Nee.quote:Op donderdag 27 september 2007 20:59 schreef boekenworm het volgende:
En in principe is houden van en dol zijn op elkaar genoeg voor een relatie.

Je moet niet losse regels uit hun verband rukken en apart gaan interpreteren. Die eerste zin wordt gevolgd door:quote:Op donderdag 27 september 2007 21:08 schreef boekenworm het volgende:
Zelfverloochenen hoort bij het geloof vanwegen de volgende verzen:
Mat 16:24
Toen zei Jezus tegen zijn leerlingen: ‘Wie achter mij aan wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en mij volgen.
Een vergelijkbare vers staat ook in Lucas 9:23
Dit gaat over het leven geven. Jezelf LETTERLIJK opofferen door te sterven. Je moet deze tekst niet aangrijpen om te vluchten voor je eigen behoeftes en verlangens!quote:Want ieder die zijn leven wil behouden, zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, zal het behouden.
26 Wat heeft een mens eraan de hele wereld te winnen als hij er het leven bij inschiet? Wat zou een mens niet overhebben voor zijn leven?
27 Wanneer de Mensenzoon komt, in gezelschap van zijn engelen en bekleed met de stralende luister van zijn Vader, dan zal hij iedereen naar zijn daden belonen.
28 Ik verzeker jullie: sommigen van de hier aanwezigen zullen niet sterven voor ze de komst van de Mensenzoon en zijn koninklijke heerschappij hebben meegemaakt.’
Oftewel: je moet jezelf niet verliezen!!!!!quote:Wat heeft een mens eraan als hij de hele wereld wint, maar zichzelf verliest of schade toebrengt?

Volgens mij mag dat wel, maar de bijbel de bijbel is toch expliciet tegen de het bedrijven van herenliefde, dus praktiseren mag weer niet. (Zover ik de meeste stromingen ken.)quote:Op donderdag 27 september 2007 21:16 schreef michiel5 het volgende:
Waarom zou je volgens god, de bijbel of de kerk trouwens iet als homo mogen leven?

Oh, en als een hetero de makkelijkste weg kiest, namelijk een relatie aangaan met het ander geslacht, is dat dan ook fout? Het is immers de makkelijkste weg...quote:Op donderdag 27 september 2007 21:03 schreef boekenworm het volgende:
Het is inderdaad moeilijk te zeggen wat erger is, homoseksuelaitet of liegen. Wel weet ik dat God vergeeft als je, je best doet om goed te leven. Waarneer ik een relatie met een meisje heb, die ik niet mijn best maar kies ik de makkelijkste weg. En ik denk dat, dat fout is.

2 Timotëus 2:11quote:Bescherm mij tegen een liefdeloos volk, vol list en bedrog.
Dus zelfs Jezus veloochende zichzelf niet!quote:Deze boodschap is betrouwbaar:
Als wij met hem gestorven zijn,
zullen we ook met hem leven;
12 als wij volharden,
zullen we ook met hem heersen;
als wij hem verloochenen,
zal hij ons ook verloochenen;
13 als wij hem ontrouw zijn,
blijft hij ons trouw,
want zichzelf verloochenen kan hij niet.

Ja, in een zeer twijfelachtig stuk uit de bijbel wordt zulks verteld, ja.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Volgens mij mag dat wel, maar de bijbel de bijbel is toch expliciet tegen de het bedrijven van herenliefde, dus praktiseren mag weer niet. (Zover ik de meeste stromingen ken.)

Nou daarnet gaf je anders vrij duidelijk aan dat een homoseksuele relatie niet mocht.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:23 schreef boekenworm het volgende:
Tja... wat God vindt kunnen wij niet weten.
Volgens mij doe je nu hetzelfde als Petrus even voor het door jou aangehaalde resultaat; je eigen menselijke vermoedens projecteren op God in zekere zin. Maar ik geef toe dat het een moeilijke situatie is als je er op jouw manier tegenaan kijkt.quote:Ik hoop alleen dat dit beter is dan homoseksualiteit. Het is een scheve situatie, maar ik denk niet dat het slecht is. Het is niet dat ik niet om hem geef, dus een compleet neppe situatie is het gewoon niet. Eigenlijk is het haast niet te verwoorden, daarom is het ook zo ingewikkeld. Maar ik ben er zeker van dat we er wel op een bevredigende manier uit kunnen komen.

Wat is vluchten? Door voor homoseksualiteit te kiezen vlucht ik voor de moeilijke weg die het geloof kan bieden. Maar is elke behoefte en verlangen juist? Is homoseksualiteit juist? Door het geloof vlucht ik soms inderdaad voor mijn behoeftes, maar kun je het vluchten noemen? En is vluchten fout?quote:Op donderdag 27 september 2007 21:18 schreef LadyXochi het volgende:
[..]
Je moet niet losse regels uit hun verband rukken en apart gaan interpreteren. Die eerste zin wordt gevolgd door:
[..]
Dit gaat over het leven geven. Jezelf LETTERLIJK opofferen door te sterven. Je moet deze tekst niet aangrijpen om te vluchten voor je eigen behoeftes en verlangens!
Lucas 9:25 zegt:
[..]
Oftewel: je moet jezelf niet verliezen!!!!!

Wie zonder zonden leeft werpt de eerste steenquote:Op donderdag 27 september 2007 21:25 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
[..]
Ja, in een zeer twijfelachtig stuk uit de bijbel wordt zulks verteld, ja.
Maar ik neem aan dat mevrouw ook geen heidenen verbrand, wat ook een verplichting is ten opzichte van god volgens die stukken.

Jezus is de Zoon van God, wij zijn maar mensen. Dat is compleet wat anders...quote:Op donderdag 27 september 2007 21:24 schreef LadyXochi het volgende:
Zo kan ik trouwens ook losse regels uit de bijbel halen:
Psalmen 43:1
[..]
2 Timotëus 2:11
[..]
Dus zelfs Jezus veloochende zichzelf niet!

Want ik niet christelijk ben opgevoedquote:Op donderdag 27 september 2007 21:32 schreef michiel5 het volgende:
Snap nog steeds niet waarom de TS niet gelovig kan zijn en een homosexuele relaie tegelijk hebben?

Ook die mensen die jou leren iets willen zijn maar mensen, je zult ook echt zelf aan de slag moeten met het geloof.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:32 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Jezus is de Zoon van God, wij zijn maar mensen. Dat is compleet wat anders...
Deze kijk op zelfverloochening heb ik trouwens gewoon op catechesatie geleerd

quote:Op donderdag 27 september 2007 21:34 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Want ik niet christelijk ben opgevoed

Inderdaad. Hou je bij de leringen van Christus. Niet van Leviticus of al die andere patriarchale agressievelingen.quote:Op donderdag 27 september 2007 21:30 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Wie zonder zonden leeft werpt de eerste steen

Te snel gelezen, ik dacht dat je vroeg waarom ik dergelijke relaties ben aangegaanquote:

Hoezo? Leef zoals jezus heeft geleefd, is toch een kernpunt van het geloof?quote:Op donderdag 27 september 2007 21:32 schreef boekenworm het volgende:
[..]

Dus dat is de waarheid? Ik zeg al: Er staat niets van in de bijbel dat je jezelf behoort te verloochenen. Maar goed, het katholieke geloof is toch gebaseerd op schuld en boetedoening...quote:Op donderdag 27 september 2007 21:32 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Deze kijk op zelfverloochening heb ik trouwens gewoon op catechesatie geleerd
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |