tuurlijk, onder het rvs rooster zit een lekbakje welke je d'r uit kunt halen...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:44 schreef miniad het volgende:
@ het-is-mij, dat is goed nieuws.
Maar er zit toch nergens een lekbakje bij ? Heb jij die wel dan?
Op een ander forum las ik de tip om een keer op de een-kop knop te drukken zonder pad in de houder, dat zou de achtergebleven schuim verwijderen en gelijk de leidingen een beetje voorverwarmen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 18:01 schreef Countach het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik zal proberen het je duidelijker uit te leggen... Natuurlijk haal ik de padhouder eruit (en spoel ik deze schoon), maar onder de padhouder, blijft dan allemaal schuim e.d. achter... Dat spoelt hij dus niet weg..
Bronquote:Senseo concurrent puC iets té succesvol
Het nieuwe koffiepadsysteem puC, ontwikkeld door Ahold Coffee Company als antwoord op het Senseo padsysteem, blijkt iets té succesvol. In nagenoeg alle winkels waar het systeem verkocht wordt (Albert Heijn, C1000, Blokker en Marskramer) is men door de voorraad koffiemachines heen.
José Mes, woordvoerster van Albert Heijn, laat weten “totaal verrast te zijn door het overweldigende succes.”
Kassa!-uitzending
“We hebben serieuze aantallen ingekocht, maar dit blijkt ruimschoots onvoldoende om de vraag naar het systeem aan te kunnen. Helaas moeten we in veel winkels onze klanten en ondernemers teleurstellen. De Kassa!-uitzending heeft dit apparaat op het moment van de lancering een enorme boost gegeven”, aldus Mes.
Boze ondernemers
De AH en C1000 ondernemers zijn niet echt te spreken over de beperkte voorraad. Zij spreken over “grove inschattingsfouten op het hoofdkantoor”.
Maar een nieuwe lading puC-systemen laat nog even op zich wachten. De puC-apparaten worden gefabriceerd in Azië waardoor het nog tot begin november zal duren voordat een nieuw schip met koffiemachines de haven binnenloopt.
quote:Op woensdag 17 oktober 2007 08:47 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zelf zet ik mijn koffie nog ouderwets met een eenspersoonsfiltertje van Douwe Egberts. Ik drink alleen in het weekend koffie, 1 a 2 per dag, en ik lust geen capp. of andere melk-met-smaakjes koffie-zooi. Het loont niet de moeite om daarvoor een apparaat aan te schaffen.
en dan zonder de cacaoquote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:37 schreef men_in_red het volgende:
Denken sommige mensen echt dat je uit een pad, cup of zakje een cappuccino kan maken? Een cappuccino is espresso met warme melk en melkschuim, dit kan een senseo oid. niet maken. Bestel eens in een koffiehuis/goed restaurant een cappuccino, dan krijg je ongeveer zoiets:
[ afbeelding ]
Bekende marketingtrucquote:"Kassa!-uitzending
“We hebben serieuze aantallen ingekocht, maar dit blijkt ruimschoots onvoldoende om de vraag naar het systeem aan te kunnen. Helaas moeten we in veel winkels onze klanten en ondernemers teleurstellen. De Kassa!-uitzending heeft dit apparaat op het moment van de lancering een enorme boost gegeven”, aldus Mes.":
Ik doe eerst een kopje zonder pad/cup dus aleen met heet water.quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:06 schreef cultheld het volgende:
Ik had er één voor mijn vader gekocht. Op zich een prima apparaat, maar de cappuccino komt er veel te koud uit.
Dat gaan we straks eens even proberenquote:Op maandag 22 oktober 2007 18:36 schreef miniad het volgende:
[..]
Ik doe eerst een kopje zonder pad/cup dus aleen met heet water.
Daarna is het goed op temparatuur.
bronquote:Experts trekken AH's Puc-tekort in twijfel
ZAANDAM - Het vermeende tekort aan Puc-koffiezetapparaten bij Albert Heijn is volgens marketingdeskundigen mogelijk een verkooptruc. De experts verdenken AH ervan het gebrek aan Puc-apparaten bewust te creëren.
Dat blijkt uit een rondgang van het Algemeen Dagblad langs marketingdeskundigen van de universiteiten van Rotterdam, Tilburg en Groningen. De wetenschappers stellen dat het goed mogelijk is dat de grootgrutter doet alsof het apparaat razendpopulair is om zo een alsmaar groter publiek te lokken.
Rennen naar de winkel
'Consumenten voelen zich altijd aangetrokken tot iets wat schaars is. Klanten zijn geneigd te denken dat als een product zó populair is, dat het dan ook wel heel goed moet zijn. Dit heeft tot gevolg dat klanten naar de winkel rennen voor zo'n apparaat. Letterlijk, want ze zijn ook nog eens bang om er te laat bij te zijn. Consumenten die er dan wel één hebben kunnen bemachtigen, voelen zich heel slim', zegt Peeter Verlegh, die zich aan de Erasmus Universiteit Rotterdam bezighoudt met consumentengedrag.
Verkoophype creëren
Thijs Broekhuizen, marketingexpert bij de Rijksuniversiteit Groningen gelooft niet eens dat de Puc ooit een écht succes gaat worden. 'Veel mensen hebben al een koffiepadapparaat. De markt lijkt flink verzadigd. De Puc is met een prijs van zo’n 90 euro bovendien duurder dan de Senseo', legt hij uit. Ook hij vertelt dat je een hype kunt creëren om de verkoop van een product te stimuleren, al durft hij - net als zijn collega’s - niet met stelligheid te beweren dat Albert Heijn dat nu ook doet.
Rages bij Albert Heijn
De supermarktketen heeft in ieder geval ervaring met rages, aldus de wetenschappers. In 2004 was er commotie over een tekort aan Aladdin-poppen en vorig jaar was er een ernstig gebrek aan wuppies. Ook toen 'betreurde' de supermarktketen de teleurstelling bij klanten die misgrepen. 'Het is écht heel vervelend om 'nee' te moeten verkopen', zegt woordvoerder Els van Dijk van Albert Heijn. 'Dat wil je als retailer niet. We zullen het dan ook nooit als marketingtechniek inzetten', klinkt het stellig. In november zegt AH weer over nieuwe machines te beschikken.
Klanten beduvelen
Marketingdeskundige Robert Rooderkerk van de Universiteit van Tilburg benadrukt dat AH nooit toe zal geven dat de schaarste kunstmatig is gecreëerd. 'Kan best dat er weinig zijn ingekocht. Of dat er nog een heel aantal koffiezetters in het magazijn staat. Maar als de consument erachter komt dat hij beduveld is, keert hij zich juist van het product af', aldus Rooderkerk.
quote:Soms heeft puC moeite om z'n draai te vinden. De koffie is te koud of te warm, er komt teveel of juist te weinig water uit of hij doet helemaal niets. Vervelend. Gelukkig is dit allemaal heel eenvoudig op te lossen door puC te resetten. puC is een geavanceerd koffiepadapparaat en werkt met gevoelige elektronica die, bijvoorbeeld door het veranderen van de spanning, ontregeld kan raken. Door puC te resetten, zet je hem weer in de fabrieksstand en zou hij naar behoren moeten werken.
puC resetten gaat als volgt:
1. Schakel puC uit.
2. Druk op de heetwaterknop en houdt deze ingedrukt terwijl je puC aan zet met de aan/uitknop.
3. Houdt de heetwaterknop ingedrukt totdat het lampje rood gaat knipperen.
4. Laat de heetwaterknop los.
5. Druk de heetwaterknop nog een keer in en laat los. puC is gereset wanneer het lampje tweemaal groen knippert.
6. Zet een kopje onder de heetwateruitloop en druk nu nog één keer op cappuccino of op café crème om puC te reinigen. Klaar!
Mocht puC nog steeds problemen geven, dan is er blijkbaar echt iets aan de hand. Neem contact op met het puC Service Center (0187-488680) voor meer informatie.
Sorry hoor, maar Albert Heijn heeft altijd al het 'gegarandeerde kwaliteit' garantie. Mocht de kwaliteit van het product niet aan de verwachtingen doen, dan zal AH het product zonder problemen gewoon terug moeten nemen.quote:
Ik ben niet zo'n koffie purist. Laten dat soort mensen zich vooral houden bij dure italiaanse machines.quote:Op maandag 29 oktober 2007 12:18 schreef ImPrEzA het volgende:
Ben benieuwd of mensen hier de koffie ook niet warm genoeg vinden! Ik neig ernaar om over te stappen van mn Senseo naar de puC, maar als het te koud is... no thanks.
die bijsmaak is bij mij inmiddels wegquote:Op zondag 28 oktober 2007 22:45 schreef Sonique het volgende:
[..]
De gewone pad-koffie is net als de Senseo, ietsjes beter misschien qua cremelaagje, maar de machine geeft wel een nare bijsmaak van de plastic onderdelen, dit moet nog slijten (net zoals de Senseo trouwens)
Die man gisteravond was echt heel ergquote:Op maandag 29 oktober 2007 12:18 schreef ImPrEzA het volgende:
In Kassa 2 op ConsumentenTV werden nu toch wel behoorlijke kanttekeningen bij de puC geplaatst... er waren bij Kassa massaal klachten binnengekomen over de temperatuur van een net gezet bakkie. In de uitzending werd dit een aantal keer getest en bleek de temperatuur inderdaad te laag (het hoort schijnbaar 70 tot 75 graden te zijn).
Er kwam iemand van de Ahold Coffee Company om weerwoord te geven, maar dat werd een slapstick. Hij gaf een paar tips (merkwaardig genoeg dezelfde die miniad hier ook al gaf...), maar was voornamelijk bezig met een reclamepraatje. Publiek lag in een deuk
Ben benieuwd of mensen hier de koffie ook niet warm genoeg vinden! Ik neig ernaar om over te stappen van mn Senseo naar de puC, maar als het te koud is... no thanks.
bronquote:Puc: 60 procent vindt koffie lauw
30-10-2007 14:33
HILVERSUM - Een meerderheid van de Puc-gebruikers beklaagt zich erover dat de koffie en cappuccino die het apparaat serveert aan de koude kant is. Liefst 60 procent van de gebruikers zou wensen dat Puc warmere koffie produceert.
Dat blijkt uit een enquête onder 2.000 Puc-gebruikers van het Vara-programma Kassa!. In tegenstelling tot een eerdere uitzending, waarin vol lof werd gesproken over de kwaliteit en smaak van Puc-koffie, kwam maandag vooral kritiek naar voren op de koffiezetter.
Koude koffie
Volgens Kassa! vindt 7 procent van de gebruikers de Puc-koffie te koud, noemt 35 procent de temperatuur prima en vindt 57 procent dat de koffie wel wat warmer mag. Bij het zetten van Cappuccino zijn vergelijkbare geluiden te horen. Voor koffie geldt een ideale drinktemperatuur van 75 graden. Puc haalt bij het eerste kopje 66 graden, bij het tweede 69 graden en bij het derde 71 graden. De cappuccino is bij de eerste kop 58 graden, bij de tweede 60 graden en bij de derde 61 graden. De ideale drinktemparatuur van deze drank is 65 graden.
Klachten pareren
Marketingmanager Tuncay Ozguner van Ahold Coffee Company deed in het programma een poging de klachten recht te zetten, dan wel een verklaring hiervoor te geven. Hij geeft klanten het advies het eerste kopje door te laten lopen, zodat de machine zich opwarmt. Ook de kritiek dat het lastig is om te bepalen waar het kopje moet worden geplaatst en dat de hendel erg zwaar te hanteren is, probeerde Ozguner te pareren. Hij kwam hierbij niet goed uit de verf, wat tot lachende reacties in het Kassa!-publiek leidde.
hoezo 'in de ramsj' ? Mag toch aannemen dat ze die dingen wel wat langer gaan verkopen dan 2-3 maanden?quote:Op maandag 10 december 2007 17:47 schreef Nieuwschierig het volgende:
Bij de AH hier liggen de PUC pads al in de ramsj
Ik bedoel in de bakken met 35% korting. Daar liggen de artikelen die uit het assortiment gaan.quote:Op maandag 10 december 2007 18:12 schreef Palomar het volgende:
[..]
hoezo 'in de ramsj' ? Mag toch aannemen dat ze die dingen wel wat langer gaan verkopen dan 2-3 maanden?
bronquote:Verkoop Puc-koffie zakt compleet in
10-01-2008 11:31
AMSTERDAM - De introductie van de Puc - de koffiezetter van Albert Heijn en C1000 - dreigt op een mislukking uit te draaien. De supermarkten verkopen nauwelijks nog de in oktober gelanceerde koffiezetter.
Dat meldt De Volkskrant op basis van een rondgang langs diverse verkooppunten van Albert Heijn, C1000 en Blokker. Bij de introductie in oktober groeide de Puc uit tot een ware hype. Inmiddels is de rust wedergekeerd. De fabrikant van de Puc-apparaten geeft toe dat de verkoop is ingezakt. 'Er is geen juichstemming', zegt woordvoerder Eric Muller. 'Maar we zijn niet ontevreden. Er zijn er nu enkele tienduizenden verkocht.'
Geen juichstemming
Enkele citaten uit de rondgang van De Volkskrant: 'De Puc? die heeft hier totaal niet gelopen. We hebben een hele partij teruggestuurd naar de fabrikant', aldus een C1000-filiaalleider. Een AH-winkelmanager: 'De verkoop blijft beperkt tot één per maand.' Een Blokker-winkelier: 'Er gaat er nog geen één per week over de toonbank.' Vlak na de introductie van de Puc was die juichstemming er wel: Albert Heijn meldde flinke Puc-tekorten.
Marketingstunt AH
Marketingexperts suggereerden direct na de door Albert Heijn gemelde leveringsproblemen dat er sprake was van een stunt. 'Albert Heijn deed alsof de Puc meteen een doorslaand succes was', stelt Laurens Sloot van het Erasmus Food Management Instituut. 'Maar dat is niet te controleren, want niemand weet hoeveel er aan de winkels geleverd is.' De schaarsteproblemen zijn inmiddels opgelost. Aanvankelijk zouden de supermarkten de Puc alleen tijdens de introductieperiode verkopen, maar nu blijkt dat AH en C1000 in veel winkels de Puc nog steeds op het schap hebben staan.
Vijfmiljoenste Senseo
Volgens Sloot is het zeer moeilijk een nieuw koffiepadapparaat tot een succes te maken. Reden: ‘De Senseo is nagenoeg onaantastbaar. Waarom zou iemand zijn Senseo weggooien ten gunste van een Puc? Een nieuw apparaat moet wel héél bijzonder zijn, en echt beter, wil het de strijd aankunnen.’ In november werd in Nederland de vijfmiljoenste Senseo verkocht. Sloot vraagt zich dan ook af of de markt niet verzadigd is. ‘Soms heb je een goed product, maar ben je gewoon te laat. Mensen die nu nog filterkoffie drinken, hebben daar waarschijnlijk een reden voor.'
Denk dat de meeste mensen (althans de doelgroep) de Puc wel kennen, omdat het in het begin wel wat media-aandacht heeft gekregen. Alleen zal de Nederlandse consument denk ik toch niet zo op speciale koffievariaties en -smaakjes hebben zitten te wachten als de makers van Puc van te voren dachten... iig niet om er een nieuw apparaat voor te kopen. Daarnaast zijn er ook nog wel wat kanttekeningen te plaatsen over de kwaliteit van zowel het apparaat als de geproduceerde koffie. Als het echt goede/lekkere koffie en cappuccino was dan zou het zichzelf wel verkopen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:03 schreef arj1o1 het volgende:
Er is ook niet bepaald een brede campagne opgezet of een innovatie campagne dan een paar advertenties in de eigen blaadjes en wat stickers op verpakkingen.
Zo'n product verkoopt zichzelf niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |