Na de problemen in de bekende probleemwijken in de grote steden blijkt nu ook het Westland gebukt te gaan onder de geneugten van de multiculturele samenleving .Lees ook is de commentaren van lezers waarin al gerept word over knokploegen, zeer verhelderend.quote:AD
NAALDWIJK - Zodra de schemering inzet, gaan in het Naaldwijkse Verdipark alle deuren op slot. Klachten over jongeren die de wijk met 46 aanleunwoningen terroriseren, zijn er al jaren.
Volgens de vooral oudere bewoners was de situatie echter nooit zo hopeloos als nu. Angst voert er de boventoon.
Toeval of niet, twee weken terug ontvingen alle bewoners van het Verdipark een formulier waarop ze hun tevredenheid over de leefomgeving konden aangeven. Of het gebrek daaraan. Na een zomer van herhaaldelijk brandstichten (twee auto’s, een fiets, bomen, bellen en deurposten), maar ook geluidsoverlast en pesterijen lijkt er nauwelijks meer ruimte voor tevredenheid.
„Ik heb alles negatief ingevuld. Het is vreselijk hier, ik wil nog liever vandaag dan morgen weg.’’ Mevrouw Beek (83) woont op de eerste verdieping van de eerste rij woningen, die een pad en een parkje verwijderd ligt van verzorgingshuis Pijletuinenhof. De deur naar de galerij is afgesloten, maar dat belet jongeren volgens Beek niet een weg naar boven te zoeken. „Vanuit mijn keuken zie ik regelmatig ’s avonds iemand op de galerij staan. Dan klimmen ze gewoon via de bliksemafleider naar boven. Overal liggen wietzakjes en volgeplaste blikjes bier. Laatst hebben ze het over mijn deur gegoten. Twee keer heb ik ze in het trapgat betrapt op seks.’’
Mevrouw Beek woont er nu acht jaar. Constant tuurt ze nerveus naar buiten. „Ik ben de hele dag zenuwachtig. Vanwege mijn slechte gezondheid ben ik dicht bij mijn dochter gaan wonen. Die woont hier twee minuten lopen vandaan, maar ik durf er niet meer heen. En dit duurt al jaren. Ze hebben vorig jaar ingebroken en mijn goud meegenomen. Ook gooien ze soms met eieren of lopen ze ‘s nachts over het dak. Je wordt er helemaal gek van.’’
Er zijn twee plaatsen waar de jongeren zich lijken op te houden. Het eerste parkje ligt voor Pijletuinenhof, tegenover het busstation van de Verdilaan. Even verderop ligt een groter grasveld met banken: een ingesloten gebied met weinig belichting en uit het zicht van de Verdilaan.
Aan dit parkje woont een mevrouw die uit angst haar naam niet noemt. „Ik woon hier net vijf weken, maar ik heb zo’n spijt van die beslissing. Ze bonken vaak keihard op de ramen. Vanochtend om half zes nog. Ze hebben twee weken terug de deurbellen van dit hele rijtje in brand gestoken en de deurposten waren helemaal zwart. Dat hebben ze vanmorgen pas vervangen. Vorige maand stonden twee auto’s in de fik. Je mag het niet zeggen, maar het zijn niet onze Nederlandse jongens.’’
Veel steun heeft ze aan haar buren. „We zijn één blok en dat geeft wel moed. Maar ik ga voor geen goud de deur uit. Het is niet leuk meer,’’ vertelt ze in tranen. „Ik ben zo vreselijk bang. Ik slik pillen om in slaap te komen. En dan schijnt het nog erger te zijn geweest.’’
Op woensdag 3 oktober houdt de Stichting Careyn, verantwoordelijk voor de aanleunwoningen en Pijletuinenhof, een inspraakbijeenkomst waarop met bewoners over de problematiek wordt gesproken. De situatie is volgens locatiemanager Petra van Dijk ’hopeloos’. „Het neemt zorgelijke vormen aan en het is tijd dat we de krachten gaan bundelen. Gelukkig loopt de politie momenteel extra rondjes en is er een buurtpreventieteam actief.’’
De signalen dat de stichting en de politie de zaak serieus nemen, bekijkt mevrouw Beek met argusogen. „Dat hoor ik wel vaker. Deze ellende duurt al jaren en ik doe altijd aangifte. Waarom zou het ditmaal dan wel opgelost gaan worden?’’
We zouden eigenlijk een knokploeg moeten sturen.quote:Lees ook is de commentaren van lezers waarin al gerept word over knokploegen, zeer verhelderend.
Zeg het dan ook niet bejaarde dakduif.quote:" Je mag het niet zeggen, maar het zijn niet onze Nederlandse jongens.’’
Nee, dat oude mens moet haar bek houden want anders scoort Wilders nog hoger in de peilingen.quote:Op zondag 30 september 2007 17:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Zeg het dan ook niet bejaarde dakduif.
Das waar, kijk maar wat er met Ehsan Jani is gebeurd onder druk van de gedachtepolitie van de PvdA.quote:Op zondag 30 september 2007 17:26 schreef gelly het volgende:
Nee, ik ben bang dat de oude bes straks de politie op de stoep heeft staan vanwege haar uitspraak. Je mag het immers niet zeggen.
Ja? Hoeveel jaar moet ie zitten ?quote:Op zondag 30 september 2007 17:38 schreef Ippon het volgende:
[..]
Das waar, kijk maar wat er met Ehsan Jani is gebeurd onder druk van de gedachtepolitie van de PvdA.
Je weet dat het niet mag, maar hoe geweldig zou het niet zijn om met een groep die wijk 's avonds in te trekken en ze even een flinke corrigerende tik te geven. Praten helpt in dit soort gevallen niet. Ik vraag me af of ze het dan nog in hun bolle kop halen om het leven van anderen zo te verstieren.quote:Op zondag 30 september 2007 17:09 schreef Ippon het volgende:
Lees ook is de commentaren van lezers waarin al gerept word over knokploegen, zeer verhelderend.
Hoe lang zal dit nog goed gaan? Wat zijn de oplossingen? Meer praten met din jongens misschien?
quote:Je mag het niet zeggen, maar het zijn niet onze Nederlandse jongens.
Goed om te zien dat het hier niet om moslimjongeren gaat.quote:Overal liggen wietzakjes en volgeplaste blikjes bier. Laatst hebben ze het over mijn deur gegoten. Twee keer heb ik ze in het trapgat betrapt op seks.’’
quote:Op zondag 30 september 2007 18:16 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
[..]
Goed om te zien dat het hier niet om moslimjongeren gaat.
Beetje overdreven dit natuurlijk, maar ergens is het wachten tot een keer een gefrustreerde bewoner van deze wijk (of een andere soortgelijke wijk) dit een keer dus echt doet.quote:Op zondag 30 september 2007 18:33 schreef DemonRage het volgende:
Met een machinegeweer een bezoekje brengen en dat tuig neermaaien. Vervolgens die kadavers ergens op zee dumpen.
Dus Wilders lult maar wat over de moslim-fundamentalisten die de samenleving verzieken?quote:Op zondag 30 september 2007 18:20 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Nee want moslims gaan in Nederland niet massaal naar de hoeren of proberen afzichtelijke blonde "afdankertjes" te schaken voor een neukpartij om ze vervolgens nadat ze zwanger zijn geworden te dumpen , en een "goede" vrouw te zoeken in een of ander bergdorp ?
Daarnaast kan ik stellen dat zeker 70% van alle stamklanten in de gemiddelde coffeeshop moslim is. En dat de gemiddelde kroeg in bepaalde buurten ook dat percentage moslims bevat. Vaak oude mannetjes die als ze dronken worden nog weleens de (blonde) vrouwen daar proberen lastig te vallen. Om vervolgens sjagerijnig naar huis te gaan om hun "goede" vrouw af te rossen.....
Moslims zijn moslim als het ze uitkomt, kortom net zo hypocriet als veel christenen.quote:Op zondag 30 september 2007 18:38 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dus Wilders lult maar wat over de moslim-fundamentalisten die de samenleving verzieken?![]()
verbaast me dat zoiets nog niet is gebeurt..quote:Op zondag 30 september 2007 18:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Beetje overdreven dit natuurlijk, maar ergens is het wachten tot een keer een gefrustreerde bewoner van deze wijk (of een andere soortgelijke wijk) dit een keer dus echt doet.
Neen, (zie bovenstaande reactie over hypocrisie).quote:Op zondag 30 september 2007 18:38 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Dus Wilders lult maar wat over de moslim-fundamentalisten die de samenleving verzieken?![]()
Maar het kan toch ook zo zijn dat een Marokkaan denkt: dat meisje is een hoer, ik hoef die blanke slet al bij voorbaat niet. En wijselijk zijn mond houdt.quote:Op zondag 30 september 2007 18:52 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Neen, (zie bovenstaande reactie over hypocrisie).
De gemiddelde moslim denkwereld kan je zo bekijken.
Moslim jongere staan op straat.
Loopt een meisje in kort jurkje langs. Vanuit hun opvoeding is dit slecht. Ze is een hoer. Slechte dingen zijn voor de moslims erg aantrekkelijk. Ze raken dus erg opgewonden en kunnen hunzelf nauwelijks nog in de hand houden. Gevolg allerlei dierlijke geluiden die het meisje moeten lokken. 9,9/10 meiden loopt natuurlijk door. De Moslims zien dit als een bevestiging dat ze een hoer is kwaad als ze zijn door de afwijzing beginnen ze haar na te roepen "Hur, hur.... vieze kankuh hur".
In het geval dat het meisje wel reageert is ze ook een "hur" alleen door hun onbedwingbare drang om westerse meisjes te neuken zullen ze proberen om hun dromen uit te laten komen. Indien dit lukt en ze neuken het meisje is ze daarna alsnog een "hur". Ze is tenslotte met de moslim naar bed gegaan.
Je begrijpt dat de "hur" een paralel is voor de westerse maatschappij en zo'n beetje toepasbaar is op alle mogelijke zaken.
Ze willen wel kijken en profiteren maar op het moment dat het hen niet uitkomt is het allemaal slecht. En Haram![]()
quote:Op zondag 30 september 2007 18:58 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Maar het kan toch ook zo zijn dat een Marokkaan denkt: dat meisje is een hoer, ik hoef die blanke slet al bij voorbaat niet. En wijselijk zijn mond houdt.![]()
dit dus en wie krijgt dan de schuldquote:Op zondag 30 september 2007 18:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Beetje overdreven dit natuurlijk, maar ergens is het wachten tot een keer een gefrustreerde bewoner van deze wijk (of een andere soortgelijke wijk) dit een keer dus echt doet.
Want?quote:Op zondag 30 september 2007 17:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Zeg het dan ook niet bejaarde dakduif.
Dat is inderdaad het frustrerende. <Hypocriete moraalridder mode on>"Voor eigen rechter spelen mag niet, boehoequote:Op zondag 30 september 2007 19:07 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus en wie krijgt dan de schuld
Klopt.quote:Op zondag 30 september 2007 18:20 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Nee want moslims gaan in Nederland niet massaal naar de hoeren of proberen afzichtelijke blonde "afdankertjes" te schaken voor een neukpartij om ze vervolgens nadat ze zwanger zijn geworden te dumpen , en een "goede" vrouw te zoeken in een of ander bergdorp ?
Daarnaast kan ik stellen dat zeker 70% van alle stamklanten in de gemiddelde coffeeshop moslim is. En dat de gemiddelde kroeg in bepaalde buurten ook dat percentage moslims bevat. Vaak oude mannetjes die als ze dronken worden nog weleens de (blonde) vrouwen daar proberen lastig te vallen. Om vervolgens sjagerijnig naar huis te gaan om hun "goede" vrouw af te rossen.....
Komt je zeker wel bekend voor he ?
Mja, de beroemde No true scotsman argumentatie. daar zijn moslims zeer bedreven in.quote:Op zondag 30 september 2007 19:03 schreef Kanjer het volgende:
NeeeeeeeeeeeHeeeeeeeeeeeeeee,
Het zijn GEEN moslims, moslims doen zulke dingen niehiet!!!!!!!
Leer het nou eens, dat zijn afvallige moslims, die hun geloof niet serieus nemen, geen echte en dus kun je het "de" moslims niet kwalijk nemen.
Wat zou ik graag een ploegie bij elkaar hebben om dat soort tuig weg te trappen zeg.
De tijd is daar....
En hoe wil je dat nu dan inkleden? Want geweld met geweld vergelden lost vaak niets opquote:Op zondag 30 september 2007 19:29 schreef Kanjer het volgende:
Denk terug in zijn geheugen.
Jaren 60 toen een groep militairen? de Dam schoonveegden van de hippies en de zwervers die er een ongelovelijke zooi van maakten.
Mocht eigenlijk ook niet, maar heeft wel mega geholpen.
Sommige mensen begrijpen alleen maar de taal van het geweld, klaar met die softe geitenwollensokken aanpak van de linkse agogen.quote:Op zondag 30 september 2007 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En hoe wil je dat nu dan inkleden? Want geweld met geweld vergelden lost vaak niets op
Het is toch echt vanuit overheidsbeleid dat er niet hardhandig mag worden ingegrepen door de politie. en we hebben net een paar jaar een rechtse regering gehad. Ga die eens even de schuld geven hiervan graag alstublieft dankjewel.quote:Op zondag 30 september 2007 19:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Sommige mensen begrijpen alleen maar de taal van het geweld, klaar met die softe geitenwollensokken aanpak van de linkse agogen.
Ben je ook bekend met deze Hasty generalization en deze Spotlight fallacy?quote:Op zondag 30 september 2007 19:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Mja, de beroemde No true scotsman argumentatie. daar zijn moslims zeer bedreven in.
Harder aanpakken ook maar gelijk met geweld beginnenquote:Op zondag 30 september 2007 19:55 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Sommige mensen begrijpen alleen maar de taal van het geweld, klaar met die softe geitenwollensokken aanpak van de linkse agogen.
Gelijk met geweld beginnen???quote:Op zondag 30 september 2007 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Harder aanpakken ook maar gelijk met geweld beginnenWaar moet het eindigen dan?
Dat eeuwige argument alweer.....quote:Op zondag 30 september 2007 20:20 schreef Kanjer het volgende:
we zijn al 20 jaar aan het theedrinken met dat tuig, alleen heeft al miljoenen gekost en PickWick groot gemaakt.
Tot 4 jaar terug (nog voor die tig 'rechtse' kabinetjes dus) was het er anders prima toeven. Of wou je soms zeggen dat er pas sinds 4 jaar probleemjongeren zijn die 'links' vroeger blijkbaar niet goed aanpakte en nu overlast veroorzaken?quote:Op zondag 30 september 2007 17:46 schreef rutger05 het volgende:
Met dank aan de slappe aanpak in Nederland van tuig en de vele geitenwollensokkenfiguren in deze mietjesmaatschappij.
Hoe was Birma?quote:Op zondag 30 september 2007 18:33 schreef DemonRage het volgende:
Met een machinegeweer een bezoekje brengen en dat tuig neermaaien. Vervolgens die kadavers ergens op zee dumpen.
Knokploegen in het Westland zijn er al sinds jaar en dag. Ik kan me nog prima heugen dat er elke week wel een afspraak gemaakt werd om hier of daar te gaan knokken. Naaldwijk versus 's Gravenzande was het dan, ofzo. Altijd fijn, afspreken om elkaar de hersens in te slaan.quote:Op zondag 30 september 2007 17:09 schreef Ippon het volgende:
[..]
Na de problemen in de bekende probleemwijken in de grote steden blijkt nu ook het Westland gebukt te gaan onder de geneugten van de multiculturele samenleving .Lees ook is de commentaren van lezers waarin al gerept word over knokploegen, zeer verhelderend.
Hoe lang zal dit nog goed gaan? Wat zijn de oplossingen? Meer praten met din jongens misschien?
Hier heb ik echt nog nooit van gehoord en ik woon toch al echt 25 jaar in het Westland...quote:Op zondag 30 september 2007 21:15 schreef Yildiz het volgende:
Knokploegen in het Westland zijn er al sinds jaar en dag. Ik kan me nog prima heugen dat er elke week wel een afspraak gemaakt werd om hier of daar te gaan knokken. Naaldwijk versus 's Gravenzande was het dan, ofzo. Altijd fijn, afspreken om elkaar de hersens in te slaan.
Sta jij daar dan voortaan elke nacht om de problemen op te lossen? Nee? Nou dan.quote:Op zondag 30 september 2007 21:21 schreef BaajGuardian het volgende:
Het probleem is dat de politiek dit heeft laten gebeuren en wij de politiek mak gevolgd zijn.
Gaan we dan nu wederom naar de politiek luisteren of stoppen we eens met het eeuwig op de bank gehang, jullie lijken wel christenen, die wachten op jezus om de kastanjes uit het vuur te halen, jullie op de politiek, ik lach om jullie, slapjanussen.
Als ik ergens een hekel aan heb zijn het zulke spelfouten..quote:Op zondag 30 september 2007 17:09 schreef Ippon het volgende:
.Lees ook is de commentaren van lezers waarin al gerept word over knokploegen, zeer verhelderend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |