abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53630342
Donner krijgt jeugd op de kast met schooluniform

DEN HAAG (ANP) - Een verplicht schooluniform kan volgens minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken) voorkomen dat al op jonge leeftijd schulden worden gemaakt, omdat leerlingen elkaar niet meer de loef afsteken met nieuwe kleding.

De bewindsman zorgde er maandag tijdens het Nationaal Jeugddebat in de Tweede Kamer met zijn stelling voor dat een groot deel van de ruim honderd aanwezige jongeren naar de interruptiemicrofoon liep.

Donner die later in het debat toegaf dat de oplossing van schulden misschien niet in een schooluniform zit, wees de jeugdpolitici wel op hun eigen verantwoordelijkheid. Volgens hem zitten er momenteel gemiddeld twee kinderen per klas in financiële problemen of dreigen daarin te komen. ,,De vraag is, ben je bereid om ook zelf wat te doen aan de problemen van de leerling die naast je zit?'', aldus de minister.

Pfff waar is die man mee bezig?
Dag vrijheid, je mag geen schulden meer maken, je mag niet meer drinken, niet als puber, niet als bejaarde, blowen mag wel! Doe hij zelf ook toch?
Je mag steeds minder in dit land WTF?
Ik ga toch niet hopen dat dit idiote idee erdoor gaat komen,
we zijn china niet toch
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53630489
Ik ben voor het schooluniform
pi_53630547
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:05 schreef Karmijne het volgende:
Ik ben voor het schooluniform
Waarom?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53630694
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Waarom?

'nuff said.
pi_53630735
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat het ten eerste waar is dat veel kinderen, en dan vooral middelbare scholieren, veel tijd een aandacht besteden aan hun uiterlijk en dus ook hun kleding. En in je vrije tijd vind ik dat oke, maar als je naar school gaat vind ik dat je je daar op dat moment eigenlijk niet mee bezig zou moeten houden, en al helemaal niet voornamelijk. Dat probleem wordt gedeeltelijk ongedaan gemaakt adhv het invoeren van schooluniformen. Ten tweede is er inderdaad dat argument dat wanneer er schooluniformen zijn, en geen verschil is tussen de scholieren wat dat betreft. En dat lijkt mij een positief punt. De scholieren worden niet afgerekend of andersom, op hun kleding en zullen zich meer focussen op zaken die meer van belang zijn.
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:19:51 #6
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53630847
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:15 schreef Karmijne het volgende:

[..]

Omdat het ten eerste waar is dat veel kinderen, en dan vooral middelbare scholieren, veel tijd een aandacht besteden aan hun uiterlijk en dus ook hun kleding. En in je vrije tijd vind ik dat oke, maar als je naar school gaat vind ik dat je je daar op dat moment eigenlijk niet mee bezig zou moeten houden, en al helemaal niet voornamelijk. Dat probleem wordt gedeeltelijk ongedaan gemaakt adhv het invoeren van schooluniformen. Ten tweede is er inderdaad dat argument dat wanneer er schooluniformen zijn, en geen verschil is tussen de scholieren wat dat betreft. En dat lijkt mij een positief punt. De scholieren worden niet afgerekend of andersom, op hun kleding en zullen zich meer focussen op zaken die meer van belang zijn.
Ik woon in een land waar schooluniformen verplicht zijn.
En kinderen vinden andere manieren om verschillend te zijn: wie heeft het duurste mobieltje, wie heeft de duurste schoenen, etc.

Ik ben absoluut niet tegen schooluniformen, maar heb aub niet de illusie dat schooluniformen de verschillen uitbannen
zonnig Brasil
pi_53630875
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:19 schreef qwerty_x het volgende:
Ik ben absoluut niet tegen schooluniformen, maar heb aub niet de illusie dat schooluniformen de verschillen uitbannen
Voegen ze dan nog wel wat toe? Voldoende om ze in te voeren?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53630906
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:19 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

Ik woon in een land waar schooluniformen verplicht zijn.
En kinderen vinden andere manieren om verschillend te zijn: wie heeft het duurste mobieltje, wie heeft de duurste schoenen, etc.

Heb je gelijk in, daarom zeg ik ook 'wat dat betreft'. Maar het is in ieder geval een poging.
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:25:03 #9
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_53630949
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:21 schreef Litpho het volgende:

[..]

Voegen ze dan nog wel wat toe? Voldoende om ze in te voeren?
Het enige wat ik me kan voorstellen is dat je met uniformen zeker weet dat iedereen zich aan de kleding voorschriften houdt.
Hier geen gezeik over petjes, hoofddoekjes, vlaggetjes en weet ik wat er schijnbaar tegenwoordig allemaal voor discussies zorgt in NL.

Voor de rest voegt het weinig toe en is het meer een kwestie van traditie / gewoonte
zonnig Brasil
pi_53631007
Ik denk dat het nog wat meer toevoegt. Dat kinderen zich wanneer ze naar school gaan, zich niet bezig kunnen houden met hun kleding. En gezien, in mijn ervaring, scholieren zich daar nogal mee bezig houden en er veel tijd en aandacht aan besteden, denk ik dat op deze manier er meer gefocust wordt op het schoolwerk, ipv het uiterlijk.
pi_53631066
Ik zou het een goede zaak vinden. Veel minder gezeur op bepaald type scholen over kledij omdat dit gewoon is vastgesteld.

Het zal heus niet de verschillen verbergen, maar wel de verschillen verminderen.
San Siro 2007 - Laura Pausini / www.woosterwijk.nl
pi_53631087
Alhoewel wel vind dat er in Nederland minder noodzaak is om schooluniforms in te voeren, zoals ik dat wel een noodzaak vind in landen waar het verschil tussen arm en rijk groter is. Dan voegt een schooluniform zeker wel wat toe denk ik. Dan zijn daar misschien mobieltjes enz, iedereen draagt tenminste dezelfde kleding. Dat is tenminste iets.

[ Bericht 3% gewijzigd door Karmijne op 01-10-2007 23:43:26 ]
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:39:33 #13
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_53631224
Goede zaak: dan worden kinderen minder snel beoordeeld op hun uiterlijke voorkomen. Op die leeftijd moet je er al instampen bij die kinderen dat iedereen gelijkwaardig is.
pi_53631262

[ Bericht 100% gewijzigd door Karmijne op 01-10-2007 23:42:43 ]
pi_53631313
Dus een kind mag geen kind meer zijn?
Zich niet onderscheiden van de rest?
Dankzij buitenlandse mensen, moeten de kinderen hier met een uniform gaan lopen?
Want ik denk dat, dat de issue is hier.
Allemaal gelijk, krijgen we die zwaarwegende discussie ook niet meer over hoofddoekjes e.d
Ipv dat men leert op school dat we allen uniek zijn en bijzonder, dat kleding armoe of rijkdom niet belangrijk is, in de eerste plaats.
Kunnen we maar beter de buitenkant aanpakken!
Ik moet er niet aan denken om kinderen in uniformen te zien.
Vreselijk!
Ouderwets idee!
bah!
  maandag 1 oktober 2007 @ 23:52:47 #16
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_53631441
Waarom zou een kind uberhaupt al bezig moeten zijn om zich uiterlijk te onderscheiden? Wat is er op tegen dat kinderen niet worden beoordeeld op het kleedgeld dat ze krijgen van hun ouders, maar puur op hunzelf?

Ik vind het maar niets dat een bijvoorbeeld kleine meisjes van 11 of 12 jaar, alleen populair op school zijn, als ze zich sexy kleden, en dat ze zich vervolgens alleen met hun uiterlijk bezig houden, ipv met school.

Hou toch op met je ouderwets.
pi_53631466
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:52 schreef Martijn_fijn het volgende:
Waarom zou een kind uberhaupt al bezig moeten zijn om zich uiterlijk te onderscheiden? Wat is er op tegen dat kinderen niet worden beoordeeld op het kleedgeld dat ze krijgen van hun ouders, maar puur op hunzelf?

Ik vind het maar niets dat een bijvoorbeeld kleine meisjes van 11 of 12 jaar, alleen populair op school zijn, als ze zich sexy kleden, en dat ze zich vervolgens alleen met hun uiterlijk bezig houden, ipv met school.

Eens
pi_53631636
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:52 schreef Martijn_fijn het volgende:

Nou ik hoop dat je dat nog steeds zegt als je kleine kleuter met een pakje aan naar school moet!
Het begin van een regime!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:09:42 #19
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_53631661
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 23:45 schreef zhe-devilll het volgende:
Dus een kind mag geen kind meer zijn?
Zich niet onderscheiden van de rest?
Dankzij buitenlandse mensen, moeten de kinderen hier met een uniform gaan lopen?
Want ik denk dat, dat de issue is hier.
Allemaal gelijk, krijgen we die zwaarwegende discussie ook niet meer over hoofddoekjes e.d
Ipv dat men leert op school dat we allen uniek zijn en bijzonder, dat kleding armoe of rijkdom niet belangrijk is, in de eerste plaats.
Kunnen we maar beter de buitenkant aanpakken!
Ik moet er niet aan denken om kinderen in uniformen te zien.
Vreselijk!
Ouderwets idee!
bah!
Die idividualisering van de samenleving en totale ontplooingingsmogelijkheden voor het idividu waar de linksers in de jaren 60 (en mensen zoals jij) zo dol op waren heeft er alleen maar toe geleid dat de saamhorigheid en gemeenschapszin verdwenen zijn. Iedereen heeft tegenwoordig een grote bek en iedereen denkt de waarheid in pacht te hebben. De losgeslagen jeugd is soms al vanaf het 8e jaar crimnineel bezig. Voor vwo'ertjes werkt dit misschien maar niet voor de meeste vmbo'ertjes.

Dus: schooluniform invoeren en normen en waarden streng naleven op de school. Waar de ouders steeds meer falen, moet de overheid ingrijpen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_53631696
Je moet even niet vergeten dat het het Nationaal Jeugd Debat was... Ik was er ook bij vandaag. Was puur een stelling om de deelnemers te prikkelen. En dat is dus blijkbaar gelukt ook.
Gezocht: KAMER in UTRECHT
pi_53631702
Dus knijpen we maar ff flink alles weer tesaam in de hoop dat dit iets oplost?
Denk het niet hoor!
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:12:16 #22
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_53631705
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 00:07 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Nou ik hoop dat je dat nog steeds zegt als je kleine kleuter met een pakje aan naar school moet!
Het begin van een regime!
Dacht je dat we meteen in een communistisch land leven als kinderen op school dezelfde kleding dragen?
pi_53631877
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 00:12 schreef Martijn_fijn het volgende:

[..]

Dacht je dat we meteen in een communistisch land leven als kinderen op school dezelfde kleding dragen?
...nog niet...nog niet!
pi_53632457
Ik vind het een beetje bekrompen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik afgeleid werd door kleding eerlijk gezegd. Bovendien gaat het meer om de mentaliteit van die kinderen en hoe ze opgevoed worden dan om de kleding die ze aan hebben .
pi_53632504
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 01:35 schreef -Beer- het volgende:
Ik vind het een beetje bekrompen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik afgeleid werd door kleding eerlijk gezegd. Bovendien gaat het meer om de mentaliteit van die kinderen en hoe ze opgevoed worden dan om de kleding die ze aan hebben .
Precies!
Dus de ouders zijn verantwoordelijk!
Ik zie veel slapheid en egoisme om me heen van ouders...
Ik ik en ik en nog eens ik!
Laten kinderen maar lopen op straat, laten ze omgaan met rare vriendjes en zeggen niets...
zijn druk met zichzelf, moeten ze zelf weten allemaal maar toch is dit niet goed voor een kind..
Een kind heeft liefde nodig, en aandacht!
Aanwezig zijn!
Maar goed elk mens maakt keuzes bewust of onbewust maar ik denk dat het bewust zijn van, nogal eens ontbreekt, veel mensen hebben dat social niet meer zo..
het meeleven of voelen ze missen iets wezenlijks, misschien door teveel zorgen, of te veel werk en te weinig vrolijkheid?
Gelukkig mensen lachen veel, zorgen er voor dat ze kunnen lachen, dat is slim!
Dat is wijs!
Als exen elkaar in de haren vliegen is dit niet goed voor de kinderen bv, beseft men dit wel goed genoeg?
Je energie aanwenden voor je kind, dat wezentje dat gekomen is door jou, een goede start geven!
Ik weet niet of men zich hier wel zo enorm van bewust is we vinden alles zo gewoon zo normaal!
Maar dat is het eigenlijk niet, ik zou zeggen ouders zie toch het wonder dat het kind is door jou...gekomen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')