Ik ook. Daarom ben ik blij dat er bij het theater nog een aflevering bijgekomen isquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:11 schreef Svensational het volgende:
Ik vond de workshops altijd het minst leuk.
Nou inderdaad, na die trend van de uitslag op zondag was ik even bang dat dat ook bij Idols zou gebeuren. Gelukkig maar dat dat niet het geval isquote:Op woensdag 3 oktober 2007 21:04 schreef Together het volgende:
Wel positief dat de oude vertrouwde uitzendtijden worden behouden, met de uitslag op dezelfde avond en tussendoor de backstage.![]()
Helemaal mee eens. Ik ga die workshops ook missen, soms word je daar echt overrompeld en dat is leuk omdat je de kandidaten nog niet echt goed kent.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:48 schreef shiNinG_staR het volgende:
Jammer van de workshops, die vond ik altijd superleuk. Dan ken je iig iedereen een beetje en zie je wie er écht talent hebben. Vijf auditierondes vind ik echt teveel, drie is wel genoeg lijkt me. Maar die zijn waarschijnlijk het populairst dus die moeten ze weer lekker uitmelken
.
Het gaat niet om de vraag of het leuk of niet leuk is. De workshops (of semis zoals ze in de VS heten) zijn een onmisbaar onderdeel van het hele Idols concept. In de workshops konden de kandidaten die het theater hadden overleefd hun visitekaartje afgeven, en in de workshops werd ook beslist wie er door mochten naar de liveshows. In Idols I werd dat bijna geheel beslist door de kijker, de jury mocht alleen nog een 10de en tevens laatste finalist toevoegen als wildcard. In Idols II en III mocht de jury al een aantal finalisten aanwijzen, en de kijkers de overige finalisten en de wildcard. Het zou best eens zo kunnen zijn dat de jury nu gewoon helemaal gaat uitmaken wie er vanuit het theater doormogen naar de liveshows en dat de kijker daar geen moer meer over heeft te vertellen. Mogelijk is dat ook de functie van die zogenaamde pre-liveshow. Het is maar de vraag of je hier blij mee moet zijn. Aan de ene kant is het positief dat evident talentloze sukkels en popi figuren zo veel minder kans hebben om tot in de finale door te dringen en dat echt getalenteerde mensen die in het theater zijn opgevallen zo een betere kans hebben om ook in de liveshows te komen. Aan de andere kant wordt alles hierdoor weer een stuk voorspelbaarder en voorgekookter.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 19:05 schreef PeRi het volgende:
Workshops zijn het minst leuk, zal ik niet missen.
Nee geen I-Jay's meer pleasequote:Op zaterdag 6 oktober 2007 14:53 schreef Tom_Tom- het volgende:
Ik vind het heel stom dat er geen workshopronde meer is. Dat was altijd mijn favoriete moment. Ze doen het vast zodat de jury meer invloed heeft op de finalisten en dat de jury niet maar één wildcard heeft. Want dan gaan ze de I-Jay's enzo door onze strot douwen en de Marescha's van het geheel worden door onze neus geboord, aangezien de jury duidelijk iets tegen haar had en ze ook niet in de top 4 van de jury zat.
Anders moeten ze het gewoon op de American Idol manier doen, met 12 mannen en 12 vrouwen naar de workshops gaan, en dat er dan in 3 weken tijd in totaal 12 overblijven ofzo.
Mooi gezegdquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 14:29 schreef Riparius het volgende:
[..]
Het gaat niet om de vraag of het leuk of niet leuk is. De workshops (of semis zoals ze in de VS heten) zijn een onmisbaar onderdeel van het hele Idols concept. In de workshops konden de kandidaten die het theater hadden overleefd hun visitekaartje afgeven, en in de workshops werd ook beslist wie er door mochten naar de liveshows. In Idols I werd dat bijna geheel beslist door de kijker, de jury mocht alleen nog een 10de en tevens laatste finalist toevoegen als wildcard. In Idols II en III mocht de jury al een aantal finalisten aanwijzen, en de kijkers de overige finalisten en de wildcard. Het zou best eens zo kunnen zijn dat de jury nu gewoon helemaal gaat uitmaken wie er vanuit het theater doormogen naar de liveshows en dat de kijker daar geen moer meer over heeft te vertellen. Mogelijk is dat ook de functie van die zogenaamde pre-liveshow. Het is maar de vraag of je hier blij mee moet zijn. Aan de ene kant is het positief dat evident talentloze sukkels en popi figuren zo veel minder kans hebben om tot in de finale door te dringen en dat echt getalenteerde mensen die in het theater zijn opgevallen zo een betere kans hebben om ook in de liveshows te komen. Aan de andere kant wordt alles hierdoor weer een stuk voorspelbaarder en voorgekookter.
Ok. Er staat niet bij of de kijker nu ook iets te vertellen krijgt bij de beslissing wie er door mogen naar de liveshows, maar toch interessant om even naar de getalletjes te kijken. Bij Idols I had je 30 mensen die het theater hadden overleefd waarvan er 10 doorgingen naar de liveshows (doorstroompercentage 33%), bij Idols II was dat 10/27 (doorstroom 37%), bij Idols III was het 13/27 (doorstroom 48%) en nu 12/18 (doorstroom 66%). We kunnen dus concluderen dat de jury inderdaad een steeds grotere greep krijgt op de samenstelling van de groep finalisten, ongeacht of er dit jaar nu wel of niet door de kijkers gestemd mag worden over de vraag wie er door moeten naar de liveshows.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:28 schreef BVO het volgende:
Dubbel.
Anyway, de bron: http://www.medianieuwtjes.nl/?p=4545
Normaal was het toch naar 27 kandidaten? Is toch niks bijzonders aan?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:48 schreef Together het volgende:
Het theater wordt een waar slagveld, van 114 naar 18 kandidaten.
Vorige keer gingen er 27 van de 94 door, nu maar 18 van de 114, relatief gezien toch best een verschil. En verder wat Riparius zegt dus.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:24 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Normaal was het toch naar 27 kandidaten? Is toch niks bijzonders aan?
ok 9 minderMaar zo drastisch is het niet
Dat is het wel. Lees mijn uitleg hierboven maar eens.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 15:24 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Normaal was het toch naar 27 kandidaten? Is toch niks bijzonders aan?
ok 9 minderMaar zo drastisch is het niet
Die heb ik net nog even zitten kijken ja... echt kippenvel tot aan mijn bilnaadquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:06 schreef J-net het volgende:
Toch wel jammer geen workshops. Mooiste blijft toch die van Irma In IDO 2 die was zo geweldig.
Le-zen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:39 schreef Woelli het volgende:
Is er al meer nieuws of er 12 of 13 finalisten zijn?
Ja dusquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:56 schreef Riparius het volgende:
Er staat niet bij of de kijker nu ook iets te vertellen krijgt bij de beslissing wie er door mogen naar de liveshows...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |