abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2007 @ 13:54:53 #51
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53691927
cursus.. weet niet waarom maar maak er vaak van curcus..
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_53693218
Ik hebt het altijd met 'appartement'. Daarbij veronderstel ik altijd dat het afgeleid is van het woord 'apart', dus dan vergeet ik die tweede 'p' altijd.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_53693397
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 13:54 schreef Cuegirllie het volgende:
cursus.. weet niet waarom maar maak er vaak van curcus..
Ik heb dat altijd met consensus, dan wil ik opeens een 'c' gebruiken in de tweede lettergreep. Vervolgens schrijf ik het en concludeer dan; 'Dat ziet 'r niet uit!'. En dan valt me weer in hoe het wel moet.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_53693507
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:47 schreef Serendips het volgende:
Ik hebt het altijd met 'appartement'. Daarbij veronderstel ik altijd dat het afgeleid is van het woord 'apart', dus dan vergeet ik die tweede 'p' altijd.
Oei ja, daarmee heb ik ook altijd problemen.

Iets waarbij ik ook veel de mist in ga zijn de samenstellingen, vooral sinds ze die regels veranderd hebben. We moeten nu schrijven "Blijde Inkomststraat" geloof ik, maar mss is het ook wel "Blijde Inkomst-straat" - in ieder geval is Blijde-Inkomststraat fout, terwijl dat me nu zo logisch lijkt.
Kwade tongen beweren dat deze vrij ridicule spellingswijziging er alleen maar is gekomen om de Nederlandse Taalunie niet in verlegenheid te brengen. In het oude systeem suggereerde hun naam immers dat ze een Taalunie uit Nederland waren, terwijl ze ook Vlaanderen en recentelijk zelfs Suriname vertegenwoordigen.
Ik zou dan zeggen: verander die naam in Nederlandse-Taalunie, maar ik ben gek, het is natuurlijk veel logischer de hele spelling aan te passen

Verder blijft dat gedoe met de -d en -t in bepaalde gevallen verkeerdgaan. Ik spel duidelijk volgens "woordbeeld" en een klank /wort/ schrijf ik voor mijn gevoel maar op 1 manier, terwijl word, wordt en wort (de bierpap) mogelijk zijn. Uiteraard ken ik - student Nederlands - de regels, maar bij te snel typen wil het best nog wel eens verkeerd gaan
Groen Zwart Texels in 't Hart
pi_53693560
abbonement? abbonnement? abonnement?
burnin marijuana pon di corna
it keep mi calma it mek mi smarta
burnin on di highway its di highest grade gettin
to ma head
  Moderator donderdag 4 oktober 2007 @ 15:18:26 #56
42184 crew  DaMart
pi_53693914
Ik typ altijd 'beriekbaar' in plaats van 'bereikbaar'. En verder twijfel ik soms over samenstellingen. Met koppelteken of zonder? Gewoon aan elkaar of is los voor dat specifieke woord toch beter?
Sterrenstof (een kerstverhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
pi_53696539
Ik zit vaak te twijfelen met o.a. me(e)rendeel en ap(p)artement.

En hoewel ik me nooit bezondig aan onjuist spatiegebruik, wil ik nog wel eens woorden aaneen schrijven waar wel een spatie tussen hoort. Zo wilde ik dat laatste woord zojuist als 'tussenhoort' schrijven.
pi_53697463
onlangs gestruikeld over het woord abrubpt
  donderdag 4 oktober 2007 @ 18:15:12 #59
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_53698341
Overigens zie je in boeken van voor de oorlog, en ook nog wel erna, nog wel geregeld ‘litteratuur’ staan, een zoekopdracht op dbnl.org zal dit bevestigen.
quote:
Zoodra de mythe litteratuur is geworden, d.w.z. in vasten overgeleverden vorm wordt meegedragen door een cultuur, die zich inmiddels uit de verbeeldingssfeer van den wilde heeft losgemaakt, geraakt hij onderworpen aan de onderscheiding van ernst of spel
Charivarius schrijft in zijn is dat goed Nederlands, ook nog:
quote:
Aggressie (Lat. ad-gressio; het voorvoegsel ad geassimileerd tot ag); niet: agressie
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_53699509
mijn lerares wist niet eens of het nou sprinkanen of sprinkhanen is...
Gewoon, omdat het kan.
pi_53699851
Ik ook aggressie schrijven vaak, omdat het in het Engels aggression is.

Verder kan ik begatelliseren met alle goede wil op aarde niet juist spellen.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 19:20:31 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53699997
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 19:15 schreef beeer het volgende:
Ik ook aggressie schrijven vaak, omdat het in het Engels aggression is.

Verder kan ik begatelliseren met alle goede wil op aarde niet juist spellen.
Als je nou onthouden kan dat een kleinigheid, futiliteit een bagatel is (met de klemtoon op de laatste lettergreep), dan is het daarvan afgeleide werkwoord niet meer zo lastig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_53700659
Het woord Kliko. Kliko is kennelijk fout en ik ben er een keer om uitgelachen.
Ik weet nog steeds niet wat het wel moet zijn. Gelukkig hoef ik het verder nooit te schrijven.
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
  donderdag 4 oktober 2007 @ 19:44:08 #64
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53700711
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 19:42 schreef Troubles. het volgende:
Het woord Kliko. Kliko is kennelijk fout en ik ben er een keer om uitgelachen.
Ik weet nog steeds niet wat het wel moet zijn. Gelukkig hoef ik het verder nooit te schrijven.
Als je een container op wielen, gebruikt voor huishoudelijk afval bedoelt, dan zie ik niet wat er fout aan is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_53700881
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 19:44 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je een container op wielen, gebruikt voor huishoudelijk afval bedoelt, dan zie ik niet wat er fout aan is.
Die bedoel ik! Ik zei een keer op MSN dat ik de Kliko aan de straat ging zetten. Iemand aan de andere kant kwam niet meer bij om het woord Kliko. .
Op vrijdag 16 november 2007 11:36 schreef Buschetta het volgende:
Je bent nu officieel een crimineel
pi_53701470
Thermostaat, mijn vingers willen daar altijd een extra s tussen zetten terwijl ik weet dat die er niet hoort.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53701557
Oja, en koukleumen. Daar willen mijn vingers een w tussen hebben.
Zelfs nu; ik weet dat ik het ga typen, ik weet dat er geen w tussen moet en tóch is hij er op een of andere manier in terecht gekomen.
Ik moet het altijd achteraf verbeteren.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_53703281
Ik schrijf altijd ,,spectografie'' i.p.v. ,,spectrografie''. Het komt vast niet erg geloofwaardig over als ik zeg dat ik net als Floripas in de war ben met het Latijn (specio, spexi, spectum) he?
pi_53703420
Epididymitis...waar moeten nu de i's en waar de y?
I feel kinda Locrian today
pi_53704497
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 19:48 schreef Troubles. het volgende:

[..]

Die bedoel ik! Ik zei een keer op MSN dat ik de Kliko aan de straat ging zetten. Iemand aan de andere kant kwam niet meer bij om het woord Kliko. .
De meeste mensen nemen het op MSN niet zo nauw met spelling e.d.

Verder zag ik het eerder al voorbijkomen:

Financiën --> financieel --> financieringen
Knieën
Drieën
Tweeën

Het ziet er ook gewoon niet mooi uit. (Niet dat 'tweejen' wel mooi staat maar drie maal e achter elkaar is ook weer wat veel van 't goede.)
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_53706912
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 19:48 schreef Troubles. het volgende:

[..]

De spelling is wel goed, maar het is niet overal in NL de gebruikelijke term voor zo'n afvalcontainer. Misschien heeft het daar iets mee te maken?
Eddy - Life is a mystery, we all must stand alone. I hear him call my name and it feels like home.'
Saffy - 'That's lovely, who wrote it?'
Eddy - 'Madonna, darling
pi_53710418
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 22:44 schreef Patsy_Stone het volgende:

[..]

De spelling is wel goed, maar het is niet overal in NL de gebruikelijke term voor zo'n afvalcontainer. Misschien heeft het daar iets mee te maken?
Denk dat dat het is inderdaad. Ik (Zuid-Holland) had er nog nooit van gehoord tot mijn moeder het een keer zei. (Ze komt oorspronkelijk uit Friesland.)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kliko

Samentrekking van Klinkenberg en Koster, de ontwerpers.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 00:44:39 #73
80832 DrDurden
Filmed In Todd-AO
pi_53710464
quote:
Verder zag ik het eerder al voorbijkomen:

Financiën --> financieel --> financieringen
Knieën
Drieën
Tweeën
Dit is toch gewoon goed? Ik kan hier niets fouts ontdekken.
The last man on Earth sat in a room. There was a knock upon the door.
  Trouwste user 2022 vrijdag 5 oktober 2007 @ 03:31:18 #74
7889 tong80
Spleenheup
pi_53711682
nieuwsgierig

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_53713061
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 00:41 schreef SuperHarregarre het volgende:
Samentrekking van Klinkenberg en Koster, de ontwerpers.
Grappig, ik dacht altijd dat het een afkorting was. Het is een woord dat langzaam ingeburgerd is geraakt.
Als je er nu nog nooit van hebt gehoord, heb je de laatste jaren wel onder een steen gezeten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')