abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 23:56:13 #101
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54212667
Welke kansen in de 1ste helft? Die 2 afstandsschoten?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:03:55 #102
80382 manny
30 is best veel
pi_54212858
nee. die kansen.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:06:54 #103
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54212915
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:03 schreef manny het volgende:
nee. die kansen.
Zoals ik vroeg, welke kansen?
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zondag 28 oktober 2007 @ 10:08:45 #104
80382 manny
30 is best veel
pi_54217974
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:06 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Zoals ik vroeg, welke kansen?
Pfffff...... ik knip en plak voor jouw gemoedsrust dan maar een stukje uit het wedstrijd verslag op nu.nl

http://www.nu.nl/news/129(...)ort_in_Kerkrade.html

---
Wanhoop

Het Achterhoekse 'catanaccio' dreef Roda JC tot wanhoop. Zeker toen achterin fouten werden gemaakt, door Jean-Paul Saeijs met name. De Graafschap kreeg door Rogier Meijer (8e minuut), Lasse Schöne (17e) en Donny de Groot (29e) dotten van kansen, zeker twee waren onmisbaar. Meijer kogelde naast. Bij de overige pogingen hield doelman Bram Castro Roda JC overeind.
---

Als je niet naar de wedstrijd hebt gekeken, post dan gewoon niet hier.
  zondag 28 oktober 2007 @ 10:15:28 #105
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54218032
Ik heb de hele wedstrijd op livestream gezien. Maar echte kansen heb ik in de 1ste helft voor geen van beide gezien. Wij hadden 0 schoten op goal, jullie 2 waarvan er 1 uit die vrije trap kwam.

In de 2de helft waren er kansen voor beide.
Planning:
-
  zondag 28 oktober 2007 @ 10:22:48 #106
80382 manny
30 is best veel
pi_54218114
Dan had je je mijnwerkerslamp verkeerd om opgezet. Want die kansen waren er toch echt. Maar goed,het is 1-0 geworden. Gefeliciteerd en de groeten.
  zondag 28 oktober 2007 @ 10:27:55 #107
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54218196

Of jij kijkt door een enorme Graafschap bril heen. De statistieken zeggen het al, 2 schoten op goal. En dan heb je al die vrije trap na enkele minuten recht op Castro.
Planning:
-
pi_54218855
Jammer maar geen man overboord
  zondag 28 oktober 2007 @ 11:25:33 #109
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54218952
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 11:19 schreef pascalheister het volgende:
Jammer maar geen man overboord
Graafschap blijft, hopelijk, er zeker in!
Planning:
-
pi_54274554
Wat een kutzooi zeg dit. 0-2 voor en het dan zo weggeven. Erg teleurstellend. De Graafschap riep dit wel over zichzelf af en de Jonge mag zich dit ook best aanrekenen wat mij betreft.

Een aantal dingen die mij opvielen.
Robbemond speelt een enorm goede eerste helft maar een zeer matige 2e helft. Met als dieptepunt die ongelofelijk zwakke stift in de 90e minuut waar hij gewoon had af moeten spelen en de Graafschap gewoon de 1-3 had moeten scoren.
Meijer laat eens te meer zien dat hij echt op zijn tenen loopt. Ook verkloot hij net als zaterdag weer een enorm grote kans.
Tarvajarvi, goede wedstrijd gespeeld.
Schone was de beste man aan Graafschap zijde.
Bot is duidelijk minder dan Schuurman en staat er terecht naast.
Johnson komt gewoon te kort voor dit niveau. De Jonge had ook gewoon Powel moeten inbrengen in plaats van Johnson.

Verder gewoon een terechte nederlaag, opzich maakt die beker mij stukken minder uit dan de competitie maar de manier waarop is gewoon erg zuur.
pi_54274805
Wat vonden jullie van de vrije trap (op de helft van De Graafschap genomen, terwijl de overtreding waaruit deze vrije trap volgde op de Roda helft werd gemaakt) die de hoekschop van de 2-2 inleidde? Ik vind het vreemd dat niemand protesteerde, want tussen overtreding en vrije trap zat zo'n 20 meter "speling" .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_54274841
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 00:10 schreef cultheld het volgende:
Wat vonden jullie van de vrije trap (op de helft van De Graafschap genomen, terwijl de overtreding waaruit deze vrije trap volgde op de Roda helft werd gemaakt) die de hoekschop van de 2-2 inleidde? Ik vind het vreemd dat niemand protesteerde, want tussen overtreding en vrije trap zat zo'n 20 meter "speling" .
is me niet opgevallen moet ik zeggen.
pi_54274874
Dit doet me trouwens wel denken aan die "goede" oude tijd, lekker in de blessuretijd verliezen of de winst verspelen.

pi_54275105
Echt heel jammer. Hopelijk kunnen ze in de competitie nog het linkerrijtje behouden. (Alleen a.u.b. niet komend weekend tegen Feyenoord. )

Mijn favoriete einduitslag van de competitie:

1. Feyenoord
2. De Graafschap
3. FC Groningen
.
.
.
.
.
.
16. AZ
17. PSV
18. Ajax

Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 00:36:47 #115
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54275403
Ik weet hoe zuur het is...
Planning:
-
pi_54278809
Waarom die 'handbal'-opstelling?
Waarom Tarvarjarvi?
Waarom speelt Robbemond niet meer?
Waarom speelt Meijer wel zoveel?
Wat maakt het uit? Beker is altijd kut.

Feit blijft dat ik dit echt een rare actie vond van De Jonge. Eerst zeggen dat je dezelfde opstelling speelt en dan een opstelling maken of je tegen AC MIlan speelt. De beker en De Graafschap is al jaren een slechte combi, ga dan verdomme gewoon vrij uit spelen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_54279014
Wat zitten jullie allemaal te zeiken zeg. Dit is gewoon een terechte (maar heel zure) nederlaag. De Graafschap heeft puur naar haar mogelijkheden gespeeld. Als je zag hoe fel Roda was met opjagen in de eerste helft en Jimmy al een paar keer had moeten ingrijpen mag je niet klagen dat je op 0-2 komt door twee prima goals. En het was al bekend dat Jan de Jonge spelers rust ging geven omdat de vervangers net zo goed waren. En ik moet zeggen dat Tarvarjarvi een prima wedstrijd speelde en Robbemond ook. Als je dat niet doet zakt je basiself later in de competitie helemaal in elkaar door te veel wedstrijden. De competitie is toch belangrijker. Roda beukte 90 minuten lang op de goal, dan is het gewoon pech (of voorspelbaar) dat die 2 valt of kan vallen. Daarna was het wel te zien dat het gedaan was....
Bloed, zweet en tranen!
pi_54279298
Wat is er zeiken aan? De Graafschap heeft jaar op jaar bewezen dat ze niet kunnen verdedigen. Toch gaat de Jonge van start met een opstelling waarbij je alleen maar met de kont in de goal kan hangen.
Ik ben het met je eens dat je in de beker eens een keer aan de wisselspelers de kans kan geven, maar ik dacht dat de Jonge de eerste trainer was die door had dat verdedigen bij ons niet werkt.
  woensdag 31 oktober 2007 @ 11:43:56 #119
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54281043
Als de Graafschap niet kon verdedigen was onze 2de goal veel eerder gevallen.
Planning:
-
pi_54281533
Hij valt uiteindelijk toch
  woensdag 31 oktober 2007 @ 12:14:23 #121
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54281582
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 12:11 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Hij valt uiteindelijk toch
En hoe? Meer geluk dan wijsheid!

We hebben continu gebeukt op jullie verdediging.
Planning:
-
pi_54281666
Uiteindelijk trokken/trekken we altijd aan het kortste eind als we op de verdediging gaan spelen.
pi_54285553
Ben het niet met je eens Karrel. Natuurlijk heeft De Graafschap geen sterrenverdediging maar ze hebben tot nu toe met een verdedigende instelling wel resultaten geboekt. Maar goed, vooral jullie RB (Schuurman) is erg matig, de rest houdt gewoon nog plichtmatig ballen tegen. Meestal is dat gewoon de manier waarop De Graafschap werkt, een redelijk goede doelman met 8 waterdragers, een aardige spits en een leuke aanvallende middenvelder. Onder De Jonge toevallig een uitstekende Schöne en qua spitsen Powel/v. Beukering/De Groot. De rest is volkomen vervangbaar. Belangrijkste is echter altijd de drive die erachter zit maar dat zit dan niet zozeer in het aanvallende spel alswel in 't opjagen en de snelle tegenaanval. Thuis is dat makkelijker vanwege de geweldige ambiance in de Vijverberg vandaar dat ik het knap vind dat ze het nog zo lang hebben kunnen volhouden in Kerkrade.
pi_54286039
Hoeveel wedstrijden van De Graafschap heb jij afgelopen 5 jaar gezien? Elke keer als De Graafschap op voorsprong komt en ze gaan achteruit hangen gaat het verkeerd. Dus een opstelling als tegen Roda is gewoon zelfmoord.
Wat bedoel je nou over onze verdediging is Schuurman nou beter, of slechter dan de rest? De enige die er IMHO bovenuit steekt is Keller. Verder is het redelijk gelijkwaardig. Er is een verschil tussen een verdedigende instelling en met de punt naar achter hangen.
pi_54290211
Hehe, ik ben dan wel voor Feyenoord maar m'n vader is fervent Graafschapfan dus ik ben automatisch eigenlijk ook een beetje fan, hè. Ik vind Schuurman gewoon zwakker dan de rest van de verdediging. Peppen vond ik vorig seizoen wel goed ook qua aanvallende impulsen maar die viel verdedigend hopeloos door de mand tegen Ajax. Alleen vond ik Schuurman ook slecht en die is niet geslachtofferd. Fung a Wing doet het nu wel goed en anders kun je altijd nog Fränkel een plekje naar achteren schuiven. Maar het probleem Schuurman bestaat nog steeds. Nou zijn de backposities altijd lastig, zelfs bij Feyenoord staat er een notoire verkloter op de rechtsbackpositie, dus echt veel kan er denk ik niet aan gedaan worden.

Voor de rest is het denk ik voor De Graafschap een wat moeilijkere keus. Als je voor staat en je blijft aanvallend spelen, kun je ook tegendoelpunten krijgen. Denk dat dat wel eens verward wordt met elkaar. Het aanvallende spel en de steun van het thuispubliek. Natuurlijk speelt De Graafschap aanvallender thuis, maar dat ze beter spelen heeft zeker te maken met de ambiance in de Vijverberg. Uit zullen ze nooit zo kunnen als thuis. Dus het is logisch dat ze daar een verdedigender stelling innemen. Misschien was het tegen Roda JC ietwat over the top, maar zie het positief; ze kunnen zich nu volledig focussen op de competitie. Daarbij weten die jongens nu wat ze NIET moeten doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')