heb gisteren hellgate uitgespeeld, wat een boutspel zeg...
- levels lijken teveel op elkaar (op een aantal na).
- als je eenmaal in een level zit krijg je heel weinig van de main story mee.
- gesproken tekst van NPC slaat totaal niet op de missies en de humor is echt slecht.
- de side missions zijn constant van hetzelfde karakter en het meest irritante vind ik persoonlijk nog wel de "verken [vul map in]" , het is volgens mij niet zo dat het na een % van de map verkend te hebben dat de missie is geslaagd. Ik had wel eens dat zodra ik de map inkwam (waar ik voor het eerst kwam) dat de missie gehaald was=> !!? Of in sommige gevallen had ik toch echt 100% verkend en toch veranderde status niet naar geslaagd.
- op de meest vreemde plekken kom je terminals tegen die je moet activeren vaak alles helemaal in het begin of alles tegelijk helemaal op het einde.
- 1 missie was trein onderdelen vinden die nogal zwaar zijn, met als gevolg dat als je eenmaal een trein onderdeel had dat je dan heel erg langzaam ging lopen....voor realisme zeker....
- ik had liever een ander save systeem gezien, omdat ik vaak experience points opspaar en op een gegeven moment met abilities en stats wil gaan expiritmenteren. nu gaat dus iets moeilijker... (of ik heb iets over het hoofd gezien).
- inventory systeem is echt klote, te weinig ruimte en auto sorteer functie =

(ik heb wel iets vernomen van een betere inventory als je online gaat....)
- hoogstwaarschijnlijk toeval of zo, maar ik vermeld het maar toch... ik kreeg echt constant items e.d. van gevelde tegenstanders die niet tot m'n klasse behoorde... ok het gebeurd...begrijpelijk... maar constant mooie unique en legendary items als loot...om vervolgens erachter te komen dat ze niet voor jouw klasse zijn (tuurlijk je kan items maken, enhancen...etc...maar het irriteert toch)
- Vaak zie je NPC's die niet aangevallen midden worden in een met vijand bezaaide territorium, ok het is wel prettig dat ze niet vroegtijdig doodgaan .... maar dit had anders gemoeten...
- En het einde van het spel....pffff....

.... supermooie animaties, vooral het stukje dat iedereen zich verzamelt voor de hellgate, dat wijfie dat zweeft en bliksmeschichten uit haar kont kan schieten....(ach eerlijk gezegd uit haar handen ...maar goed)..... en het op einde verwacht je op zijn minst een kleine animatie...nee hoor... je wordt vrijwel direct naar de credits getieft (eerst natuurlijk door het exit portal lopen

)...
Als het bedoeld is al multiplayer, breng het dan ook zo naar voren en vervang de tijd en ruimte voor de animatie's voor betere gameplay e.d. En zeggen dat dat je dit niet met diablo mag vergelijken (meer dan 10 jaar oud) is ook bull.... zelfde mensen achter het ontwerp van diablo en hellgate + gameplay wat erop lijkt...dan mag je met recht gaan vergelijken naar mijn mening.
Als de hoofdrolspeler van diablo een flinke drol kon scheiten....dan mag hellgate niet eens in de schaduw van dat uitgeperste drolletje staan....
....sorry ik moest het van me afschrijven...wat een waste of money zeg... (en tijd!)