Bij iedere overwinning komt de eerstvolgende nederlaag dichterbij, zo simpel is het. En andersom werkt het hetzelfde.quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:27 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Nou, het grote verschil tussen deze wedstrijd en alle andere wedstrijden uit de huidige én de vorige kwalificatie is dat we nu voor het eerst eentje verliezen... Het is heel makkelijk om eindelijk, na ruim twintig kwalificatiewedstrijden die niet werden verloren, nu bij de eerste die wél wordt verloren te roepen dat dit er al 20 wedstrijden aan zit te komen. Je zou net zo goed kunnen roepen dat het aan de basisplaats van Seedorf lag... Seedorf niet in de basis=niet verliezen, Seedorf wél in de basis=wél verliezen... Is net zo goed onzin volgens mij...
Je mist Ten Cate bij voetbal insite!quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:32 schreef DRD het volgende:
[..]
Bij iedere overwinning komt de eerstvolgende nederlaag dichterbij, zo simpel is het. En andersom werkt het hetzelfde.
Ik zie dezelfde dingen fout gaan als in eerdere wedstrijden. Alleen nu is er een kwalitatief beter tegenstander, die misschien het geluk mee heeft, misschien de kwaliteiten wel heeft, om het uiteindelijk dan toch uit te buiten.
Het verschil zit inderdaad in de drie punten die we niet hebben. En toch is het voor mij geen verrassing dat we verloren hebben. Nogmaals: Helaas.
Nee, lijkt me logisch. Wie moet je anders opstellen als vervanger van Ruud van Nistelrooij?quote:Op zondag 14 oktober 2007 21:30 schreef Tennessee het volgende:
Persoonlijk hoop ik erg dat we Huntelaar weer eens te zien krijgen woensdag... Ben ik de enige?
Van Persie, maar ik heb die liever aan de flank idd. Maja je weet het nooit hoor met Marco.quote:Op maandag 15 oktober 2007 08:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nee, lijkt me logisch. Wie moet je anders opstellen als vervanger van Ruud van Nistelrooij?
quote:'Oranje boekt geen progressie en wapent zich niet'
In nabeschouwingen over het verliezende Oranje in Roemenië ligt de nadruk onder meer op het ontbreken van vooruitgang in de ploeg van Marco van Basten.
Trouw constateert een dalende lijn in de ontwikkeling van de nationale ploeg, en schrijft ook: 'Doorslaggevend was zaterdag het onvermogen, bij spelers én coach, om te improviseren en naar ongebruikelijke omstandigheden te handelen.'
'Ook in Roemenië bleek Oranje bovenal onvoldoende bewapend', voegt Trouw daaraan toe. En: 'Oranje leek bepaald niet voorbereid op de omslag na rust – en dat mocht ook de coach in hoge mate worden aangerekend.'
Ook het Algemeen Dagblad heeft het over de gebrekkige bewapening van Oranje: 'Het blijft echter irritant dat een Nederlands elftal, op weg naar een soepele kwalificatie, in Constanta niet de wapens had om de doorzichtige voornemens van Piturca te neutraliseren. Dat wordt alleen maar irritanter omdat Oranje bij vlagen aardig voetbalde. Het leert dat aardig voetbal kennelijk niet genoeg is.'
Het AD vindt de stilstand van het Nederlands elftal zorgelijk: 'Het is dezelfde les als in het traumatische WK-duel met Portugal. In een vechtwedstrijd moet je op slimme wijze mee durven doen. Op dat front heeft het Nederlands elftal nog te weinig progressie geboekt.'
Ook de Volkskrant stelt vast dat van verbetering van het spel van het Nederlands elftal nog geen sprake is: 'Zo leed Van Basten, na de oefenwedstrijd tegen Zwitserland, zijn tweede nederlaag in vier duels. Dat is evenveel als in de twee jaar daarvoor. Mogelijk is dat een teken voor een ploeg die nauwelijks voldoet aan de wens van de bondscoach: progressie boeken.'
In zijn column in De Telegraaf verwacht Johan Cruijff overigens dat de EK-kwalificatie nog wel wordt gerealiseerd door Oranje. Maar: 'Duidelijk is dat de opbouw van achteruit beter moet om dominant en goed offensief te kunnen voetballen. Verder moeten de buitenspelers dieper gaan spelen, om ze vaker in een één tegen één situatie te krijgen. Nu blijven ze te vaak hangen, waardoor de tegenstander gemakkelijker met meer spelers kan bijsluiten. Dat is zonde, want je hebt voorin toch een paar spelers die in staat zijn om iets te forceren.'
En passant schrijft Cruijff 'met verbazing die oeverloze discussie over linksbenige buitenspelers op rechts en rechtsbenige op links' te volgen. 'Terwijl een om z'n aanvallende stijl geroemde ploeg als Barcelona iedere week met de rechtsbenige Ronaldinho op links en de linksbenige Messi op rechts speelt'.
Bovendien spelen Messi en met name Ronaldinho al enorm lang op die positie.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:32 schreef PPWB84 het volgende:
Hij vergeet dat wij geen Ronaldinho en geen Messi in de ploeg hebben en niet in een vast ingebakken team spelen die elke dag met elkaar trainen.
Maar Van Basten heeft het zelf altijd over progressie boeken en bouwen aan een nieuw team. Hij heeft ook altijd spelers geselecteerd die volgens hem toekomst hebben en goede ervaren spelers links laten liggen. Dan is het vrij logisch dat daar naar gekeken wordt.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:35 schreef Heerlijkheid het volgende:
En wat ik ook irritant vind: dat gelul over een lijn, of een ontwikkeling. Landenvoetbal is geen clubvoetbal. Je hebt niet altijd dezelfde voetballers, je speelt om de 2 maanden of meer, dus je hoeft niet te verwachten dat er een systeem ingeslepen kan worden. Zet de spelers op de juiste plek, thats all.
Eens. Van Basten zou moeten zeggen dat het 'm alleen om het resultaat gaat, want dat zie je ook duidelijk in het spel van Oranje.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:42 schreef Nywuob het volgende:
[..]
Maar Van Basten heeft het zelf altijd over progressie boeken en bouwen aan een nieuw team. Hij heeft ook altijd spelers geselecteerd die volgens hem toekomst hebben en goede ervaren spelers links laten liggen. Dan is het vrij logisch dat daar naar gekeken wordt.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:33 schreef Heerlijkheid het volgende:
Oh wat vind ik Cruijff toch irritant. Ga gewoon eens 4-4-2 spelen en ga niet ineens roepen dat de buitenspelers hun taak niet goed genoeg uitvoeren, ergerlijke betweterij.
Maar als hij dat zou zeggen, dan zou hij recht tegen de opvatting van Cruijff ingaan, die zich altijd ergert aan resultaatvoetbal en vindt dat een wedstrijd leuk en onderhoudend moet zijn voor het publiek. En we weten allemaal dat Van Basten een soort loopjongen van Cruijff is.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:45 schreef Heerlijkheid het volgende:
[..]
Eens. Van Basten zou moeten zeggen dat het 'm alleen om het resultaat gaat, want dat zie je ook duidelijk in het spel van Oranje.
Bijkomend, hoe diep spelen de 2 door Cruijff aangedragen spelers?quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:38 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Bovendien spelen Messi en met name Ronaldinho al enorm lang op die positie.
V basten laat spelers op een andere positie spelen dan dat ze bij de club doen.
Ik blijf erbij, met het huidige materiaal dat oranje ter beschikking heeft kan je beter 4-4-2 spelen.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:51 schreef M0NTANA het volgende:
Het is bijna een feit dat 4-4-2 geschikter is, maar Bassie zal dit nooit toegeven.
Die wordt liever in de groepsfase van het EK kansloos uitgeschakeld in 4-3-3, dan dat hij verder komt in 4-4-2.
Heb ik het over die uitslag gehad dan?quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:26 schreef Tennessee het volgende:
En opeens wordt er door MONTANA cs. alleen maar naar de uitslag gekeken inplaats van naar het spel zoals ze tot gisteren zo belangrijk vonden... Zijn jullie de eerste helft vergeten waarvan zelfs JOHAN DERKSEN zei het goed te vinden? Nu krijgen we voor het eerst in jaaaaaaaren een keer de mazzelgoal tégen en opeens is wat al een topic of 25-30 het bewijs vóór was het bewijs tégen geworden en omgekeerd... Eindelijk Seedorf in de basis, waar al maaaaaanden om geroepen wordt, en we verliezen voor het eerst in jaren, en niemand die het over Seedorf heeft.....
Sterker nog, ik zie het vrijwel niemand over de uitslag hebben, maar vooral over het gebrek aan onvermogen, aanpassingen en de debiele kritiek van Cruijff.quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Heb ik het over die uitslag gehad dan?
Je hebt gelijk... Niet direct over de uitslag inderdaad... Maar de kern van mijn opmerking is toch wel terecht vind ik. Ik had jouw naam daar alleen niet bij moeten noemen. Mijn excuus montana...quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:30 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Heb ik het over die uitslag gehad dan?
Maar dat wordt al maanden/jaren geroepen waar deze wedstrijd en specifiek de uitslag dan het bewijs, of een bewijs van zou moeten zijn, toch? Want de eerste helft was goed, toch?quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:33 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Sterker nog, ik zie het vrijwel niemand over de uitslag hebben, maar vooral over het gebrek aan onvermogen, aanpassingen en de debiele kritiek van Cruijff.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |