abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 oktober 2007 @ 02:33:14 #276
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_53756446
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 20:22 schreef liefie_ het volgende:
Hij is wel heel krom
Jij zeg namelijk: Iedereen is exact hetzelfde, zolang je alle kleine details om onderscheid mee te maken maar weglaat
"If you want to know the traits of polar bears, you study about a hundred of them. You see how they mate and migrate. If you want to study humans, you just need a certain percentage of them. Everyone likes to think they’re individual, but we all operate under the same rules emotionally." -- Adam Carolla

Over het algemeen zijn mensen een stuk minder 'unique snowflake' dan ze graag zouden willen zijn.
pi_53757013
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 02:33 schreef Leshy het volgende:

[..]

"If you want to know the traits of polar bears, you study about a hundred of them. You see how they mate and migrate. If you want to study humans, you just need a certain percentage of them. Everyone likes to think they’re individual, but we all operate under the same rules emotionally." -- Adam Carolla

Over het algemeen zijn mensen een stuk minder 'unique snowflake' dan ze graag zouden willen zijn.

in hun handelen zijn mensen uniek per persoon, omdat ze hun doen en laten onttrekken aan hun groei van klein naar volwassen...mensen op zich hebben wel bepaalde trekjes... maar iedereen is anders.

Ik heb in 4.5 jaar relatie die sinds nu 3 weken voorbij is, ontdekt dat opvoeding een grote rol speelt, evenals wat je meegemaakt hebt. Het klinkt heel cliche maar het tekent je.

vergeef me als ik nu heel vaag klink maar wat je als kind meemaakt heeft invloed op hoe je word als volwassene.

je kunt inderdaad zeggen dat mensen geneid zijn te handelen volgens bepaalde patronen, maar er zit toch elke keer weer een bepaalde nuance in, en dat maakt iedereen weer uniek.
  zondag 7 oktober 2007 @ 03:46:54 #278
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_53757048
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 03:37 schreef Wiebelkont het volgende:
in hun handelen zijn mensen uniek per persoon, omdat ze hun doen en laten onttrekken aan hun groei van klein naar volwassen...mensen op zich hebben wel bepaalde trekjes... maar iedereen is anders.

Nonsens. In het Amerikaanse radio-programma wat Adam Carolla jarenlang heeft gepresenteerd, en waar tieners en jong volwassen voornamelijk naartoe belden, kwam het zo ver dat hij samen met mede-presentator en arts Drew Pinsky aan de hand van het probleem dat de beller voorlegde ontzettend accuraat kon vertellen wat het onderliggende probleem was, hetgeen in negen van de tien gevallen gewoon waar bleek te zijn.

Je hebt gelijk wanneer je zegt dat opvoeding een enorme rol speelt, maar over het algemeen reageren mensen ontzettend gelijkwaardig en extreem voorspelbaar op bepaalde ervaringen. Ongeacht hoe uniek mensen denken te zijn of hoe anders dan andere mensen, zijn we over het algemeen genomen echt ontzettend standaard.
pi_53758099
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 01:13 schreef LyP0 het volgende:

[..]

precies, dit is een perfecte omschrijving van wat het is.

Je mist mijn punt een beetje.. Klinkt hard, maar uiteindelijke "kiezen" we (lees: posters in dit topic) er allemaal een beetje voor om liever single te blijven, dan te settlen voor iemand die het nèt niet is.
quote:
Dus mijn eerste relatie ( als je t dat kunt noemen ) eindigde na 4 dagen. Dit was in juli dit jaar. Sinds dien geen enkele date meer gehad ( niet dat ik van te voren wel veel date's had ) en gezien mn huidige opleiding gaat dit ook niet snel gebeuren, meiden knappen als snel af op t feit dat je ict studeert.

Heb ook zelf ICT gestudeerd en het hoeft er echt niets mee te maken hebben hoor. Dat is toch niet het eerste wat je zegt als je iemand tegenkomt?

tenzij je aan internetdating doet, dan kan het wel een bummer zijn
A little bit hateful
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:08:16 #280
120106 LyP0
don't screw a screwdriver
pi_53759085
nee was niet via internet dating ofzo, maar als je aan de praat komt en ze vraagt "enne wat doe jij dan voor school/opleiding" en je vertelt dat dan merk je toch dat ze zoiets heeft van ohw
pi_53759227
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 11:08 schreef LyP0 het volgende:
nee was niet via internet dating ofzo, maar als je aan de praat komt en ze vraagt "enne wat doe jij dan voor school/opleiding" en je vertelt dat dan merk je toch dat ze zoiets heeft van ohw

Onzin. Ligt er maar net aan hoe je jezelf profileert.
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:24:23 #282
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_53759325
quote:

klinkt alsof je het verkeerd brengt....misschien is het de verontschuldigende, schaamtevolle blik in je ogen

it's all in the delivery...

grappig trouwens om een daadwerkelijk nature vs nurture discussie in Singles te zien....en nog grappiger om te zien dat beide kanten gelijk hebben...het een sluit het ander niet uit
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  zondag 7 oktober 2007 @ 11:32:13 #283
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_53759455
quote:

Ook ik ben het hier niet mee eens. Het is helemaal niet erg te zeggen dat je in de IT zit, zolang je er maar niet naar gedraagt: onverzorgd, contactgestoord, onzeker, en "no life in general". Stereotype, ik weet 't
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_53761421
Mensen reageren misschien wel tot op zeker hoogte voorspelbaar op bepaalde zaken maar dat wil toch niet zeggen dat ze niet uniek zijn?
De dingen die je maken tot wie je bent zorgen dat je uniek bent, de combinaties
Zo ben ik bv blond, studeer maatschappijleer, ouders zijn gescheiden, ben een tikje naief, vaak erg vervelend, maar over het algemeen een irritant blij persoon, hou van dieren en heb schoenmaat 38/39 (en hoe verder je me uit zou pluizen hoe unieker ik word)
mijn beste vriendin heeft bv al donker haar, studeert wel het zelfde maar houdt niet van dieren en is eerder pessimistisch en niet zo vaak blij maar wel heel erg slim en creatief
enz enz
Dat we allebij gillend ons huis uit rennen als er er brand is of huilen als we gedumpt worden maakt ons niet minder uniek
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_53762142
Ja! Het is gebeurd!

... ik heb het Single-zijn eindelijk geaccepteerd!

oh, en excuses voor die vage reactie van vannacht, ik was ietwat onder de pannen
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:29:10 #286
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_53763929
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 13:09 schreef liefie_ het volgende:
Mensen reageren misschien wel tot op zeker hoogte voorspelbaar op bepaalde zaken maar dat wil toch niet zeggen dat ze niet uniek zijn?

Uiteraard heeft iedereen een verschillende combinatie van kenmerken. Alleen al op uiterlijk alleen kun je zo ongeveer claimen dat je uniek bent. Goed, dan ben je uniek, en dan? Dan is iedereen ter wereld uniek en als iedereen ter wereld uniek is, dan is uniek zijn blijkbaar helemaal niet zo bijzonder, maar ben je doodsimpel net zo uniek als elke andere persoon.
pi_53764040
Maar toch uniek
Ja sorry hoor maar ondertussen werd hier gedaan alsof uniek niet bestaat en dat is gewoon niet waar
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:34:11 #288
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_53764094
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 13:09 schreef liefie_ het volgende:
De dingen die je maken tot wie je bent zorgen dat je uniek bent, de combinaties

ja ieder mens heeft een bepaalde combinatie van karaktertrekken die niemand anders precies zo heeft, dus dat maakt hem of haar uniek. Aangezien iedereen een bepáálde combinatie van karaktertrekken heeft, zijn we dus allemaal hetzelfde en is niemand uniek.
Oftewel: iedereen is uniek en dus zijn we allemaal hetzelfde. Great. En nu?
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_53764179
Nee we zijn allemaal uniek maar omdat iedereen uniek is is uniek zijn niet per definitie speciaal
Maar omdat er meer mensen uniek zijn ontkracht dat niet dat mensen uniek zijn
Omdat er meer mensen verschillende eigenschappen hebben vlakt dat mijn unieke combinatie van eigenschappen niet uit
pi_53764206
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:34 schreef Garisson72 het volgende:

[..]

Oftewel: iedereen is uniek en dus zijn we allemaal hetzelfde. Great. En nu?
Dit is toch gewoon kei krom?
iedereen is anders dus zijn we het zelfde?
Nee iedereen is anders en daarom is het niet per definitie speciaal
Maar dan is iedereen nog wel anders
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:38:05 #291
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_53764230
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:32 schreef liefie_ het volgende:
Ja sorry hoor maar ondertussen werd hier gedaan alsof uniek niet bestaat en dat is gewoon niet waar

Ik geloof niet dat iemand dat hier heeft beweerd.
pi_53764256
Roze blauw en groen zijn misschien allemaal kleuren maar dat maakt ze nog niet het zelfde omdat ze kleuren zijn!
En er zijn veel verschillende kleuren roze, en de ene vind de ene kleur roze mooier dan de andere en ze vallen allemaal onder de noemer roze maar dat wil niet zeggen dat hard roze en zuurstok roze het zelfde zijn
pi_53764291
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:38 schreef Leshy het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat iemand dat hier heeft beweerd.
2 seconden terug kijken en ik kom dit al tegen
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 19:54 schreef Shitonya het volgende:
Ik volg je laatste reactie niet..
"normaal" of "uniek" bestaat simpelweg niet. Dus word alsjeblieft eens wakker
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:39:51 #294
101353 mrbox
Miep miep
pi_53764296
Uniek of niet uniek hebben jullie een beeld overjezelf waarom iemand jou zou moeten kiezen als partner ?
You hold onto friends by keeping your heart a little softer than your head.
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:42:27 #295
94676 Garisson72
pi_53764365
ja, prima. maar wat wil je daar dan mee?
'uniciteit' impliceert toch dat het one of a kind is, iets bijzonders, anders dan alle andere? Aangezien iedereen op zijn manier uniek is, is het dus niet bijzonder om op jouw manier uniek te zijn.

Uit de toon waarop jij maar blijft hameren op jouw uniciteit, lijkt opgemaakt te kunnen worden dat je hier wat bijzonders uit kunt ontlenen wat niemand anders heeft. Dus vandaar mijn vraag: en nu?
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:45:38 #296
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_53764460
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:39 schreef liefie_ het volgende:
2 seconden terug kijken en ik kom dit al tegen

Okay, die heb ik niet gezien.

Uniek bestaat in zoverre dat er tussen twee personen altijd een onderscheid te maken valt waardoor ze niet hetzelfde zijn. Uniek bestaat niet in zoverre dat mensen zich over het algemeen volgens vaste patronen gedragen en reageren, en met de nodige kennis dus extreem voorspelbaar zijn.
pi_53764465
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:42 schreef Garisson72 het volgende:
ja, prima. maar wat wil je daar dan mee?
'uniciteit' impliceert toch dat het one of a kind is, iets bijzonders, anders dan alle andere? Aangezien iedereen op zijn manier uniek is, is het dus niet bijzonder om op jouw manier uniek te zijn.

Uit de toon waarop jij maar blijft hameren op jouw uniciteit, lijkt opgemaakt te kunnen worden dat je hier wat bijzonders uit kunt ontlenen wat niemand anders heeft. Dus vandaar mijn vraag: en nu?
Nee hoor ik zeg toch al doordat iedereen uniek is is het niet meer speciaal
Ik kan er alleen niet tegen dat mensen hier door er om heen te lullen een feit proberen te ontkennen
Uniek betekend dat er geen 2e van is
En er is geen 2e van bv mij en waarschijnlijk ook niet van jou
Dat zei ik ookal in het begin van de discussie nou als mensen het dan toch nodig vinden om er tegen in te gaan prima, maar dan ga ik proberen dat te weerleggen natuurlijk
pi_53764503
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:45 schreef Leshy het volgende:

[..]

Okay, die heb ik niet gezien.

Uniek bestaat in zoverre dat er tussen twee personen altijd een onderscheid te maken valt waardoor ze niet hetzelfde zijn. Uniek bestaat niet in zoverre dat mensen zich over het algemeen volgens vaste patronen gedragen en reageren, en met de nodige kennis dus extreem voorspelbaar zijn.
Menselijk gedrag is misschien niet uniek
De mens als individu wel
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:49:16 #299
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_53764568
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:46 schreef liefie_ het volgende:
Menselijk gedrag is misschien niet uniek
De mens als individu wel

Ik weet niet meer wie het zei, maar was het niet zo dat "your actions make who you are"?
  zondag 7 oktober 2007 @ 14:51:39 #300
94676 Garisson72
pi_53764644
quote:
Op zondag 7 oktober 2007 14:45 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Nee hoor ik zeg toch al doordat iedereen uniek is is het niet meer speciaal
Ik kan er alleen niet tegen dat mensen hier door er om heen te lullen een feit proberen te ontkennen
Uniek betekend dat er geen 2e van is
En er is geen 2e van bv mij en waarschijnlijk ook niet van jou
Dat zei ik ookal in het begin van de discussie nou als mensen het dan toch nodig vinden om er tegen in te gaan prima, maar dan ga ik proberen dat te weerleggen natuurlijk

er zijn duidelijk verschillende manieren om er tegenaan te kijken.
Om in je roze, blauw en groen-analogie te blijven: als je drie auto's hebt, waarvan er één roze, één blauw en één groen is, kun je zeggen dat ze alledrie uniek zijn, want verschillende kleuren. Je kunt ook zeggen dat ze alledrie een kleur hebben,en daarin dus hetzelfde zijn.
Ik zie mensen dus volgens de tweede analogie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')