Sorry, maar neequote:Op donderdag 8 november 2007 16:21 schreef liefie_ het volgende:
Posten die foto!
Dacht dat ie vandaag al zou beginnenquote:
bron: planet.nlquote:Tunnel onder treinstation Tilburg
Gepubliceerd op donderdag 15 november 2007
TILBURG (ANP) - Tilburg en ProRail zijn het alsnog eens geworden over de aanleg van een tunnel onder het treinstation in het centrum van de stad. Dat liet een woordvoerder van de gemeente donderdag weten.
Beide partijen hadden een langdurig meningsverschil over de tunnel. ProRail stemde aanvankelijk in, maar gaf vorig jaar de voorkeur aan andere projecten. Tot verbijstering van Tilburg, dat de tunnel als een onmisbare schakel zag in de ontwikkeling van het stationsgebied.
Vorig jaar kocht de gemeente de oude NS-werkplaats aan de achterzijde van het station. Op het 6 hectare grote terrein komen kantoren, scholen en culturele gebouwen. Om het nieuwe stationsgebied te ontsluiten wil Tilburg een tunnel voor voetgangers en fietsers onder het treinstation.
De kosten van het spoorproject worden geschat op 30 tot 35 miljoen euro. De aanleg van het nieuwe stationsgebied wordt geraamd op ruim een miljard euro. De werkzaamheden beginnen rond 2011 en worden in 2020 zijn afgerond.
ben jij dan anders gewend ?quote:Op donderdag 15 november 2007 14:58 schreef -_Tommy_- het volgende:
en dan de stad nog langer een soort bouwput!
nou een paar jaar geleden was het prima te doen hoor, pietervreedeplein was gewoon nog parkeerplaats, de emma stond er nog niet was een mooie tijd!quote:Op donderdag 15 november 2007 15:05 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
ben jij dan anders gewend ?
het beeld van tilburg binnenstad:
Bouwput, bouwput, bouwput en nog is bouwput
ik kan me tenminste niet herinneren dat de stad ooit goed bereikbaar was
mjah,quote:Op donderdag 15 november 2007 15:23 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
nou een paar jaar geleden was het prima te doen hoor, pietervreedeplein was gewoon nog parkeerplaats, de emma stond er nog niet was een mooie tijd!
quote:Op donderdag 15 november 2007 20:37 schreef -_Tommy_- het volgende:
[..]
das bij mij om de hoek ongeveer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |