Maar zwarte konijnen doen het wel met witte konijnen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:27 schreef Z het volgende:
Konijnen doen het toch ook alleen maar met konijnen.
Schande.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar zwarte konijnen doen het wel met witte konijnen.
[afbeelding]
Paardenvet? Daar moet toch aan te komen zijn. Zo ken ik iemand wiens vader paardenslager was....quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:37 schreef Z het volgende:
Een vriend van mij is een friet-connaisseur. Hij heeft ooit bijna een Belgische frietwagen gekocht en is altijd opzoek naar paardenvet om z'n fritten in te bakken. Dat heeft hij nog nooit gevonden overigens.
Misschien dat je het een keer kan vragen. Als je een adres hebt kan ik hem blij maken...quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:39 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Paardenvet? Daar moet toch aan te komen zijn. Zo ken ik iemand wiens vader paardenslager was....
quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:42 schreef Tokay het volgende:
Hallo tuig.
Ik krijg zin in dikke Vlaamse patatten met mayonaise.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:37 schreef Z het volgende:
Een vriend van mij is een friet-connaisseur. Hij heeft ooit bijna een Belgische frietwagen gekocht en is altijd opzoek naar paardenvet om z'n fritten in te bakken. Dat heeft hij nog nooit gevonden overigens.
En je bent alweer terug uit Utrechtquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:43 schreef wyccie het volgende:
De boekhandel heb ik overgeslagen.
Natuurlijk niet. Ik ga zo.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:45 schreef Scrutinizer het volgende:
En je bent alweer terug uit Utrecht![]()
Schuif maar door, die kistjes.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:39 schreef Gellius het volgende:
Kunnen we al aan de port?
Nee de patatbakker, maar ik hoop wel dat die gekleed isquote:
Ik lust het niet eens... alleen als er een beetje door de tonijn zit.quote:Op vrijdag 28 september 2007 15:57 schreef Z het volgende:
Ik hou dus niet van mayo.
Als die zwarten met die witten neuken krijg je echte Hollandertjesquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:34 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Maar zwarte konijnen doen het wel met witte konijnen.
[afbeelding]
Het is een Italiaan, inderdaad. Maar niet Enzo Ferrari.quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:33 schreef pyl het volgende:
Dat moet een Italiaan zijn.
Enzo Ferrari, wellicht?
Moeten we dat letterlijk nemen?quote:Op zaterdag 29 september 2007 12:56 schreef Tokay het volgende:
Halverwege de jaren 80 lag die naam op ieders lippen.
Niets móet natuurlijk, maar wie het wereldnieuws een beetje volgde kende meneers naam, ja.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:29 schreef pyl het volgende:
Moeten we dat letterlijk nemen?
Goede gok!quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:18 schreef pyl het volgende:
Goed, ik waag nog een gok: Achille Lauro?
quote:De Achille Lauro was een passagiersschip, en is bekend geworden door haar kaping in 1985. Het was in 1946 gedoopt als Willem Ruys (naamvariant: Willem Ruijs) en zonk na een brand in 1994.
Tweede Wereldoorlog
Het schip was in 1938 besteld door de Rotterdamsche Lloyd, en haar kiel werd in 1939 in Vlissingen gelegd door scheepswerf Schelde. Ten gevolge van het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog werd het schip daar niet eerder dan juli 1946 te water gelaten. Ze werd Willem Ruys gedoopt en begon haar eerste reis op 2 december 1947. Ze was 192 meter lang, 25 meter breed, een diepgang van 8,9 meter en had een volume van 21.110 brt en kon 840 passagiers en 60 bemanningsleden meenemen.
De Willem Ruys onderhield tot 1958 een lijndienst op Indonesië. In 1953 kwam het schip in de Rode Zee in aanvaring met de Oranje, maar de schade viel mee. In 1964 werd de Willem Ruys verkocht aan de Italiaanse Lauro Line. Het schip werd herbouwd, gemoderniseerd en herdoopt in Achille Lauro. Achille Lauro was een (omstreden) politicus en oprichter van de rederij en een van de rijkste mensen van Italië.Vanaf 1966 was het weer in de vaart.
Kaping
Op 7 oktober 1985 namen vier mannen namens het Palestijns Bevrijdings Front voor de kust van Egypte de controle van het schip over, terwijl het op weg was van Alexandrië naar Port Said.
De kapers werden verrast door een bemanningslid, en moesten daardoor voorbarig handelen. Ze hielden de passagiers en de bemanning in gijzeling, en stuurden het schip richting Tartus in Syrië. Zij wilden dat 50 Palestijnen werden vrijgelaten uit Israëlische gevangenissen. Ze kregen geen toestemming om aan te leggen bij Tartus. De kapers vermoordden een passagier in een rolstoel, de joodse Amerikaan Leon Klinghoffer, en gooiden zijn lichaam overboord.
Het schip keerde terug richting Port Said. Na twee dagen onderhandelen gingen de kapers akkoord, en verlieten het schip voor een veilige doorgang. Ze werden naar Tunesië gevlogen door een Egyptisch passagiersvliegtuig. Het vliegtuig werd onderschept door een Amerikaans F-14 gevechtsvliegtuig, en werd gedwongen te landen op Sicilië, waar de kapers werden gearresteerd door de Italiaanse politie na een onenigheid tussen de Amerikaanse en Italiaanse overheden.
De andere passagiers in het vliegtuig (waaronder wellicht de leider van de kapers, Abu Abbas
--> de meneer op het tweede plaatje) mochten verder vliegen, alhoewel hiertegen werd geprotesteerd vanuit de Verenigde Staten.
Het uiteindelijke lot van de mannen die werden veroordeeld voor de kaping is verschillend:
Bassam al-Asker kreeg voorwaardelijke vrijlating in 1991.
Ahmad Marrouf al-Assadi verdween in 1991 tijdens zijn voorwaardelijke vrijlating.
Youssef al Molqi kreeg 30 jaar, verliet de Rebibbia gevangenis in Rome op 16 februari 1996 en vluchtte naar Spanje waar hij opnieuw gevangen werd genomen, en werd uitgeleverd aan Italië.
Abu Abbas verliet het rechtsgebied van Italië, werd in absentia veroordeeld, en werd in 2003 opnieuw gevangen genomen, in Irak.
De PLO werd vervolgd om zijn rol in de dood van Leon Klinghoffer, maar de rechtszaak werd afgelast nadat de PLO een onbekende som geld aan Klinghoffers dochters betaalde. Het geld wordt gebruikt voor de Leon and Marilyn Klinghoffer Memorial Foundation of the Anti-Dafamation League, een fonds dat terrorisme tegengaat door legale, politieke en educatieve middelen.
Het schip bleef in de vaart, maar vloog op 30 november 1994 voor de kust van Somalië in brand. Het zonk op 2 december.
Dan roep ik Erik Hazelhoff Roelfzema.quote:Op zaterdag 29 september 2007 15:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik wilde net Willem Ruys roepen.
Yepquote:Op zaterdag 29 september 2007 15:46 schreef Tokay het volgende:
[..]
Dan roep ik Erik Hazelhoff Roelfzema.
(RIP aan de nabestaanden.)
Dat heeft-ie goed gedaan. Prachtig leven heeft de man gehad.quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:02 schreef Tokay het volgende:
90 Jaar, Scrut. Mooi toch?
Ja, hèhè. Anders wordt je ook geen 90.quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:10 schreef pyl het volgende:
Mwoah ... hij heeft sinds de oorlog toch niets noemenswaardig meer gepresteerd?
quote:Na de oorlog bood Wilhelmina hem een staffunctie aan. Hij bedankte voor haar aanbod en emigreerde naar de Verenigde Staten. Hazelhoff Roelfzema probeerde carrière te maken in Hollywood, eerst als acteur en vervolgens als scenarioschrijver, maar zonder succes. Hij werkte vanaf 1951 voor NBC Television. In 1955 werd hij programmaleider bij Radio Free Europe, een Amerikaanse propagandazender die gevestigd was te München. Joseph Schreieder, tijdens de oorlog chef van de Sicherheitsdienst in Nederland, was een van zijn collega's.
Vanaf 1968 is Hazelhoff Roelfzema schrijver. Over zijn belevenissen tijdens de Tweede Wereldoorlog schreef hij het boek Het hol van de ratelslang, dat in 1970 verscheen. Een jaar later wordt het boek opnieuw uitgebracht onder de titel Soldaat van Oranje. In 1977 werd het boek door Paul Verhoeven onder die titel verfilmd. Rutger Hauer speelde de op Hazelhoff Roelfzema gebaseerde rol 'Erik Lanshof'.
Verder was hij betrokken bij het Racing Team Holland. Dit autoraceteam behaalde met Jan Lammers successen in het formule 3 kampioenschap.
quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:39 schreef Scrutinizer het volgende:
De moordenaar van Rabin?
Ik weet zelfs dat-ie Amir heet.quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:42 schreef Tokay het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat nou weer zo snel?!
![]()
![]()
Tssssk.quote:Op zaterdag 29 september 2007 16:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik weet zelfs dat-ie Amir heet.![]()
Is daar een kind uit voortgekomen?quote:Yigal Amir (Hebreeuws: יגאל עמיר) (Herzliyya, 23 mei 1970) is de Israëlische moordenaar van de Israëlische minister-president Yitzhak Rabin. Hij pleegde de moord op 4 november 1995, na afloop van een vredesdemonstratie in Tel Aviv.
Achtergrond
Amir groeide op in een orthodox-joodse familie. Zijn ouders emigreerden vanuit Jemen naar Israël. De familie vestigde zich in Herzliyya. Zijn moeder Geula Amir, een kleuterleidster, had er een crêche aan huis.
Amir ging naar de basisschool in Herzliyya. De middelbare school volgde hij in Tel Aviv, niet ver van de plaats waar hij later de moord op Rabin zou plegen. Zijn legerdienst als soldaat in Golani, deed hij in combinatie met een modern-charedische jesjiva in Yavne.
Na zijn dienst en jesjiva-studie studeerde Amir rechten aan de Bar-Illan-universiteit. Hier organiseerde hij demonstraties tegen de Oslo-akkoorden. Amir beschouwde de akkoorden als landverraad en een gevaar voor het voortbestaan van Israël. Zo kwam hij voor zichzelf tot de conclusie dat hij Yitzhak Rabin, de premier die achter de Oslo-akkoorden stond, wilde vermoorden.
De moord op Yitzhak Rabin
Ondanks de bedreigingen op het leven van Yitzhak Rabin en de beveiliging rondom de premier, kwam Amir tweemaal in zijn buurt. Na afloop van een vredesdemonstratie op het toenmalig Malchei Jisraël-plein (nu Rabinplein), stond hij dichtbij de trap waarlangs Rabin naar beneden kwam. Toen Rabin beneden was, vuurde Amir driemaal: twee schoten raakten de premier en één een veiligheidsagent. Eén daarvan doorboorde Rabin's hart (en de tekst van het vredeslied in zijn binnenzak dat hij zonet had meegezongen).
Om omstanders op een verkeerd been te zetten, riep Amir "srak, srak" ('losse flodder, losse flodder'). Onder andere aan dit detail werden later complottheorieën vastgeknoopt (dezen stellen dat Amir werkelijk losse flodders heeft geschoten). Rabin werd in zijn klaarstaande dienstauto naar het nabije Ichilov-ziekenhuis vervoerd, maar de cardiologen en eerste hulp-artsen konden zijn leven niet meer redden.
Gevangenisstraf en huwelijk
Voor de moord op Yitzhak Rabin werd Amir veroordeeld tot levenslange gevangenisstraf. Bovenop de levenslange straf kwam zes jaar voor het verwonden van de agent en (later) nog vijf jaar voor samenzwering tot moord op de premier. De vijf jaar werden in het hoger beroep omgezet tot acht jaar zodat Amir nu een levenslange straf plus veertien jaar uitzit.
Amir zit afgezonderd van andere gevangenen in een aparte vleugel van de gevangenis opgesloten. Hij en een Joods-Russische immigrante die hij al kende van voor zijn studie aan de Bar Illan-universiteit, Larisa Trembovler, verzochten in 2004 in het huwelijk te mogen treden (Trembovler die aanvankelijk samen met haar man Amir bezocht, scheidde later van haar echtgenoot vanwege haar banden met Amir). Nadat het verzoek werd afgewezen, trouwden zij via een vertrouwenspersoon, Amir's vader, nog datzelfde jaar.
Het echtpaar wil op natuurlijke wijze een kind ter wereld brengen. Ze diende daartoe bijna twee jaar lang verzoeken in alvorens deze werden ingewilligd. Op 24 oktober 2006 hadden zij in de gevangenis geslachtsgemeenschap.
Ik vond deze:quote:
quote:Israël in de ban van sperma moordenaar
Gepubliceerd op woensdag 31 mei 2006
- COLUMN -
Israël is een land dat kraakt van het verleden. Schaduwen van bijbelse voorvaderen en krasse kruisvaarders, glijden elke dag weer over de honderden toeristen die in Jezus’ voetsporen voortsjokken of zich vergapen aan de nog altijd imposante stadsmuren van Jeruzalem.
Maar ook de meer recente gebeurtenissen worden hier snel in de gewichtige vorm van een mythe gegoten. “Shalom Chaver” is de meest geziene autosticker in Israël. Het “vaarwel vriend” refereert aan Premier Itzhak Rabin, die tien jaar geleden vermoord werd. De staatsman is zo langzamerhand uitgegroeid tot een personage van bijbelse proporties. Toch is het juist Rabin, aan wie er nu een plakkerig en alles behalve heilig goedje kleeft. Een kwestie die de Israëlische media al maanden in de ban houdt.
Pervers
Een paar dagen geleden wendde Larissa Trimbovler zich tot het Hoger Gerechtshof. Zij smeekte de president van de rechtbank om goedkeuring te geven voor kunstmatige inseminatie, zodat zij en haar man een kind kunnen krijgen.
Het was groot nieuws, want Trimbovler is niet zomaar iemand. Zij is de echtgenote van Yigal Amir. En Amir is de moordenaar van Rabin.
Na de moord op Rabin had je het shockerende fenomeen van kleine, bijna ondergrondse groepjes Amir-sympathisanten. Russische immigrante Larissa Trimbovler was één van die fans. Haar perverse sympathie met de moordenaar ging zelfs zover, dat ze een intense briefwisseling met hem op touw zette.
Yigal Amir zit in eenzame opsluiting en mag elke week maar één bezoeker ontvangen. Vrouwelijke aandacht is een welkome afwisseling. Trimbovlers verbetenheid had dan ook resultaat. Door middel van een gat in de joodse wetgeving (en nadat ze haar eerste echtgenoot aan de kant had gezet) werd ze anderhalf jaar geleden miss Amir.
Omdat de gevangenis een huwelijk had verboden, trouwden de twee door middel van een volmacht. Amirs vader, in plaats van Amir zelf, sprak de traditionele zegening over de bruid uit. Na veel legaal gepingpong tussen rabbijnen en staat, werd het huwelijk uiteindelijk toch officieel erkend.
Plastic tas
Enter stap twee. De autoriteiten vonden niet dat Amir het privilege genoot om zijn huwelijk te consumeren. Advocaten, brieven, smeekbedes: nee, de gevangenis bleef erbij: met een moordenaar wordt niet gehokt. Maar in maart wierp de niet aflatende campagne van mevrouw Amir toch een bescheiden vrucht af: vozen mocht er dan wel niet, maar er kon wel, door middel van kunstmatige inseminatie, een poging tot bevruchting worden gedaan.
Maar toen maakten de Amirs een faliekante fout.
Overmand door lust besloten ze meteen maar zelf aan de slag te gaan. Op negen maart gaf de Israëlische gevangenisautoriteit een verklaring af: in de tas van mevrouw Trimbovler was een reageerbuisje gevonden. Na confiscatie van het belastende glaswerk kon het voorgenomen bezoek toch doorgang vinden.
Het samenzijn moest echter abrupt worden verbroken toen bewakers zagen dat Amir zijn vrouw een plastic tas overhandigde. Bij nadere inspectie bleek die sperma van gevangene Amir te bevatten.
Huisje
Het premature geklungel leidde ertoe dat de procedure nu is vertraagd. Familie en vrienden van Amir geven de autoriteiten de schuld. Amirs moeder deed het geheel zelfs af als grap. Volgens haar zat er in de plastic tas namelijk helemaal geen zaad, maar melk en ei, een ludiek protest van zoon en schoondochter, omdat ze niet meteen hadden mogen beginnen een nageslacht te creëren.
Tussen bommen en granaten is het Amir-verhaal voor Israëliërs een amusante afleiding. Maar een mythe wordt het waarschijnlijk niet. Daarvoor is Amir in Israël te gehaat. En Rabin? Ja, die zal zich ongetwijfeld omdraaien in zijn graf. Hoe vermakelijk de kwestie ook, zijn heilige huisje is er toch een beetje door besmeurd.
Emma Blijdenstein
Geen idee. Foutje van de schilder?quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:18 schreef pyl het volgende:
Hmmmmm .... ik zou zeggen Antoni van Leeuwenhoek, maar wat doet die slapende Eros daar?
Waarschijnlijk weer een klasgenoot van 'm.quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:42 schreef Tokay het volgende:
Weet jij het plaatje van wyccie, pyl?
Welnee.quote:Op zondag 30 september 2007 00:18 schreef tong80 het volgende:
Ik hebh geen idee. Kan wel gaan gokken maar dan maak ik me belachelijk.; Dit is niet mijn terrein Wyccie
Mijn patatje met mayonaise leverde de inspiratie voor meneers zelfportret.quote:Op zondag 30 september 2007 00:30 schreef Z het volgende:
M'neer heeft z'n naam gegeven aan een snackketen, althans, dat hoor je wel eens in de wandelgangen.
quote:
Ja-haaquote:Op zondag 30 september 2007 21:25 schreef Tokay het volgende:
Als Amsterdammer moet jij het antwoord toch wel weten, Scrut?
Hmmmm. Weet je dat zeker?quote:Op zondag 30 september 2007 21:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Ja-haaHet is Dr. Samuel Sarphati.
Jonnie Boer, de naakte patatbakker.quote:Op zondag 30 september 2007 21:53 schreef sooty het volgende:
Da's Jonnie Boer, de restaurateur.
Ja.quote:Op zondag 30 september 2007 21:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Wat sooty zegt?
Ik denk dat je bij Jonnie Boer genoeg te eten krijgt, hoor.quote:Op zondag 30 september 2007 22:08 schreef tong80 het volgende:
Oh zo iemand met twee erwten op een bord en dat je na afloop nog even naar de Febo gaat om je honger te stillen ?
Dan moet je niet gaan zitten lachen!quote:
Hihi. Die Q, dekselse kerel!quote:Op zondag 30 september 2007 22:21 schreef Scrutinizer het volgende:
Daar zitten mitrailleurs in, denk ik![]()
Yep. Beetje acteren, beetje schrijven, beetje stand-uppen, beetje meedoen op plaatjes van pappa.quote:Op zondag 30 september 2007 22:23 schreef Tokay het volgende:
Actricerette?
Dat laat Wikipedia onvermeld.quote:Op zondag 30 september 2007 22:30 schreef tong80 het volgende:
Lijkt me een meisje dat onschuldigheid speelt maar je ballen naar binnen slikt bij het pijpen
Natuurlijk niet, die heb jij immers zelf laatst nog geplaatstquote:Op zondag 30 september 2007 22:33 schreef Tokay het volgende:
Toch niet Sarah Silverman?
quote:Op zondag 30 september 2007 22:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Natuurlijk niet, die heb jij immers zelf laatst nog geplaatst![]()
Trusten tong, handjes boven de dekensquote:Op zondag 30 september 2007 22:46 schreef tong80 het volgende:
Terusten lieve raders. Ik ga dromen over dit onschuldige sletje
Héél beroemd. Op die top 10 van bizarre namen komt ook één van haar broertjes voor. Haar andere broertje en haar zusje gek genoeg niet.quote:Op zondag 30 september 2007 22:47 schreef Tokay het volgende:
Hmmm. Ik heb geen idee, eigenlijk. Heeft ze een heel beroemde pa?
Jawelquote:Op zondag 30 september 2007 22:53 schreef Tokay het volgende:
Is zij een Zappa-telg?
Dan heet zij Moon Unit.
quote:Op zondag 30 september 2007 23:16 schreef Tokay het volgende:
Ik dacht eerst dat het Janeane Garofalo was, die vinjij ook leuk, hè?
Whehe.quote:Op zondag 30 september 2007 23:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Belgische?
Affirmative.quote:Op zondag 30 september 2007 23:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Is dat een ja?
Whehehe, ja!quote:Op zondag 30 september 2007 23:41 schreef wyccie het volgende:
Haha, is dat één van de drie K's?
Geen idee, Scrut. Ze heet Kristel Verbeke, en van de drie K's vind ik haar het leukste en het liefste gezicht hebben.quote:Op zondag 30 september 2007 23:41 schreef Scrutinizer het volgende:
K1, K2 of K3?
Die Char schijnt hartstikke nep te zijn!quote:Op zondag 30 september 2007 23:43 schreef wyccie het volgende:
Ja, zie je wel. Ik kreeg de K door.
Hoezo?!?! Wat bedoel je?quote:Op zondag 30 september 2007 23:45 schreef Tokay het volgende:
Die Char schijnt hartstikke nep te zijn!![]()
quote:
K3 zijn satanaanbiddersquote:Op zondag 30 september 2007 23:44 schreef Tokay het volgende:
[..]
Geen idee, Scrut. Ze heet Kristel Verbeke, en van de drie K's vind ik haar het leukste en het liefste gezicht hebben.
Het is een trucje!! Wat een deceptie hè, wyc?quote:
quote:Op zondag 30 september 2007 23:49 schreef Tokay het volgende:
[..]
![]()
Ik wilde net lekker gaan slapen. Nu gaat dat natuurlijk niet meer lukken.
Kees Schilperoort, for God's sake, Scrut!
Wie zegt dat? Ze zijn gewoon jaloers.quote:Op zondag 30 september 2007 23:50 schreef Tokay het volgende:
Het is een trucje!! Wat een deceptie hè, wyc?
Heb ik ook gehoord. Het schijnt Ronnie Tober met een pruik op te zijn.quote:Op zondag 30 september 2007 23:45 schreef Tokay het volgende:
[..]
Die Char schijnt hartstikke nep te zijn!![]()
quote:
Wel een bemoedigend resultaat.quote:Op zondag 30 september 2007 23:44 schreef wyccie het volgende:
Trouwens, na een tweede update heb ik nu nog maar 3 fout voor mijn tentamen.
Bij Opties kun je de boel weer terugzetten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 00:11 schreef Gellius het volgende:
Bloody hell!
Maar je ondertitel en signature zijn wel weg Die had je niet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 00:13 schreef wyccie het volgende:
Ik was terug naar Silver, nu weer even op Bagger gezet, om te kijken of ik er aan kan wennen. Ik zie wel dat Danny wat nieuwe functies heeft toegevoegd.
Ik zie een envelopje bij mijn naam. Die stond er altijd al.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 00:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Het enige wat duidelijker geworden is zijn die soft-erotisch bedoelde banners aan de bovenkant
Dat is idd wel een mooie optie. De AT-lijst vinnik een stuk minder leesbaar. De PI's hebben wel een betere plaats gekregen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 00:26 schreef wyccie het volgende:
Topic Gallery is wel grappig, vooral in een topic als deze.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 00:46 schreef Scrutinizer het volgende:
D'r zijn ook twee nieuwe PI's
Ik begrijp die banners niet. Ik zit dus nu de hele dag met tieten in beeld.quote:Op maandag 1 oktober 2007 00:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Het enige wat duidelijker geworden is zijn die soft-erotisch bedoelde banners aan de bovenkant
Ja, die bedoelde ik.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:07 schreef pyl het volgende:
Ah, Harm van Riel, Wiegels grote voorbeeld.
Nee, een Pruis. Het portretje is van de hand van mijnheer Engels, trouwens.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:48 schreef pyl het volgende:
Proudhon?
Het héle oeuvre???quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:52 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik las destijds het liefst het werk van onderstaande.
[afbeelding]
Die mijnheer mocht zich zelfs titelsgewijs verheugen in een speciale aandacht van de heren Marx en Engels. Om deze mijnheer moesten ze hooguit een beetje gniffelen, denk ik.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:58 schreef pyl het volgende:
Hmmmm ... Feuerbach misschien?
quote:deelde het werk op in twee delen: een eerste deel met als titel De Mens en een tweede deel met als titel Ik. Deze tweedeling was een knipoog naar 'Das Wesen des Christentums' van Ludwig Feuerbach, waarin de structuur 'God' en 'De Mens' wordt gebruikt. Dit is één van de elementen die wijzen op het sterke ironiserende karakter van [het hoofdwerk van
] Zoals Feuerbach tegenover God de mens plaatst, zo plaatst
tegenover de mens zichzelf als 'Einzige'.
Tss, dat las ik er gewoon náástquote:Op maandag 1 oktober 2007 12:52 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik las destijds het liefst het werk van onderstaande.
[afbeelding]
maar ook:quote:Een interessant gegeven is dathelemaal geen "revolutie" predikte, maar enkel de individuele mens voor de keuze plaatste om zijn eigen individualiteit te realiseren aan de hand van de dagdagelijkse
praktijk. De weerstand en onderdrukking die de individuele mens gewaar kan worden, moet via een geslepen strategie omzeild worden. Streven naar het realiseren van een nieuwe maatschappijvorm, leidt onherroepelijk tot een nieuw essentialisme en is er trouwens zelf het product van.
.quote:stelde onverbloemd dat er geen verschil bestaat tussen het humanisme en het christendom, maar dat het "humanisme" integendeel een intensifiëring van het onderdrukkende mechanisme uit het christendom inhoudt. De vermeende evidentie dat de mens zonder meer "vrijer" is geworden of "moreler" is gaan handelen sinds de Verlichting, wordt door hem ernstig geproblematitiseerd.
Een chagrijnige Scrutinizer in z'n schilderskloffie.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:18 schreef pyl het volgende:
En? Wat zien ze?
Ik ga nu beginnenquote:Op maandag 1 oktober 2007 13:24 schreef Gellius het volgende:
Ah, je hebt dat klusje toch maar aangepakt?
Ze zijn gauw doorgelopen. Luie kutjapanners.quote:Vraag of ze even helpen.
Hmmmmmm .... dit is wel een aardige. Kellendonk noemde het humanisme "gecastreerd christendom". En ook de Verlichtingsadepten werden door hem á la meneer de Pruis in de hoek gezet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:20 schreef Gellius het volgende:
maar ook:
stelde onverbloemd dat er geen verschil bestaat tussen het humanisme en het christendom, maar dat het "humanisme" integendeel een intensifiëring van het onderdrukkende mechanisme uit het christendom inhoudt. De vermeende evidentie dat de mens zonder meer "vrijer" is geworden of "moreler" is gaan handelen sinds de Verlichting, wordt door hem ernstig geproblematitiseerd.
Misschien kun je er een apart topic voor openen. Met foto's en al.quote:
Wat een leuk idee! Misschien is dat wat voor Peaceman en Diaan. Die schijnen onlangs een nieuw huis gekocht te hebben.quote:Op maandag 1 oktober 2007 13:42 schreef pyl het volgende:
[..]
Misschien kun je er een apart topic voor openen. Met foto's en al.![]()
1) MIjnheer Stirner! Lang niet gezien! Wat voert u uit tegenwoordig? - Ik ben momenteel enige minder belangrijke werken aan schrijven.quote:Stirner werd geboren in 1806 en studeerde aan de universiteiten van Berlijn, Erlangen, en Königsberg. In Berlijn volgde hij o.a. de hoorcolleges van G.W.F. Hegel (1770-1831). Tussen 1839 en 1844 was hij leraar geschiedenis en literatuur, maar maakte hij ook deel uit van "die Freien", een groep van leraren, studenten en journalisten onder de hoede van de Links-Hegeliaan Bruno Bauer (1809-1882).
Zijn voornaamste werk, met als titel Der Einzige und sein Eigentum, werd in 1844 gepubliceerd. Het had destijds een grote weerklank onder 'die Freien' en werd druk becommentarieerd. Een echt commercieel succes werd het echter nooit, en vanaf 1847 zou Stirner een uiterst armoedig bestaan geleden hebben. Hij sloot zich haast volledig af van de gebeurtenissen en ontwikkelingen van zijn tijd -zo ging het revolutiejaar 1848 aan hem voorbij- en schreef nog enkele minder belangrijke werken.1) Hij vertaalde wel nog een aantal economische werken naar het Duits, zoals de geschriften van Jean-Baptiste Say en Adam Smith.
Op 25 juni 1856 overleed hij inbijna volslagen anonimiteit
.
Dat is ècht een goed idee!quote:Op maandag 1 oktober 2007 14:22 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Wat een leuk idee! Misschien is dat wat voor Peaceman en Diaan. Die schijnen onlangs een nieuw huis gekocht te hebben.
quote:
In ieder geval niet Helena B-H.quote:Op maandag 1 oktober 2007 15:55 schreef wyccie het volgende:
Ze doet me denken aan Helena Bonham-Carter.
Wie is het eigenlijk?
Non.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:03 schreef wyccie het volgende:
Anaïs Nin?
FOK! traag? Hmmm, dat valt toch wel mee? Maar ga gerust lekker slapen hoor!quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:12 schreef wyccie het volgende:
Dan ga ik maar weer slapen. Fok is weer zo traag.
Claudia? Muze? Ik heb geen flauw idee, Gellius.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:15 schreef Gellius het volgende:
Is dat niet Claudia d'r muze?
* Tokay noteert: voorlopig Ayn Rand niet meer plaatsen. Pas in 2009 weer.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:38 schreef Gellius het volgende:
Ik noem de naam wel even: Ayn Rand. Nog niet gelezen trouwens.
Ik wel. Atlas shrugged, een prachtboek, daar niet van, uitermate origineel en zo, maar mevrouw Rand leed aan het klassieke zwart-wit denken waaraan zoveel vluchtelingen uit het Sovjetrijk zich maar niet konden ontworstelen. Niettemin fascinerend paradoxaal hoor: zo mooi en zo gevoelig over een afschuwelijke, oerlelijke want louter materialistische wereld schrijven. Afijn. En dat dan zo'n 1200 dichtbedrukte pagina's Amerikaans - een tour de force, ook voor de lezer.quote:Op maandag 1 oktober 2007 16:38 schreef Gellius het volgende:
Ik noem de naam wel even: Ayn Rand. Nog niet gelezen trouwens.
Boven de tegels bevindt zich stucwerk, slimmerd.quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:17 schreef Gellius het volgende:
Is het niet handiger om die te betegelen?
Onder de tegels begint het huis van mijn onderbuurvrouw.quote:Op maandag 1 oktober 2007 18:20 schreef Gellius het volgende:
En onder de tegels het moeras?
Deze onderbuurvrouw kan ik wel schieten. Lijkt zeer aardig en betrokken maar is het niet. De buurvrouw naast mij..... die is wel leukquote:Op maandag 1 oktober 2007 18:26 schreef Gellius het volgende:
Aha, onderbuurvrouwen zijn veel handiger dan reguliere buurvrouwen. Het scheelt in ieder geval de aanschaf van een hond.
Daar is weinig pronts aanquote:Op maandag 1 oktober 2007 19:41 schreef pyl het volgende:
Meer Limburgs dan pront, zou ik zeggen.
Miiih---hiiiiiis---suh-sippie.quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:37 schreef Scrutinizer het volgende:
Toni Willé, holadiee.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Hé Diaan
Pyl had vanimddag nog een goed idee. Zou het niet leuk zijn om een apart topic te openen voor de verbouwing van jullie huis? Met foto's en zo. Peaceman en jij hebben toch onlangs een huis gekocht, of zijn dit van plan op korte termijn?
Heel goed idee.... ik zal eens kijken wat ik kan doen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Hé Diaan
Pyl had vanimddag nog een goed idee. Zou het niet leuk zijn om een apart topic te openen voor de verbouwing van jullie huis? Met foto's en zo. Peaceman en jij hebben toch onlangs een huis gekocht, of zijn dit van plan op korte termijn?
Belangrijker is: heb je de spiegels van je auto al geprobeerd in te klappen?quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:52 schreef Treinhomo het volgende:
Het nieuwe appartement van m'n vader is bijna klaar.
Ikke niet.quote:Op maandag 1 oktober 2007 22:56 schreef Scrutinizer het volgende:
Belangrijker is: heb je de spiegels van je auto al geprobeerd in te klappen?
Zijn er nog meer dingen die stuk moeten aleer ze praktisch bevonden kunnen worden?quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:05 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Ikke niet.
Ik wéét immers dat de vermeende inklapbaarheid te wijten is aan een disfunctioneren van het desbetreffende veermechanisme.
Was het goed? Hoera!quote:
IJs.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Zijn er nog meer dingen die stuk moeten aleer ze praktisch bevonden kunnen worden?
Meneer was noch bandiet, noch componist.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:33 schreef Treinhomo het volgende:
Gezien de lange vingers;
Vlugge Japie ?
Subgokje: Rachmaninov ?
Een roemruchte filmcarriëre binnen het wilde-westen-genre valt dus, gevoeglijk, uit te sluiten.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:36 schreef Tokay het volgende:
Meneer was noch bandiet, noch componist.
Ja joh, hij was - heel saai - hoofdonderwijzer.quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:39 schreef Treinhomo het volgende:
Een roemruchte filmcarriëre binnen het wilde-westen-genre valt dus, gevoeglijk, uit te sluiten.
Mooi hè? En nog steeds heeft iedereen 'm hoog zitten, hoor!quote:Op maandag 1 oktober 2007 23:47 schreef Gellius het volgende:
Ik mag 'm wel, zoals ie daar verfijnd staat te wezen.
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 08:20 schreef Gellius het volgende:
De jonge Bols?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |