Waarom?quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:05 schreef Karmijne het volgende:
Ik ben voor het schooluniform
Omdat het ten eerste waar is dat veel kinderen, en dan vooral middelbare scholieren, veel tijd een aandacht besteden aan hun uiterlijk en dus ook hun kleding. En in je vrije tijd vind ik dat oke, maar als je naar school gaat vind ik dat je je daar op dat moment eigenlijk niet mee bezig zou moeten houden, en al helemaal niet voornamelijk. Dat probleem wordt gedeeltelijk ongedaan gemaakt adhv het invoeren van schooluniformen. Ten tweede is er inderdaad dat argument dat wanneer er schooluniformen zijn, en geen verschil is tussen de scholieren wat dat betreft. En dat lijkt mij een positief punt. De scholieren worden niet afgerekend of andersom, op hun kleding en zullen zich meer focussen op zaken die meer van belang zijn.quote:
Ik woon in een land waar schooluniformen verplicht zijn.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:15 schreef Karmijne het volgende:
[..]
Omdat het ten eerste waar is dat veel kinderen, en dan vooral middelbare scholieren, veel tijd een aandacht besteden aan hun uiterlijk en dus ook hun kleding. En in je vrije tijd vind ik dat oke, maar als je naar school gaat vind ik dat je je daar op dat moment eigenlijk niet mee bezig zou moeten houden, en al helemaal niet voornamelijk. Dat probleem wordt gedeeltelijk ongedaan gemaakt adhv het invoeren van schooluniformen. Ten tweede is er inderdaad dat argument dat wanneer er schooluniformen zijn, en geen verschil is tussen de scholieren wat dat betreft. En dat lijkt mij een positief punt. De scholieren worden niet afgerekend of andersom, op hun kleding en zullen zich meer focussen op zaken die meer van belang zijn.
Voegen ze dan nog wel wat toe? Voldoende om ze in te voeren?quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:19 schreef qwerty_x het volgende:
Ik ben absoluut niet tegen schooluniformen, maar heb aub niet de illusie dat schooluniformen de verschillen uitbannen
Heb je gelijk in, daarom zeg ik ook 'wat dat betreft'. Maar het is in ieder geval een poging.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:19 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Ik woon in een land waar schooluniformen verplicht zijn.
En kinderen vinden andere manieren om verschillend te zijn: wie heeft het duurste mobieltje, wie heeft de duurste schoenen, etc.
Ik ben absoluut niet tegen schooluniformen, maar heb aub niet de illusie dat schooluniformen de verschillen uitbannen
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je met uniformen zeker weet dat iedereen zich aan de kleding voorschriften houdt.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Voegen ze dan nog wel wat toe? Voldoende om ze in te voeren?
Eensquote:Op maandag 1 oktober 2007 23:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
Waarom zou een kind uberhaupt al bezig moeten zijn om zich uiterlijk te onderscheiden? Wat is er op tegen dat kinderen niet worden beoordeeld op het kleedgeld dat ze krijgen van hun ouders, maar puur op hunzelf?
Ik vind het maar niets dat een bijvoorbeeld kleine meisjes van 11 of 12 jaar, alleen populair op school zijn, als ze zich sexy kleden, en dat ze zich vervolgens alleen met hun uiterlijk bezig houden, ipv met school.
Hou toch op met je ouderwets.![]()
Nou ik hoop dat je dat nog steeds zegt als je kleine kleuter met een pakje aan naar school moet!quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
Waarom zou een kind uberhaupt al bezig moeten zijn om zich uiterlijk te onderscheiden? Wat is er op tegen dat kinderen niet worden beoordeeld op het kleedgeld dat ze krijgen van hun ouders, maar puur op hunzelf?
Ik vind het maar niets dat een bijvoorbeeld kleine meisjes van 11 of 12 jaar, alleen populair op school zijn, als ze zich sexy kleden, en dat ze zich vervolgens alleen met hun uiterlijk bezig houden, ipv met school.
Hou toch op met je ouderwets.![]()
Die idividualisering van de samenleving en totale ontplooingingsmogelijkheden voor het idividu waar de linksers in de jaren 60 (en mensen zoals jij) zo dol op waren heeft er alleen maar toe geleid dat de saamhorigheid en gemeenschapszin verdwenen zijn. Iedereen heeft tegenwoordig een grote bek en iedereen denkt de waarheid in pacht te hebben. De losgeslagen jeugd is soms al vanaf het 8e jaar crimnineel bezig. Voor vwo'ertjes werkt dit misschien maar niet voor de meeste vmbo'ertjes.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:45 schreef zhe-devilll het volgende:
Dus een kind mag geen kind meer zijn?
Zich niet onderscheiden van de rest?
Dankzij buitenlandse mensen, moeten de kinderen hier met een uniform gaan lopen?
Want ik denk dat, dat de issue is hier.
Allemaal gelijk, krijgen we die zwaarwegende discussie ook niet meer over hoofddoekjes e.d
Ipv dat men leert op school dat we allen uniek zijn en bijzonder, dat kleding armoe of rijkdom niet belangrijk is, in de eerste plaats.
Kunnen we maar beter de buitenkant aanpakken!
Ik moet er niet aan denken om kinderen in uniformen te zien.
Vreselijk!
Ouderwets idee!
bah!![]()
Dacht je dat we meteen in een communistisch land leven als kinderen op school dezelfde kleding dragen?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:07 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Nou ik hoop dat je dat nog steeds zegt als je kleine kleuter met een pakje aan naar school moet!
Het begin van een regime!
![]()
...nog niet...nog niet!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:12 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Dacht je dat we meteen in een communistisch land leven als kinderen op school dezelfde kleding dragen?
Precies!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 01:35 schreef -Beer- het volgende:
Ik vind het een beetje bekrompen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik afgeleid werd door kleding eerlijk gezegd. Bovendien gaat het meer om de mentaliteit van die kinderen en hoe ze opgevoed worden dan om de kleding die ze aan hebben .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |