Tsjechie-Nederland. Al was het resultaat minder leuk.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:35 schreef Radegast het volgende:
Onder Dick Advocaat was alleen Nederland - Schotland leuk.
Nee, Seedorf hoort centraal op het middenveld.quote:Op maandag 15 oktober 2007 14:54 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Seedorf hoort op links, voetballeek!
Ik heb me tegen Tsjechie ook aardig vermaakt.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:35 schreef Radegast het volgende:
Onder Dick Advocaat was alleen Nederland - Schotland leuk.
Ik vraag mij af of dat niet aan de cultuur van de jeugdopleidingen ligt in Nederland. Na de successen van de jaren '70 en '88 zie je bij Nederlandse jeugdploegen dat spelers eigenlijk eerst op hun 'aanvallende kwaliteiten' beoordeeld worden en indien ze die niet hebben naar achteren worden geschoven. (of in het slechtste geval in de goal , want vergeet ook dat niet , na Van der Sar heeft Nederland geen enkele topkeeper meer)quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:17 schreef Doc het volgende:
Ik kan me redelijk vinden in wat DRD meldt. Of de oorzaak daarin bij Marco van basten ligt of bij de gebrekkige verdediging of bij de te hoge verwachtingen zal een kwestie van smaak zijn.
Bij de jeugdopleidingen van Twente, Heracles en Emmen was het altijd zo - ik zit er de laatste jaren niet meer zo kort op - dat de mindere middenvelders maar naar achteren werden geschoven. Spelers werden dus aanvankelijk gescout op voetbalkwaliteiten, vervolgens zaten veel elftallen opgescheept met 5 vaak fragiele, maar technisch en tactisch zeer begaafde middenvelder, waavan er vervolgens maar 2 op de back-posities gezet werden.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 03:07 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of dat niet aan de cultuur van de jeugdopleidingen ligt in Nederland. Na de successen van de jaren '70 en '88 zie je bij Nederlandse jeugdploegen dat spelers eigenlijk eerst op hun 'aanvallende kwaliteiten' beoordeeld worden en indien ze die niet hebben naar achteren worden geschoven. (of in het slechtste geval in de goal , want vergeet ook dat niet , na Van der Sar heeft Nederland geen enkele topkeeper meer)
Want vergeet niet, de spelers die je nu ziet zijn net degenen die na die succesjaren geboren en opgeleid zijn hé ...
Het resultaat ? Er is geen quasi enkele Nederlandse verdediger te vinden die nog kan voetballen. Als je de cultuur bekijkt in de Europese toplanden als Frankrijk, Italië of zelfs Duitsland dan zie je eigenlijk net het omgekeerde. Daar begint men spelers van achteruit op te leiden. Kun je verdedigen , dan sta je achterin. Zelfs als je schitterend kan voetballen , want dan is dat prima meegenomen voor de opbouw van achteren uit.
Wat zou het toch mooi zijn als jongens als Robin van Persie gewoon eerlijk konden zeggen wat ze er werkelijk van dachten, zonder dat ze daardoor hun basisplaats zouden verliezen.quote:Op de door Ruud van Nistelrooy geopperde suggestie om samen met hem de aanval te vormen wil de 24-jarige Rotterdammer niet ingaan. “Het is in de ogen van de bondscoach gewoon geen optie. En erover praten dus niet relevant. Net als de vraag wie er tegen Slovenië in de aanval staat.”
Als heel de selectie een statement maakt en (bijvoorbeeld) 4-4-2 wil gaan spelen, dan kan Marco van Basten niet veel anders. Daarbij geeft Ruud van Nistelrooij eerlijk aan dat zijn voorkeur uitgaat naar een 4-4-2-systeem, maar veel andere spelers weten dat als zij dit uiten (en dus niet meer als een mak lammetje achter de bondscoach aanlopen), zij hiervoor de rekening gepresenteerd kunnen krijgen en snel buiten de basis vallen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ze kunnen het wel zeggen, maar het is geen optie. Dus dan kan je er tot in de treure over blijven zeuren, of gewoon het beste er van maken.
Natuurlijk weet ik dat het niet meer wordt gewijzigd, vraag me alleen af wat er zou gebeuren als bepalende spelers openlijk om een 4-4-2-systeem verzoeken?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Als het voor de bondscoach echt gewoon geen optie is, gewoon niet. Dan kan je of stoppen met zeuren en gewoon voetballen waar je kan voetballen of je niet meer beschikbaar stellen en dan heb je alleen jezelf er mee.
Ja, het is vervelend; ja, het is eigenwijs. Maar de KNVB heeft de beste man aangesteld, de beste man heeft een eigen visie en daar heeft hij goed recht op. De enige die kan ingrijpen is Kessler, en die doet dat niet omdat hij er blijkbaar achter staat.
Met erover door zeuren, zuigen en vragen frustreer je alleen jezelf.
Marco heeft overal schijt aan, al verzoekt de hele wereld om een 4-4-2 systeem. Ik vind het intrigerend. Ik ben het niet altijd met hem eens, maar dat is menselijk. Als persoon vind ik Marco van Basten verschrikkelijk boeiend en zie ik hem als een groot voorbeeld van zelfvervulling en onafhankelijk je eigen doelen nastreven.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat het niet meer wordt gewijzigd, vraag me alleen af wat er zou gebeuren als bepalende spelers openlijk om een 4-4-2-systeem verzoeken?
Jammer dat je terugbent.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is er nog steeds een Seedorf lobby na zaterdag?
Dat gebeurt al. Seedorf liet zich al zoiets ontvallen, van Nistelrooy ook, en nu is ook van Persie voorzichtig begonnen met ene tweespitsen lobby voor hem en Ruud, waarbij ie meteen ook de kans decimeerde dat het gebeurde met de opmerking dat dat voor VB geen optie was. Maar het is heel duidelijk dat een hoop spelers wel degelijk die kant op willen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:47 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat het niet meer wordt gewijzigd, vraag me alleen af wat er zou gebeuren als bepalende spelers openlijk om een 4-4-2-systeem verzoeken?
Nee het is anders,quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:09 schreef Edenoniphobic het volgende:
Ik ben geen Seedorf fan, maar hem nederlagen in de schoenen schuiven gaat te ver. Hij wordt wel misbruikt in oranje op een verkeerde manier, en is geen fluwele spielmacher op het middenveld zoals Zidane, maar als je hem zo een seizoen volgt in de CL bij Milan, zie je gewoon erg veel goeie wedstrijden van hem. Dus je moet concluderen dat ie er wel iets van kan op het allerhoogste niveau, en de coach van Oranje verwijten waarom dat niet eruit komt in zijn team. Net zoals de kwaliteit van tig andere spelers niet eruit komt.
Aan de andere kant loop jij al minstens een jaar en waarschijnlijk al veel langer te roepen dat MvB ontslagen moet worden, en die zat écht precies op 75% winst...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:04 schreef M0NTANA het volgende:
Zal vast toeval zijn dat Clarence Seedorf altijd speelde bij de clubs die de CL wonnen.
Kom op zeg, Seedorf krijgt uitgerekend zijn kans uit bij koploper Roemenië in een elftal zonder Robin van Persie, de man die bij 75% van de Oranje-treffers betrokken was. Precies deze wedsrtijd wordt verloren en het is meteen de schuld van Seedorf? Nogmaals, of je bent héél kortzichtig, heel debiel of je wil reacties uitlokken.
En die andere 10 nederlagen?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:04 schreef M0NTANA het volgende:
Zal vast toeval zijn dat Clarence Seedorf altijd speelde bij de clubs die de CL wonnen.
Kom op zeg, Seedorf krijgt uitgerekend zijn kans uit bij koploper Roemenië in een elftal zonder Robin van Persie, de man die bij 75% van de Oranje-treffers betrokken was. Precies deze wedsrtijd wordt verloren en het is meteen de schuld van Seedorf? Nogmaals, of je bent héél kortzichtig, heel debiel of je wil reacties uitlokken.
Zoals al héél vaak gezegd heet(te) de titel van deze reeks "Marco van Basten moet ontslagen worden!" en hierin wordt onder andere kritiek gegeven op zijn functioneren, ik ben er slechts één van. Maar goed, zoals ook al héél vaak gezegd zijn de cijfers onder Van Basten heel goed, maar verbloemt dat de werkelijke ontwikkeling. Kijk, als Van Basten er uiteindelijk in de zomer van 2008 in slaagt met slecht voetbal, maar met heel veel geluk Europees kampioen te worden, dan is er niets aan de hand en is al mijn kritiek voor niets geweest. Maar goed, hoe groot is die kans? Voetballend komen we zeer zeker tekort tegen bijna alle EK-deelnemers, alleen opnieuw een flinke portie geluk kan ons succes opleveren. Nu nog kan er iets aan gedaan worden, een ander systeem is de oplossing en als Van Basten het vertikt om zijn ongelijk toe te geven, is een andere bondscoach de enige oplossing. Maar dit is een utopie, natuurlijk weet ik dat de kans dat Van Basten wordt ontslagen ongeveer even groot is als de kans dat de Paus zich bekeert tot de Islam.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 14:06 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Aan de andere kant loop jij al minstens een jaar en waarschijnlijk al veel langer te roepen dat MvB ontslagen moet worden, en die zat écht precies op 75% winst...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |