Nee dit is een serieuze vraag.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:06 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoeveel haast heb je hiermee?
5 minuten in de magnetron op 1000 watt.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:05 schreef the_legend_killer het volgende:
Maar wat is nou eigenlijk de beste oplossing ?
Ehm, die verteren toch alleen enzymen toch? Een dier (en ik ook af en toequote:Op zaterdag 29 september 2007 15:00 schreef Miksie het volgende:
In je speeksel zitten allerlei bacterien die alvast beginnen met verteren, dus dan kunnen ze hem er ook niet meer aan zetten.
En in spierweefsel (zoals in je vinger) zitten geen enzymen? Die worden ook verteerd hoor.quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:08 schreef DikkeSmikkel het volgende:
[..]
Ehm, die verteren toch alleen enzymen toch? Een dier (en ik ook af en toe) likt toch altijd zijn wonden schoon omdat er in speeksel stoffen zitten om bacteriën te doden.
Je hebt gelijk ja!quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:12 schreef Miksie het volgende:
[..]
En in spierweefsel (zoals in je vinger) zitten geen enzymen? Die worden ook verteerd hoor.
Speeksel is inderdaad ook bacteriedodend, maar likken, of bewaren in je mond, daar zit nog wel een verschil in.
Dat gebeurt iedereen wel eensquote:Op zaterdag 29 september 2007 16:24 schreef DikkeSmikkel het volgende:
[..]
Je hebt gelijk ja!*voelt zich blond*
![]()
moet eruit gezien hebbenquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:25 schreef Pumatje het volgende:
in je mond stoppen, pas geleden tijdens het werk hier nog gebeurd.
Mijn broer kwam met zijn hand tussen een compressor v-snaar
vingertoppen vlogen in het rond, allebei vingers in onze monden gestopt en naar het ziekenhuis gereden
quote:Op zaterdag 29 september 2007 17:25 schreef Pumatje het volgende:
in je mond stoppen, pas geleden tijdens het werk hier nog gebeurd.
Mijn broer kwam met zijn hand tussen een compressor v-snaar
vingertoppen vlogen in het rond, allebei vingers in onze monden gestopt en naar het ziekenhuis gereden
1tje nietquote:Op zaterdag 29 september 2007 20:20 schreef Komakimo het volgende:
[..]
hoe is het afgelopen? zijn ze er weer op gezet?
verzekerd hoop ik? Ik zou die factuur niet graag krijgenquote:
Vandaar ook smeltend ijs. Dan kan je vinger niet bevriezen.quote:Op zaterdag 29 september 2007 21:42 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik lees hier weer ijs en plastic zakje maar je vinger kan toch bevriezen.
Dan he je er niks meer aan
maar je vinger mag zijn temperatuur toch niet verliezen en als het vloeibaar is dat lijkt me ook weer fout.quote:Op zaterdag 29 september 2007 23:49 schreef Miksie het volgende:
[..]
Vandaar ook smeltend ijs. Dan kan je vinger niet bevriezen.
op tv toen iemand een hele zak met ijs met daarin zijn vinger.quote:Op zondag 30 september 2007 00:16 schreef Miksie het volgende:
Ja, dat inderdaadNiet met ijs en al in het zakje nee
Ijs in een bakje, vinger in een zakje, zakje dichtmaken, en dat op het ijs leggen.
dat zie ik ze in het atelier in het school niet zo snel bij de hand hebben, er hangt wel een "amputation kit" ergens op de muur. Is een doosje met daarin: zakje met koelgel (je moet er op drukken om te activeren) en dan een soort verband waar ook zo'n gel element aan vasthangt (hebben het gelukkig nog niet nodig gehdadquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:25 schreef Athmozz het volgende:
in een plastic zakje, zelf geen vuil / stof / weetikwat afhalen (hiermee kan je meer beschadigen dan goed doen) en zoveel mogelijk afsluiten van de lucht.
Replantatiecentrum bellen en indien je op een groot open terrein staat vermelden dat vervoer met de helicopter mogelijk is (kost je wel rottig veel). Indien je geen nummer van een replantatiecentrum hebt, zelf zo snel mogelijk naar het ziekenhuis rijden als het geen spitsuur is, anders de ambulance bellen (jij raakt nooit dubbel zo snel door de spits als een ambulance, als het kalm is raak je er minstens even snel door).
Als het om een bedrijf gaat waar het risico op "amputatie" groot is, dan zijn ze normaal gezien verplicht om nummers van replantatiecentra voorhanden te hebben zodat ze snel kunnen handelen als er iets mis zou lopen
dohquote:Op zaterdag 29 september 2007 22:58 schreef Athmozz het volgende:
[..]
verzekerd hoop ik? Ik zou die factuur niet graag krijgen
quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:12 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
In een glas met melk toch ?
Dat zou je wel denken.quote:Op zondag 30 september 2007 11:00 schreef Athmozz het volgende:
dan moet je toch een paar keer over en weer in je vinger???
Je bent je alvast aan het voor bereiden op oud en nieuw?quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:08 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nee dit is een serieuze vraag.
Ik wil gewoon weten hoe wie en wat
Wat was er gebeurd dan?quote:Op zondag 30 september 2007 17:01 schreef Daffodil31LE het volgende:
Wat je met een afgehakte vinger moet doen, weet ik niet. Wat je met een duim, waarvan de onderkant geplet is moet doen, weet ik wel. Pijnlijk en langdurig is dat.
Tijdens werkzaamheden in de haven - blokken graniet van 2 kubieke meter overladen van een zeeschip in een lichtertje - moest ik een dikke houten paal rechtop houden tegen de scheepswand, waar men dat blok graniet tegen zou zetten. Door de slechte staat van de bodem van het lichtertje stuiterde de heftruck waar het blok oplag. Dat blok schoot een beetje naar voor, ketste tegen een blok wat er al lag en kwam diagonaal schuivend tegen het stukje hout. Dat klapte ineens om en zo zat m'n duim dus tussen het houten balkje en de scheepswand. Aangedrukt door zo'n slordige 20 ton graniet.quote:
Moet je foto's hebben ofzo?quote:Op zondag 30 september 2007 17:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
je hebt dit verhaal toch niet uit je duim gezogen he
![]()
Verhaal over duim, uitdrukking "uit de duim gezogen"......quote:Op zondag 30 september 2007 17:30 schreef Daffodil31LE het volgende:
Moet je foto's hebben ofzo?
Ah, okee. Thumbs up dan maar.quote:Op zondag 30 september 2007 20:00 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Verhaal over duim, uitdrukking "uit de duim gezogen"...........
.
quote:
Wat doe je dan met een afgehakte been? Zoiets leg je niet zomaar onder je tongquote:Op zondag 30 september 2007 20:59 schreef ryangozer het volgende:
onder je tong is het enigste wat werkt...
beetje op sabbelen enzo, zuurstok modequote:Op zondag 30 september 2007 23:22 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Wat doe je dan met een afgehakte been? Zoiets leg je niet zomaar onder je tong
in een vuilniszak en dan in een koelbox met ijsquote:Op zondag 30 september 2007 23:22 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Wat doe je dan met een afgehakte been? Zoiets leg je niet zomaar onder je tong
Herinneringquote:Op zondag 30 september 2007 10:53 schreef Isegrim het volgende:
Cool topic.Mijn vader heeft een keer zijn duim er bijna helemaal afgezaagd, met een handzaag.
Hij hing nog net aan een velletje.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:18 schreef DikkeSmikkel het volgende:
[..]
5 minuten in de magnetron op 1000 watt.
Als alles meteen zou beginnen met verteren wat je in de mond stopt zou ik waarschijnlijk geen piemelien meer over hebbenquote:Op zaterdag 29 september 2007 16:12 schreef Miksie het volgende:
[..]
En in spierweefsel (zoals in je vinger) zitten geen enzymen? Die worden ook verteerd hoor.
Speeksel is inderdaad ook bacteriedodend, maar likken, of bewaren in je mond, daar zit nog wel een verschil in.
Pff, vooruit dan; ik zal het uitleggen met een voorbeeldquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:09 schreef TheIceWarrior het volgende:
[..]
Als alles meteen zou beginnen met verteren wat je in de mond stopt zou ik waarschijnlijk geen piemelien meer over hebben![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |