abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53566111
Hallo, ik heb een vraag. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Het zit zo:

Ik heb vorige week Dinsdag via Wehkamp een PC gekocht het gaat om de Acer Aspire M1100.
Alles ging goed toen vorige week Zaterdag ik thuis kwam en mijn PC op eens uit was. Okee, ik wist niet hoe dat kon dus ik stond er verder niet echt bij stil. Tot ik Dinsdag middag achter mijn pc zat en hij opeens weer uitviel. (het lijkt meestal te gebeuren bij opstarten van programma's) Okee, opnieuw opgestart en alles ging weer goed (hij gaf alleen wel aan dat Windows verkeerd was afgelosten uiteraard) Tot hij Dinsdag avond opnieuw uitviel en toen ik hem weer probeerde op te starten maakte mijn beelscherm geen contact meer (kreeg geen beeld) Okee, ander beelscherm er op aangesloten ook geen resultaat. Beeldscherm op mijn oude pc aangesloten toen deed hij het wel. Dus naar mijn idee ligt het niet aan mijn scherm. mijn vraag aan jullie: Weet iemand van jullie wat het probleem zou kunnen zijn? Ik heb Acer al gebeld die zouden afgelopen donderdag mijn pc ophalen maar ze kwamen niet. Me moeder had gister gebeld zouden ze die dag contact met me opnemen ook niet gedaan! Dus aan hun heb ik tot nu toe nog weinig. Ik hoop dat julie me kunnen helpen!

Alvast bedankt!

edit: Nog wat aanvullende info

(ik heb ook een paar keer met CC Cleaner het register opgeschoont)

[ Bericht 5% gewijzigd door Terpstra op 29-09-2007 13:36:23 ]
pi_53566471
Dus er zijn serieus mensen die daar een pc kopen!
Als je hem nog niet langer dan 7 werkdagen in huis had zou ik gezegd hebben dat je hem het best kon terug sturen en even voor hetzelfde geld bij een pc-winkel een goede pc kon gaan halen, maar goed...
Er is een kans dat door het transport de videokaart niet helemaal lekker meer in het moederbord zit, ofwel, maak de kast even open en druk even alles goed aan.
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:39:38 #3
191418 AcerOne
The One and Only
pi_53566509
terugsturen naar wehkamp? zit toch binnen de omruilgarantie.
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:40:38 #4
5717 Coolgoza
Nature WILL strike back.
pi_53566532
NB!!! Let op of er aan de achterzijde van de kast geen garantiestickers zijn aangebracht. Sommige merken zijn zo slim in hun garantiebepalingen te vermelden dat alle garantie vervalt indien gebruiker zelf de kast open maakt.
pi_53566639
Videokaart kapoet of niet goed aangesloten, lijkt mij.
pi_53566812
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:39 schreef AcerOne het volgende:
terugsturen naar wehkamp? zit toch binnen de omruilgarantie.
Mijn ma had gebeld met Wehkamp of ik een andere pc mocht hebben (stond in hun krantje) die honderd euro duurder was en dat ik die dan betaald. Nee dat mocht niet? Acer moest dan toestemming geven dat ik een andere pc mocht hebben. Terwijl er staat dat je binnen 14 dagen Wehkamp iets mag retouneren of ruilen..
pi_53566859
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:38 schreef vanOekelen het volgende:
Er is een kans dat door het transport de videokaart niet helemaal lekker meer in het moederbord zit, ofwel, maak de kast even open en druk even alles goed aan.
Kan dat ook te maken hebben dan met dat de pc steeds uitvalt?
pi_53566905
Ik zou hem gewoon retourneren als dat mogelijk is en dan dus bij een fatsoenlijke winkel een nieuwe pc halen, wehkamp is nou niet bepaald de goedkoopste pc-winkel zeg maar... en acer nou niet echt het beste merk...
pi_53566964
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:53 schreef Terpstra het volgende:

[..]

Kan dat ook te maken hebben dan met dat de pc steeds uitvalt?
Zou zomaar kunnen, als de videokaart er niet goed inzit kan dit soms kortsluiting veroorzaken waardoor de pc uit kan springen lijkt me.
pi_53567103
hmm ik kan aan de achterkant waar de monitor in moet de kaart heen en weer bewegen? :S (omhoog en omlaag duwen)
pi_53567110
Het zou ook de voeding kunnen zijn. Aangezien je geen beeld krijgt weet je natuurlijk niet of de rest van de pc wel zou functioneren mocht je wel beeld hebben Maarja, zoiezo via garantie regelen uiteraard, ding werkt gewoon niet goed.
Where facts are few, experts are many.
pi_53567167
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:52 schreef Terpstra het volgende:

[..]

Mijn ma had gebeld met Wehkamp of ik een andere pc mocht hebben (stond in hun krantje) die honderd euro duurder was en dat ik die dan betaald. Nee dat mocht niet? Acer moest dan toestemming geven dat ik een andere pc mocht hebben. Terwijl er staat dat je binnen 14 dagen Wehkamp iets mag retouneren of ruilen..
gewoon terugbrengen, dat valt onder garantie. Niet zelf iets proberen doen, gaan & hem daar op de toonbank deponeren.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53567211
de videokaart zit waarschijnlijk los want nu ik de kaart heen en weer heb bwogen( zie post boven) heb ik opeens wel beeld! Maar ja zer zitten garantie stikker achterop maar wat moet ik nu doejn? het lijkt alsog ik de videkaart moet vastmaken
pi_53567281
niet openen of je bent de garantie kwijt, gewoon terugbrengen.

Die pc gaat wss naar acer opgestuurd worden & dan hersteld (dus vastgevezen), dus binnen een weekje of 2 heb je hem terug.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53716736
Nou tis een week goed gegaan maar nu ik gisteren mijn pc heb schoongemaakt en de kast open heb gemaakt om te kijken of ik de kaart kon vastzetten, maakt de monitor WEER geen contact! Ik denk dus niet dat het aan het wel of niet los zitten van de kaart ligt.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:54:50 #16
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_53716840
Kijk eens naar de pinnetjes van de aansluiting, er wil er nog weleens 1 verbuigen en naar de buitenkant schieten.
pi_53717075
Zou het daar aan liggen? Aangezien ik nu op mijn oude pc zit met het zelfde scherm..
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:06:56 #18
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_53717183
Bij mij in de haast weleens wat te ruw geweest en dan kan dat gebeuren, kleine moeite ff te checken nietwaar.
Maar als hij gewoon werkt op je andere pc zal dat niet het geval zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')