abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56547719
quote:
Super!! Thankx
Wii: 2627 - 7428 - 7812 - 5841
Dagboek van een wereldreishttp://wreiziger.blogspot.com/
Foto's: http://www.oypo.nl/jessica-de-heij
pi_56550017
Is er nog een handige fotosoepert / painter online?

Ik wil het gezicht van Neef graag in het gezicht van het boertje op de kleurplaat. Zou ik best zelf even mee kunnen aanklooien, weet ik ;-) , maar het is nogal een last-minute idee en hij is morgen jarig.
Anyone?
Hardloper.
IG @webkim
pi_56556598
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Webkim het volgende:
Is er nog een handige fotosoepert / painter online?

Ik wil het gezicht van Neef graag in het gezicht van het boertje op de kleurplaat. Zou ik best zelf even mee kunnen aanklooien, weet ik ;-) , maar het is nogal een last-minute idee en hij is morgen jarig.
Anyone?
Al gelukt zie ik
* Deze reeks bijlezen gaat
* Me loves it
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:40:22 #204
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_56559484
Iedereen die met de foto van mijn vader bezig is geweest hartelijk dank voor de gedane moeite.
Ga ze nu stuk voor stuk eens uitprinten en dan kijken welke als beste er uit komt.
Zie wel dat de meeste al veel beter zijn dan het orgineel.
Zal ook de tip van Pea opvolgen om hem nog een keer in een hele hoge resolutie te scannen.
pi_56564931
Iemand zin en tijd om hier even mee te helpen:
[Crea-Tennis Requests en Answers topic # 1] DIG it ! ??

Antwoord mag hier of daar
Klooi me gek in Adobe elements 6.0, maar kan achtergrond niet automatisch verwijderen
( kan wel selecteren en plakken in andere achtergrond, maar bij overzetten naar animatie of leeg document mislukt het steeds)
Meer uitleg hier nodig ?
Of iemand een linkje uit ander topic/ wiki ook Top !
Misschien ergens overheen gelezen.
Thx !
pi_56572412
hoi allemaal,

aangezien ik zelf nog maar net aan het uitvogelen ben hoe corel paint shpo photo werkt. vraag ik even jullie hulp voor de volgende foto.
het heeft sentimentele waarde voor onze familie aangezien onze hond nog niet zo lang is overleden.

helaas is de foto met een mobiel genomen dus hij s al niet goed van kwaliteit. hoop dat jullie er iets mee kunnen.

originele foto

wat ik er tot nu toe mee heb kunnen doen

dit zijn helaas al de originele bestanden dus heb geen grotere beschikbaar

[ Bericht 0% gewijzigd door klarendaller op 06-02-2008 23:22:01 ]
pi_56573720
pi_56642071
Hallo... ik heb een vraag en refereer even naar het bericht van webkim - last minute hulp gezocht - gezicht plaatsen op kleurplaat.

Ik kan best goed met foto bewerking programma's omgaan dus het uitknippen van iets en dat dan als layer toevoegen gaat behoorlijk goed. Ik maak dan ook vrijveel gebruik van zo'n layer foto's daar het toch wel hilarische dingen kan opleveren.

Vraag is:
Ik knip iemand zijn gezicht uit en maak een leuke layer foto via CTRL-C // CTRL-V. Foto is af en klaar voor te gebruiken. Nu, het uitknippen van het hoofd heeft me veel moeite en tijd gekost met als gevolg dat ik dat hoofd ergens wil opslaan voor als ik het later nog eens wil gebruiken. DIT KRIJG IK DUS NIET KLAAR ??

Ik heb alles al geprobeerd... den hele boel weg-gommen en dan opslaan. Telkens als ik het programma terug wil opstarten en het hoofd terug oproep dan is er een vage kader rond het hoofd. weliswaar een witte maar als je die dan als layer gaat gebruiken dan ben je stukken van de kleurplaat kwijt. De enigste oplossing is dan aan de kleurplaat beginnen te gommen.

Korter gezegd ?
Iemand enig idee ?
Thx
Vinn
  zondag 10 februari 2008 @ 13:36:00 #209
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_56642170
Kan je dan het uitgeknipte hoofd wat in die nieuwe layer staat niet gewoon als .psd file opslaan? (als je photoshop gebruikt)
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 10 februari 2008 @ 13:36:35 #210
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_56642181
In Photoshop kun je gewoon de de selectie kopieren naar een nieuw document. Ben toevallig vannacht nog met een hoofd van Frans Bauer beziggeweest.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_56642512
Tha_Erik >> Bulls Eye denk ik !! Heb het zojuist snel even geprobeerd en denk dat het dat is. De .psd extentie doet de truk ! Super bedankt !!
Mvg,
vinn
pi_56686179
quote:
Op zondag 10 februari 2008 13:32 schreef Vinn het volgende:
Hallo... ik heb een vraag en refereer even naar het bericht van webkim - last minute hulp gezocht - gezicht plaatsen op kleurplaat.

Ik kan best goed met foto bewerking programma's omgaan dus het uitknippen van iets en dat dan als layer toevoegen gaat behoorlijk goed. Ik maak dan ook vrijveel gebruik van zo'n layer foto's daar het toch wel hilarische dingen kan opleveren.

Vraag is:
Ik knip iemand zijn gezicht uit en maak een leuke layer foto via CTRL-C // CTRL-V. Foto is af en klaar voor te gebruiken. Nu, het uitknippen van het hoofd heeft me veel moeite en tijd gekost met als gevolg dat ik dat hoofd ergens wil opslaan voor als ik het later nog eens wil gebruiken. DIT KRIJG IK DUS NIET KLAAR ??

Ik heb alles al geprobeerd... den hele boel weg-gommen en dan opslaan. Telkens als ik het programma terug wil opstarten en het hoofd terug oproep dan is er een vage kader rond het hoofd. weliswaar een witte maar als je die dan als layer gaat gebruiken dan ben je stukken van de kleurplaat kwijt. De enigste oplossing is dan aan de kleurplaat beginnen te gommen.

Korter gezegd ?
Iemand enig idee ?
Thx
Vinn
Leer ik weer van, thx !
( jouw vraag en de antwoorden)
Ben nog slecht met Lagen !
Sla soms de nieuwe achtergrond, met ingeplakt plaatje op, selecteer en gebruik achtergrond gum.
Ook sla ik een uitgeknipt plaatje soms op in een ander programma, waar ik wel mee overweg kan.
pi_56868547
quote:
Foam besteedt door middel van kleine tentoonstellingen regelmatig aandacht aan het werk van beginnende fotografen. De bibliotheek op de 3e verdieping is de locatie voor deze kleine, snel wisselende tentoonstellingen.

In het kader van Foam_3h presenteert Foam:

Foam_3h: Ruth van Beek
Reconstructions
29 februari t/m 9 april 2008

Ruth van Beek verzamelt losse snapshots, pasfoto’s, dia’s en albums en knipt plaatjes uit kranten en oude boeken. Door het materiaal te vouwen, te snijden en te combineren met andere beeldfragmenten krijgt het beeld een nieuwe betekenis en ontstaat een kruising tussen fotografie en tekenen. Voor de tentoonstelling Reconstructions in Foam laat Van Beek een overzicht zien van beelden waarin dansende mensen vechten, dubbelportretten elkaar overlappen, gezichten verdwijnen, bloemen veranderen in ruimteschepen en wrakken vervormen tot karkassen van uitgestorven machines. Langzaam vervormt zij haar verzameling beelden tot een droomwereld, waarin heden, verleden en toekomst door elkaar heen lopen.

De tentoonstelling 'Reconstructions' wordt geopend op 28 februari 2008. U bent vanaf 17.30 uur van harte welkom !

Voor wie het leuk vindt !!!
Is in Amsterdam !
  zaterdag 23 februari 2008 @ 10:29:04 #214
98259 mstr
Een jonge God!
pi_56922065
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 23:10 schreef klarendaller het volgende:
hoi allemaal,

aangezien ik zelf nog maar net aan het uitvogelen ben hoe corel paint shpo photo werkt. vraag ik even jullie hulp voor de volgende foto.
het heeft sentimentele waarde voor onze familie aangezien onze hond nog niet zo lang is overleden.

helaas is de foto met een mobiel genomen dus hij s al niet goed van kwaliteit. hoop dat jullie er iets mee kunnen.

originele foto
[ afbeelding ]

wat ik er tot nu toe mee heb kunnen doen
[ afbeelding ]

dit zijn helaas al de originele bestanden dus heb geen grotere beschikbaar
Misschien een beetje aan de late kant, maar:
  maandag 7 april 2008 @ 21:51:04 #215
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57898082
Is er misschien iemand die mij wil helpen de foto achter deze link mooi te maken? Achtergrond (lamp) minder storend, de dame in kwestie zo mooi mogelijk laten uitkomen? Ik zou het heel fijn vinden als iemand het wil doen, hartstikke bedankt alvast!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57900850
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef Sugar het volgende:
Is er misschien iemand die mij wil helpen de foto achter deze link mooi te maken? Achtergrond (lamp) minder storend, de dame in kwestie zo mooi mogelijk laten uitkomen? Ik zou het heel fijn vinden als iemand het wil doen, hartstikke bedankt alvast!
Even een kleine Work in Progress. Als er morgen niemand met iets briljanters is gekomen knutsel ik lekker verder...ik ben nu zo toe aan slapen! Zeg het trouwens maar even of het storend is, zo zonder lamp. Sommige mensen houden liever meer vast aan de realiteit, andere zijn daar een stuk makkelijker in.

foto achter link wegens privacy

[ Bericht 3% gewijzigd door HMaster-II op 08-04-2008 10:23:49 (Op verzoek van Sugar aangepast) ]
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_57901735
quote:
Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef Sugar het volgende:
het geheel wat lichter gemaakt, de achtergrond geblurred zodat ze meer er uit springt, pukkeltje verwijderd op der voorhoofd en der tanden wat gebleekt en iets eye liner aangebracht.

in de voorbeeld foto is de arm van die gene links niet helemaal super...dat is in de grote versie verholpen hoor

de grote versie kan je hier vinden:
http://i25.tinypic.com/25s2wj5.jpg

[ Bericht 6% gewijzigd door HMaster-II op 08-04-2008 10:24:35 (Op verzoek van Sugar aangepast) ]
do you have the guts to smell my nuts?
pi_57902572
Lastig met zo'n donkere foto.
Heb je hier wat aan?

[ Bericht 20% gewijzigd door HMaster-II op 08-04-2008 10:25:24 (Op verzoek van Sugar aangepast) ]
  dinsdag 8 april 2008 @ 06:42:25 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_57903184
Hee, bedankt allemaal. Ik vind zowel de versie van PankPinther als die van P_B wel mooi, ik heb absoluut geen problemen met rommelen met de realiteit.

P_B, ik denk dat je niet meer verder hoeft te sleutelen, want als ik die van PankPinther groot mag hebben, dan ben ik heel blij!

Oh ja, belangrijk
: willen jullie (of een mod) de foto's misschien even achter een link zetten? Ik wil niet dat ze zomaar zo open en bloot online staat, vind ik niet zo oké. Bedankt!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_57904194
Ik heb hier een foto van mijn oma met mijn oudste dochter. Graag zou ik hem wat mooier willen hebben. Ik wil hem graag inlijsten. Er zit bijvoorbeeld wat chocolade rond haar mond, dus dat zou ik graag weg willen hebben. En misschien is er aan de algehele sfeer nog wat te doen. Het hoofd van oma is bijvoorbeeld net wat donkerder dan mijn dochter, dat soort dingen.

Alvast bedankt!
http://i148.photobucket.c(...)ber42928-01-2005.jpg
pi_57991221

Hier heb ik de chocolade weg gehaald en de kleuren iets veranderd

Hier heb ik de er ook een andere achtergrond achtergedaan kon het niet laten
pi_58308378
Hé. ik zie ze nu pas
Bedankt zeg! Ik heb er meteen eentje afgedrukt!!!

Die met die blauwe achtergrond is ook wel leuk! Leef je maar uit!
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:48:49 #223
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_59532202
D'r is al 55 dagen niet in dit topic gepost, ik hoop dat ik antwoord krijg

Ik zag op internet deze foto:

En nu zie ik wel vaker zulke foto's. Kan iemand mij vertellen hoe dit in z'n werk gaat?
Is het een kwestie van fototoestel op een statief plaatsen en dan 4 verschillende foto's maken? En hoe gaat dat dan verder in Photoshop?

Het lijkt me niet moeilijk, maar zou toch fijn zijn als iemand het uit wil leggen voordat ik er besluit aan te beginnen
My mama didn't raise no fool
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 juni 2008 @ 21:50:56 #224
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59532359
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:48 schreef La_Vita het volgende:
D'r is al 55 dagen niet in dit topic gepost, ik hoop dat ik antwoord krijg

Ik zag op internet deze foto:
[ afbeelding ]

En nu zie ik wel vaker zulke foto's. Kan iemand mij vertellen hoe dit in z'n werk gaat?
Is het een kwestie van fototoestel op een statief plaatsen en dan 4 verschillende foto's maken? En hoe gaat dat dan verder in Photoshop?

Het lijkt me niet moeilijk, maar zou toch fijn zijn als iemand het uit wil leggen voordat ik er besluit aan te beginnen
1 laag met totaalfoto
laag1 met persoon1 in masker
laag 2 met persoon2 in masker
laag 3 met persoon3 in masker
en alles mergen
heel simpel gezegd
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 19 juni 2008 @ 21:54:42 #225
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_59532542
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:48 schreef La_Vita het volgende:

Is het een kwestie van fototoestel op een statief plaatsen en dan 4 verschillende foto's maken?
Ja . Dat gedeelte heb je al door.
quote:
En hoe gaat dat dan verder in Photoshop?
Je opent de vier foto's in één bestand (dus als verschillende lagen), en dan ga je gummen. En eigenlijk zou je dat dan met masks moeten doen (maar ik heb dat nooit echt onder de knie gekregen).

Ik zou het zo doen, beginnen met twee foto's in verschillende lagen en dan gummen waar je wil dat de onderste foto te zien is, en dan steeds een foto in een nieuw laagje er bovenop en dan weer gummen waar je wil dat de onderliggende foto's naar boven moeten komen, en zo voorts.

Misschien niet de meest duidelijke uitleg , dus als iemand anders een betere uitleg/manier heeft, vrees niet om te posten
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 juni 2008 @ 21:59:56 #226
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59532791
met m
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:54 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ja . Dat gedeelte heb je al door.
[..]

Je opent de vier foto's in één bestand (dus als verschillende lagen), en dan ga je gummen. En eigenlijk zou je dat dan met masks moeten doen (maar ik heb dat nooit echt onder de knie gekregen).

Ik zou het zo doen, beginnen met twee foto's in verschillende lagen en dan gummen waar je wil dat de onderste foto te zien is, en dan steeds een foto in een nieuw laagje er bovenop en dan weer gummen waar je wil dat de onderliggende foto's naar boven moeten komen, en zo voorts.

Misschien niet de meest duidelijke uitleg , dus als iemand anders een betere uitleg/manier heeft, vrees niet om te posten
met masks heel simpel
selecteer het gedeelte dat je wilt behouden en klik in het lagen menu op t rechthoekje met rondje erin
nu heb je een mask waarbij hij alleen laat zien wat wit is in het mask (zie lagending)
wil je iets meer weg hebben kun je dat uit de selectie halen of van de mask weggummen,

hier zie je snel hoe zo'n mask gemaakt word
Today is life -

Dale Carnegie
  donderdag 19 juni 2008 @ 23:01:17 #227
177699 La_Vita
Coo coo ca-choo
pi_59536160
Ah bedankt voor de reacties

Heb net dat filmpje van de masks bekeken, vond dat er eigenlijk nog best lastig uitzien. Misschien kom ik er na heel wat prutsen wel uit

Steeds gummen op elke laag is eigenlijk ook wel een goed idee, denk dat dat me wel gaat lukken
My mama didn't raise no fool
pi_59574425
quote:
Op donderdag 19 juni 2008 21:59 schreef Ynske het volgende:
met m
[..]

met masks heel simpel
selecteer het gedeelte dat je wilt behouden en klik in het lagen menu op t rechthoekje met rondje erin
nu heb je een mask waarbij hij alleen laat zien wat wit is in het mask (zie lagending)
wil je iets meer weg hebben kun je dat uit de selectie halen of van de mask weggummen,

hier zie je snel hoe zo'n mask gemaakt word
bedankt voor de link.
Goedemorgen :W
pi_59610651
TVPhotoshop
pi_59622800
Is er iemand die deze foto:

in een vergrootglas kan plaatsen zodat je zoiets krijgt als op deze foto:

Alvast bedankt
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 12:35:02 #231
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59623247
zoiets?
ff snel geflanst

Today is life -

Dale Carnegie
pi_59623435
Thanks , heb je ook een iets grotere versie of lukt dat niet?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 13:15:26 #233
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59624201
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:42 schreef Trusten het volgende:
Thanks , heb je ook een iets grotere versie of lukt dat niet?
die heb ik niet, maar als je me een groter vergrootglas kunt leveren
ga ik zometeen na de fysio er wel even mee aan de slag
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59624587
http://networkinstruments(...)magnifying-glass.jpg

(Voor als hij niet opent: google -> magnifying glass)

Alvast bedankt!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 23 juni 2008 @ 15:47:05 #235
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59627731
quote:
Op maandag 23 juni 2008 13:31 schreef Trusten het volgende:
http://networkinstruments(...)magnifying-glass.jpg

(Voor als hij niet opent: google -> magnifying glass)

Alvast bedankt!
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59627876
Top, dank je!
  FOK!fotograaf maandag 23 juni 2008 @ 23:08:31 #237
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_59639293
Ik had deze nog ergens staan

Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
  dinsdag 8 juli 2008 @ 16:42:45 #238
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_59975835
Ik wil op de volgende foto dat de man links een wat minder felle witte plek in zijn gezicht krijggt. Net zoals de vrouw naast hem. Zij staat in de schaduw en hij niet.. Hoe kan ik dit een beetje gelijk trekken?

Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 juli 2008 @ 16:44:15 #239
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59975875
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 16:42 schreef BillyOcean het volgende:
Ik wil op de volgende foto dat de man links een wat minder felle witte plek in zijn gezicht krijggt. Net zoals de vrouw naast hem. Zij staat in de schaduw en hij niet.. Hoe kan ik dit een beetje gelijk trekken?

[ afbeelding ]
een masker maken van de man en hier van de brightness aanpassen
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59976925
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:47 schreef Ynske het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
* Timmos hier een tutorial van wilt
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 8 juli 2008 @ 17:31:22 #241
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_59977022
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:27 schreef Timmos het volgende:

[..]

* Timmos hier een tutorial van wilt
best makkelijk hoor
eerst kijken hoe groot het vlak is van de loep
daarnaar de foto die erin moet verkleinen
vervolgens in photoshop de foto activeren en de filter liquify (of hoe je het schrijft) starten
hierin het aantal pixels van de loepgrootte invullen en 1 keer klikken
dan word hij zo bol
vervolgens dat plaatje in een nieuwe laag laden van de loep
als onderste laag zetten
en met de blendingopties spelen tot hij mooi doordrukt
Today is life -

Dale Carnegie
pi_59978177
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 17:31 schreef Ynske het volgende:

[..]

best makkelijk hoor
eerst kijken hoe groot het vlak is van de loep
daarnaar de foto die erin moet verkleinen
vervolgens in photoshop de foto activeren en de filter liquify (of hoe je het schrijft) starten
hierin het aantal pixels van de loepgrootte invullen en 1 keer klikken
dan word hij zo bol
vervolgens dat plaatje in een nieuwe laag laden van de loep
als onderste laag zetten
en met de blendingopties spelen tot hij mooi doordrukt

Niet perfect ofzo, maar iets leuks om op te oefenen
pi_60287822
Ik heb nog een vraagje...

Ik wil een aantal kleine objecten fotograferen tegen een witte achtergrond.
Nu krijg ik met mijn provisorisch in elkaar geknutselde lichttent de achtergrond vrij mooi wit, maar niet puur wit (wat ik wel wil).

Nu kan ik met photoshop aan de de levels gaan sleutelen. Dan wordt de achtergrond egaal wit, maar het object wordt dan weer overbelicht
Nu kan ik de objecten helemaal uit gaan snijden en dan alleen op de achtergrond de levels toepassen, maar dit is echt een rotwerk en enorm arbeidsintensief.
Vandaar dat ik me afvroeg of er misschien een andere (lees makkelijkere) manier is om dit goed, maar wel netjes te doen?
pi_60288662
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 08:52 schreef Werewolf het volgende:
...
Proberen met het toverstafje de achtergrond te selecteren en dan levels aanpassen of gewoon met wit invullen.
pi_60288703
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:42 schreef Fipotje het volgende:

[..]

Proberen met het toverstafje de achtergrond te selecteren en dan levels aanpassen of gewoon met wit invullen.
Heb ik gedaan, maar de objecten zijn zelf ook al vrij licht en hebben een lichte schaduw.
Mijn ervaring is dat dit niet mooi wordt.
pi_60288821
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 08:52 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb nog een vraagje...

Ik wil een aantal kleine objecten fotograferen tegen een witte achtergrond.
Nu krijg ik met mijn provisorisch in elkaar geknutselde lichttent de achtergrond vrij mooi wit, maar niet puur wit (wat ik wel wil).

Nu kan ik met photoshop aan de de levels gaan sleutelen. Dan wordt de achtergrond egaal wit, maar het object wordt dan weer overbelicht
Nu kan ik de objecten helemaal uit gaan snijden en dan alleen op de achtergrond de levels toepassen, maar dit is echt een rotwerk en enorm arbeidsintensief.
Vandaar dat ik me afvroeg of er misschien een andere (lees makkelijkere) manier is om dit goed, maar wel netjes te doen?
1) maak de foto opnieuw, belicht je achtergrond een stop extra.

2) maak een layer met levels aan, stel die zo in dat de achtergrond net wit is, en ga dan met een zacht kwastje 40% grijs je objecten voorzichtig in zitten kleuren op het masker (geen fijn werkje, optie 1 is ws makkelijker).

3) als je objecten zelf niet al te licht van kleur zijn, kun je met curves of levels het wit net over de kop jagen, maar de gemiddelde belichting gelijk houden. (makkelijkste, maar lukt niet als je objecten licht van kleur zijn of highlights hebben)
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_60289279
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 09:50 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

1) maak de foto opnieuw, belicht je achtergrond een stop extra.
Hoe kan ik dit doen? Ik belicht dan toch mijn hele foto extra, dus dan wordt toch ook mijn onderwerp weer lichter/overbelicht?
quote:
2) maak een layer met levels aan, stel die zo in dat de achtergrond net wit is, en ga dan met een zacht kwastje 40% grijs je objecten voorzichtig in zitten kleuren op het masker (geen fijn werkje, optie 1 is ws makkelijker).
Dit bedoelde ik met arbeidsintensief
quote:
3) als je objecten zelf niet al te licht van kleur zijn, kun je met curves of levels het wit net over de kop jagen, maar de gemiddelde belichting gelijk houden. (makkelijkste, maar lukt niet als je objecten licht van kleur zijn of highlights hebben)
Dit probeer ik dus, maar zoals je zelf al aangeeft is dit lastig met lichte objecten of objecten met lichte plekken erop. Deze worden dan overbelicht...
pi_60290429
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 10:12 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Hoe kan ik dit doen? Ik belicht dan toch mijn hele foto extra, dus dan wordt toch ook mijn onderwerp weer lichter/overbelicht?

Ik ken jouw situatie (mn de grootte van je lichttent) niet, maar dit zijn twee mogelijke manieren

1) Als je werkt met een doorzichtige achtergrond, kun je tegenlicht (achter de achtergrond) gebruiken. Zorg dan wel dat je onderwerp ver genoeg van de achtergrond ligt.

Ik werk zelf liever met papieren achtergronden, dan kan dat niet, ik doe het als volgt (object in een geïmproviseerde lichttent):

2) ik gebruik twee lampen, 1 iets links van de camera, ongeveer 80 cm boven het object, en gericht op het object. De tweede lamp staat ongeveer naast het object, ook 80 cm hoger en is gericht op de achtergrond (er is dan wel iets diffusie via de bovenkant van de lichttent, maar niet idioot veel). Ik houd ongeveer 30 cm tussen achtergrond en object aan (dat is krap, maar anders komt je in veel grotere (dus duurdere) vellen papier. In deze opstelling kun je de ratio tussen de twee lampen variëren (ofwel op de lamp instellen, ofwel iets hoger/lager zetten) om je belichting te fine tunen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_60290716
Bedankt! Ik ga er wel even mee spelen..
We dwalen nu wel af van het photoshop gedeelte, maar goed.

Ik heb ook een dergelijke opstelling met twee spotjes (links en rechts) en 1 bureaulamp boven (op de achtergrond).
Misschien moet ik deze laatste feller laten schijnen (ander peertje/andere lamp).

Ik ga wel weer even knutselen...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 23 juli 2008 @ 11:29:09 #250
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60290994
wat je in photoshop zou kunnen doen is met 2 lagen werken waarbij je in de bovenste een masker aanmaakt van het 'product' en de onderste laag de achtergrond aanpast zodat deze wit is
de bovenste maskerlaag gooi je wat contrast in en je hebt een witte achtergrond en een niet flets product
Today is life -

Dale Carnegie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')