abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin maandag 1 oktober 2007 @ 00:01:30 #1
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_53605271
Gedurende de afgelopen 2 maanden ben ik, zoals wellicht bekend, bezig geweest met het bakken van een nieuwe forumlayout.
Na heel veel werk, bloed, zweet en tranen PLUS het aanleren van javascript (incl DOM en Ajax) en smarty (want de templates zijn nu eenmaal geen php), en uitgebreid testen door een flink deel van de crew en een kleine honderd users, waarbij zoveel mogelijk suggesties zijn meegenomen, ligt er eindelijk de nieuwe forumlayout.
De meesten van jullie kijken hier nu tegenaan, een aantal van jullie heeft handmatig een andere layout ingesteld. Die mensen zullen de nieuwe 'baggerlayout' zelf even moeten selecteren onder hun opties.

In de nieuwe layout heb ik geprobeerd de overgang van foksilver naar deze baggerlayout zo soepel mogelijk te maken door veelgebruikte zaken zoveel mogelijk op dezelfde plek te zetten, maar toch op een betere manier gebruik te maken van de beschikbare ruimte, en het geheel nog nét wat intuïtiever te maken dan het al was.
Toegegeven; de kleuren zijn misschien grijs en saai, maar uiteindelijk geeft dat wel het meeste rust.
Onder de testers was eigenlijk iedereen het erover eens dat de layout zeer geslaagd is en ik hoop dat eenzelfde percentage van de uiteindelijke users er hetzelfde over zal denken.

Uiteraard is alle commentaar welkom en zal ik in de komende periode zeker nog zaken aanpassen als dit nodig blijkt te zijn.
Enjoy!

Nieuwe layout features
in/uitklappen van hoofdgroepen
verbergen/weergeven subforums
TopicGallery™
Quickquote, smilies bij quickreply, ajax preview bij quickreply, posticons bij quickreply, 2 nieuwe posticons, me tag bij opmaakknopjes (reply/post/quickreply)
Quickreply invoerveld heeft instelbare hoogte
custom menu (zelf instelbaar dropdownmenu die in de menubalk verschijnt waar ook AT en MyAT staan)
in/uitklapbare lijst gesloten topics per subforum
onderverdeling topictypes in topiclist
in/uitklapbare spoilertag
optionele scrollbalk in lange quotes
waarschuwing bij oude topic (en voor crew bij gesloten topics)
weergave aantal ongelezen pm's bij je eigen posts
online/offline weergave nu inclusief weergave indien de user zijn online status verborgen heeft
online icoontje geeft nu het ingevulde geslacht weer
extra sponsorbanner na de 1e post. deze kun je zelf uitschakelen als je dit niet op prijs stelt. We zijn erg blij als je 'm aan laat staan
achtergrondkleur van het forum (het deel dat buiten het forum valt) is instelbaar
fontsize van paginanummers en topictitels zijn instelbaar
locatie paginanummering is instelbaar
optioneel links uitlijnen van het forum ipv gecentreerd
bij de paginanummers in een topic staat een linkje 'bekijk topic op één pagina'. In de topiclist doet een klik op het rode/bruine mapje hetzelfde.
navigatie naar volgende en vorige post bij elke post
tabbed weergave van de optiespagina (ivm de enorme hoeveelheid opties )
getest onder IE6 (xp), IE7 (xp en vista), Opera 8.x, Opera 9.x, Safari 3.x (OSX, XP en Vista), deels Safari 2.x (OSX), FF 1.x (XP en Vista), FF 2.x (xp, vista, linux, OSX), FF 3.x (vista), Netscape 9b3 (XP, Vista), Konqueror (linux), Nintendo Wii en Playstation 3. Een aantal KLEINE zaken zijn niet 100% compatible. Echt onoverkomelijke problemen zijn we niet tegengekomen.

In BUG zal een speciaal topic worden geopend alwaar bugs kunnen worden gemeld.

Alle bovenstaande opties zijn 'nieuwe layout only' !
Je kunt de layout, als je deze niet vanzelf krijgt, instellen onder 'opties'. De naam van de template is heel toepasselijk 'baggerlayout' (ik denk laat ik jullie even voor zijn )

En iedereen gefeliciteerd met 8 jaar FOK!
Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')