Hehe, ik ben dan wel voor Feyenoord maar m'n vader is fervent Graafschapfan dus ik ben automatisch eigenlijk ook een beetje fan, hè.

Ik vind Schuurman gewoon zwakker dan de rest van de verdediging. Peppen vond ik vorig seizoen wel goed ook qua aanvallende impulsen maar die viel verdedigend hopeloos door de mand tegen Ajax. Alleen vond ik Schuurman ook slecht en die is niet geslachtofferd. Fung a Wing doet het nu wel goed en anders kun je altijd nog Fränkel een plekje naar achteren schuiven. Maar het probleem Schuurman bestaat nog steeds. Nou zijn de backposities altijd lastig, zelfs bij Feyenoord staat er een notoire verkloter op de rechtsbackpositie, dus echt veel kan er denk ik niet aan gedaan worden.
Voor de rest is het denk ik voor De Graafschap een wat moeilijkere keus. Als je voor staat en je blijft aanvallend spelen, kun je ook tegendoelpunten krijgen. Denk dat dat wel eens verward wordt met elkaar. Het aanvallende spel en de steun van het thuispubliek. Natuurlijk speelt De Graafschap aanvallender thuis, maar dat ze beter spelen heeft zeker te maken met de ambiance in de Vijverberg. Uit zullen ze nooit zo kunnen als thuis. Dus het is logisch dat ze daar een verdedigender stelling innemen. Misschien was het tegen Roda JC ietwat over the top, maar zie het positief; ze kunnen zich nu volledig focussen op de competitie. Daarbij weten die jongens nu wat ze NIET moeten doen.