abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 16:20:30 #276
71115 Rnej
I walk the line
pi_54265345
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:58 schreef WarPuppy het volgende:
Iemand nog de perfecte freeride stand of een linkje met goede info hierover? Ik ben al jaren opzoek naar mijn ideale stand (sta zowiezo goofy), maar elk jaar wil het maar net niet lukken
ideale stand? wil maar niet lukken?

experimenteren is vooral de sleutel, maar als je t over poeder hebt, bindingen zo ver mogelijk achterop, ongeveer heupbreedte uit elkaar, achterste binding niet teveel duck gezet (dus niet -15 zetten) en voorste binding een graadje of 15 in de plus... daar moet je vanuit gaan en dan je eigen favoriete stand zoeken

ik sta altijd met mn bindingen gecentered, zo ver mogelijk uit elkaar, 18/-15 en ik vind dat persoonlijk ook prima om te poederen.. maar ieder z'n eigen ding
pi_54265603
Ja, de ideale stand heb ik ook nog niet gevonden, ben elk jaar weer lekker aan het prutsen om wat beters te vinden . Is op zich ook wel weer fun natuurlijk .
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 18:33:43 #278
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_54267585
Godverdegodver.. Zat vanmiddag op m'n werk, belt een vriend van me op of ik mee ga naar Snowworld Zoetermeer. Vond ik dus prima (alhoewel het wel handig is als je het íets eerder weet ) dus na m'n werk in Delft snel naar Haarlem om m'n spullen te pakken. Helemaal in de stress ben ik om kwart voor 6 naar m'n baseplates aan het zoeken, en toen ik de eindelijk gevonden had (in m'n boardtas, hoe typisch ) alles in de auto gepropt, navigatiesysteem ingesteld, en weggereden om 10 over 6 terwijl ik op 6 uur gehoopt had. Ben ik de straat nog niet uit, belt ie mij op: 'eeh ja eeh... ik heb een ongelukje gehad.. toen ik uit m'n parkeerplaats draaide had ik een lantaarnpaal niet gezien en nu ligt m'n achterruit eruit'

Volgende keer beter dus, hij is nog wel even bezig met de verzekering denk

Psst, wilt er nog iemand gaan boarden deze week, nu ben ik natuurlijk helemáál in de stemming.. donderdag ofzo..
Life's like music, get the rhythm..
pi_54273025
Dude, ik zit nu December te kijken en heb net DC MTNlab zitten kijken. Ik ben ook echt fokking in de stemming. Ik heb alleen helaas geen geld en tijd meer

@Renj, thanks. De T1 staat me wel aan en zijn ook redelijk goedkoop.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 30 oktober 2007 @ 23:22:04 #280
71115 Rnej
I walk the line
pi_54273746
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 18:33 schreef NoComment het volgende:
Godverdegodver.. Zat vanmiddag op m'n werk, belt een vriend van me op of ik mee ga naar Snowworld Zoetermeer. Vond ik dus prima (alhoewel het wel handig is als je het íets eerder weet ) dus na m'n werk in Delft snel naar Haarlem om m'n spullen te pakken. Helemaal in de stress ben ik om kwart voor 6 naar m'n baseplates aan het zoeken, en toen ik de eindelijk gevonden had (in m'n boardtas, hoe typisch ) alles in de auto gepropt, navigatiesysteem ingesteld, en weggereden om 10 over 6 terwijl ik op 6 uur gehoopt had. Ben ik de straat nog niet uit, belt ie mij op: 'eeh ja eeh... ik heb een ongelukje gehad.. toen ik uit m'n parkeerplaats draaide had ik een lantaarnpaal niet gezien en nu ligt m'n achterruit eruit'

Volgende keer beter dus, hij is nog wel even bezig met de verzekering denk

Psst, wilt er nog iemand gaan boarden deze week, nu ben ik natuurlijk helemáál in de stemming.. donderdag ofzo..
edit: ik weet nie of k deze week nog kan... :s ... too bad .. mn personeelspas is nog tot de 7e geldig dus voor die tijd ga ik nog wel een keer boarden in ZM ... maar wanneer dat is... :S

[ Bericht 8% gewijzigd door Rnej op 30-10-2007 23:34:44 ]
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:15:02 #281
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54278332
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 00:09 schreef Rnej het volgende:
hey komakie, niet liegen, je hebt een Baron ES en een Malolo
Die ES rij ik niet meer op en de Malolo heb ik vorig jaar gesloopt weet je nog
Voor extreme poederboards vind ik trouwens Burton wel erg OK.
Burton maakt sowieso gewoon goed spul. Maar als je iets speciaals wil hebben wat echt anders rijdt dan het gemiddelde snowboard dan kun je toch beter een ander merk nemen.
De Custom is echter nog steeds een standaard binnen snowboardland.
ik geloof dat "Dinosaurs will Die" zijn hele lijn op de Custom heeft gebaseerd. Maar kan ook een ander klein merkje zijn.
quote:
je gebruikt ze weliswaar niet meer zoveel maar toch!

ik rij nu ook t meest op mn flag, maar mn T6 blijft toch mn paradepaardje ... die Vapor stelt echt geen aars voor, niet bijzonder, alleen heel erg licht.... de T6 daarentegen is tenminste nog een uitdaging

maar wat komakie zegt... de custom is 80 eu duurder dan de tegenhanger van nitro (de team), maar heeft meestal toch wel vettere graphics en een wat snellere base.... om zomaar een voorbeeld te noemen..
en zeker qua parkplankjes heeft burton een mooi aanbod, en zeker niet duur, kijk naar de Love en de Twin...

kijk btw eens naar ride (of naar Rome) ... zijn ook niet de goedkoopste....

moet wel zeggen dat je vaak wel een goedkoper alternatief kan vinden, maar voor veel mensen is er gewoon weinig mis met burton... ik vind het gros van de plankjes van burton een beetje suf... maar aan de andere kant heb ik dat ook met nitro en met K2 .... dusja... kwestie van smaak?

enne nocomment.. de ultieme custom-killer is de Rome Agent .. 520 eutjes.. best koop die je ooit zal doen
Rome is op zich niet zo heel duur vind ik...
Sommige boards van K2 rijden echt niet suf. De Zepplin vind ik wel gaaf en de Nemesis was echt een geweldenaar. Daar raak je nooit op uitgekeken. Maar ja, die zit dit jaar niet meer in het segment
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_54278339
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 22:51 schreef GenesiZ het volgende:
Dude, ik zit nu December te kijken en heb net DC MTNlab zitten kijken. Ik ben ook echt fokking in de stemming. Ik heb alleen helaas geen geld en tijd meer

@Renj, thanks. De T1 staat me wel aan en zijn ook redelijk goedkoop.
Ik kijk me ook allemaal snowboard films de laatste tijd. En spreek met vrienden over snowboarden. Ik wilde eerst voor ¤299 mee gaan met opleiding pedagogiek op wintersport, maar die gaan dus in de voorjaarsvakantie. Dus dan ga ik al ! Dacht ik ff een goedkope vakantie gevonden te hebben.

Trouwens, kan jij DC Mtnlab voor me regelen ?
Fingerspitzgefühl
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:28:38 #283
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54278546
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 14:58 schreef WarPuppy het volgende:
Iemand nog de perfecte freeride stand of een linkje met goede info hierover? Ik ben al jaren opzoek naar mijn ideale stand (sta zowiezo goofy), maar elk jaar wil het maar net niet lukken
tja, in hoeverre doe je aan freeriden.
Als je echt puur aan het freeriden bent (dus poeder rijden en piste knallen en bijna geen fakie rijden) kun je het beste je achterste voet op 0 zetten of zelfs een heel klein beetje indraaien. Maar niet 15 ofzo. Hooguit 6. Eigenlijk ben ik er op tegen om je achterste binding in te draaien dus ik beveel 0 aan. Je kunt dan je voorste binding ietsje verder draaien naar 21 bijvoorbeeld. Ook niet veel verder want dan ga je erg indraaien.

Op het moment dat je toch nog af en toe fakie rijdt, zou ik de achterste binding iets naar buiten zetten. Dus op -6 of nog iets verder. De voorste binding moet je dan ook iets minder indraaien. Bijvoorbeeld op 18 of 15.

Zelf sta ik 15/-9 op het moment op me freestyle plank (Rome Flag). Dit omdat ik veel fakie rij en dus niet heel verdraaid op mijn board wil staan door bijvoorbeeld 0 te gaan staan.
Op mijn Freerideboard (Volkl Selecta) sta ik 15/-3 of zelfs 18/0. Ik weet het niet helemaal zeker meer. Heb er een tijdje niet meer op gereden.
Door je achterste binding recht te zetten kun je net iets meer druk achterop zetten. Iets wat vooral handig is met poeder rijden.

Als je diepe pow gaat rijden zet je de bindingen meer achterop je board, als je piste knalt kunnen ze beter iets meer naar het midden. Als je op de piste knalt kun je ook iets verder met je benen uit elkaar gaan staan. Bij poeder knallen hoeft dat niet omdat je eigen zo weinig mogelijk druk op de nose wil hebben om het board makkelijker met de neus omhoog te laten komen. En we weten allemaal wat er gebeurd als de nose zich ingraaft

Btw. Waar winkels en verhuurbedrijven nog wel eens het idee hebben dat je 15/30 ofzo moet staan is debiel. Iemand die dat aanbeveeld snowboard niet of hij heeft er weinig van begrepen. Je moet maar eens je bindingen zo zetten en op je board gaan staan. Je voelt het gelijk op allemaal plaatsen trekken. Vooral je kont en dergelijke . Dus als je dan al gespannend bent. hoe moet je dan een beetje relaxt boarden

anyway, beetje experimenteren idd. Maar persoonlijk vind ik dit tegenwoordig wel een beetje vuistregels.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
  woensdag 31 oktober 2007 @ 09:35:59 #284
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54278667
Ff een verslagje van me weekendje Hintertux.
Vrijdagmiddag aangekomen. Ik dacht gelijk ff langs te gaan bij de hot zone shop. Blijkt die dicht te zijn door 1 of andere feestdag. Helemaal voor niets de pas opgereden

Zaterdag lekker geboard. Lekker zonnig enzo.

Zondag nog tijdje geboard. Wel wat minder weer maar zelfs een beetje sneeuw gehad

Maandag weer naar huis. Eerst nog ff langs de Hot Zone om beetje spulletjes te kijken. Nog een nieuwe broek gekocht Half 1 weggegaan en pas om half 1 terug thuis Alles ging goed tot aan Koln. Daarna gewoon 3 uur stil gestaan. Echt helemaal stil. Je kent het wel. Motor uit en maar wachten

Gisteren dus de hele dag gaar omdat ik er wel weer om 6:15 uit moest

Maar verder was het een lekker weekendje. Beetje vrienden opgezocht en boarden. Altijd lekker

Ik geloof dat het deze broek is:

Ik weet het niet helemaal zeker of het dat type is maar de kleur klopt wel
pi_54279462
Daar zit wel veel steez in !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:27:49 #286
75736 Gstyles
geen ondertiteling deze X
pi_54280736
pfoei die valt wel heel erg op

@iedereen:
Misschien een keer een leuk idee om een meat en greet te organizeren in Snowworld Zoetermeer iedereen zn board meenemen en lekker knallen mij lijkt het wel wat!
PSN ID: GDV
Mijn vader zei altijd: 's avonds een vent, 's ochtens lekker uitslapen ;)
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:46:06 #287
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54281081
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:27 schreef Gstyles het volgende:

@iedereen:
Misschien een keer een leuk idee om een meat en greet te organizeren in Snowworld Zoetermeer iedereen zn board meenemen en lekker knallen mij lijkt het wel wat!
Het is ook de bedoeling dat hij een beetje opvalt. Ik heb een grijze jas (tenminste, heel veel kleine donkergrijze en lichtgrijze puntjes door elkaar) en daar moest ik nog een broek onder. Bij zo'n jas moet je natuurlijk wel een beetje opvallende broek hebben.
Daarnaast heb ik deze jas bestelt bij Burton: http://www.burton.com/Gea(...)01?activeIcon=icon_1

Daar kan die broek ook wel mooi op. Wordt dan me "foto setje". Je moet altijd goed onderscheidende kleding hebben voor fotoshoots en die heb ik dan.
Niet dat ze van mij dagelijks foto's gaan maken maar het is toch handig voor het geval er dikke pow ligt en er worden een beetje poederfoto's geschoten

De jassen van onze snowboardschool zijn trouwens ook geel. Ongeveer hetzelfde kleurtje. Ik denk dat ik ze een keer allebei ga aantrekken. Knal gele muts zoeken en dan ben ik net een kanarie. Rode bril op enzo
  woensdag 31 oktober 2007 @ 13:40:44 #288
72282 360sjors
King of the Hill
pi_54282939
Jaja boys, gele broeken zijn de bom

woensdag 31 oktober 2007 @ 15:12:33 #289
71115 Rnej
I walk the line
pi_54284601
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 11:27 schreef Gstyles het volgende:

@iedereen:
dat plan ligt er al heel lang...

ik vind stiekem dat we dan naar landgraaf moeten, kan k me tenminste nog vermaken, zoetermeer begint me echt te kort te worden.... maarreh, I'm game...

zoetermeer hoef ik niet te dokken dus op zich vind ik t niet zo heel erg om naar ZM te gaan
  woensdag 31 oktober 2007 @ 15:19:59 #290
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54284744
Ik moet nog maar ff zien. Ik ben wel aardig klaar met die koelkasten. Voor een gezellig onderonsje ben ik op zich wel te porren verder
pi_54287077
@ Renj, hoe kom jij er eigenlijk bij dat de Nitro T1 een vaatdoek is. Volgends deze review is hij redelijk stijf http://www.tripleair.nl/downloads/sb01-boardtest.pdf (pagina 9)
  woensdag 31 oktober 2007 @ 18:36:49 #292
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_54287676
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 15:12 schreef Rnej het volgende:

[..]

dat plan ligt er al heel lang...

ik vind stiekem dat we dan naar landgraaf moeten, kan k me tenminste nog vermaken, zoetermeer begint me echt te kort te worden.... maarreh, I'm game...

zoetermeer hoef ik niet te dokken dus op zich vind ik t niet zo heel erg om naar ZM te gaan
Landgraaf lijkt me wel erg vet maar dat moet weer echt in het weekend omdat het behoorlijk ver is.. ZM kan ik na m'n werk gewoon heen
Life's like music, get the rhythm..
pi_54288742
In het meest gunstige geval doe ik over Assen - Landgraaf *schrik niet* 4 uur en 19 minuten. Is het erg als ik pas?
Fingerspitzgefühl
  woensdag 31 oktober 2007 @ 19:49:42 #294
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_54288979
Mietje
pi_54290237
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 19:49 schreef Komakie het volgende:
Mietje
Fingerspitzgefühl
pi_54293152
Yoops,

lang geleden dat ik hier nog is ben komen kijken, maar wou effe nog is reageren . Heb lang geleden (pasen 2006) advies gevraagd ivm board/bindingen/boots, heb toen de Burton Uninc met Cartels en 32 lashed gekocht. Heel tevreden van atm:). Ben net terug van Hintertux, Komakie helaas niet gezien, hoe zou ik hem ook herkennen . Ben op cursus monitorenopleiding geweest en geslaagd met grootste onderscheiding, dus dat word meer snowboarden .

Maar ik had nu ook nog een vraagje. Weet er iemand nog een board dat goed op een Burton Uninc lijkt, moet helemaal niet van burton zijn maar heb wel graag een twin tip shape, met genoeg flex en pop erin. Wil wel nog veel pistes doen, maar ga freestylecamp doen met kerst dus ook nog goed voor in funpark, voor de iets grotere jumps, rails hoeft niet echt want dat is mijn ding niet. Enkele suggesties dus misschien?

Enne.. een 2e vraag: weet er iemand nog een leuk gebied om te gaan, want als monitor heb ik nu keus uit veel verschillende gebieden, liefst niet naar l2a, risoul, flachau, val gardena(livigno), hintertux, andere suggesties mogen wel:). Hoe is Kronplatz btw, ook goede apres-ski? Of zijn er betere opties?

Hopelijk kan iemand me verder helpen, en ga ik wat meer posten in dit topic, met status monitor zullen er nu wel wat deuren voor me open gaan, wat gepaard gaat met een pak meer vakanties Nog in high school, maar toch 5 weken gaan mss dees jaar!

grtz
pi_54293252
wat houdt 'monitor' in dan? Toezichthouder ofzo?
pi_54293438
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:15 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Ik kijk me ook allemaal snowboard films de laatste tijd. En spreek met vrienden over snowboarden. Ik wilde eerst voor ¤299 mee gaan met opleiding pedagogiek op wintersport, maar die gaan dus in de voorjaarsvakantie. Dus dan ga ik al ! Dacht ik ff een goedkope vakantie gevonden te hebben.

Trouwens, kan jij DC Mtnlab voor me regelen ?
Je hebt mail

[ Bericht 10% gewijzigd door GenesiZ op 01-11-2007 00:30:03 ]
  donderdag 1 november 2007 @ 09:30:10 #299
71115 Rnej
I walk the line
pi_54296795
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 18:00 schreef GenesiZ het volgende:
@ Renj, hoe kom jij er eigenlijk bij dat de Nitro T1 een vaatdoek is. Volgends deze review is hij redelijk stijf http://www.tripleair.nl/downloads/sb01-boardtest.pdf (pagina 9)
voor een railplank redelijk stijf... maar dat wil niet zeggen dat als je flink aan de maat bent, hij niet als een vaatdoek voelt

tis ook iets wat je moet testen natuurlijk... ik noem alles wat slapper is dan mn flag een vaatdoek
pi_54297612
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 23:44 schreef Sport_Life het volgende:
wat houdt 'monitor' in dan? Toezichthouder ofzo?
Lesgeven in snowboarden tiens:) maar nog niet aan gevorderden, tot blokrotatie en hoog - en laagontlasting nog maar. maar dat was de meest gevorderde cursus die ik kon doen op 17j
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')