Waarom moet de meest prominente brabo nou een gruwelijke debiele homp vet en vlees zijn die penisnijd heeft? Positieve kritiek… die geef je niet door te eisen dat iedereen op de knieën moet zakken en vergiffenis vragen aan pater paus fatje.
Ach hij is niet de enige opgefokte kansloze sloeber. Bruno is er ook nog steeds. De geboren leider. De brabo heeft zowaar ergens een punt, in hoeverre beroepen de leiders zich op de groep en de mensen die daarbinnen iets in te brengen hebben op het gebied van opbouwen.
Sven moet zijn machismo laten gelden, viel me tegen, hij neemt het meteen persoonlijk op. En meteen begint hij te bokken als een kemphaan. Het kamp valt op een heerlijke wijze uit elkaar. Je hoort de mensen al in opstand komen, en er is nog geen zak uitgevoerd, er is nog geen proef geweest.
Het plaatje dat alles pais en vree is na een simpele stemming is dan ook een beetje vergezocht. Ik heb geen zin om een of ander feestje van handjeklap en kumbayah-zangers te moeten zien.
God lamme lamzak en tina truttekop, nu al lui, nu al eisen. Wat is er mis met die mensen, wat doen die op dit eiland. Gooi ze in zee, rijg ze aan het spit, Lord of the Flies-style. Echt dat soort figuren kunnen onmogelijk door de screening heen komen. Wat een randfiguren.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!