Ik heb dat altijd met consensus, dan wil ik opeens een 'c' gebruiken in de tweede lettergreep. Vervolgens schrijf ik het en concludeer dan; 'Dat ziet 'r niet uit!'. En dan valt me weer in hoe het wel moet.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 13:54 schreef Cuegirllie het volgende:
cursus.. weet niet waarom maar maak er vaak van curcus..
Oei ja, daarmee heb ik ook altijd problemen.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:47 schreef Serendips het volgende:
Ik hebt het altijd met 'appartement'. Daarbij veronderstel ik altijd dat het afgeleid is van het woord 'apart', dus dan vergeet ik die tweede 'p' altijd.
Charivarius schrijft in zijn is dat goed Nederlands, ook nog:quote:Zoodra de mythe litteratuur is geworden, d.w.z. in vasten overgeleverden vorm wordt meegedragen door een cultuur, die zich inmiddels uit de verbeeldingssfeer van den wilde heeft losgemaakt, geraakt hij onderworpen aan de onderscheiding van ernst of spel
quote:Aggressie (Lat. ad-gressio; het voorvoegsel ad geassimileerd tot ag); niet: agressie
Als je nou onthouden kan dat een kleinigheid, futiliteit een bagatel is (met de klemtoon op de laatste lettergreep), dan is het daarvan afgeleide werkwoord niet meer zo lastig.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:15 schreef beeer het volgende:
Ik ook aggressie schrijven vaak, omdat het in het Engels aggression is.
Verder kan ik begatelliseren met alle goede wil op aarde niet juist spellen.
Als je een container op wielen, gebruikt voor huishoudelijk afval bedoelt, dan zie ik niet wat er fout aan is.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:42 schreef Troubles. het volgende:
Het woord Kliko. Kliko is kennelijk fout en ik ben er een keer om uitgelachen.
Ik weet nog steeds niet wat het wel moet zijn. Gelukkig hoef ik het verder nooit te schrijven.
Die bedoel ik! Ik zei een keer op MSN dat ik de Kliko aan de straat ging zetten. Iemand aan de andere kant kwam niet meer bij om het woord Kliko.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je een container op wielen, gebruikt voor huishoudelijk afval bedoelt, dan zie ik niet wat er fout aan is.
De meeste mensen nemen het op MSN niet zo nauw met spelling e.d.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:48 schreef Troubles. het volgende:
[..]
Die bedoel ik! Ik zei een keer op MSN dat ik de Kliko aan de straat ging zetten. Iemand aan de andere kant kwam niet meer bij om het woord Kliko..
De spelling is wel goed, maar het is niet overal in NL de gebruikelijke term voor zo'n afvalcontainer. Misschien heeft het daar iets mee te maken?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:48 schreef Troubles. het volgende:
[..]
Die bedoel ik! Ik zei een keer op MSN dat ik de Kliko aan de straat ging zetten. Iemand aan de andere kant kwam niet meer bij om het woord Kliko..
Denk dat dat het is inderdaad. Ik (Zuid-Holland) had er nog nooit van gehoord tot mijn moeder het een keer zei. (Ze komt oorspronkelijk uit Friesland.)quote:Op donderdag 4 oktober 2007 22:44 schreef Patsy_Stone het volgende:
[..]
De spelling is wel goed, maar het is niet overal in NL de gebruikelijke term voor zo'n afvalcontainer. Misschien heeft het daar iets mee te maken?
Dit is toch gewoon goed? Ik kan hier niets fouts ontdekken.quote:Verder zag ik het eerder al voorbijkomen:
Financiën --> financieel --> financieringen
Knieën
Drieën
Tweeën
Grappig, ik dacht altijd dat het een afkorting was. Het is een woord dat langzaam ingeburgerd is geraakt.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 00:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
Samentrekking van Klinkenberg en Koster, de ontwerpers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |