abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53550388
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:30 schreef maartena het volgende:

[..]

Een falend immigratiebeleid bedoel je.

Niemand is het er ooit over eens geworden wat integratie nu eigenlijk inhoudt.
Wat iedereen wel zou moeten weten, is dat er nog nooit ergens waar dan ook ter wereld volkeren succesvol zijn geintegreerd. Maar goed, we blijven dromen
Big dick.
  vrijdag 28 september 2007 @ 19:27:43 #82
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53551674
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:40 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Wat iedereen wel zou moeten weten, is dat er nog nooit ergens waar dan ook ter wereld volkeren succesvol zijn geintegreerd. Maar goed, we blijven dromen
de australiers, zuid afrikanen en amerikanen hebben dat dan toch goed opgelost huh
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53552253
Okay voordat het hier helemaal een kleuterschool wordt, lijkt het me relevant om te vragen hoe dit nu gaat. Is de mogelijkheid er nog steeds om 8 (!) nepimportpartners hierheen te halen aangezien het probleem bij de IND blijkbaar al vanaf 1977 bekend is? Zo ja: shame on de IND. En degenen die het normaal vinden de één na de ander op oneigenlijke gronden hier binnen te halen.
Overigens is de meerderheid van die importneppers niet crimineel, er zaten óók criminelen tussen.

Al met al een vies zaakje dat "goed" uitgebuit en slecht aangepakt is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_53553760
quote:

[..]

Nee, dat bedoel ik niet.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_53555169
Ow wat verassend zeg alsof we dat al niet jaren wisten.
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:38:45 #86
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53555247
quote:

[..]

Niemand is het er ooit over eens geworden wat integratie nu eigenlijk inhoudt.
Wat mij betreft zijn woorden zoals integratie en samenleving woorden die iets niet-bestaands proberen te benoemen.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:35 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ow wat verassend zeg alsof we dat al niet jaren wisten.
En al die jaren deed uw Messias, uw Antwoord der Antwoorden er niets aan. .
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:50:36 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53555556
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:40 schreef HassieBassie het volgende:
Daarom snap ik ook niet waarom de Nederlandse overheid zich druk BLIJFT maken om zaken als "Inburgering" etc. In landen als Canada, en de VS hoef je pas de taal te spreken als je ook daadwerkelijk een staatsburger wil worden van het land. Als je gewoon immigrant wil blijven hoef je in principe helemaal niets.

Er is geen "department of integration" of iets dergelijks. En het duurt wellicht nog wel even voordat Verdonk en cohorten doorhebben dat het allemaal niet echt werkt, en dat het pure geldverspilling is. Zorg dan voor een fatsoenlijke staatsburgerschap ceremonie waar je als nieuwe Nederlander trots op kan zijn in plaats van die slappe was die Verdonk bedacht.

Niemand weet wat integratie is. Maar men hoopt toch op een of andere manier dat de Marokkanen straks toch allemaal gaan koekhappen en de klompendans gaan doen ofzo....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 28 september 2007 @ 21:54:24 #88
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53555658
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:27 schreef Re het volgende:
de australiers, zuid afrikanen en amerikanen hebben dat dan toch goed opgelost huh
In Amerika is sprake van een vrij gezonde relatie tussen immigranten en Amerikanen. Maar er is absoluut geen sprake van wat men in Nederland "integratie" noemt. Vanmorgen reed ik nog langs een Vietnamees reclamebord, en dat vind men hier gewoon normaal.

Wilders zou spontaan ontploffen als men langs de A2 in het Arabisch gaat adverteren voor Halal vlees bij de Albert Heyn.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 28 september 2007 @ 23:58:36 #89
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_53558859
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:27 schreef Re het volgende:

[..]

Ja, in die landen bestaat helemaal geen segregatie.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zaterdag 29 september 2007 @ 00:11:29 #90
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53559192
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 23:58 schreef RonaldV het volgende:
Ja, in die landen bestaat helemaal geen segregatie.
In die landen is ook geen "integratie-verplichting" vanuit de regering. Pas als je staatsburger wil worden wordt er wat van je gevraagd.
-
  zaterdag 29 september 2007 @ 00:39:24 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53559790
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 21:54 schreef maartena het volgende:

[..]

In Amerika is sprake van een vrij gezonde relatie tussen immigranten en Amerikanen. Maar er is absoluut geen sprake van wat men in Nederland "integratie" noemt. Vanmorgen reed ik nog langs een Vietnamees reclamebord, en dat vind men hier gewoon normaal.

Wilders zou spontaan ontploffen als men langs de A2 in het Arabisch gaat adverteren voor Halal vlees bij de Albert Heyn.
ik bedoelde dan ook meer de wat oudere geschiedenis van natives, ik denk dat er hier een paar rondlopen die daadwerkelijk denken dat hun hetzelfde lot zal overkomen
pi_53559806
Nou wat ik mij vaak afvroeg was, waarom zou iemand zijn land ontvluchten?
Vaak zijn dat in eigen land niet altijd lieverdjes immers?
Dus.....
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  zaterdag 29 september 2007 @ 00:47:53 #93
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53559963
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Dus.....
vraag het aan StefanP en desiredbard zou ik zeggen
  zaterdag 29 september 2007 @ 00:52:35 #94
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_53560048
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:40 schreef zhe-devilll het volgende:
Dus.....
De meeste moslims die in Nederland wonen zijn in de jaren 60 en 70 naar Nederland gekomen omdat er hier veel werkgelegenheid was. De "Babyboomers" die in de jaren 1945-1955 na de oorlog zijn geboren hebben vanaf ong. 1965 huizen nodig, en om die reden zijn er in de jaren 70 enorm veel nieuwbouwwijken en hele steden uit de grond gestampt, denk aan Zoetermeer, Almere, Nieuwegein, maar ook de Bijlmer en Kanaleneiland die in eerste instantie niet door buitenlanders, maar door startende gezinnen werd bewoond.

Veel bouwvakkers zijn nog steeds allochtoon, en omdat de bouwvak ook een beroep met risico is heb je nu ook veel allochtonen in de AOW. Sowieso zitten er veel bouwvakkers in de AOW, allochtoon of niet.

Maar de meeste van die immigranten zijn niet "ontvlucht" omdat het geen "lieverdjes" waren, maar omdat ze mogelijkheden zagen in Europa die ze in eigen land niet hadden. Om diezelfde redenen zijn er in de jaren 50 en 60 ook bijna 400.000 Nederlanders vertrokken naar Canada, de VS en Australië. Die zijn ook niet Nederland "ontvlucht" omdat het geen "lieverdjes" waren natuurlijk.

De criminele Marokkaantjes, Antiliaantjes en Surinamers waar Nederland nu mee te maken heeft zijn voornamelijk in Nederland geboren mensen, zonen (en dochters) van immigranten uit de jaren 60 en 70.

Slechts een zeer klein percentage van de Marokkanen, Turken, Antillianen en Surinamers zijn ook daadwerkelijk echt crimineel trouwens. Dat kun je ook zien aan de cijfers van het CBS met betrekking tot het aantal gedetineerden. Mensen denken dat het allemaal veel erger is dan het in daadwerkelijkheid is.

Ik ben trouwens ook een Nederlander in het buitenland, en ben ook niet "ontvlucht" ofzo. En ik ben wel een lieverdje!
-
pi_53560120
jaja sstt psst enzo duh
sleep weiterrrrr
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53562105
Lees en huiver

Bron: de papieren Telegraaf

UIT EEN schokkend boek blijkt hoe ons land al tientallen jaren de deur wagenwijd openzet voor gelukszoekers en profiteurs. Uit het onthullende feitenrelaas, opgetekend door een ex-functionaris van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) blijkt hoe nietwesterse allochtonen, niet zelden criminelen, jarenlang voor leugens en bedrog zijn beloond met een verblijfsvergunning. Sietse Fritsma (35) werkte zes jaar bij de IND en hij kon in die periode zijn oren en ogen niet geloven. Om de chaos te kunnen aanpakken, ging hij voor de Partij voor de Vrijheid (PVV) in 2006 de Tweede Kamer in. In zijn boek ’De immigratieramp van Nederland’ geeft hij, mede aan de hand van tientallen geheime dossiers, gedetailleerd verslag van zijn ontluisterende ervaringen binnen deze overheidsdienst. Vandaag in De Telegraaf een EXCLUSIEVE VOORPUBLICATIE

Ex-IND-medewerker doet boekje open over gesjoemel met verblijfsvergunningen

IMMIGRATIE EEN RAMP!

Leugens en bedrog worden beloond

door MARTIJN KOOLHOVEN

DEN HAAG, zaterdag
„M.V. komt uit Marokko en woont sinds 1977 in Nederland. Hij is de ongekroonde koning van het importeren van partners uit zijn land van herkomst. M. is een schakel in de zogenoemde ’ketenmigratie’, waarmee letterlijk halve dorpen vanuit Marokko en Turkije naar Nederland zijn geïmporteerd. Individuele allochtonen blijken al sinds de jaren zeventig in staat te zijn gesteld ongelimiteerd vele ’partners’ naar Nederland te halen. Na drie jaar verkrijgt deze ’partner’ een zelfstandige verblijfsvergunning en herhaalt het verhaal zich.
Uit het IND-dossier van M.V blijkt dat hij sinds 1977 maar liefst negen ’partners’ heeft laten overkomen: partner 1 in 1977, partner 2 in 1981, partner 3 in 1984, partner 4 in 1987, partner 5 in 1991, partner 6 in 1994, partner 7 in 1999, partner 8 in 2002 en partner 9 in 2006. V. verbrak de ’relaties’ met de vrouwen snel, maar deze vrouwen bleven niet lang alleen. Zij haalden op hun beurt, na het verkrijgen van het Nederlandse verblijfsrecht, ook weer ’partners’ uit Marokko.

„Meeste vreemdelingen zijn géén asielzoekers”

Mijn visie op het vreemdelingenbeleid was, bij aanvang van mijn functie bij de IND in 2000, neutraal en onbevooroordeeld. Ik vond dat vreemdelingen naar Nederland moesten kunnen komen, maar dat we daar wel duidelijke grenzen aan moesten stellen. De praktijk bleek ontluisterend. Ik kwam erachter dat vreemdelingen vaak op valse gronden een verblijfsvergunning aanvragen en krijgen. Ik kwam erachter dat zogenaamde ’negatieve beslissingen’ (de betrokkene heeft dan geen recht op een verblijfsvergunning) geen enkele betekenis hebben, omdat men vaak gewoon in Nederland blijft. De vreemdeling dient een nieuwe verblijfsaanvraag in, geholpen door de industrie van (louche) vreemdelingenadvocaten. Ik kwam erachter dat frauderende vreemdelingen niet of nauwelijks worden aangepakt. Ik kwam erachter dat de IND willens en wetens verblijfsvergunningen weggeeft aan mensen die er helemaal geen recht op hebben.
In januari 2004 woonden er meer dan 16 miljoen mensen in Nederland, onder wie 3 miljoen allochtonen. Vreemd genoeg is de discussie over immigratie in Nederland tot nu toe bijna uitsluitend op asielzoekers gericht geweest. Niets is minder waar, want de meeste vreemdelingen die bij ons aankloppen, zijn juist géén asielzoekers.
Ter illustratie enkele cijfers: in 2004 kreeg de IND 9800 asielaanvragen te verwerken, tegenover 125.800 overige aanvragen voor een verblijfsvergunning. In 2005 was deze verhouding 12.350 tegenover 99.200. Het aantal vreemdelingen dat in Nederland asiel aanvraagt, is dus tien keer kleiner dan het aantal vreemdelingen dat op andere gronden een verblijfsvergunning vraagt. Gezinshereniging en gezinsvorming zijn de belangrijkste. De Marokkaanse en Turkse gemeenschappen in Nederland zijn in korte tijd enorm gegroeid. Deze nationaliteiten scoren het hoogst bij gezinshereniging en gezinsvorming. Meer dan de helft van alle inwoners onder de 21 jaar in Amsterdam en Rotterdam bestaat uit allochtonen (respectievelijk 54 en 55 procent). In 2006 werden volgens de IND maar liefst 30.603 verblijfsvergunningen verstrekt aan gezinsmigranten.
In 2005 stond de teller op 24.443.
Nederland is door het hoge welvaartspeil en de riante sociale voorzieningen een bijzonder aantrekkelijke bestemming voor mensen uit andere, armere, landen. Een makkelijker manier – dan asiel aanvragen – om een verblijfsvergunning te krijgen, is de mededeling dat je in Nederland ’een partner’ hebt. Dit wordt door vreemdelingen massaal aangegrepen om zich in Nederland te vestigen, vooral door hen die al familie, kennissen, ouddorpsgenoten etc. in Nederland kennen. De mededeling dat je in Nederland een partner hebt, is veel moeilijker te controleren dan een vluchtverhaal van een asielzoeker.
De praktijk is dat ’partners’, al dan niet met kinderen, massaal door in Nederland woonachtige oud-landgenoten naar Nederland worden gehaald en een verblijfsvergunning krijgen. Deze verblijfsvergunning wordt de eerste drie jaar afgegeven op basis van het feit dat een huwelijk of relatie blijft bestaan. Na drie jaar is deze afhankelijkheid voorbij en kan een zelfstandige verblijfsvergunning of een Nederlands paspoort worden verkregen. Het aantal relaties dat na drie jaar eindigt, is onder immigranten buitenproportioneel hoog.
Vaak wordt binnen drie jaar en een week te kennen gegeven dat de relatie of het huwelijk is verbroken en dat een zelfstandige verblijfsvergunning wordt gewenst. Met deze zelfstandige vergunning halen de migranten op hun beurt ook weer oud-landgenoten (’partners’) naar Nederland, waarmee het verhaal van voren af aan begint. Ter illustratie: van alle Marokkanen en Turken in Nederland haalt maar liefst driekwart de (huwelijks)’partner’ uit het land van herkomst. Zo is de groep Marokkanen en Turken in de korte periode van 1990 tot 2000 met maar liefst 70 procent gegroeid. Misbruik wordt eenvoudig gemaakt, omdat een individuele vreemdeling ongelimiteerd nieuwe partners achter elkaar mag laten overkomen. Wanneer iemand bijvoorbeeld al zes keer een partner uit het land van herkomst heeft laten overkomen, is er geen enkele regel die de overkomst van een nieuwe, zevende partner in de weg staat. Dat het hier om zeven échte relaties gaat, is natuurlijk zeer onwaarschijnlijk.
Een vreemdeling die een aanvraag voor een verblijfsvergunning indient, ontvangt direct een aantekening in het paspoort, die vermeldt dat een aanvraag is ingediend en er dus verblijfsrecht is, de zogeheten ’verblijfssticker’. Vreemdelingen die uitgezet dreigen te worden, dienen veelvuldig nieuwe verblijfsaanvragen in om zo hun vertrek uit Nederland te traineren. Bijkomend voordeel van deze sticker is dat deze recht geeft op sociale voorzieningen, zoals huursubsidie. De IND wordt aan de lopende band door uitkeringsinstanties gebeld met de vraag of iemand ’in procedure’ zit en dus recht heeft op zaken als huursubsidie. Duizenden vreemdelingen reizen jaarlijks naar Nederland en stellen de Nederlandse samenleving voor een voldongen feit: met een (kansloze) aanvraag voor een verblijfsvergunning mogen ze hier legaal verblijven. Vervolgens blijkt in een later stadium dat het volstrekt onmogelijk is deze mensen het land uit te zetten.
De Vreemdelingenwet stelt iedereen in staat een gooi te doen: het zoete-invalprincipe. Doordat er geen grens is gesteld aan het aantal verblijfsaanvragen dat kan worden ingediend, is het logische gevolg dat vreemdelingen zich eindeloos in procedure houden om zo op simpele wijze in Nederland te kunnen blijven: procedure-stapelen. Het motto ’de aanhouder wint’ wordt zeer breed gedragen onder vreemdelingen en hun advocaten; overigens niet ten onrechte, want in het verleden is zeer veelvuldig gebleken dat mensen die vele aanvragen indienden dit uiteindelijk wel beloond zagen met een verblijfsvergunning. De beslismachine van de IND loopt door het procedure-stapelen regelmatig vast.
Tot voor kort stond het plegen van een ernstig misdrijf het krijgen van een verblijfsvergunning in het kader van gezinsvorming en -hereniging niet in de weg. Duizenden criminele vreemdelingen zijn ’gewoon’ tot Nederland toegelaten, nadat ze de samenleving eerder hadden opgezadeld met geweld, overvallen, drugshandel. De conclusie is gerechtvaardigd dat criminele vreemdelingen in bescherming worden genomen. Want een vreemdeling die nog maar één dag in Nederland is, verspeelt zijn verblijfsrecht niet eens als hij een misdrijf pleegt en drie weken gevangenisstraf krijgt.
Zoals V., die vanuit Marokko naar Nederland is gekomen en verschillende verblijfsprocedures heeft doorlopen. Hij pleegde in de tussentijd een ernstig geweldsdelict, waar hij vijfenhalve maand gevangenisstraf voor kreeg. Na deze gevangenisstraf meldde hij dat hij een verblijfsvergunning voor ’verblijf bij partner’ wil hebben. Het feit dat V. een veroordeelde geweldspleger.
is, is geen reden om de verblijfsvergunning te weigeren. Pas per 15 februari 2005 is deze opendeurpolitiek voor criminelen, die bij hun (huwelijks)partner willen gaan wonen, komen te vervallen.
Een ander voorbeeld: D. heeft een verblijfsvergunning gekregen voor verblijf bij haar echtgenoot. In werkelijkheid verblijft ze helemaal niet bij haar echtgenoot, omdat deze voor een aantal jaren in de gevangenis zit. Op grond van dit feit kan haar vergunning niet worden ingetrokken, omdat detentie van één van beide partners een vrijstellingsgrond vormt: er hoeft dan niet langer aan de voorwaarde te worden voldaan dat ze moeten samenwonen. Zo kan D. via ’verblijf bij haar echtgenoot’, bij wie ze in feite dus nooit verblijft, definitief in Nederland blijven.
Na de brand in het cellencomplex op Schiphol riepen politici als burgemeester Job Cohen van Amsterdam meteen dat alle slachtoffers van de brand een verblijfsvergunning zouden moeten krijgen. Immers, na al dat leed zouden we het niet meer kunnen maken om deze mensen uit te zetten. Een willekeurig voorbeeld van een vreemdeling die de brand meemaakte en van Cohen en andere politici een verblijfsvergunning zou moeten krijgen: K.L. Hij is een zware crimineel en gebruikte tijdens zijn illegale verblijf in Nederland minstens tien aliassen (verschillende namen/geboortedata etc.). Hij was onder andere betrokken bij gewapende roofovervallen. Door deze misdrijven is hij tot ’ongewenst vreemdeling’ verklaard en stond hij op de nominatie te worden uitgezet. Wellicht kan hij ook nog aanspraak maken op smartengeld, dat de overlevenden van de brand eisen en dat waarschijnlijk ook door de overheid zal worden uitbetaald.
Een erg belangrijk punt is de identiteitsfraude. De IND maakt bijzonder véél verblijfsdocumenten aan, in 2006 waren dat er zo’n 250.000. Een fors deel daarvan betreft de aanmaak van nieuwe verblijfsvergunningen voor vreemdelingen, die hun verblijfsvergunning zijn kwijtgeraakt. Het aantal aanvragen voor vervanging van verblijfsvergunningen wegens verlies of diefstal is echter zo groot (tienduizenden per jaar), dat met recht vraagtekens kunnen worden gezet bij de betrouwbaarheid van de meldingen. Veel vreemdelingen ’verliezen’ hun verblijfsvergunning bijzonder vaak, zelfs meerdere keren per jaar en dienen bij de IND telkens aanvragen in voor een vervangend document.
Deze aanvragen worden routinematig ingewilligd, er vinden in het geheel geen fraudeonderzoeken plaats. Te vrezen valt dat de ’verloren’ documenten via de zwarte markt in handen komen van vreemdelingen, die op de rechtmatige houder van de vergunning lijken. Bij paspoorten is het normaal dat tientallen euro’s betaald moeten worden bij verlies of diefstal. Bij verblijfsvergunningen geschiedt de vervanging echter geheel kosteloos en hoeven vreemdelingen die hun vergunning, bij wijze van spreken twintig keer per jaar verliezen, niets te betalen. Het leidt tot ongelooflijk bizarre omstandigheden. Niet zelden worden vreemdelingen die géén recht hebben op verblijf in Nederland – en die dus nog nooit een verblijfsvergunning hebben gehad – toch in het bezit worden gesteld van een ’vervangende verblijfsvergunning’ als ze daar om vragen!
Schandalig
De slechte uitvoering van het vreemdelingenbeleid gaat nog een stap verder. De snelste manier om ’voorraden’ weg te werken, is namelijk het blind inwilligen van de vele verblijfsaanvragen. Deze simpele ’opgeruimd staat netjes’-strategie wordt schandalig vaak toegepast. Zo zijn in 2004 maar liefst 46.000 aanvragen om verlenging van de geldigheidsduur van een verblijfsvergunning ingewilligd, terwijl niet werd gekeken of aan alle relevante voorwaarden van verlenging werd voldaan. Een unitmanager van de IND schrijft in een interne e-mail aan zijn mensen: ’Langdurig onderzoek zal worden afgebroken, de vreemdeling zal in zo’n geval het voordeel van de twijfel worden verleend’.
In een andere interne e-mail meldt een beleidsafdeling, naar aanleiding van weer een schoonmaakactie, dat er voortaan een oogje zal worden dichtgeknepen bij de vraag of er een geldig paspoort is. De e-mail: ’Nu juist is beoogd om een groot aantal oude zaken weg te werken, is het niet haalbaar om strikt vast te houden aan de regel dat men dient te beschikken over een geldig paspoort…’

Om privacyredenen zijn alle namen en geboortedata uit de geheime IND-dossiers, zowel in het boek als in dit artikel, veranderd.

Duitse bocht
H.H. uit Turkije is in 1994 naar Nederland gekomen en heeft een aantal kansloze verblijfsaanvragen ingediend. Op enig moment is hij uitgezet naar Turkije, hetgeen hem er niet van weerhield om weer terug te keren naar Nederland. Hij meldde zich recentelijk bij de gemeente met zijn nieuwe partner, een Turkse met een Duits paspoort. Omdat deze vrouw hier een EU-verblijfsrecht heeft, geldt die status in Nederland nu ook voor H.H.

pi_53562248
Tja, vrijwel iedereen wist dit al jaren.
Wat mij wel opvalt is dat de indoctrinatie in het onderwijs door (s)links prima heeft gewerkt als ik de comments zo lees.
Van de 20.000 Turken en Marokkanen die hier in de jaren 60 en 70 naartoe zijn gekomen om te werken zijn er inmiddels 13.000 teruggekeerd. De rest van de aanwas is door gezinshereniging en het fokprogramma van de Allah-aanhangers tot stand gekomen.

Vraag is: hoe nu verder?
pi_53562449
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:35 schreef nouenof het volgende:
Tja, vrijwel iedereen wist dit al jaren.
Wat mij wel opvalt is dat de indoctrinatie in het onderwijs door (s)links prima heeft gewerkt als ik de comments zo lees.
Van de 20.000 Turken en Marokkanen die hier in de jaren 60 en 70 naartoe zijn gekomen om te werken zijn er inmiddels 13.000 teruggekeerd. De rest van de aanwas is door gezinshereniging en het fokprogramma van de Allah-aanhangers tot stand gekomen.

Vraag is: hoe nu verder?
Ontluisterend goed gewerkt, vind ik. Zelfs nu nog wordt gepoogd het debat hierover te frustreren door middel van een definitie-duel, terwijl het klip en klaar is dat deze hele kwestie de facto gaan over begrippen zoals rechtvaardigheid en veiligheid.
Feit blijft dat de leefbaarheid in tal van wijken drastisch is gedaald door deze praktijken en in vergelijking met andere bevolkingsgroepen de Marokkaanse gemeenschap per generatie steeds meer debet daaraan is door de immer nieuwe aanwas.
Dat is (maartena) wat ik bedoel met integratie. Over de bank genomen gaat het over de opvoeding door Marokkaanse ouders die voldoet niet aan de norm die Nederland van haar inwoners vraagt (hoge criminaliteit, veelvuldige aanraking met justitie, hoge schooluitval, hoge werkloosheid, etc.); Ik noem dat integratie, maar het is mij om het even welk begrip je daaraan vast koppelt.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_53562956
Logisch dat het door een aantal hier wordt verdedigd, die zullen ook wel uit de ruif vreten!

Het hele multi-cul drama zal tientallen miljarden hebben gekost in totaal maar dat zal pas tijdens een politieke enquete ergens in 2020 blijken...

Het allerergste is dat ik een paar uur per week dus gewoon werk voor die grote groep plebs in dit land. Zum kotsen.
pi_53563469
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 07:43 schreef Dr.Nikita het volgende:
Lees en huiver

Bron: de papieren Telegraaf
...
Errug idd. Helemaal omdat blijkt dat Verdonk jarenlang (met succes...) heeft lopen gillen en haar beeld op heeft lopen zadelen over asielzoekers en strengheid, terwijl een letterlijk 10x zo groot probleem meer aandacht behoefde: de regelgeving die de incompetentie van de IND moet verkleinen. Denk hierbij aan:

-limiet van 2 importpartners
-leeftijdsgrens aan importpartners
-afschaffen van die sticker en de datum per de eerste aanvraag vaststellen
-net als bij asielzoekers misdrijven als argument laten gelden voor weigering verblijf
-net als bij Nederlanders een limiet aan het aantal keer dat het verblijfsdocument "kwijt" kan raken
-wel actief onderzoek plegen bij mensen die het kwijtraken

Vrij simpele maatregelen dunkt me. En opnieuw: als dit vanaf 1977 speelt, dan had het ook aangepakt kunnen worden vanaf dat moment.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')