abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53523151
De situatie:

Ik rijd op de A50 van Apeldoorn naar Arnhem, netjes op de rechterbaan zoals geleerd bij mijn rijlessen. Vervolgens passeer ik de gecombineerde in- en uitvoegstrook van de A1 naar de A50. Boven de weg allemaal van die mooie, GROTE, groene pijlen, oftewel de spitsstrook is weer geopend en er mag dus vrijelijk gebruik worden gemaakt van de vluchtstrook als derde rijbaan (zoals vrijwel iedere dag).

Dat dit mag, is schijnbaar nog niet voor iedereen reden om daar gebruik van te maken. Tijdens het passeren van deze gecombineerde in - en uitvoegstrook komt er een witte Volkswagen Passat naast mij rijden met het idee ook de A50 te gaan volgen. Geen probleem, hij kan netjes op de invoegstrook blijven rijden en zijn weg vervolgen over de spitsstrook (want ja, die ligt er natuurlijk niet voor niks ).

Schijnbaar voor deze bestuurder echter wel, want op het allerlaatste moment gooit hij ineens het stuur om naar links en snijdt mij bijna van de snelweg!!! Met een snelle reactie kan ik gelukkig voorkomen dat mijn rechter voorkant in puin wordt gereden door zijn linker achterkant. Naast mij reden al andere voertuigen, zodat uitwijken helaas geen optie was. Door hard te remmen (gelukkig niemand er achterop geknalt ) en vervolgens zelf maar over de volledig LEGE!!! spitsstrook te gaan rijden deze maniak maar weer rechts ingehaald en naar huis gereden.

Klacht: wat heb ik toch een gruwelijke teringhekel aan al die mongolen in het verkeer, die de regels niet kennen en verkeerstekens maar totaal negeren, lekker doen waar ze zelf zin in hebben en daarmee zichzelf en medeweggebruikers ernstig in gevaar brengen!!

Edit: handleiding voor het gebruik van spits- en plusstroken

[ Bericht 3% gewijzigd door eNaSnI op 27-09-2007 22:14:12 ]
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_53523236
Nederlanders en spitstroken

In de spit kan ik op de A28 net voor utrecht gewoon met 150 over de spitstrook rijden terwijl de linker en midden baan net 100 rijd.


Dan heb je ook nog paupers die geen seinen als je ze rechts voorbij komt terwijl ze zelf onnodig links rijden
  donderdag 27 september 2007 @ 18:57:37 #3
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53523364
Ik ken de situatie daar niet, is die groene pijl ook goed zichtbaar voor de invoegers?
pi_53523399
Spitsstroken zijn feitelijk gewoon overbodig. Ze zouden beter als vaste derde rijstrook worden geklasseerd, dan heeft iedereen er wat aan.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 27 september 2007 @ 18:59:17 #5
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53523413
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Spitsstroken zijn feitelijk gewoon overbodig. Ze zouden beter als vaste derde rijstrook worden geklasseerd, dan heeft iedereen er wat aan.
Dan is er dus geen vluchtstrook meer?
pi_53523441
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:57 schreef TNA het volgende:
Ik ken de situatie daar niet, is die groene pijl ook goed zichtbaar voor de invoegers?
Vanaf ongeveer één kilometer zijn die lampen al zichtbaar daar!!!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_53523481
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Spitsstroken zijn feitelijk gewoon overbodig. Ze zouden beter als vaste derde rijstrook worden geklasseerd, dan heeft iedereen er wat aan.
Let even op het verschil tussen spitsstroken (vaak rechts gelegen en voor normaal gebruik vluchtstrook) en plusstroken (vaak links gelegen en normaal gesproken niet als vluchtstrook in gebruik). Een snelweg zonder vluchtstrook is geen pretje hoor!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 27 september 2007 @ 19:03:39 #8
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53523495
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:00 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Vanaf ongeveer één kilometer zijn die lampen al zichtbaar daar!!!
Clear Anyway, ik kan me voorstellen dat je, ook al let je niet bepaald goed op en voeg je sowieso slecht in, instinctief niet doorrijdt op de "vluchtstrook".
pi_53523503
Wat een achterlijke gladiool!!

Ik rijd zelf geen auto, en na het lezen van je klacht ben ik er des te meer van overtuigd dat ik dat verlopig ook zo zal blijven houden.
Rape is such a bad word, lets call it surprisesex!!
pi_53523548
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:03 schreef TNA het volgende:

[..]

Clear Anyway, ik kan me voorstellen dat je, ook al let je niet bepaald goed op en voeg je sowieso slecht in, instinctief niet doorrijdt op de "vluchtstrook".
Terwijl die strook nu juist bedoelt is om te vluchten (vluchtstrook) als de situatie het niet toelaat om direct in te voegen! Het is veiliger even de vluchtstrook te gebruiken (die je vaak redelijk kunt overzien) dan je auto er zomaar tussen te kwakken!!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 27 september 2007 @ 19:12:59 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53523758
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:05 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Terwijl die strook nu juist bedoelt is om te vluchten (vluchtstrook) als de situatie het niet toelaat om direct in te voegen! Het is veiliger even de vluchtstrook te gebruiken (die je vaak redelijk kunt overzien) dan je auto er zomaar tussen te kwakken!!
Ik weet het, je zal het mij niet zien doen, ik kan het me alleen ergens wel voorstellen
pi_53523777
Bij ontbreken van een vluchtstrook heb je vluchthavens naast de weg.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  donderdag 27 september 2007 @ 19:15:56 #13
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53523863
Maak eens een Paint, misschien dat ik dan snap wat je bedoelt .
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_53524054
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:15 schreef JDude het volgende:
Maak eens een Paint, misschien dat ik dan snap wat je bedoelt .
Hier een video van de spitsstrook en het gebruik ervan m.b.t. op- en afritten!

http://www.youtube.com/watch?v=TncvAYlft-A
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 27 september 2007 @ 19:24:54 #15
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53524102
Ik weet wat een spitsstrook is
Ik snapte het verhaal alleen even niet, inmiddels na drie keer lezen wel.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_53524154
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:24 schreef JDude het volgende:
Ik weet wat een spitsstrook is
Ik snapte het verhaal alleen even niet, inmiddels na drie keer lezen wel.
Hmm, ligt dat aan mij of is dat een stukje begrijpend lezen? Anders pas ik het natuurlijk even aan, maar als je het nu wel begrijpt, laat ik het mooi zo staan
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 27 september 2007 @ 19:28:12 #17
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53524193
Het 'gecombineerde in- en uitvoegstrook'-deel volg ik nog steeds niet .
En als je van Apeldoorn naar Zwolle rijdt ben je de A1 eigenlijk al voorbij

Verder puik verhaal heur.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_53525509
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:49 schreef eNaSnI het volgende:
De situatie:

Blaat blaat blaat..... en vervolgens zelf maar over de volledig LEGE!!! spitsstrook te gaan rijden deze maniak maar weer rechts ingehaald en naar huis gereden.......blaat blaat blaat enz.
Het is volgens mij niet echt verboden om geen gebruik van de spitsstrook te maken.

Rechts inhalen daarentegen.....
  donderdag 27 september 2007 @ 20:17:52 #19
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_53525717
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:11 schreef Kanjer het volgende:

Het is volgens mij niet echt verboden om geen gebruik van de spitsstrook te maken.
Een open spitsstrook is gewoon een rechterrijstrook. Dus als je dan zo nodig op de middelste strook moet blijven ben je eigenlijk ook fout (want je rijdt niet zo rechts mogelijk).
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_53527317
ik neem die spitsstrook van de A12 richting den haag ook nooit. Je kan d'rop als je aan komt rijden, maar midden in de bocht moet je de spitsstrook weer vrijmaken, om 500 meter verderop er weer op te mogen. Dan blijf ik liever op de normale rijstrook.
pi_53529421
quote:
Op donderdag 27 september 2007 21:07 schreef athlonkmf het volgende:
ik neem die spitsstrook van de A12 richting den haag ook nooit. Je kan d'rop als je aan komt rijden, maar midden in de bocht moet je de spitsstrook weer vrijmaken, om 500 meter verderop er weer op te mogen. Dan blijf ik liever op de normale rijstrook.
Oftewel de regel van altijd zoveel mogelijk rechts houden lap jij doelbewust aan je laars en lokt het rechts inhalen uit door zelf onnodig links te rijden
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_53529504
quote:
Op donderdag 27 september 2007 20:11 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Het is volgens mij niet echt verboden om geen gebruik van de spitsstrook te maken.

Rechts inhalen daarentegen.....
Het is niets anders als een extra tijdelijke rechterrijstrook met een andere benaming en andere regelgeving omtrent de belijning. Dus gewoon lekker rechts rijden i.p.v. onnodig links blijven hangen (en rechts voorbij rijden uitlokt omdat iemand gewoon de spitsstrook blijft volgen)! (ja echt onnodig, de spitsstroken zijn vaak kilometers lang totaal uitgestorven, terwijl er midden en links druk gebumperkleeft wordt )
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_53529585
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:28 schreef JDude het volgende:
Het 'gecombineerde in- en uitvoegstrook'-deel volg ik nog steeds niet .
En als je van Apeldoorn naar Zwolle rijdt ben je de A1 eigenlijk al voorbij

Verder puik verhaal heur.
Je m'excuse, het was Apeldoorn --> Arnhem
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 27 september 2007 @ 23:04:55 #24
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_53531175
Bravo voor dit topic! Ik erger me ook altijd kapot aan mensen die niet snappen dat ze domweg op de middelste rijstrook rijden. Ik jaag ze daarom ook maar gewoon rechts voorbij, met eventueel een vuile blik naar links. Ben verder niet erg agressief in het verkeer, maar dit kan ik absoluut niet uitstaan.

Het rare is dat mensen wel als vliegen op een mestvaalt naar links gaan wanneer er links een strook wordt geopend (zoals bij bijv. Apeldoorn-Deventer), maar het domweg vertikken om naar rechts te moven wanneer de vluchtstrook wordt omgedoopt.

Zelfs mijn eigen vader, die gemiddeld best netjes rijdt, dacht in Duitsland dat de spitsstrook alleen voor vrachtwagens e.d. was. Er stond zelfs 'RECHTS FAHREN! -->' op de viaducten, maar hij vertikte het...

(Achteraf maar goed ook, want na een tijdje kwamen we langs een auto met panne die midden op de spitsstrook stilstond. Een vluchtstrook is soms ook wel fijn...)
  vrijdag 28 september 2007 @ 06:45:24 #25
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_53535204
quote:
Op donderdag 27 september 2007 23:04 schreef Schlumberger het volgende:
Bravo voor dit topic! Ik erger me ook altijd kapot aan mensen die niet snappen dat ze domweg op de middelste rijstrook rijden. Ik jaag ze daarom ook maar gewoon rechts voorbij, met eventueel een vuile blik naar links. Ben verder niet erg agressief in het verkeer, maar dit kan ik absoluut niet uitstaan.

Het rare is dat mensen wel als vliegen op een mestvaalt naar links gaan wanneer er links een strook wordt geopend (zoals bij bijv. Apeldoorn-Deventer), maar het domweg vertikken om naar rechts te moven wanneer de vluchtstrook wordt omgedoopt.

Zelfs mijn eigen vader, die gemiddeld best netjes rijdt, dacht in Duitsland dat de spitsstrook alleen voor vrachtwagens e.d. was. Er stond zelfs 'RECHTS FAHREN! -->' op de viaducten, maar hij vertikte het...

(Achteraf maar goed ook, want na een tijdje kwamen we langs een auto met panne die midden op de spitsstrook stilstond. Een vluchtstrook is soms ook wel fijn...)
Het lijkt wel of met name ervaren chauffeurs er moeite mee hebben (er ligt toch een doorgetrokken streep?). Wijziging van regelgeving wordt schijnbaar niet door iedeeen opgemerkt, dus misschien moet de overheid hier nog meer aandacht aan besteden. Sommige mensen volgen nog weleens het goede voorbeeld, maar de meeste zitten je erg vreemd aan te kijken als je de spittstrook blijft volgen, terwijl zij zelf onnodig links rijden.

Een vluchtstrook is zeker fijn, maar er zijn pechhavens en permanent camera toezicht. Pas was het erg mistig bij Apeldoorn, toen was de spitsstrook mooi afgesloten omdat er niet goed toezicht kon worden gehouden.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_53536742
Ik vind t juist fijn dat er mongolen zijn die geen gebruik maken van de spitsstrook.

A28 bij zwolle heb ik bijna altijd de gehele linkerbaan voor mezelf Gewoon met 130 de file voorbij
Hoor vaak van mensen dat ze er niet opdurven, omdat die baan "zo smal is"

pi_53541195
quote:
Op donderdag 27 september 2007 22:09 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Oftewel de regel van altijd zoveel mogelijk rechts houden lap jij doelbewust aan je laars en lokt het rechts inhalen uit door zelf onnodig links te rijden
Yup. Dat is tenminste veiliger dan in en uitvoegen en nog extra files te veroorzaken.
Valt natuurlijk ook wel mee omdat er niemand van die "spitsstrook" gebruik maakt.
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:56:24 #28
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_53541791
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:35 schreef athlonkmf het volgende:

[..]

Yup. Dat is tenminste veiliger dan in en uitvoegen en nog extra files te veroorzaken.
Valt natuurlijk ook wel mee omdat er niemand van die "spitsstrook" gebruik maakt.
Waarom zou in- en uitvoegen onveilig zijn? Dat doe je bij op- en afritten toch ook? Ik vind persoonlijk dat rechts inhalen onverantwoorder is dan uiterst rechts houden zoals dat verwacht wordt (wat niet wegneemt dat ik vaak de spitsstrook volg en daarbij veel motorvoertuigen rechts voorbij rijd )

Het gaat er juist om je voorspelbaar op te stellen en mensen die maar structureel 'in het midden' blijven rijden (onnodig links dus) als er drie rijstroken zijn, vind ik persoonlijk de gevaarlijkste snelweggebruikers die er rondrijden
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  vrijdag 28 september 2007 @ 12:58:40 #29
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_53541865
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:35 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vind t juist fijn dat er mongolen zijn die geen gebruik maken van de spitsstrook.

A28 bij zwolle heb ik bijna altijd de gehele linkerbaan voor mezelf Gewoon met 130 de file voorbij
Hoor vaak van mensen dat ze er niet opdurven, omdat die baan "zo smal is"

Gelukkig geldt er op de A28 bij Zwolle ook maar een maximum snelheid van 80 km/h als de plusstrook open is, dus met een beetje pech wordt je rijbewijs bij zo'n actie nog ingevordert ook (50 km/h en harder, nog een artikel 5 achterwege latend)
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_53542142
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 12:58 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Gelukkig geldt er op de A28 bij Zwolle ook maar een maximum snelheid van 80 km/h als de plusstrook open is, dus met een beetje pech wordt je rijbewijs bij zo'n actie nog ingevordert ook (50 km/h en harder, nog een artikel 5 achterwege latend)
Een artikel5 krijg je daar simpelweg niet voor, want artikel5 is een kapstokartikel voor alle andere dingen die niet in de wet staan. Snelheid overschrijden staat daar wel in, dus daarvoor zou ik dan beboet worden.

En in de spits zou het echt wel opvallen als er iemand met 130 achter mij aanrijdt, en daar hou ik ook wel rekening mee.

Verder is het: dikke boeiend
pi_53542263
hoe dom ben je dan, toen ik daar voor de eerste keer reed begreep ik al dat je op die dingen mocht rijden. Ik wist alleen niet dat je dus wel over de doorgetrokken streep mag. Maar dankzij jouw linkje nu wel
0023
pi_53542435
quote:
Op donderdag 27 september 2007 18:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Nederlanders en spitstroken

In de spit kan ik op de A28 net voor utrecht gewoon met 150 over de spitstrook rijden terwijl de linker en midden baan net 100 rijd.


Dan heb je ook nog paupers die geen seinen als je ze rechts voorbij komt terwijl ze zelf onnodig links rijden
Herkenbaar ! ik kom daar ook iedere ochtend en TELKENS weer (vooral vrachtwagens) gasten die stug in het midden blijven rijden.

Rechts inhalen is dan echt de enige juiste oplossing
He's a Monday morning lunatic
Disturbed from time to time
Lost within himself
In his solitary shell
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:34:52 #33
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_53542838
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Een artikel5 krijg je daar simpelweg niet voor, want artikel5 is een kapstokartikel voor alle andere dingen die niet in de wet staan. Snelheid overschrijden staat daar wel in, dus daarvoor zou ik dan beboet worden.

En in de spits zou het echt wel opvallen als er iemand met 130 achter mij aanrijdt, en daar hou ik ook wel rekening mee.

Verder is het: dikke boeiend
Naast een snelheidsovertreding ben je ook een gevaar voor het overige verkeer wat met 82 km/h een auto die 80 km/h rijd in wil halen via de plusstrook
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:41:18 #34
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_53543008
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:19 schreef Antal het volgende:

[..]

Herkenbaar ! ik kom daar ook iedere ochtend en TELKENS weer (vooral vrachtwagens) gasten die stug in het midden blijven rijden.

Rechts inhalen is dan echt de enige juiste oplossing
Het valt juist op dat het merendeel van de vrachwagens er wel gaat rijden of vrij alert reageert op een lichtsein om naar rechts te gaan. Dat is ook de groep die ik niet rechts voorbij rijd, want die duw je niet zomaar meer terug naar links
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  vrijdag 28 september 2007 @ 13:42:11 #35
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_53543032
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:13 schreef ikJur het volgende:
hoe dom ben je dan, toen ik daar voor de eerste keer reed begreep ik al dat je op die dingen mocht rijden. Ik wist alleen niet dat je dus wel over de doorgetrokken streep mag. Maar dankzij jouw linkje nu wel
En weer een helder lichtje laten schijnen! Spread tha word!!!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_53550464
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Een artikel5 krijg je daar simpelweg niet voor, want artikel5 is een kapstokartikel voor alle andere dingen die niet in de wet staan. Snelheid overschrijden staat daar wel in, dus daarvoor zou ik dan beboet worden.

En in de spits zou het echt wel opvallen als er iemand met 130 achter mij aanrijdt, en daar hou ik ook wel rekening mee.

Verder is het: dikke boeiend
En toen kreeg iemand die in de file staat ineens in de gaten dat er links van em nog een strook beschikbaar is........
Als jij echt met 130 langs een file rijdt ben je een ongelooflijke lamlul.
  Spellchecker vrijdag 28 september 2007 @ 19:07:53 #37
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_53551050
De politie zou veel meer op onnodig -en daarbij hinderend- links rijden moeten letten.

Wat je nu vrijwel altijd ziet, bij zowel Blik op de weg als Wegmisbruikers, is dat ze rechts-inhalers, die al een poosje achter een linksplakker hebben gehangen en er genoeg van hadden, van de weg plukken. Ik gok zomaar dat dat te maken heeft met de hogere bekeuring

Je moet problemen zoveel mogelijk bij de bron aanpakken en waar mogelijk voorkomen. De bron is de linksrijder. Die moet je dus van de weg plukken en er direct op aanspreken. Zo neem je veel ergernissen in het verkeer weg, dat zorgt voor minder frustratie en dat heeft weer tot gevolg dat er simpelweg minder agressie is. Bovendien kan de politie op die manier bekeuringen innen, waarbij de meeste mensen er meer respect voor krijgen omdat men het terecht vind

Bovenstaande gaat w.m.b. ook op voor andere ergernis-wekkende overtredingen, zoals bijv. het niet aangeven van richting bij wisselen van rijrichting/baan en op rotondes, of kapotte danwel fout afgestelde voorverlichting...
Tevens -purist.
pi_53551194
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:28 schreef JDude het volgende:
Het 'gecombineerde in- en uitvoegstrook'-deel volg ik nog steeds niet .
En als je van Apeldoorn naar Zwolle rijdt ben je de A1 eigenlijk al voorbij

Verder puik verhaal heur.


TS reed dus waar die HST vrachtwagen reed, rechts van hem reed een andere auto. Die auto voegde dus opeens in terwijl hij rechtdoor de spitsstrook op had gekund.
ja in dit plaatje is de strook dicht, maar stel dat hij open was geweest
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_53551254
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 18:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

En toen kreeg iemand die in de file staat ineens in de gaten dat er links van em nog een strook beschikbaar is........
Als jij echt met 130 langs een file rijdt ben je een ongelooflijke lamlul.
Ja jammer dan. De ruimte is er, ik maak er gebruik van. Plus dat het niet mijn schuld is mocht er een ongeluk gebeuren, hij is namelijk bezig met veranderen van rijstrook
pi_53551784
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:07 schreef NoBody122 het volgende:
of kapotte danwel fout afgestelde voorverlichting...
Ohja, rampzalig is dat ook, vooral 's nachts als er weer een debiel met een aanhanger zijn lampen niet naar beneden heeft gesteld.
Of mensen die bij 2 plukjes mist gelijk 80 gaan rijden met alle mistlichten aan
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_53552664
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:14 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja jammer dan. De ruimte is er, ik maak er gebruik van. Plus dat het niet mijn schuld is mocht er een ongeluk gebeuren, hij is namelijk bezig met veranderen van rijstrook
Het snelheidsverschil (130 km/h en stapvoets) zit je niet ook maar een klein beetje dwars?
  Spellchecker vrijdag 28 september 2007 @ 20:08:20 #42
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_53552817
Bijna 130 KM/u verschil is natuurlijk te gek, wel heeft hij gelijk dat anderen maar op moeten passen bij het wisselen van rijstrook, zeker vanuit bijna-stilstand. Echter als iedereen daar met 130 KM/u voorbij zou scheuren, krijgt niemand ook maar de kans om van rijstrook te wisselen

Bovendien vraag ik me af of kikoooooo het zelf prettig zou vinden om file te rijden, terwijl minder dan een meter ernaast auto's met 130 KM/u voorbij razen
Tevens -purist.
pi_53552890
Ook al zou ie 80 rijden, de op dat moment geldende snelheid, het snelheidsverschil is veel te groot en dát is wel een artikel 5 waardig.
  Spellchecker vrijdag 28 september 2007 @ 21:01:38 #44
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_53554204
80 is ook nog te snel ja.
Tevens -purist.
pi_53555358
onnodig links of in de middelste baan blijven hangen is verschrikkelijk irritant, dat zijn ook echt de mensen die niet kunnen rijden of wel bang zijn om hun plekje kwijt te raken of wel niks van het verkeer snappen met zero inzicht. Ga er ook altijd rechts langs
pi_53556739
als ik weet dat er dikke file is rij ik lekker om? aldus door de stad... gaat tenminste vlotter..
[quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
[/quote]
pi_53558943
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:01 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het snelheidsverschil (130 km/h en stapvoets) zit je niet ook maar een klein beetje dwars?
Ik heb t nergens over een verschil van 130km/u. Wanneer de binnenste twee stroken stilstaan is men echt niet zo gek om de linkerbaan vrij te laten. Heb het meer over verkeer dat samen aan het sukkelen is op twee banen, terwijl er links nog een prachtig stuk asfalt ligt. Niet al te breed, met als gevolg dat bijna geen hond er op durft. Ik ga echt geen 130 rijden langs een stilstaande file. Meer dat men nerveus 80/90 aan het rijden is,constant aan het remmen, in elkaars kofferbak enz
pi_53559681
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:01 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik heb t nergens over een verschil van 130km/u
Ik ook niet, ik heb het over het verschil tussen 130 km/h en de snelheid van de file.
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 09:35 schreef kikoooooo het volgende:


A28 bij zwolle heb ik bijna altijd de gehele linkerbaan voor mezelf Gewoon met 130 de file voorbij


En dat is dus de reden van mijn reaktie.
Als de rest 80/90 rijdt is er geen sprake van file. Sterker nog, ze rijden de maximumsnelheid als ze 80 rijden. Dus hoezo file?
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:01 schreef kikoooooo het volgende:
. Wanneer de binnenste twee stroken stilstaan is men echt niet zo gek om de linkerbaan vrij te laten. Heb het meer over verkeer dat samen aan het sukkelen is op twee banen, terwijl er links nog een prachtig stuk asfalt ligt. Niet al te breed, met als gevolg dat bijna geen hond er op durft. Ik ga echt geen 130 rijden langs een stilstaande file. Meer dat men nerveus 80/90 aan het rijden is,constant aan het remmen, in elkaars kofferbak enz
Zoals ik net al zei is 80 de max als die strook daar open is, dus hoezo file?
  zaterdag 29 september 2007 @ 09:41:47 #49
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_53562622
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 00:01 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ik heb t nergens over een verschil van 130km/u. Wanneer de binnenste twee stroken stilstaan is men echt niet zo gek om de linkerbaan vrij te laten. Heb het meer over verkeer dat samen aan het sukkelen is op twee banen, terwijl er links nog een prachtig stuk asfalt ligt. Niet al te breed, met als gevolg dat bijna geen hond er op durft. Ik ga echt geen 130 rijden langs een stilstaande file. Meer dat men nerveus 80/90 aan het rijden is,constant aan het remmen, in elkaars kofferbak enz
De snelheid gaat niet voor niks omlaag als de plusstrook daar open is Of waren die grote borden met de verschilende rijstroken erop en de dan geldende maximumsnelheid van 80 km/h nooit opgevallen? Je hebt daar geen mogelijkheid om uit te wijken als er iets gebeurd. De kans dat er iets gebeurd is weer redelijk groot, doordat er inderdaad veel mensen met de bumpers tegen mekaar geplakt op de middelste strook rijden

Als ik zo'n bumperclubje nader, passeer ik deze met gepaste snelheid (links of rechts, net waar de meeste ruimte is ). Als er dan zo'n malloot aan komt blazen over de plusstrook, zet ik hem er rustig voor

A28

http://www.rijksweg28.nl/index.php?pagina_id=18

A50




[ Bericht 1% gewijzigd door eNaSnI op 29-09-2007 09:51:08 ]
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zaterdag 29 september 2007 @ 13:49:58 #50
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_53566763
Nog even over die maximumsnelheden:

Ik wil best 100 rijden als de spitsstrook is, maar 80 over de A28 gaat me net wat te ver. Weet iemand of op dat stukje wel eens gecontroleerd wordt? Ik kom er al jaren regelmatig langs en heb er nog nooit een flitser gezien, eigenlijk...
pi_53566858
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:49 schreef Schlumberger het volgende:
Nog even over die maximumsnelheden:

Ik wil best 100 rijden als de spitsstrook is, maar 80 over de A28 gaat me net wat te ver. Weet iemand of op dat stukje wel eens gecontroleerd wordt? Ik kom er al jaren regelmatig langs en heb er nog nooit een flitser gezien, eigenlijk...
Bij Zwolle-Noord staat er regelmatig een camera. Redelijk opzichtig dus als je je ogen goed open houdt is er niks aan de hand.
pi_53566916
ik rij nooit op de spits stroken.. Die vind ik maar irritant!
* Schopt
Officieel lid van de Kibbelingbende en de Amoebeboys
  zaterdag 29 september 2007 @ 14:00:31 #53
18989 __________
Vul Uw naam op de lijn in.
pi_53567015
quote:
Op donderdag 27 september 2007 19:05 schreef eNaSnI het volgende:

Terwijl die strook nu juist bedoelt is om te vluchten (vluchtstrook) als de situatie het niet toelaat om direct in te voegen! Het is veiliger even de vluchtstrook te gebruiken (die je vaak redelijk kunt overzien) dan je auto er zomaar tussen te kwakken!!
Nee hoor. Het is alweer een tijdje verplicht om aan het einde van een invoegstrook te stoppen als je er niet tussen komt. Niet kunnen invoegen is geen nood waarvoor die strook bedoeld is zoals pechgevallen of nooddiensten die eroverheen moeten kunnen.

http://www.tdekkers.nl/toelichting_rvv/Trvv043.htm
quote:
Bij het invoegen ligt de zaak anders. Verscheidene organisaties adviseren automobilisten van de vluchtstrook gebruik te maken als het invoegen vanaf de invoegstrook niet lukt. Hoewel voor dat advies begrip bestaat, wordt aan deze praktijk toch een einde gemaakt.
Persoonlijk zou ik ook gewoon doorrijden over die vluchtstook om er toch tussen te komen maar goed.
En plak Uw pasfoto in het daartoe bestemde vakje.
pi_53567143
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:00 schreef __________ het volgende:


Persoonlijk zou ik ook gewoon doorrijden over die vluchtstook om er toch tussen te komen maar goed.
Precies.
Wettelijk mag het niet, maar het is veel veiliger.
Als ik de keus heb tussen mijn eigen en andermans veiligheid of de wet dan kan de wet wat mij betreft het schijt krijgen.
Dat vertel ik mijn leerlingen ook: niet star de regels volgen maar zelf blijven nadenken.
Denk maar aan die campagne van jaren geleden: "geef je verstand voorrang"
  Spellchecker zaterdag 29 september 2007 @ 14:28:54 #55
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_53567647
Jammer genoeg ontbreekt dat verstand bij veel verkeersdeelnemers
Tevens -purist.
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:46:19 #56
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_53572751
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 13:49 schreef Schlumberger het volgende:
Nog even over die maximumsnelheden:

Ik wil best 100 rijden als de spitsstrook is, maar 80 over de A28 gaat me net wat te ver. Weet iemand of op dat stukje wel eens gecontroleerd wordt? Ik kom er al jaren regelmatig langs en heb er nog nooit een flitser gezien, eigenlijk...
Dat je niet ziet, betekent niet dat ze er niet zijn Let maar eens op als één van vele geluidsweringen passeert, vaak net om het hoekje of half achter een vangrail verscholen.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  zaterdag 29 september 2007 @ 18:46:59 #57
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_53572765
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 14:28 schreef NoBody122 het volgende:
Jammer genoeg ontbreekt dat verstand bij veel verkeersdeelnemers
* eNaSnI mee eens is
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')