Super!! Thankxquote:Op maandag 4 februari 2008 19:39 schreef Rise. het volgende:
[..]
http://www.plaatjesupload.nl/img34/1202149983-160.jpg
Al gelukt zie ikquote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:48 schreef Webkim het volgende:
Is er nog een handige fotosoepert / painter online?
Ik wil het gezicht van Neef graag in het gezicht van het boertje op de kleurplaat. Zou ik best zelf even mee kunnen aanklooien, weet ik ;-) , maar het is nogal een last-minute idee en hij is morgen jarig.
Anyone?
Leer ik weer van, thx !quote:Op zondag 10 februari 2008 13:32 schreef Vinn het volgende:
Hallo... ik heb een vraag en refereer even naar het bericht van webkim - last minute hulp gezocht - gezicht plaatsen op kleurplaat.
Ik kan best goed met foto bewerking programma's omgaan dus het uitknippen van iets en dat dan als layer toevoegen gaat behoorlijk goed. Ik maak dan ook vrijveel gebruik van zo'n layer foto's daar het toch wel hilarische dingen kan opleveren.
Vraag is:
Ik knip iemand zijn gezicht uit en maak een leuke layer foto via CTRL-C // CTRL-V. Foto is af en klaar voor te gebruiken. Nu, het uitknippen van het hoofd heeft me veel moeite en tijd gekost met als gevolg dat ik dat hoofd ergens wil opslaan voor als ik het later nog eens wil gebruiken. DIT KRIJG IK DUS NIET KLAAR ??![]()
Ik heb alles al geprobeerd... den hele boel weg-gommen en dan opslaan. Telkens als ik het programma terug wil opstarten en het hoofd terug oproep dan is er een vage kader rond het hoofd. weliswaar een witte maar als je die dan als layer gaat gebruiken dan ben je stukken van de kleurplaat kwijt. De enigste oplossing is dan aan de kleurplaat beginnen te gommen.
Korter gezegd ?
Iemand enig idee ?
Thx
Vinn
quote:Foam besteedt door middel van kleine tentoonstellingen regelmatig aandacht aan het werk van beginnende fotografen. De bibliotheek op de 3e verdieping is de locatie voor deze kleine, snel wisselende tentoonstellingen.
In het kader van Foam_3h presenteert Foam:
Foam_3h: Ruth van Beek
Reconstructions
29 februari t/m 9 april 2008
Ruth van Beek verzamelt losse snapshots, pasfoto’s, dia’s en albums en knipt plaatjes uit kranten en oude boeken. Door het materiaal te vouwen, te snijden en te combineren met andere beeldfragmenten krijgt het beeld een nieuwe betekenis en ontstaat een kruising tussen fotografie en tekenen. Voor de tentoonstelling Reconstructions in Foam laat Van Beek een overzicht zien van beelden waarin dansende mensen vechten, dubbelportretten elkaar overlappen, gezichten verdwijnen, bloemen veranderen in ruimteschepen en wrakken vervormen tot karkassen van uitgestorven machines. Langzaam vervormt zij haar verzameling beelden tot een droomwereld, waarin heden, verleden en toekomst door elkaar heen lopen.
De tentoonstelling 'Reconstructions' wordt geopend op 28 februari 2008. U bent vanaf 17.30 uur van harte welkom !
Misschien een beetje aan de late kant, maar:quote:Op woensdag 6 februari 2008 23:10 schreef klarendaller het volgende:
hoi allemaal,
aangezien ik zelf nog maar net aan het uitvogelen ben hoe corel paint shpo photo werkt. vraag ik even jullie hulp voor de volgende foto.
het heeft sentimentele waarde voor onze familie aangezien onze hond nog niet zo lang is overleden.
helaas is de foto met een mobiel genomen dus hij s al niet goed van kwaliteit. hoop dat jullie er iets mee kunnen.
originele foto
[ afbeelding ]
wat ik er tot nu toe mee heb kunnen doen
[ afbeelding ]
dit zijn helaas al de originele bestanden dus heb geen grotere beschikbaar
Even een kleine Work in Progress. Als er morgen niemand met iets briljanters is gekomen knutsel ik lekker verder...ik ben nu zo toe aan slapen! Zeg het trouwens maar even of het storend is, zo zonder lamp. Sommige mensen houden liever meer vast aan de realiteit, andere zijn daar een stuk makkelijker in.quote:Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef Sugar het volgende:
Is er misschien iemand die mij wil helpen de foto achter deze link mooi te maken? Achtergrond (lamp) minder storend, de dame in kwestie zo mooi mogelijk laten uitkomen? Ik zou het heel fijn vinden als iemand het wil doen, hartstikke bedankt alvast!
het geheel wat lichter gemaakt, de achtergrond geblurred zodat ze meer er uit springt, pukkeltje verwijderd op der voorhoofd en der tanden wat gebleekt en iets eye liner aangebracht.quote:Op maandag 7 april 2008 21:51 schreef Sugar het volgende:
Is er misschien iemand die mij wil helpen de foto achter deze link mooi te maken? Achtergrond (lamp) minder storend, de dame in kwestie zo mooi mogelijk laten uitkomen? Ik zou het heel fijn vinden als iemand het wil doen, hartstikke bedankt alvast!
1 laag met totaalfotoquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:48 schreef La_Vita het volgende:
D'r is al 55 dagen niet in dit topic gepost, ik hoop dat ik antwoord krijg![]()
Ik zag op internet deze foto:
[ afbeelding ]
En nu zie ik wel vaker zulke foto's. Kan iemand mij vertellen hoe dit in z'n werk gaat?
Is het een kwestie van fototoestel op een statief plaatsen en dan 4 verschillende foto's maken? En hoe gaat dat dan verder in Photoshop?
Het lijkt me niet moeilijk, maar zou toch fijn zijn als iemand het uit wil leggen voordat ik er besluit aan te beginnen
Jaquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:48 schreef La_Vita het volgende:
En nu zie ik wel vaker zulke foto's. Kan iemand mij vertellen hoe dit in z'n werk gaat?
Is het een kwestie van fototoestel op een statief plaatsen en dan 4 verschillende foto's maken?
Je opent de vier foto's in één bestand (dus als verschillende lagen), en dan ga je gummen. En eigenlijk zou je dat dan met masks moeten doen (maar ik heb dat nooit echt onder de knie gekregen).quote:En hoe gaat dat dan verder in Photoshop?
met masks heel simpelquote:Op donderdag 19 juni 2008 21:54 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ja. Dat gedeelte heb je al door.
[..]
Je opent de vier foto's in één bestand (dus als verschillende lagen), en dan ga je gummen. En eigenlijk zou je dat dan met masks moeten doen (maar ik heb dat nooit echt onder de knie gekregen).
Ik zou het zo doen, beginnen met twee foto's in verschillende lagen en dan gummen waar je wil dat de onderste foto te zien is, en dan steeds een foto in een nieuw laagje er bovenop en dan weer gummen waar je wil dat de onderliggende foto's naar boven moeten komen, en zo voorts.
Misschien niet de meest duidelijke uitleg, dus als iemand anders een betere uitleg/manier heeft, vrees niet om te posten
bedankt voor de link.quote:Op donderdag 19 juni 2008 21:59 schreef Ynske het volgende:
met m
[..]
met masks heel simpel
selecteer het gedeelte dat je wilt behouden en klik in het lagen menu op t rechthoekje met rondje erin
nu heb je een mask waarbij hij alleen laat zien wat wit is in het mask (zie lagending)
wil je iets meer weg hebben kun je dat uit de selectie halen of van de mask weggummen,
hier zie je snel hoe zo'n mask gemaakt word
die heb ik niet, maar als je me een groter vergrootglas kunt leverenquote:Op maandag 23 juni 2008 12:42 schreef Trusten het volgende:
Thanks, heb je ook een iets grotere versie
of lukt dat niet?
quote:Op maandag 23 juni 2008 13:31 schreef Trusten het volgende:
http://networkinstruments(...)magnifying-glass.jpg
(Voor als hij niet opent: google -> magnifying glass)
Alvast bedankt!
een masker maken van de man en hier van de brightness aanpassenquote:Op dinsdag 8 juli 2008 16:42 schreef BillyOcean het volgende:
Ik wil op de volgende foto dat de man links een wat minder felle witte plek in zijn gezicht krijggt. Net zoals de vrouw naast hem. Zij staat in de schaduw en hij niet.. Hoe kan ik dit een beetje gelijk trekken?
[ afbeelding ]
best makkelijk hoorquote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 17:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
best makkelijk hoor
eerst kijken hoe groot het vlak is van de loep
daarnaar de foto die erin moet verkleinen
vervolgens in photoshop de foto activeren en de filter liquify (of hoe je het schrijft) starten
hierin het aantal pixels van de loepgrootte invullen en 1 keer klikken
dan word hij zo bol
vervolgens dat plaatje in een nieuwe laag laden van de loep
als onderste laag zetten
en met de blendingopties spelen tot hij mooi doordrukt
Proberen met het toverstafje de achtergrond te selecteren en dan levels aanpassen of gewoon met wit invullen.quote:
Heb ik gedaan, maar de objecten zijn zelf ook al vrij licht en hebben een lichte schaduw.quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:42 schreef Fipotje het volgende:
[..]
Proberen met het toverstafje de achtergrond te selecteren en dan levels aanpassen of gewoon met wit invullen.
1) maak de foto opnieuw, belicht je achtergrond een stop extra.quote:Op woensdag 23 juli 2008 08:52 schreef Werewolf het volgende:
Ik heb nog een vraagje...
Ik wil een aantal kleine objecten fotograferen tegen een witte achtergrond.
Nu krijg ik met mijn provisorisch in elkaar geknutselde lichttent de achtergrond vrij mooi wit, maar niet puur wit (wat ik wel wil).
Nu kan ik met photoshop aan de de levels gaan sleutelen. Dan wordt de achtergrond egaal wit, maar het object wordt dan weer overbelicht![]()
Nu kan ik de objecten helemaal uit gaan snijden en dan alleen op de achtergrond de levels toepassen, maar dit is echt een rotwerk en enorm arbeidsintensief.
Vandaar dat ik me afvroeg of er misschien een andere (lees makkelijkere) manier is om dit goed, maar wel netjes te doen?
Hoe kan ik dit doen? Ik belicht dan toch mijn hele foto extra, dus dan wordt toch ook mijn onderwerp weer lichter/overbelicht?quote:Op woensdag 23 juli 2008 09:50 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
1) maak de foto opnieuw, belicht je achtergrond een stop extra.
Dit bedoelde ik met arbeidsintensiefquote:2) maak een layer met levels aan, stel die zo in dat de achtergrond net wit is, en ga dan met een zacht kwastje 40% grijs je objecten voorzichtig in zitten kleuren op het masker (geen fijn werkje, optie 1 is ws makkelijker).
Dit probeer ik dus, maar zoals je zelf al aangeeft is dit lastig met lichte objecten of objecten met lichte plekken erop. Deze worden dan overbelicht...quote:3) als je objecten zelf niet al te licht van kleur zijn, kun je met curves of levels het wit net over de kop jagen, maar de gemiddelde belichting gelijk houden. (makkelijkste, maar lukt niet als je objecten licht van kleur zijn of highlights hebben)
Ik ken jouw situatie (mn de grootte van je lichttent) niet, maar dit zijn twee mogelijke manierenquote:Op woensdag 23 juli 2008 10:12 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Hoe kan ik dit doen? Ik belicht dan toch mijn hele foto extra, dus dan wordt toch ook mijn onderwerp weer lichter/overbelicht?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |