Klopt, de Cat&Dog heeft een extra turboborstel + koolstoffilter (voor schonere uitblaaslucht). Ook is de inhoud van stofzuigzak groter (type GN 4,5L dacht ik, t.o.v. type FJM 4L)quote:Op vrijdag 7 maart 2008 08:49 schreef BeejEm het volgende:
[..]
Het verschil tussen de Cat&Dog en de S380 is voornamelijk de betere zuigkracht van de eerste (2200 t.o. 1800), de zuigmond en het soort uitblaasfilter.
Je kunt ze vergelijken bij Miele zelf.
Verbouwingen en stofzuigers gaan meestal ook niet samen..quote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:56 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik vind numatic het fijnst. (Henry)
Wij hebben een heleboel stofzuigers gehad, echt vanalles, bij ons waren ze steeds binnen 2 jaar de pijp uit omdat we hier in huis heel veel verbouwd hebben.
Ik heb gepoetst bij een hotel en daar hadden ze numatics, lang snoer(vind ik heel prettig, hoef ik niet steeds van stopcontact te wisselen, wat ik wel moest bij die andere stofzuigers)zuigt goed, hele grote stofzuigerzakken, dus je kunt er lang mee doen.
Nu hebben we er thuis een en ik vind hem ideaal, ben er heel blij mee!
Klopt, maar zou wel handig zijn. Met deze geen problemen gehad(op mijn werk hebben ze ook verbouwd en zijn gewoon deze stofzuigers gebruikt, geen probleem. (thuis ook niet trouwens)quote:Op vrijdag 7 maart 2008 09:59 schreef Muncky het volgende:
[..]
Verbouwingen en stofzuigers gaan meestal ook niet samen..
Ik kan het zuigvermogen van Miele stofzuigers niet vinden, maar ik zie wel dat een Philips 1600W stofzuiger zo'n 38L/s verplaatst. Een Henry zo'n 45L/s bij 1200W. Ik geloof niet dat een Henry werkelijk meer zuigkracht heeft dan een Miele 2000W. Daarbij vraag ik mij af wat het zuigvermogen zal zijn bij een Henry als er 9 liter vuil in de stofzak zit.quote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:11 schreef B_BOY het volgende:
een Henry zuigt dus met minder vermogen 1000 - 1150 watt harder dan een miele van 2000 watt.
als de buis langer is, dan moet je buis toch juist schuiner houden? Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat mensen een buis van een Miele te kort vinden (op wat uitzonderingen na, die 2,10m zijn)quote:henry heeft een extra lange buis (rechtere houding tijdens het stofzuigen)
quote:henry heeft een volledig aluminium stang plus greep (een miele handgreep is kunstof en gaat gemiddeld eens in de 4 jaar stuk á 19.95E)
Er zijn zat oude (15+ jaar) Miele stofzuigers nog in gebruik. Sterker nog, als je een erg oude stofzuiger tegenkomt is de kans groot dat het een Miele is. Daarnaast, wie wil er nou een stofzuiger ouder dan 15 jaar?quote:henry heeft geen oprolveer voor de snoer maar een handmatige (deze kan dus niet stuk, een veer wel en is kostbaar om te vervangen)[quote]
Mooie verkooppraat, maar de meeste mensen willen toch liever op een knop rammen, en 3 tellen later de stofzuiger wegzetten. En zo vaak gaat een Miele snoerhaspel echt niet kapot.
[quote] maar bij een henry hoef je de komende 15 a 20 jaar niet naar de winkel om een nieuwe te kopen. bij een miele wel.
punt 1 wat zeggen liters per seconde het gaat om de zuigkolom.quote:Op donderdag 20 maart 2008 19:24 schreef _Jeffrey_ het volgende:
[..]
Ik kan het zuigvermogen van Miele stofzuigers niet vinden, maar ik zie wel dat een Philips 1600W stofzuiger zo'n 38L/s verplaatst. Een Henry zo'n 45L/s bij 1200W. Ik geloof niet dat een Henry werkelijk meer zuigkracht heeft dan een Miele 2000W. Daarbij vraag ik mij af wat het zuigvermogen zal zijn bij een Henry als er 9 liter vuil in de stofzak zit.
[..]
als de buis langer is, dan moet je buis toch juist schuiner houden? Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat mensen een buis van een Miele te kort vinden (op wat uitzonderingen na, die 2,10m zijn)
[..]
de greep gaat elke 4 jaar kapot? waar heb je dat praatje vandaan?
[..]
Er zijn zat oude (15+ jaar) Miele stofzuigers nog in gebruik. Sterker nog, als je een erg oude stofzuiger tegenkomt is de kans groot dat het een Miele is. Daarnaast, wie wil er nou een stofzuiger ouder dan 15 jaar?
M.a.w.: Mooie verkooppraat... voor de gemiddelde consument. Ik zou zo uit de winkel lopen als je een product zo probeert aan te smeren bij mij.
Zuigkolom? Zelfs Google kent 'zuigkolom stofzuiger' niet. Het gaat uiteindelijk om de hoeveelheid lucht die verplaats wordt (naast de vorm van de kop/borstel).quote:Op donderdag 20 maart 2008 22:27 schreef B_BOY het volgende:
punt 1 wat zeggen liters per seconde het gaat om de zuigkolom.
Mensen stellen zo'n ding op de lengte in zoals hun het liefste hanteren, niet zoals de Arbo het misschien het liefste wil hebben. En ik heb nog nooit iemand horen klagen dat de buis te kort was.quote:de buis tekort. vinden. ehm laat ik het zo zeggen, volgens de arbo moet de buis langer zijn als de standaard 2-delige miele buis. (vandaar heb ze ook een driedelige buis)
Er zijn ook veel Miele stofuizgers in omloop. En waar haal je het vandaan dat die dingen elke 4 jaar kapot gaan? Zeggen klanten dat? Je hebt toch ook wel eens gehoort van "ik dacht het die [insert apparaat] een jaar of 5 was, maar hij bleek al 9 jaar te zijn zag ik op de (vergeelde) aankoopbon"?quote:de greep kapot. ehm laat ik het zo zeggen. ik vervang er erg veel.
Wat zou jij denken als je bij een kennis een S220 in de kelderkast ziet staan? Mensen willen meer dan een apparaat dat werkt, hij moet er ook leuk uitzien, en na 15 jaar is het design wel verouderd.quote:wie interreseert het iets hoe oud een stofzuiger is. als hij maar goed werkt en niet veel kost (het is nooit leuk om daar geld aan uit te geven
Miele richt zich blijkbaar meer op de consumenten, niet op de bedrijven als het om stofzuigers gaat. Voor bedrijven moet alles een stuk robuster en lomper gemaakt zijn.quote:owja een vraag aan jou, als miele zo goed is waarom gebriukt geen 1 schoonmaak bedrijf dan miele's???
Door een speciale overeenkomst met de fabrikant/leverancier zodat ze een leuke prijs kunnen krijgen voor een lomp en robuust apparaat?quote:waarom gebruikt men dan op elke center parcs dan numatics of karchers (er zijn zelfs speciale center parcs numatics)
Ik denk dat velen met mij met liefde en plezier eens in de 5 jaar naar de winkel gaan ipv eens in de 15 jaar, als dat op de 15 jaar die een Henry meegaat wil zeggen dat je zo'n 1500 keer handmatig het snoer op moet gaan staan rollenquote:Op dinsdag 18 maart 2008 19:11 schreef B_BOY het volgende:
bij een henry hoef je de komende 15 a 20 jaar niet naar de winkel om een nieuwe te kopen. bij een miele wel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |