abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:18:25 #1
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_53553049
Wie van jullie kent nog deze serie boeken die gepaard gingen met de cassette bandjes?
Alle bekende sprookjes zoals Assepoester, Sneeuwwitje ea kwamen er in voor.
Elk boek bestond uit een stuk of 6 verhalen.

Mijn favoriet was Joris en de Draak, omdat A ik altijd al een voorliefde voor draken en andere mythische monsters heb gehad en B het verhaal lekker eng aan deed.

Nu kan ik mij ook 1 sprookje herrineren over een jochie en een rat, ik weet niet meer hoe die ging (hette volgens mij de rattenkoning), maar ik weet wel dat ik dat een ongelooflijk scary verhaal vond.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:25:01 #2
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_53553261
Jammer van die komma in plaats van een apostrof

Die verhalen waren tof:
- Repelsteeltje
- Het lelijke eendje
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:27:48 #3
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53553341

Ik heb de hele serie (boeken en bandjes)

M'n moeder blijft herhalen dat ik het NIET weg mag gooien, maar dat ik ze moet bewaren voor mijn kinderen ooit Dus wrs was het een erg dure serie
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_53553676
Ik las die dingen vroeger in de auto op weg naar vakantie. Ik word er nog regelmatig aan herinnerd. Het was namelijk zo dat ik op de achterbank zat, braaf aan het lezen en luisteren.. Maar naarmate de tijd verstreek begon ik de bladzijdes van het boek hééél langzaam om te slaan en slaakte ik een diepe zucht als ik dan éindelijk de pagina volledig had omgeslagen. Waarom ik dit deed begreep niemand, tot dat bleek dat de batterijen van de walkman bijna leeg waren..
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:42:44 #5
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53553722
*PING*
*bladzij omslaat
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_53553737
Ik weet niet of ik dezelfde in m'n hoofd heb als jullie, maar ik had ze vroeger volgens mij dus ook

en ik weet ook niet of het in die serie was, maar er was een verhaal van Blauwbaard, met z'n dooie vrouwen, en daar heb ik nachten niet van kunnen slapen
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_53553908
ik heb ze ook gehad
aahh,de herinneringen

en dan weer zo'n lepel die tegen een pan aanslaat geluid dat je de pagina mag omdraaien
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_53553984
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:49 schreef Schunckelstar het volgende:
ik heb ze ook gehad
aahh,de herinneringen

en dan weer zo'n lepel die tegen een pan aanslaat geluid dat je de pagina mag omdraaien
Bij werd dat dus een "Plllllliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnngggggggggggggggggggg".
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:11:53 #9
125126 Mr-Coffee
pi_53554512
oja, die *ping*
Set Sail, For Fail.
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:18:41 #10
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_53554722
Die hadden wij ook. Alleen de bandjes zijn inmiddels weggegooid geloof ik, de boeken staan nog bij mijn ouders.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_53562853
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:42 schreef Nonneke het volgende:
*PING*
*bladzij omslaat
! Ja!
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zaterdag 29 september 2007 @ 11:45:29 #12
125126 Mr-Coffee
pi_53564110
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:27 schreef Nonneke het volgende:

Ik heb de hele serie (boeken en bandjes)

M'n moeder blijft herhalen dat ik het NIET weg mag gooien, maar dat ik ze moet bewaren voor mijn kinderen ooit Dus wrs was het een erg dure serie
Weet jij dan toevallig hoe dat verhaal met die rat heet?
Was niet de rattenvanger van hamelen iig.
Set Sail, For Fail.
pi_90100687
Sorry voor deze topickick, maar had geen zin om een nieuw topic te openen.
Ook ik ken mij al deze boeken en casettebandjes nog voor de geest halen! Mijn favoriet was 'de geest van kapitein been', maar eng dat ik deze in die tijd vond....haha

Voor de liefhebbers, op de link hieronder kun je alle sprookjes downloaden! Geweldig om alles nog eens terug te kunnen luisteren :D
http://jaapvanlelieveld.xs4all.nl/sprook.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2010 22:14:33 ]
pi_90101245
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:13 schreef keeszify het volgende:

Voor de liefhebbers, op de link hieronder kun je alle sprookjes downloaden! Geweldig om alles nog eens terug te kunnen luisteren :D
_O_
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 18 december 2010 @ 22:31:03 #15
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_90101361
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 22:13 schreef keeszify het volgende:
Sorry voor deze topickick, maar had geen zin om een nieuw topic te openen.
Ook ik ken mij al deze boeken en casettebandjes nog voor de geest halen! Mijn favoriet was 'de geest van kapitein been', maar eng dat ik deze in die tijd vond....haha

_O_ _O_
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')