abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53561066
wat is dan de zin van wetenschap, welke alleen bestaat als een afgeleide van het menselijk leven. En hoe haalbaar is het totaalplaatje in deze? Als je alles wilt snappen als mens, moet je toch eerst dood gaan?
pi_53561085
Kan je OP nog vager?

Post eens een duidelijk stelling met een discussiewaarde, waarmee je zit, wat je met het topic wilt etc.
  zaterdag 29 september 2007 @ 02:05:50 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_53561094
als 3+5, 8 is waarom is water dan een banaan?

Ook een goeie vraag.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_53561106
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 02:05 schreef SpecialK het volgende:

Ook een goeie vraag.
Dont start.
pi_53561111
Zo jij hebt er zin in.
Zyggie.
pi_53561118
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 02:05 schreef SpecialK het volgende:

Ook een goeie vraag.
je weet gewoon het antwoord niet
pi_53561120
Ik was je na het lezen van de OP al kwijt
"Believing is overrated; The solution is Secularization by the concept op Disenchantment"
"This can only be archieved by placing the authority of man-made law above Religious Doctrine"
  zaterdag 29 september 2007 @ 02:08:59 #8
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53561124
De zin van wetenschap is het verklaren van het leven en al haar facetten, om deze te doorgronden en gewenst, zo aangenaam mogelijk te maken.

Alles willen weten lijkt me onmogelijk, maar dat lijkt me voor velen een genetische mate van "drang" naar wetenschap. Wetenschap kan dus ook voldoening en wijsheid geven waarmee je anderen weer van dienst kunt zijn.

Is dat niet de zin van het leven? Begrijpen, elkaar helpen en van dienst zijn?

En een Ego dood(4) kan zeker helpen in bewustzijnsverruiming maar vooral in de verklaring van de kracht van het leven.

[ Bericht 6% gewijzigd door DaantjeF op 29-09-2007 02:18:06 ]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  zaterdag 29 september 2007 @ 02:10:02 #9
58789 Snakey
-||||--------||||-
  zaterdag 29 september 2007 @ 02:10:17 #10
148619 felic.
Kaal of Kammen?
pi_53561137
Als de zin van het leven niet duidelijk is, waarom moet de zin van het leven dan duidelijk zijn?
“They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.”
  zaterdag 29 september 2007 @ 02:11:41 #11
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_53561147
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 02:08 schreef DaantjeF het volgende:
Begrijpen en elkaar helpen en van dienst zijn?
Leuk, nu het nog in praktijk maken met elkaar.
pi_53561150
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 02:08 schreef DaantjeF het volgende:
De zin van wetenschap is het verklaren van het leven en al haar facetten, om deze te doorgronden en gewenst, zo aangenaam mogelijk te maken.

Alles willen weten lijkt me onmogelijk, maar dat lijkt me voor velen een genetische mate van "drang" naar wetenschap. Wetenschap kan dus ook voldoening en wijsheid geven waarmee je anderen weer van dienst kunt zijn.

Is dat niet de zin van het leven? Begrijpen en elkaar helpen en van dienst zijn?
niet voor mij nee, want dat geen wat jij nu beschrijft is het aangenamer maken van het bestaan. Ik wil weten waarom het bestaan er is. En of mensen dat kunnen bevatten. Want als je het goed bekijkt is er maar 1 mens hier, en dat ben jijzelf. Ik kan namelijk niet bewijzen dat er meerdere mensen zijn dan ikzelf, a priori.
pi_53561159
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 02:10 schreef felic. het volgende:
Als de zin van het leven niet duidelijk is, waarom moet de zin van het leven dan duidelijk zijn?
met vragen schiet je niets op, dat bedoel ik nou. Antwoorden zoek ik
  zaterdag 29 september 2007 @ 02:15:34 #14
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53561182
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 02:12 schreef reetvermaak- het volgende:

[..]

niet voor mij nee, want dat geen wat jij nu beschrijft is het aangenamer maken van het bestaan. Ik wil weten waarom het bestaan er is. En of mensen dat kunnen bevatten. Want als je het goed bekijkt is er maar 1 mens hier, en dat ben jijzelf. Ik kan namelijk niet bewijzen dat er meerdere mensen zijn dan ikzelf, a priori.
Hou je van iemand?

Of hou je alleen van jezelf?
pi_53561195
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 02:15 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

Hou je van iemand?

Of hou je alleen van jezelf?
dat zou in dit geval geen enkel verschil maken. Jezelf projecteren/spiegelen op/aan anderen is nog steeds een actie die niets met het zijn zelf te maken heeft.
  zaterdag 29 september 2007 @ 02:20:20 #16
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53561206
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 02:17 schreef reetvermaak- het volgende:

[..]

dat zou in dit geval geen enkel verschil maken. Jezelf projecteren/spiegelen op/aan anderen is nog steeds een actie die niets met het zijn zelf te maken heeft.
Natuurlijk maakt dat verschil, dat toon ik je toch.

Geloof je dat de dood het einde is?
  zaterdag 29 september 2007 @ 02:20:38 #17
148619 felic.
Kaal of Kammen?
pi_53561209
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 02:13 schreef reetvermaak- het volgende:

[..]

met vragen schiet je niets op, dat bedoel ik nou. Antwoorden zoek ik
Jeeetje, dat je nog in discussie wil gaan. Het antwoord op de zin van het leven zoeken op het FOK!Forum, hoe veel bier heb jij gezopen vannacht?

Je komt er toch nooit achter. Mijn reply was meer zoiets als een gekmakertje. Je komt er toch niet achter. Nooit. Niemand. Pas als de zon begint op te raken zal iedereen tevreden zijn met wat ze hebben op aarde, niet met wat ze hebben in de hemel. Stel hypocryten. Omdat de aarde nu nog een tig aantal eeuwen meegaat, kunnen we ons nog focussen op de zin van het leven. Maar over 50miljoen jaar zijn we er nog niet achter, en dan heeft de zon ook zoiets van de groetjes.

Discussies zijn zinloos, tenzij je je transcedent voelt.
“They lie about marijuana. Tell you pot-smoking makes you unmotivated. Lie! When you're high, you can do everything you normally do, just as well. You just realize that it's not worth the fucking effort. There is a difference.”
pi_53561215
Als het leven geen zin heeft, dan zorgen we met wetenschap dat het wel zin heeft. Soort van vrije tijdsbesting eigenlijk
pi_53561234
eigenlijk wil ik gewoon weten is wanneer jejezelf helemaal afzijdig houdt van geloof, wetenschap, nieuws of je dan per saldo iets meer te weten komt dan iemand die zijn hele leven aan wetenschap geeft.

Het lijkt me dat voorlopig iedereen hier op deze aarde dood gaat met een half afgemaakte 6-sterren sudoku in zijn knar, en sommige dan een 7-sterren sudoku, maar wat als die sudoku is opgelost, verandert dat wezenlijk iets anders aan ons bestaan? Ik denk van niet, en zeker niet met 11 dimensies die nog nooit aangetoond zijn.
pi_53561253
Sorry, maar dit topic opzich gaat vrij nergens over, TS negeert ook verzoek om zijn OP uit te breiden. Slotje dus.

Mensen die alsnog iets willen toevoegen aan zin van het leven doen dat in
De zin van het leven!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-09-2007 02:31:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')