abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:52:39 #26
170835 Muncky
Ondertitel?
pi_57216016
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 08:49 schreef BeejEm het volgende:

[..]

Het verschil tussen de Cat&Dog en de S380 is voornamelijk de betere zuigkracht van de eerste (2200 t.o. 1800), de zuigmond en het soort uitblaasfilter.

Je kunt ze vergelijken bij Miele zelf.
Klopt, de Cat&Dog heeft een extra turboborstel + koolstoffilter (voor schonere uitblaaslucht). Ook is de inhoud van stofzuigzak groter (type GN 4,5L dacht ik, t.o.v. type FJM 4L)
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:56:03 #27
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_57216064
Ik vind numatic het fijnst. (Henry)
Wij hebben een heleboel stofzuigers gehad, echt vanalles, bij ons waren ze steeds binnen 2 jaar de pijp uit omdat we hier in huis heel veel verbouwd hebben.
Ik heb gepoetst bij een hotel en daar hadden ze numatics, lang snoer(vind ik heel prettig, hoef ik niet steeds van stopcontact te wisselen, wat ik wel moest bij die andere stofzuigers)zuigt goed, hele grote stofzuigerzakken, dus je kunt er lang mee doen.
Nu hebben we er thuis een en ik vind hem ideaal, ben er heel blij mee!
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  vrijdag 7 maart 2008 @ 09:59:49 #28
170835 Muncky
Ondertitel?
pi_57216130
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:56 schreef JamesBrownie het volgende:
Ik vind numatic het fijnst. (Henry)
Wij hebben een heleboel stofzuigers gehad, echt vanalles, bij ons waren ze steeds binnen 2 jaar de pijp uit omdat we hier in huis heel veel verbouwd hebben.
Ik heb gepoetst bij een hotel en daar hadden ze numatics, lang snoer(vind ik heel prettig, hoef ik niet steeds van stopcontact te wisselen, wat ik wel moest bij die andere stofzuigers)zuigt goed, hele grote stofzuigerzakken, dus je kunt er lang mee doen.
Nu hebben we er thuis een en ik vind hem ideaal, ben er heel blij mee!
Verbouwingen en stofzuigers gaan meestal ook niet samen..
  vrijdag 7 maart 2008 @ 10:04:04 #29
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_57216225
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 09:59 schreef Muncky het volgende:

[..]

Verbouwingen en stofzuigers gaan meestal ook niet samen..
Klopt, maar zou wel handig zijn. Met deze geen problemen gehad(op mijn werk hebben ze ook verbouwd en zijn gewoon deze stofzuigers gebruikt, geen probleem. (thuis ook niet trouwens)

Maar hij is niet echt klein, dus niet goed voor TS
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  dinsdag 18 maart 2008 @ 19:11:43 #30
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_57458971
Henry kan er prima tegen om bouwstof op te zuigen.(En ja ik verkoop die dingen zelf ook dus je kunt zeggen dat ik subjectief ben maarja je kan me ook geloven)
waarom een Henry?
zuigkracht je moet niet kijken naar het wattage maar naar de zuigkracht deze ligt bij henry het hoogst van alle thuisstofzuigers (wattage vergelijke is het zelfde als kijke naar wat de snelste auto is door het verbruik te meten. , wattage is verbruik en er is ook nog zo iets als efficienty)
een Henry zuigt dus met minder vermogen 1000 - 1150 watt harder dan een miele van 2000 watt.

henry heeft grote stofzakken (11.99 per tien stuks) of 12.99 voor een tiental stoffenzakken. inhoud 9.8 liter, inhoud miele zak FJM (meest voorkomende type bij miele) 3.4 liter, prijs 9.99 voor 5 stoffen zakken.

henry heeft een extra lang snoer (10m)

henry heeft een extra lange buis (rechtere houding tijdens het stofzuigen)

henry heeft een volledig aluminium stang plus greep (een miele handgreep is kunstof en gaat gemiddeld eens in de 4 jaar stuk á 19.95E)

henry heeft geen oprolveer voor de snoer maar een handmatige (deze kan dus niet stuk, een veer wel en is kostbaar om te vervangen)

nouja een goede miele kost ongeveer 150E een Henry 220E
je bent dus 70 euro duurder uit. maar bij een henry hoef je de komende 15 a 20 jaar niet naar de winkel om een nieuwe te kopen. bij een miele wel.

zo en dat was het.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_57504700
Oleee, het is een Miele cat en dog geworden en ik moet bekennen... Ik ben een beetje bang voor mijn eigen stofzuiger... Tering wat zuigt dat ding hard vergeleken bij mijn oude stofzuiger.
Voorheen als ik de mat wilde zuigen moest ik eerst een half uur met mijn schoenen erover roetsjen om de haren er een beetje uit te krijgen. Nu ga ik er een paar keer overheen en die mat ziet er uit of hij net gelegd is....
Zelfde met de vloerkleden. Die zagen er na het zuigen noooit ECHT schoon uit. En nu gewoon met twee keer droverheen ofzo, schoner dan ze oooit geweest zijn!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_57506068
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:11 schreef B_BOY het volgende:
een Henry zuigt dus met minder vermogen 1000 - 1150 watt harder dan een miele van 2000 watt.
Ik kan het zuigvermogen van Miele stofzuigers niet vinden, maar ik zie wel dat een Philips 1600W stofzuiger zo'n 38L/s verplaatst. Een Henry zo'n 45L/s bij 1200W. Ik geloof niet dat een Henry werkelijk meer zuigkracht heeft dan een Miele 2000W. Daarbij vraag ik mij af wat het zuigvermogen zal zijn bij een Henry als er 9 liter vuil in de stofzak zit.
quote:
henry heeft een extra lange buis (rechtere houding tijdens het stofzuigen)
als de buis langer is, dan moet je buis toch juist schuiner houden? Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat mensen een buis van een Miele te kort vinden (op wat uitzonderingen na, die 2,10m zijn)
quote:
henry heeft een volledig aluminium stang plus greep (een miele handgreep is kunstof en gaat gemiddeld eens in de 4 jaar stuk á 19.95E)

de greep gaat elke 4 jaar kapot? waar heb je dat praatje vandaan?
quote:
henry heeft geen oprolveer voor de snoer maar een handmatige (deze kan dus niet stuk, een veer wel en is kostbaar om te vervangen)[quote]
Mooie verkooppraat, maar de meeste mensen willen toch liever op een knop rammen, en 3 tellen later de stofzuiger wegzetten. En zo vaak gaat een Miele snoerhaspel echt niet kapot.

[quote] maar bij een henry hoef je de komende 15 a 20 jaar niet naar de winkel om een nieuwe te kopen. bij een miele wel.
Er zijn zat oude (15+ jaar) Miele stofzuigers nog in gebruik. Sterker nog, als je een erg oude stofzuiger tegenkomt is de kans groot dat het een Miele is. Daarnaast, wie wil er nou een stofzuiger ouder dan 15 jaar?

M.a.w.: Mooie verkooppraat... voor de gemiddelde consument. Ik zou zo uit de winkel lopen als je een product zo probeert aan te smeren bij mij.
pi_57508887
Numatic FTW

Zo'n 15 jaar geleden deze gekocht - toen zo'n 600 gulden, maar is nog steeds een geweldig ding, niet kapot te krijgen. Rvs buizen, grote stofzak en prettig lang snoer. Onderdelen zijn nog steeds te krijgen (heck - de machine is nog steeds te krijgen ) Wel een keer de koolborstels moeten vervangen maar das erg makkelijk zelf te doen.
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:28:24 #34
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_57509021
Aantal weken geleden een Philips FC 9061 gekocht.

http://www.consumer.phili(...)et-stofzak+FC9061-01

Vindt het een geweldige stofzuiger met een Tri-Active-mondstuk waarmee ik gelijk de plinten schoonmaak van me laminaat. We hebben een hond en geen probleem met het zuigen van de haren.
  donderdag 20 maart 2008 @ 22:27:29 #35
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_57510384
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 19:24 schreef _Jeffrey_ het volgende:

[..]

Ik kan het zuigvermogen van Miele stofzuigers niet vinden, maar ik zie wel dat een Philips 1600W stofzuiger zo'n 38L/s verplaatst. Een Henry zo'n 45L/s bij 1200W. Ik geloof niet dat een Henry werkelijk meer zuigkracht heeft dan een Miele 2000W. Daarbij vraag ik mij af wat het zuigvermogen zal zijn bij een Henry als er 9 liter vuil in de stofzak zit.
[..]

als de buis langer is, dan moet je buis toch juist schuiner houden? Daarbij kan ik mij niet voorstellen dat mensen een buis van een Miele te kort vinden (op wat uitzonderingen na, die 2,10m zijn)
[..]

de greep gaat elke 4 jaar kapot? waar heb je dat praatje vandaan?
[..]

Er zijn zat oude (15+ jaar) Miele stofzuigers nog in gebruik. Sterker nog, als je een erg oude stofzuiger tegenkomt is de kans groot dat het een Miele is. Daarnaast, wie wil er nou een stofzuiger ouder dan 15 jaar?

M.a.w.: Mooie verkooppraat... voor de gemiddelde consument. Ik zou zo uit de winkel lopen als je een product zo probeert aan te smeren bij mij.
punt 1 wat zeggen liters per seconde het gaat om de zuigkolom.

de buis tekort. vinden. ehm laat ik het zo zeggen, volgens de arbo moet de buis langer zijn als de standaard 2-delige miele buis. (vandaar heb ze ook een driedelige buis)

de greep kapot. ehm laat ik het zo zeggen. ik vervang er erg veel.

wie wil er nou een stofzuiger van 15 jaar oud. wie interreseert het iets hoe oud een stofzuiger is. als hij maar goed werkt en niet veel kost (het is nooit leuk om daar geld aan uit te geven, zoek maar eens uit hoeveel miele's er zijn van 15 jaar oud en hoeveel numatics erzijn van 15 jaar oud en vergelijk dat met het aantal verkochte 15 jaar terug....

owja een vraag aan jou, als miele zo goed is waarom gebriukt geen 1 schoonmaak bedrijf dan miele's???
waarom gebruikt men dan op elke center parcs dan numatics of karchers (er zijn zelfs speciale center parcs numatics)
Remlof is een Spellings Nsb'er
  vrijdag 21 maart 2008 @ 15:41:31 #36
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_57522103
Wij hebben een Miele S4210. Hadden voorheen een el cheapo ding van paar tientjes zonder zak. Dat was echt 3x niks. De Miele zuigt echt prima, de stang is in hoogte te verstellen. De stang maak je los dmv een knopje, je hebt dus niet meer dat je stang er halverwege afpleurt. Verder zitten de hulpstukken aan de stang bevestigd en dat vind ik persoonlijk erg handig. Je kan er zo bij.
Mijn schoonmoeder heeft overigens al 20 jaar dezelfde Miele-stofzuiger. De leus "er is geen betere" vind ik toch wel terecht bij Miele hoor. Ook wat betreft wasmachines en drogers (ook beide in huis)

To infinity…and beyond!
pi_57533124
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 22:27 schreef B_BOY het volgende:

punt 1 wat zeggen liters per seconde het gaat om de zuigkolom.
Zuigkolom? Zelfs Google kent 'zuigkolom stofzuiger' niet. Het gaat uiteindelijk om de hoeveelheid lucht die verplaats wordt (naast de vorm van de kop/borstel).
quote:
de buis tekort. vinden. ehm laat ik het zo zeggen, volgens de arbo moet de buis langer zijn als de standaard 2-delige miele buis. (vandaar heb ze ook een driedelige buis)
Mensen stellen zo'n ding op de lengte in zoals hun het liefste hanteren, niet zoals de Arbo het misschien het liefste wil hebben. En ik heb nog nooit iemand horen klagen dat de buis te kort was.
quote:
de greep kapot. ehm laat ik het zo zeggen. ik vervang er erg veel.
Er zijn ook veel Miele stofuizgers in omloop. En waar haal je het vandaan dat die dingen elke 4 jaar kapot gaan? Zeggen klanten dat? Je hebt toch ook wel eens gehoort van "ik dacht het die [insert apparaat] een jaar of 5 was, maar hij bleek al 9 jaar te zijn zag ik op de (vergeelde) aankoopbon"?
En aangezien je 19 jaar bent, zal je wel altijd de l*l zijn met dat soort klusjes.
quote:
wie interreseert het iets hoe oud een stofzuiger is. als hij maar goed werkt en niet veel kost (het is nooit leuk om daar geld aan uit te geven
Wat zou jij denken als je bij een kennis een S220 in de kelderkast ziet staan? Mensen willen meer dan een apparaat dat werkt, hij moet er ook leuk uitzien, en na 15 jaar is het design wel verouderd.
En als mensen een apparaat willen hebben dat niet veel kost, waarom zouden ze dan zo'n dure Henry kopen?
quote:
owja een vraag aan jou, als miele zo goed is waarom gebriukt geen 1 schoonmaak bedrijf dan miele's???
Miele richt zich blijkbaar meer op de consumenten, niet op de bedrijven als het om stofzuigers gaat. Voor bedrijven moet alles een stuk robuster en lomper gemaakt zijn.
quote:
waarom gebruikt men dan op elke center parcs dan numatics of karchers (er zijn zelfs speciale center parcs numatics)
Door een speciale overeenkomst met de fabrikant/leverancier zodat ze een leuke prijs kunnen krijgen voor een lomp en robuust apparaat?

[ Bericht 3% gewijzigd door _Jeffrey_ op 22-03-2008 01:42:24 ]
  zaterdag 22 maart 2008 @ 01:12:06 #38
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_57533206
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 19:11 schreef B_BOY het volgende:

bij een henry hoef je de komende 15 a 20 jaar niet naar de winkel om een nieuwe te kopen. bij een miele wel.
Ik denk dat velen met mij met liefde en plezier eens in de 5 jaar naar de winkel gaan ipv eens in de 15 jaar, als dat op de 15 jaar die een Henry meegaat wil zeggen dat je zo'n 1500 keer handmatig het snoer op moet gaan staan rollen
pi_57552886
goedkope merken hoeven ook niet slecht te zijn,hier hebben we jaren gedaan met een heel klein kalorik stofzuigertje speciaal voor de schuur en zaag machines met klussen.
dat ding heeft ontzettend op zn donder gehad met al die jaren fijnstof....helaas ging hij met de laatste verbouwing tijdens het zware schuurwerk eindelijk dood....een zwarte stofwolk en vonken gaven dat aan
hij draaid echter nog steeds,binnenkort met een haspel in de tuin laten draaien tot hij vlam vat

voor binnen hebben we een philips impact excel 1600W,zuigt een bolingbal door een tuinslang maar maakt wel meer herrie dan een doorsnee stofzuiger vind ik.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_57552907
Hmmm ok, wat wel heel gek is, de cat & dog doet zn naam eer aan, hij heeft al 2 keer op zn rug gelegen, zonder dat ik volgens mij iets geks deed...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')