"If you want to know the traits of polar bears, you study about a hundred of them. You see how they mate and migrate. If you want to study humans, you just need a certain percentage of them. Everyone likes to think they’re individual, but we all operate under the same rules emotionally." -- Adam Carollaquote:Op zaterdag 6 oktober 2007 20:22 schreef liefie_ het volgende:
Hij is wel heel krom
Jij zeg namelijk: Iedereen is exact hetzelfde, zolang je alle kleine details om onderscheid mee te maken maar weglaat
quote:Op zondag 7 oktober 2007 02:33 schreef Leshy het volgende:
[..]
"If you want to know the traits of polar bears, you study about a hundred of them. You see how they mate and migrate. If you want to study humans, you just need a certain percentage of them. Everyone likes to think they’re individual, but we all operate under the same rules emotionally." -- Adam Carolla
Over het algemeen zijn mensen een stuk minder 'unique snowflake' dan ze graag zouden willen zijn.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 03:37 schreef Wiebelkont het volgende:
in hun handelen zijn mensen uniek per persoon, omdat ze hun doen en laten onttrekken aan hun groei van klein naar volwassen...mensen op zich hebben wel bepaalde trekjes... maar iedereen is anders.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 01:13 schreef LyP0 het volgende:
[..]
precies, dit is een perfecte omschrijving van wat het is.
quote:Dus mijn eerste relatie ( als je t dat kunt noemen ) eindigde na 4 dagen. Dit was in juli dit jaar. Sinds dien geen enkele date meer gehad ( niet dat ik van te voren wel veel date's had ) en gezien mn huidige opleiding gaat dit ook niet snel gebeuren, meiden knappen als snel af op t feit dat je ict studeert.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 11:08 schreef LyP0 het volgende:
nee was niet via internet dating ofzo, maar als je aan de praat komt en ze vraagt "enne wat doe jij dan voor school/opleiding" en je vertelt dat dan merk je toch dat ze zoiets heeft van ohw![]()
nee was niet via internet dating ofzo, maar als je aan de praat komt en ze vraagt "enne wat doe jij dan voor school/opleiding" en je vertelt dat dan merk je toch dat ze zoiets heeft van ohw![]()
quote:Op zondag 7 oktober 2007 13:09 schreef liefie_ het volgende:
Mensen reageren misschien wel tot op zeker hoogte voorspelbaar op bepaalde zaken maar dat wil toch niet zeggen dat ze niet uniek zijn?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 13:09 schreef liefie_ het volgende:
Mensen reageren misschien wel tot op zeker hoogte voorspelbaar op bepaalde zaken maar dat wil toch niet zeggen dat ze niet uniek zijn?
De dingen die je maken tot wie je bent zorgen dat je uniek bent, de combinaties
Dit is toch gewoon kei krom?quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:34 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Oftewel: iedereen is uniek en dus zijn we allemaal hetzelfde. Great. En nu?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:32 schreef liefie_ het volgende:
Ja sorry hoor maar ondertussen werd hier gedaan alsof uniek niet bestaat en dat is gewoon niet waar
2 seconden terug kijken en ik kom dit al tegenquote:Op zondag 7 oktober 2007 14:38 schreef Leshy het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat iemand dat hier heeft beweerd.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:54 schreef Shitonya het volgende:
Ik volg je laatste reactie niet..
"normaal" of "uniek" bestaat simpelweg niet. Dus word alsjeblieft eens wakker
quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:39 schreef liefie_ het volgende:
2 seconden terug kijken en ik kom dit al tegen
Nee hoor ik zeg toch al doordat iedereen uniek is is het niet meer speciaalquote:Op zondag 7 oktober 2007 14:42 schreef Garisson72 het volgende:
ja, prima. maar wat wil je daar dan mee?
'uniciteit' impliceert toch dat het one of a kind is, iets bijzonders, anders dan alle andere? Aangezien iedereen op zijn manier uniek is, is het dus niet bijzonder om op jouw manier uniek te zijn.
Uit de toon waarop jij maar blijft hameren op jouw uniciteit, lijkt opgemaakt te kunnen worden dat je hier wat bijzonders uit kunt ontlenen wat niemand anders heeft. Dus vandaar mijn vraag: en nu?
Menselijk gedrag is misschien niet uniekquote:Op zondag 7 oktober 2007 14:45 schreef Leshy het volgende:
[..]
Okay, die heb ik niet gezien.
Uniek bestaat in zoverre dat er tussen twee personen altijd een onderscheid te maken valt waardoor ze niet hetzelfde zijn. Uniek bestaat niet in zoverre dat mensen zich over het algemeen volgens vaste patronen gedragen en reageren, en met de nodige kennis dus extreem voorspelbaar zijn.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:46 schreef liefie_ het volgende:
Menselijk gedrag is misschien niet uniek
De mens als individu wel
quote:Op zondag 7 oktober 2007 14:45 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Nee hoor ik zeg toch al doordat iedereen uniek is is het niet meer speciaal
Ik kan er alleen niet tegen dat mensen hier door er om heen te lullen een feit proberen te ontkennen
Uniek betekend dat er geen 2e van is
En er is geen 2e van bv mij en waarschijnlijk ook niet van jou
Dat zei ik ookal in het begin van de discussie nou als mensen het dan toch nodig vinden om er tegen in te gaan prima, maar dan ga ik proberen dat te weerleggen natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |