abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53630342
Donner krijgt jeugd op de kast met schooluniform

DEN HAAG (ANP) - Een verplicht schooluniform kan volgens minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) voorkomen dat al op jonge leeftijd schulden worden gemaakt, omdat leerlingen elkaar niet meer de loef afsteken met nieuwe kleding.

De bewindsman zorgde er maandag tijdens het Nationaal Jeugddebat in de Tweede Kamer met zijn stelling voor dat een groot deel van de ruim honderd aanwezige jongeren naar de interruptiemicrofoon liep.

Donner die later in het debat toegaf dat de oplossing van schulden misschien niet in een schooluniform zit, wees de jeugdpolitici wel op hun eigen verantwoordelijkheid. Volgens hem zitten er momenteel gemiddeld twee kinderen per klas in financiėle problemen of dreigen daarin te komen. ,,De vraag is, ben je bereid om ook zelf wat te doen aan de problemen van de leerling die naast je zit?'', aldus de minister.

Pfff waar is die man mee bezig?
Dag vrijheid, je mag geen schulden meer maken, je mag niet meer drinken, niet als puber, niet als bejaarde, blowen mag wel! Doe hij zelf ook toch?
Je mag steeds minder in dit land WTF?
Ik ga toch niet hopen dat dit idiote idee erdoor gaat komen,
we zijn china niet toch
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53630489
Ik ben voor het schooluniform
pi_53630547
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:05 schreef Karmijne het volgende:
Ik ben voor het schooluniform
Waarom?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53630694
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Waarom?

'nuff said.
pi_53630735
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het ten eerste waar is dat veel kinderen, en dan vooral middelbare scholieren, veel tijd een aandacht besteden aan hun uiterlijk en dus ook hun kleding. En in je vrije tijd vind ik dat oke, maar als je naar school gaat vind ik dat je je daar op dat moment eigenlijk niet mee bezig zou moeten houden, en al helemaal niet voornamelijk. Dat probleem wordt gedeeltelijk ongedaan gemaakt adhv het invoeren van schooluniformen. Ten tweede is er inderdaad dat argument dat wanneer er schooluniformen zijn, en geen verschil is tussen de scholieren wat dat betreft. En dat lijkt mij een positief punt. De scholieren worden niet afgerekend of andersom, op hun kleding en zullen zich meer focussen op zaken die meer van belang zijn.
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:19:51 #6
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53630847
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:15 schreef Karmijne het volgende:

[..]

Omdat het ten eerste waar is dat veel kinderen, en dan vooral middelbare scholieren, veel tijd een aandacht besteden aan hun uiterlijk en dus ook hun kleding. En in je vrije tijd vind ik dat oke, maar als je naar school gaat vind ik dat je je daar op dat moment eigenlijk niet mee bezig zou moeten houden, en al helemaal niet voornamelijk. Dat probleem wordt gedeeltelijk ongedaan gemaakt adhv het invoeren van schooluniformen. Ten tweede is er inderdaad dat argument dat wanneer er schooluniformen zijn, en geen verschil is tussen de scholieren wat dat betreft. En dat lijkt mij een positief punt. De scholieren worden niet afgerekend of andersom, op hun kleding en zullen zich meer focussen op zaken die meer van belang zijn.
Ik woon in een land waar schooluniformen verplicht zijn.
En kinderen vinden andere manieren om verschillend te zijn: wie heeft het duurste mobieltje, wie heeft de duurste schoenen, etc.

Ik ben absoluut niet tegen schooluniformen, maar heb aub niet de illusie dat schooluniformen de verschillen uitbannen
zonnig Brasil
pi_53630875
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:19 schreef qwerty_x het volgende:
Ik ben absoluut niet tegen schooluniformen, maar heb aub niet de illusie dat schooluniformen de verschillen uitbannen
Voegen ze dan nog wel wat toe? Voldoende om ze in te voeren?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53630906
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:19 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Ik woon in een land waar schooluniformen verplicht zijn.
En kinderen vinden andere manieren om verschillend te zijn: wie heeft het duurste mobieltje, wie heeft de duurste schoenen, etc.

Heb je gelijk in, daarom zeg ik ook 'wat dat betreft'. Maar het is in ieder geval een poging.
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:25:03 #9
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53630949
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:21 schreef Litpho het volgende:

[..]

Voegen ze dan nog wel wat toe? Voldoende om ze in te voeren?
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je met uniformen zeker weet dat iedereen zich aan de kleding voorschriften houdt.
Hier geen gezeik over petjes, hoofddoekjes, vlaggetjes en weet ik wat er schijnbaar tegenwoordig allemaal voor discussies zorgt in NL.

Voor de rest voegt het weinig toe en is het meer een kwestie van traditie / gewoonte
zonnig Brasil
pi_53631007
Ik denk dat het nog wat meer toevoegt. Dat kinderen zich wanneer ze naar school gaan, zich niet bezig kunnen houden met hun kleding. En gezien, in mijn ervaring, scholieren zich daar nogal mee bezig houden en er veel tijd en aandacht aan besteden, denk ik dat op deze manier er meer gefocust wordt op het schoolwerk, ipv het uiterlijk.
pi_53631066
Ik zou het een goede zaak vinden. Veel minder gezeur op bepaald type scholen over kledij omdat dit gewoon is vastgesteld.

Het zal heus niet de verschillen verbergen, maar wel de verschillen verminderen.
San Siro 2007 - Laura Pausini / www.woosterwijk.nl
pi_53631087
Alhoewel wel vind dat er in Nederland minder noodzaak is om schooluniforms in te voeren, zoals ik dat wel een noodzaak vind in landen waar het verschil tussen arm en rijk groter is. Dan voegt een schooluniform zeker wel wat toe denk ik. Dan zijn daar misschien mobieltjes enz, iedereen draagt tenminste dezelfde kleding. Dat is tenminste iets.

[ Bericht 3% gewijzigd door Karmijne op 01-10-2007 23:43:26 ]
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:39:33 #13
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_53631224
Goede zaak: dan worden kinderen minder snel beoordeeld op hun uiterlijke voorkomen. Op die leeftijd moet je er al instampen bij die kinderen dat iedereen gelijkwaardig is.
pi_53631262

[ Bericht 100% gewijzigd door Karmijne op 01-10-2007 23:42:43 ]
pi_53631313
Dus een kind mag geen kind meer zijn?
Zich niet onderscheiden van de rest?
Dankzij buitenlandse mensen, moeten de kinderen hier met een uniform gaan lopen?
Want ik denk dat, dat de issue is hier.
Allemaal gelijk, krijgen we die zwaarwegende discussie ook niet meer over hoofddoekjes e.d
Ipv dat men leert op school dat we allen uniek zijn en bijzonder, dat kleding armoe of rijkdom niet belangrijk is, in de eerste plaats.
Kunnen we maar beter de buitenkant aanpakken!
Ik moet er niet aan denken om kinderen in uniformen te zien.
Vreselijk!
Ouderwets idee!
bah!
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:52:47 #16
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_53631441
Waarom zou een kind uberhaupt al bezig moeten zijn om zich uiterlijk te onderscheiden? Wat is er op tegen dat kinderen niet worden beoordeeld op het kleedgeld dat ze krijgen van hun ouders, maar puur op hunzelf?

Ik vind het maar niets dat een bijvoorbeeld kleine meisjes van 11 of 12 jaar, alleen populair op school zijn, als ze zich sexy kleden, en dat ze zich vervolgens alleen met hun uiterlijk bezig houden, ipv met school.

Hou toch op met je ouderwets.
pi_53631466
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
Waarom zou een kind uberhaupt al bezig moeten zijn om zich uiterlijk te onderscheiden? Wat is er op tegen dat kinderen niet worden beoordeeld op het kleedgeld dat ze krijgen van hun ouders, maar puur op hunzelf?

Ik vind het maar niets dat een bijvoorbeeld kleine meisjes van 11 of 12 jaar, alleen populair op school zijn, als ze zich sexy kleden, en dat ze zich vervolgens alleen met hun uiterlijk bezig houden, ipv met school.

Eens
pi_53631636
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:52 schreef Martijn_fijn het volgende:

Nou ik hoop dat je dat nog steeds zegt als je kleine kleuter met een pakje aan naar school moet!
Het begin van een regime!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:09:42 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53631661
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:45 schreef zhe-devilll het volgende:
Dankzij buitenlandse mensen, moeten de kinderen hier met een uniform gaan lopen?
Allemaal gelijk, krijgen we die zwaarwegende discussie ook niet meer over hoofddoekjes e.d
Ipv dat men leert op school dat we allen uniek zijn en bijzonder, dat kleding armoe of rijkdom niet belangrijk is, in de eerste plaats.
Vreselijk!
Ouderwets idee!
bah!
Die idividualisering van de samenleving en totale ontplooingingsmogelijkheden voor het idividu waar de linksers in de jaren 60 (en mensen zoals jij) zo dol op waren heeft er alleen maar toe geleid dat de saamhorigheid en gemeenschapszin verdwenen zijn. Iedereen heeft tegenwoordig een grote bek en iedereen denkt de waarheid in pacht te hebben. De losgeslagen jeugd is soms al vanaf het 8e jaar crimnineel bezig. Voor vwo'ertjes werkt dit misschien maar niet voor de meeste vmbo'ertjes.

Dus: schooluniform invoeren en normen en waarden streng naleven op de school. Waar de ouders steeds meer falen, moet de overheid ingrijpen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_53631696
Je moet even niet vergeten dat het het Nationaal Jeugd Debat was... Ik was er ook bij vandaag. Was puur een stelling om de deelnemers te prikkelen. En dat is dus blijkbaar gelukt ook.
Gezocht: KAMER in UTRECHT
pi_53631702
Dus knijpen we maar ff flink alles weer tesaam in de hoop dat dit iets oplost?
Denk het niet hoor!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:12:16 #22
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_53631705
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 00:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou ik hoop dat je dat nog steeds zegt als je kleine kleuter met een pakje aan naar school moet!
Het begin van een regime!
Dacht je dat we meteen in een communistisch land leven als kinderen op school dezelfde kleding dragen?
pi_53631877
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 00:12 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dacht je dat we meteen in een communistisch land leven als kinderen op school dezelfde kleding dragen?
...nog niet...nog niet!
pi_53632457
Ik vind het een beetje bekrompen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik afgeleid werd door kleding eerlijk gezegd. Bovendien gaat het meer om de mentaliteit van die kinderen en hoe ze opgevoed worden dan om de kleding die ze aan hebben .
pi_53632504
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 01:35 schreef -Beer- het volgende:
Ik vind het een beetje bekrompen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik afgeleid werd door kleding eerlijk gezegd. Bovendien gaat het meer om de mentaliteit van die kinderen en hoe ze opgevoed worden dan om de kleding die ze aan hebben .
Precies!
Dus de ouders zijn verantwoordelijk!
Ik zie veel slapheid en egoisme om me heen van ouders...
Ik ik en ik en nog eens ik!
Laten kinderen maar lopen op straat, laten ze omgaan met rare vriendjes en zeggen niets...
zijn druk met zichzelf, moeten ze zelf weten allemaal maar toch is dit niet goed voor een kind..
Een kind heeft liefde nodig, en aandacht!
Aanwezig zijn!
Maar goed elk mens maakt keuzes bewust of onbewust maar ik denk dat het bewust zijn van, nogal eens ontbreekt, veel mensen hebben dat social niet meer zo..
het meeleven of voelen ze missen iets wezenlijks, misschien door teveel zorgen, of te veel werk en te weinig vrolijkheid?
Gelukkig mensen lachen veel, zorgen er voor dat ze kunnen lachen, dat is slim!
Dat is wijs!
Als exen elkaar in de haren vliegen is dit niet goed voor de kinderen bv, beseft men dit wel goed genoeg?
Je energie aanwenden voor je kind, dat wezentje dat gekomen is door jou, een goede start geven!
Ik weet niet of men zich hier wel zo enorm van bewust is we vinden alles zo gewoon zo normaal!
Maar dat is het eigenlijk niet, ik zou zeggen ouders zie toch het wonder dat het kind is door jou...gekomen!
pi_53632518
Waarom, waarom!?

Als je dan toch proefballonnetjes opwerpt, denk er dan alsjeblieft even over na. Schooluniformen
doei
pi_53632575
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 01:45 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Precies!
Dus de ouders zijn verantwoordelijk!
Ik zie veel slapheid en egoisme om me heen van ouders...
Ik ik en ik en nog eens ik!
Laten kinderen maar lopen op straat, laten ze omgaan met rare vriendjes en zeggen niets...
zijn druk met zichzelf, moeten ze zelf weten allemaal maar toch is dit niet goed voor een kind..
Een kind heeft liefde nodig, en aandacht!
Aanwezig zijn!
Maar goed elk mens maakt keuzes bewust of onbewust maar ik denk dat het bewust zijn van, nogal eens ontbreekt, veel mensen hebben dat social niet meer zo..
het meeleven of voelen ze missen iets wezenlijks, misschien door teveel zorgen, of te veel werk en te weinig vrolijkheid?
Gelukkig mensen lachen veel, zorgen er voor dat ze kunnen lachen, dat is slim!
Dat is wijs!
Als exen elkaar in de haren vliegen is dit niet goed voor de kinderen bv, beseft men dit wel goed genoeg?
Je energie aanwenden voor je kind, dat wezentje dat gekomen is door jou, een goede start geven!
Ik weet niet of men zich hier wel zo enorm van bewust is we vinden alles zo gewoon zo normaal!
Maar dat is het eigenlijk niet, ik zou zeggen ouders zie toch het wonder dat het kind is door jou...gekomen!
Ik vind het vooral slecht dat ouders hun kinderen hun eerste levensjaar al meteen in de kinderopvang gooien en fijn doorgaan met 'twee-verdienen'.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 02:29:42 #28
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_53632615
quote:

Vreselijk!
Ouderwets idee!
bah!
Ik woon in Ierland, schooluniformen dus. Zalig gewoon!!!!!!!!
Niemand kijkt iemand aan op zijn kleding. Niemand wordt veroordeeld. Hele goede zaak, zou in NL meteen ingevoerd moeten worden. Kinderen blijven toch wel kinderen hoor!!!

Bovendien zouden de regels op school weer veel strenger moeten worden. Geen ' meneer Klaas' meer, maar 'meneer de Vries' en geen onverschillige houding meer in de klas zoals liggen in de bankjes, maar gewoon, zitten, klaar! Geen vrijblijvendheid meer, maar gewoon, regels waar je je aan dient te houden. Krijg je verkering op school, leuk voor je, maar ga niet lopen demonstreren dat je verkering hebt, want je krijgt een reprimande. En zo hoort het ook. School is om te leren!

Mijn zoon heeft het enorm naar zijn zin op school, er wordt veel en veel minder gepest dan op de middelbare school in Nederland, de kinderen leren, mede dankzij de strengere regels, veel en veel meer. Er is veel meer aandacht voor culturele vaardigheden dan in de scholen in NL, de boeken worden veel zorgvuldiger uitgekozen, want ze doen met die boeken een goeie 3 jaar. Ik ben helemaal voor een strenger regime op scholen!!!! Incluis uniform!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieėn behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_53632652
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 02:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Niemand kijkt iemand aan op zijn kleding. Niemand wordt veroordeeld. Hele goede zaak, zou in NL meteen ingevoerd moeten worden. Kinderen blijven toch wel kinderen hoor!!!

Bovendien zouden de regels op school weer veel strenger moeten worden. Geen ' meneer Klaas' meer, maar 'meneer de Vries' en geen onverschillige houding meer in de klas zoals liggen in de bankjes, maar gewoon, zitten, klaar! Geen vrijblijvendheid meer, maar gewoon, regels waar je je aan dient te houden. Krijg je verkering op school, leuk voor je, maar ga niet lopen demonstreren dat je verkering hebt, want je krijgt een reprimande. En zo hoort het ook. School is om te leren!

Mijn zoon heeft het enorm naar zijn zin op school, er wordt veel en veel minder gepest dan op de middelbare school in Nederland, de kinderen leren, mede dankzij de strengere regels, veel en veel meer. Er is veel meer aandacht voor culturele vaardigheden dan in de scholen in NL, de boeken worden veel zorgvuldiger uitgekozen, want ze doen met die boeken een goeie 3 jaar. Ik ben helemaal voor een strenger regime op scholen!!!! Incluis uniform!
Terug naar de jaren 50.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 02:50:16 #30
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_53632668
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 02:42 schreef -Beer- het volgende:

[..]

Terug naar de jaren 50.

Welnee, terug naar respect. Op mijn zoon zijn school hebben ze namelijk -Beer-egoeie en hypermoderne afdelingen die in de jaren 50 totaal niet bestonden, zoals een IT afdeling bijvoorbeeld.

Overigens had men in de jaren 50 geloof ik nog wel respect voor anderen.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 07:31:18 #31
3542 Gia
User under construction
pi_53632998
Ik zie alleen de OP, dus weet niet hoe de discussie hierover gaat, maar ben op zich wel vóór een schooluniform. Maar in eerste instantie alleen voor het basisonderwijs.
Gewoon makkelijke kleding, niks truttigs of zo. Meisjes de keuze tussen broek en rok, daarbij t-shirt, poloshirt, sweater, gymbroek en shirt, trainingspak. Schoenen mogen dan nog wel zelf aangeschaft worden.

Mijn nichtje en neefjes zitten in Spanje op een internationale school en die hebben dat ook. Gewoon heel leuke kleding en allemaal gelijk.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 07:38:00 #32
3542 Gia
User under construction
pi_53633017
quote:

[..]

Okay, na mijn reactie kon ik ook de rest van het topic zien. Gelukkig.

Helemaal met je eens Elizabeth. Ik stam zelf nog uit de tijd dat we in de rij moesten als de bel ging. Dan ging het klas voor klas, heel geordend naar binnen. De meester heette inderdaad 'meneer achternaam'. (juffen overigens toen al met de voornaam, mag van mij ook mevrouw worden)

Of ik voor uniformen ben op het voortgezet onderwijs, weet ik eigenlijk niet zo goed. Lijkt me goed dat kinderen dan juist leren omgaan met de verschillen. Ben wel voor veel strengere regels op het VO. Zoals gaan staan als de leerkracht binnen komt. Niet rennen door de gangen, niet roken op het schoolterrein, geen vette hap in de kantine, tot 16 jaar niet van het terrein af als je nog les hebt, enz....
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 07:50:39 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53633069
Belachelijk idee, net zoals de argumentatie.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53633726
quote:
Vreselijk!
Ouderwets idee!
bah!
My thoughts exactly!
pi_53634464
Ik ben wel voor schooluniformen, maar dan moeten er wel streepjes op komen, zoals in het leger. Iemand die op het VWO hoge cijfers haalt moet dan veel streepjes krijgen, en iemand die VMBO op het laagste niveau doet krijgt geen streepjes.
pi_53634807
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 07:50 schreef Yildiz het volgende:
Belachelijk idee, net zoals de argumentatie.
Alhoewel het altijd weer aandoenlijk is om te zien hoe mensen uniformen en ander uiterlijk vertoon verwarren met respect en discipline .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:23:24 #37
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_53635100
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Alhoewel het altijd weer aandoenlijk is om te zien hoe mensen uniformen en ander uiterlijk vertoon verwarren met respect en discipline .
En waar precies gebeurt dat dan??

Zowel Gia als ikzelf benadrukken respect en dicipline als een extra, niet als gevolg van het dragen van een schooluniform.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:19:54 #38
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_53637541
quote:
Tuurlijk, dat zal het zijn

Wat je daar zegt is echt TOTAAL nergens op gebaseerd... sommige mensen zien ze echt vliegen .

(Hoofddoekjes zullen hoogstwaarschijnlijk nog gewoon toegestaan blijven in zo'n geval vermoed ik).
Krekker is de bom!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:37:11 #39
3542 Gia
User under construction
pi_53637905
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:19 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat zal het zijn

Wat je daar zegt is echt TOTAAL nergens op gebaseerd... sommige mensen zien ze echt vliegen .

(Hoofddoekjes zullen hoogstwaarschijnlijk nog gewoon toegestaan blijven in zo'n geval vermoed ik).
Tuurlijk, op scholen waar het nu al mag, en dan aangepast aan de rest van de kleding.

Sommige hebben schijnbaar echt het idee dat schooluniformen eruit zien als pakken e.d. maar dat is gewoon niet zo. Het kan bijvoorbeeld best een eenvoudige jeans met shirt of polo zijn, maar gewoon allemaal in dezelfde (school)kleuren. Niemand hier heeft het direct over overhemden, stropdassen en blazers. Hoewel dat voor het VO dan wel weer mooier is dan een shirtje. Maar goed, ik heb het in principe dus alleen maar over de basisschool.
pi_53637959
Voor het schooluniform. Past wel bij het openbaar onderwijs. Iedereen gelijk, ongeacht religie, afkomst en sociale status en geld.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:06:15 #41
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53638529
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Tuurlijk, op scholen waar het nu al mag, en dan aangepast aan de rest van de kleding.

Sommige hebben schijnbaar echt het idee dat schooluniformen eruit zien als pakken e.d. maar dat is gewoon niet zo. Het kan bijvoorbeeld best een eenvoudige jeans met shirt of polo zijn, maar gewoon allemaal in dezelfde (school)kleuren. Niemand hier heeft het direct over overhemden, stropdassen en blazers. Hoewel dat voor het VO dan wel weer mooier is dan een shirtje. Maar goed, ik heb het in principe dus alleen maar over de basisschool.
Uniformen hoeven inderdaad helemaal niet stijf te zijn:
hier is het standaard korte broek of rokje met T-shirt
zonnig Brasil
pi_53639311
quote:

[..]

wat een kwats bij elkaar weer met allemaal regels die geen zak gaan uithalen.
In de UK (en dat zal voor ierland ook wel gelden) gebruiken scholieren andere manieren om zich te onderscheiden en te pesten dat is allemaal watminder openbaar maar het verschil is er wel.

Overigens zou idd dat slappe gedoe rondom handhaving wel eens wat minder mogen worden idd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53641311
Bela-che-lijk voorstel. Ik erger me dood aan dit kabinet van Gristelijke betutteling, gedoopt in een socialistisch sausje . Wat is de volgende stap: Alle leerplichtigen weer op zaterdagochtend naar school voor een goede weekendmoraal ?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:24:13 #44
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53642055
Ik ben voor een schooluniform.

Het debiele uitschot dat meteen begint te krijsen dat het een teken van christelijke onderdrukking is, die mogen wat mij betreft tegen de muur, de goelag is ook een leuk alternatief, afhankelijk van hun politieke voorkeuren. Dat soort mongoloide randfiguren leven in een schijnwereldje dat gebaseerd is op halfbakken idealen die ze vervolgens het jonge grut opdringen, zonder ze een reden te geven.

Kinderen zien niet in dat een schooluniform, of beter gezegd de afwezigheid ervan, hen de gelegenheid geeft om zich als individu op te stellen. Nee het enige dat ze weten is dat ze mogen dragen wat ze willen, zolang hun ouders het maar goed vinden.

Doorgeslagen boomknuffelaars en ghetto uitschot sturen hun kroost dan ook met alle gemak van de wereld naar school gekleed als kleine pooier, of jonge hoer. Want dat is hip, dat is cool, en daarmee benadrukken ze hun individualiteit. Dat soort ouders moeten gecastreerd worden, met een ijslepel de hele binnenkant eruit schrapen, want ze verpesten een hele generatie met hun zwakzinnige geneuzel.

Als je zo graag gelijkheid wil, dan is een schooluniform een uitstekend middel om meer gelijkheid op een school in te brengen. Want iedereen draagt hetzelfde.

Is het meteen een zaligmakende oplossing? Nee, maar dat beweert dan ook niemand. Dat de jeugd ontspoort is zo goed als een gegeven, je kan de statistieken naast elkaar leggen, je kan er honderd onderzoeken op los laten, en ze tonen allemaal aan wat er al bevestigd is. Dat je er vervolgens voor kiest om als een mongool in een hoekje te kruipen en met je handen over je oren en je ogen dicht, heen en weer wiegt en een of andere socialistische mantra uitkraamt, wil niet zeggen dat het er niet is.

Niks mis met schooluniformen.

Stel maar eens eisen aan leerlingen, leer ze maar eens dat in het echte leven je je hebt te houden aan kledingsvoorschriften en gedragsregels. School is voorbereiding op hun verdere leven, en wil het nou net eens zijn, dat in het verdere leven je het moet doen met goed nederlands, een fatsoenlijke outfit, en met een respectvolle houding tegenover je meerderen die aantoont dat je het verschil in rang wel degelijk erkent.

Anarchisten kunnen oprotten want het is toch echt zo dat er rangen zijn in het leven. Je hebt altijd een bass boven je, en wil je verder komen in een bedrijf, dan doe je er goed aan om je te schikken naar die situatie.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:31:48 #45
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53642286
sprak de mongool die hier als een kuttekop loopt te verkondigen dat we een kabinet van "gristelijk betutteling" hebben.

Als er hier iemand wereldvreemd is, ben jij het wel Cultheld. Jij hebt het intelligentie niveau van een emmer stront, je bent volledig afgesloten van het vermogen om een helder beeld van de wereld te vormen. Je leeft in een zwakzinnig ideaal beeld waarbij alles dat ook maar lichtelijk gelovig is, het vleesgeworden kwaad is. Je ontkent alle positieve invloeden dat het Christendom ons heeft gebracht, omdat je als een verlepte lelijke gothic tiener, geplaagd door puisten, niets anders kan doen dan tegen dat element in de samenleving schoppen.

Je geilt op het idee dat je een individu bent, maar in werkelijkheid ben je niets meer dan een voorspelbaar schaap dat geen enkele inbreng heeft in de gedachtengang die hij aanhangt. Je bent voorspelbaar van begin tot eind in je reacties, omdat je een lopende parodie bent op wat je denkt te zijn.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_53643011
-edit- ......

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 03-10-2007 13:54:40 ]
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53644552
Hou toch op met die flamewars. Heeft toch geen zin.

Mensen die internet serieus nemen
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 17:01:56 #48
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_53644575
Wat een prachtig onverbloemd taalgebruik Cairon
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:13:39 #49
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53646265
Ik zeg nee tegen het schooluniform, maar ik zou het wel leuk vinden dat er een strikt protocol wordt gehandhaafd.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 18:52:51 #50
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53647334
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:39 schreef _Qmars_ het volgende:
Voor het schooluniform. Past wel bij het openbaar onderwijs. Iedereen gelijk, ongeacht religie, afkomst en sociale status en geld.
Iedereen gelijk qua kansen. Die je wel waar moet maken. Kleding heeft daar niets mee te maken. Sommige ouders kleden hun kinderen alsof het accesoires zijn, prima, I don't care.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')