw lag. Dit jaar wel anders vermoedelijk, gezien de berichten dat het nu al dumpt her en der...
Zegt op zich niet zo veel.
2 jaar terug dumpte het ook erg vroeg. Was ook een super winter maar januari heeft het maar 1 keer goed gesneeuwd (in Gerlos). Februari en maart waren toen echt helemaal te gek.

februari is idd vaak wel naadje om op vakantie te gaan. druk enzo. Elk land heeft dan wel in 1 van die weken vakantie. Zeker in Oostenrijk is dat gewoon gaar.

Maar als het koud is in januari (tussen de -8 en de -15) en het sneeuwt dan heb je wel gruwelijke poeder Kouder valt er niet echt sneeuw meer. Iets warmer gaat nog wel maar onder de -4 wordt het vaak toch wel gaar. Vooral als er geen bomen staan die voor beetje schaduw zorgen en het zonnetje goed schijnt.
quote:
Overigens is de lengte bij een twintip in de poeder dus wel een probleem. Niet alleen de neus is langer, maar ook de tail, die dus moeilijker naar beneden te drukken is. En uiteraard heb ik maximale setback gehanteerd (dat je het durft te suggeren, wie denk je wel niet dat ik ben ), echter hielp niet echt veel. Inserts staan hoe dan ook vlak bij het midden bij symetrische twintips... Bij die Duo die ik enkele jaren terug had kon ik zoveel setback pakken als je wilde, ik geloof dat ik wel eens heb rondgereden met een tail van amper 30 cm. En hij was ook al tapered. Hemels in poeder, fakie wel lastiger dan normaal!
Wie ik wel niet denk dat jij bent???? 360Sjors toch

Dat ligt denk ik dan ook erg aan de lengte van je board. Korte twintip is erg kut. Mijn Flag is voor mij (en mijn rijstijl) ook niet heel erg lang. Ik sta maximaal wijd op dat ding en als ik er dus poeder mee ga rijden is dat wel lastiger. Als ik mijn voorste been 1 of 2 gaatjes terug zet gaat het wel. Je hoeft in poeder toch niet zo breed te staan.

Tapered maakt het zooooo veel makkelijker. Switch is wel wat lastiger. Vooral als je een board hebt dat erg tapered is. Aan de andere kant ligt het ook een beetje aan het board. Met een Malolo is het lastiger fakie rijden dan met een Selecta. hoewel het met de Malolo ook wel aardig gaat. Maar ja, ze zijn er niet op gemaakt dus echt geweldig gaat het natuurlijk niet
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:49:24 #243
72282 360sjors
King of the Hill
pi_54161158
Hmmm nog een kandidaat:

Denk dat dit hem wordt of die SC Duo van afgelopen seizoen. Nog even verder kijken
  donderdag 25 oktober 2007 @ 15:57:47 #244
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54161361
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:49 schreef 360sjors het volgende:
Hmmm nog een kandidaat:
[ afbeelding ]

Denk dat dit hem wordt of die SC Duo van afgelopen seizoen. Nog even verder kijken
Hmm ik ben geen fan van Nitro, maar de Pantera schijnt echt ubervet te zijn. Daarnaast is SC een beetje klaar dus zou ik voor de Pantera gaan. Maar goed, das mijn mening
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:47:20 #245
72282 360sjors
King of the Hill
pi_54163511
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 15:57 schreef Komakie het volgende:

[..]

Hmm ik ben geen fan van Nitro, maar de Pantera schijnt echt ubervet te zijn. Daarnaast is SC een beetje klaar dus zou ik voor de Pantera gaan. Maar goed, das mijn mening
Net de SC Duo GLX besteld! Van afgelopen seizoen. Kostentechnisch wat aantrekkelijker, we kopen onze boards niet allemaal met kortingspasjes Daarbij heb ik natuurlijk al goede ervaringen met de Duo dus een miskoop is het niet. Ben nog wel benieuwd naar die Pantera, maar het is te gek voor woorden om 500 euro (of meer, voor de LX, RS en SL) voor een board neer te tellen. Mijn eerste board + bindingen had ik voor 350 GULDEN. Burton boards zijn echt helemaal overpriced als het geen seizoensuitverkoop ofzo is. Alle topmodellen 650+ Eurootjes! Met als triest dieptepunt net geen 1000 (!!!) euro voor de Vapor.

Anyway, de Atomic Rapture 156 gaat nu dus definitief in de verkoop. Vrij weinig gebruikt en op zich echt een goede plank maar hij biedt gewoon niet wat ik ervan had verwacht. Snelle base, lekker stabiel, erg goede kantengrip (Atomic noemt het "spoontech"). Alleen niet speels genoeg voor me, want erg stijf. Met name die tail is echt niet om te buigen, wel lekker voor de pop maar wat minder voor slides! Ben je een technische freestyler, rond de 70 kg en op zoek naar een unit waar je goed mee kunt knallen en je in het park uit kunt leven --> Dit is het board voor jou. Niet voor mietjes.

Bases is helemaal in orde, is alleen niet zo netjes gewaxt dus ziet er wat rommelig uit. Half uurtje boarden en ook dat is weer strak.

Voor de bevolking in dit topic speciale prijs, 180 euro
  donderdag 25 oktober 2007 @ 17:52:26 #246
71115 Rnej
I walk the line
pi_54163630
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:47 schreef 360sjors het volgende:

krijg ik dan de andere ski en de stokken er gratis bij?

mooi plankje hoor...

enne, komakie, korte twintips zijn de bom, mijn flag 160 is echt lachen om mee in de papperige buckels mee te spelen volgas naar beneden stuiteren enzo ... heerlijk
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:17:00 #247
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54166906
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:47 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Net de SC Duo GLX besteld! Van afgelopen seizoen. Kostentechnisch wat aantrekkelijker, we kopen onze boards niet allemaal met kortingspasjes Daarbij heb ik natuurlijk al goede ervaringen met de Duo dus een miskoop is het niet. Ben nog wel benieuwd naar die Pantera, maar het is te gek voor woorden om 500 euro (of meer, voor de LX, RS en SL) voor een board neer te tellen. Mijn eerste board + bindingen had ik voor 350 GULDEN. Burton boards zijn echt helemaal overpriced als het geen seizoensuitverkoop ofzo is. Alle topmodellen 650+ Eurootjes! Met als triest dieptepunt net geen 1000 (!!!) euro voor de Vapor.
De Vapor is idd ook lachwekkend. Dat is gewoon een hebbedingetje. Maar het dient gewoon als marketing-geintje want de technieken die in de Vapor worden toegepast, worden een jaar later in de andere boards verwerkt.

En Burton is helemaal niet over prized. Hebben we het laatst nog een keer over gehad in dit topic. Er zijn een aantal boards die er bovenuit springen maar dat zijn ook echt boards die een ander merk niet heeft. Wil niet zeggen dat ze zoveel geld waard zijn, maar dat is een reden waarom ze zo duur zijn.
De "normale" boards (zeg maar vanaf de Custom en naar beneden) zijn net zo geprijst als andere boards. We hadden het laatst met de Bataleon Evil Twin en een vergelijkbare Burton plank. Kweenie meer welke. Maar de Evil Twin is duurder en kan niet veel meer was de conclusie ongeveer.

Verder rij ik geen Burton dus fanboy ben ik ook niet. Tenminste.... ik heb vanalles van Burton, maar ik rij niet op hun boards. Alleen boots en bindingen
quote:
Anyway, de Atomic Rapture 156 gaat nu dus definitief in de verkoop. Vrij weinig gebruikt en op zich echt een goede plank maar hij biedt gewoon niet wat ik ervan had verwacht. Snelle base, lekker stabiel, erg goede kantengrip (Atomic noemt het "spoontech"). Alleen niet speels genoeg voor me, want erg stijf. Met name die tail is echt niet om te buigen, wel lekker voor de pop maar wat minder voor slides! Ben je een technische freestyler, rond de 70 kg en op zoek naar een unit waar je goed mee kunt knallen en je in het park uit kunt leven --> Dit is het board voor jou. Niet voor mietjes.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bases is helemaal in orde, is alleen niet zo netjes gewaxt dus ziet er wat rommelig uit. Half uurtje boarden en ook dat is weer strak.

Ziet er nog best ok uit maar de base is beetje vies of is dat de lichtval
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 17:52 schreef Rnej het volgende:

[..]

krijg ik dan de andere ski en de stokken er gratis bij?

mooi plankje hoor...

enne, komakie, korte twintips zijn de bom, mijn flag 160 is echt lachen om mee in de papperige buckels mee te spelen volgas naar beneden stuiteren enzo ... heerlijk
Mja, maar niet met poeder rijden
Vol gas vind ik kut maar jibben is wel leuk met een veredeld skateboardje
  donderdag 25 oktober 2007 @ 21:42:38 #248
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_54168911
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:17 schreef Komakie het volgende:

[..]

De Vapor is idd ook lachwekkend. Dat is gewoon een hebbedingetje. Maar het dient gewoon als marketing-geintje want de technieken die in de Vapor worden toegepast, worden een jaar later in de andere boards verwerkt.

En Burton is helemaal niet over prized. Hebben we het laatst nog een keer over gehad in dit topic. Er zijn een aantal boards die er bovenuit springen maar dat zijn ook echt boards die een ander merk niet heeft. Wil niet zeggen dat ze zoveel geld waard zijn, maar dat is een reden waarom ze zo duur zijn.
De "normale" boards (zeg maar vanaf de Custom en naar beneden) zijn net zo geprijst als andere boards. We hadden het laatst met de Bataleon Evil Twin en een vergelijkbare Burton plank. Kweenie meer welke. Maar de Evil Twin is duurder en kan niet veel meer was de conclusie ongeveer.

Verder rij ik geen Burton dus fanboy ben ik ook niet. Tenminste.... ik heb vanalles van Burton, maar ik rij niet op hun boards. Alleen boots en bindingen
[..]
Zou je me dan eens wat boards kunnen noemen die vergelijkbaar zijn met een Custom? Wil wel een vergelijkbare plank eigenlijk, of een Custom natuurlijk, maar die is weer zo mainstream
quote:
Ziet er nog best ok uit maar de base is beetje vies of is dat de lichtval
[..]

Mja, maar niet met poeder rijden
Vol gas vind ik kut maar jibben is wel leuk met een veredeld skateboardje
Staat er toch, niet zo netjes gewaxed

Trouwens Sjors, heb uiteraard wel zin in een wintersport 8) Ik heb (nog) niets in de planning staan, alhoewel er wel al stemmen opgaan om naar Italie te gaan maar dat schijnt toch weer Januari te worden. Zit nog nergens aan vast, ik weet alleen maar dat ik dit jaar 2x op wintersport MOET Zei ik vorig jaar ook maar dit jaar moet het er echt eens van komen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 00:09:18 #249
71115 Rnej
I walk the line
pi_54172824
hey komakie, niet liegen, je hebt een Baron ES en een Malolo

je gebruikt ze weliswaar niet meer zoveel maar toch!

ik rij nu ook t meest op mn flag, maar mn T6 blijft toch mn paradepaardje ... die Vapor stelt echt geen aars voor, niet bijzonder, alleen heel erg licht.... de T6 daarentegen is tenminste nog een uitdaging

maar wat komakie zegt... de custom is 80 eu duurder dan de tegenhanger van nitro (de team), maar heeft meestal toch wel vettere graphics en een wat snellere base.... om zomaar een voorbeeld te noemen..
en zeker qua parkplankjes heeft burton een mooi aanbod, en zeker niet duur, kijk naar de Love en de Twin...

kijk btw eens naar ride (of naar Rome) ... zijn ook niet de goedkoopste....

moet wel zeggen dat je vaak wel een goedkoper alternatief kan vinden, maar voor veel mensen is er gewoon weinig mis met burton... ik vind het gros van de plankjes van burton een beetje suf... maar aan de andere kant heb ik dat ook met nitro en met K2 .... dusja... kwestie van smaak?

enne nocomment.. de ultieme custom-killer is de Rome Agent .. 520 eutjes.. best koop die je ooit zal doen
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 17:07:55 #250
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_54184953
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 00:09 schreef Rnej het volgende:

enne nocomment.. de ultieme custom-killer is de Rome Agent .. 520 eutjes.. best koop die je ooit zal doen
Ziet er ook erg gelikt uit trouwens

Die hou ik ff in gedachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')