Dan is er dus geen vluchtstrook meer?quote:Op donderdag 27 september 2007 18:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Spitsstroken zijn feitelijk gewoon overbodig. Ze zouden beter als vaste derde rijstrook worden geklasseerd, dan heeft iedereen er wat aan.
Vanaf ongeveer één kilometer zijn die lampen al zichtbaar daar!!!quote:Op donderdag 27 september 2007 18:57 schreef TNA het volgende:
Ik ken de situatie daar niet, is die groene pijl ook goed zichtbaar voor de invoegers?
Let even op het verschil tussen spitsstroken (vaak rechts gelegen en voor normaal gebruik vluchtstrook) en plusstroken (vaak links gelegen en normaal gesproken niet als vluchtstrook in gebruik). Een snelweg zonder vluchtstrook is geen pretje hoor!quote:Op donderdag 27 september 2007 18:58 schreef Daffodil31LE het volgende:
Spitsstroken zijn feitelijk gewoon overbodig. Ze zouden beter als vaste derde rijstrook worden geklasseerd, dan heeft iedereen er wat aan.
Clearquote:Op donderdag 27 september 2007 19:00 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Vanaf ongeveer één kilometer zijn die lampen al zichtbaar daar!!!![]()
Terwijl die strook nu juist bedoelt is om te vluchten (vluchtstrook) als de situatie het niet toelaat om direct in te voegen! Het is veiliger even de vluchtstrook te gebruiken (die je vaak redelijk kunt overzien) dan je auto er zomaar tussen te kwakken!!quote:Op donderdag 27 september 2007 19:03 schreef TNA het volgende:
[..]
ClearAnyway, ik kan me voorstellen dat je, ook al let je niet bepaald goed op en voeg je sowieso slecht in, instinctief niet doorrijdt op de "vluchtstrook".
Ik weet het, je zal het mij niet zien doen, ik kan het me alleen ergens wel voorstellenquote:Op donderdag 27 september 2007 19:05 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Terwijl die strook nu juist bedoelt is om te vluchten (vluchtstrook) als de situatie het niet toelaat om direct in te voegen! Het is veiliger even de vluchtstrook te gebruiken (die je vaak redelijk kunt overzien) dan je auto er zomaar tussen te kwakken!!
Hier een video van de spitsstrook en het gebruik ervan m.b.t. op- en afritten!quote:Op donderdag 27 september 2007 19:15 schreef JDude het volgende:
Maak eens een Paint, misschien dat ik dan snap wat je bedoelt.
Hmm, ligt dat aan mij of is dat een stukje begrijpend lezen? Anders pas ik het natuurlijk even aan, maar als je het nu wel begrijpt, laat ik het mooi zo staanquote:Op donderdag 27 september 2007 19:24 schreef JDude het volgende:
Ik weet wat een spitsstrook is
Ik snapte het verhaal alleen even niet, inmiddels na drie keer lezen wel.
Het is volgens mij niet echt verboden om geen gebruik van de spitsstrook te maken.quote:Op donderdag 27 september 2007 18:49 schreef eNaSnI het volgende:
De situatie:
Blaat blaat blaat..... en vervolgens zelf maar over de volledig LEGE!!! spitsstrook te gaan rijden deze maniak maar weer rechts ingehaald en naar huis gereden.......blaat blaat blaat enz.
Een open spitsstrook is gewoon een rechterrijstrook. Dus als je dan zo nodig op de middelste strook moet blijven ben je eigenlijk ook fout (want je rijdt niet zo rechts mogelijk).quote:Op donderdag 27 september 2007 20:11 schreef Kanjer het volgende:
Het is volgens mij niet echt verboden om geen gebruik van de spitsstrook te maken.
Oftewel de regel van altijd zoveel mogelijk rechts houden lap jij doelbewust aan je laars en lokt het rechts inhalen uit door zelf onnodig links te rijdenquote:Op donderdag 27 september 2007 21:07 schreef athlonkmf het volgende:
ik neem die spitsstrook van de A12 richting den haag ook nooit. Je kan d'rop als je aan komt rijden, maar midden in de bocht moet je de spitsstrook weer vrijmaken, om 500 meter verderop er weer op te mogen. Dan blijf ik liever op de normale rijstrook.
Het is niets anders als een extra tijdelijke rechterrijstrook met een andere benaming en andere regelgeving omtrent de belijning. Dus gewoon lekker rechts rijden i.p.v. onnodig links blijven hangen (en rechts voorbij rijden uitlokt omdat iemand gewoon de spitsstrook blijft volgen)!quote:Op donderdag 27 september 2007 20:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Het is volgens mij niet echt verboden om geen gebruik van de spitsstrook te maken.
Rechts inhalen daarentegen.....![]()
Je m'excuse, het was Apeldoorn --> Arnhemquote:Op donderdag 27 september 2007 19:28 schreef JDude het volgende:
Het 'gecombineerde in- en uitvoegstrook'-deel volg ik nog steeds niet.
En als je van Apeldoorn naar Zwolle rijdt ben je de A1 eigenlijk al voorbij
Verder puik verhaal heur.
Het lijkt wel of met name ervaren chauffeurs er moeite mee hebben (er ligt toch een doorgetrokken streep?). Wijziging van regelgeving wordt schijnbaar niet door iedeeen opgemerkt, dus misschien moet de overheid hier nog meer aandacht aan besteden. Sommige mensen volgen nog weleens het goede voorbeeld, maar de meeste zitten je erg vreemd aan te kijken als je de spittstrook blijft volgen, terwijl zij zelf onnodig links rijden.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:04 schreef Schlumberger het volgende:
Bravo voor dit topic! Ik erger me ook altijd kapot aan mensen die niet snappen dat ze domweg op de middelste rijstrook rijden. Ik jaag ze daarom ook maar gewoon rechts voorbij, met eventueel een vuile blik naar links. Ben verder niet erg agressief in het verkeer, maar dit kan ik absoluut niet uitstaan.
Het rare is dat mensen wel als vliegen op een mestvaalt naar links gaan wanneer er links een strook wordt geopend (zoals bij bijv. Apeldoorn-Deventer), maar het domweg vertikken om naar rechts te moven wanneer de vluchtstrook wordt omgedoopt.
Zelfs mijn eigen vader, die gemiddeld best netjes rijdt, dacht in Duitsland dat de spitsstrook alleen voor vrachtwagens e.d. was. Er stond zelfs 'RECHTS FAHREN! -->' op de viaducten, maar hij vertikte het...
(Achteraf maar goed ook, want na een tijdje kwamen we langs een auto met panne die midden op de spitsstrook stilstond. Een vluchtstrook is soms ook wel fijn...)
Yup. Dat is tenminste veiliger dan in en uitvoegen en nog extra files te veroorzaken.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:09 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Oftewel de regel van altijd zoveel mogelijk rechts houden lap jij doelbewust aan je laars en lokt het rechts inhalen uit door zelf onnodig links te rijden![]()
Waarom zou in- en uitvoegen onveilig zijn?quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:35 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Yup. Dat is tenminste veiliger dan in en uitvoegen en nog extra files te veroorzaken.
Valt natuurlijk ook wel mee omdat er niemand van die "spitsstrook" gebruik maakt.
Gelukkig geldt er op de A28 bij Zwolle ook maar een maximum snelheid van 80 km/h als de plusstrook open is, dus met een beetje pech wordt je rijbewijs bij zo'n actie nog ingevordert ookquote:Op vrijdag 28 september 2007 09:35 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vind t juist fijn dat er mongolen zijn die geen gebruik maken van de spitsstrook.
A28 bij zwolle heb ik bijna altijd de gehele linkerbaan voor mezelfGewoon met 130 de file voorbij
![]()
Hoor vaak van mensen dat ze er niet opdurven, omdat die baan "zo smal is"
Een artikel5 krijg je daar simpelweg niet voor, want artikel5 is een kapstokartikel voor alle andere dingen die niet in de wet staan. Snelheid overschrijden staat daar wel in, dus daarvoor zou ik dan beboet worden.quote:Op vrijdag 28 september 2007 12:58 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Gelukkig geldt er op de A28 bij Zwolle ook maar een maximum snelheid van 80 km/h als de plusstrook open is, dus met een beetje pech wordt je rijbewijs bij zo'n actie nog ingevordert ook(50 km/h en harder, nog een artikel 5 achterwege latend)
Herkenbaar ! ik kom daar ook iedere ochtend en TELKENS weer (vooral vrachtwagens) gasten die stug in het midden blijven rijden.quote:Op donderdag 27 september 2007 18:53 schreef Revolution-NL het volgende:
Nederlanders en spitstroken
In de spit kan ik op de A28 net voor utrecht gewoon met 150 over de spitstrook rijden terwijl de linker en midden baan net 100 rijd.
Dan heb je ook nog paupers die geen seinen als je ze rechts voorbij komt terwijl ze zelf onnodig links rijden![]()
Naast een snelheidsovertreding ben je ook een gevaar voor het overige verkeer wat met 82 km/h een auto die 80 km/h rijd in wil halen via de plusstrookquote:Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Een artikel5 krijg je daar simpelweg niet voor, want artikel5 is een kapstokartikel voor alle andere dingen die niet in de wet staan. Snelheid overschrijden staat daar wel in, dus daarvoor zou ik dan beboet worden.
En in de spits zou het echt wel opvallen als er iemand met 130 achter mij aanrijdt, en daar hou ik ook wel rekening mee.
Verder is het: dikke boeiend
Het valt juist op dat het merendeel van de vrachwagens er wel gaat rijden of vrij alert reageert op een lichtsein om naar rechts te gaan. Dat is ook de groep die ik niet rechts voorbij rijd, want die duw je niet zomaar meer terug naar linksquote:Op vrijdag 28 september 2007 13:19 schreef Antal het volgende:
[..]
Herkenbaar ! ik kom daar ook iedere ochtend en TELKENS weer (vooral vrachtwagens) gasten die stug in het midden blijven rijden.
Rechts inhalen is dan echt de enige juiste oplossing
En weer een helder lichtje laten schijnen!quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:13 schreef ikJur het volgende:
hoe dom ben je dan, toen ik daar voor de eerste keer reed begreep ik al dat je op die dingen mocht rijden. Ik wist alleen niet dat je dus wel over de doorgetrokken streep mag. Maar dankzij jouw linkje nu wel![]()
En toen kreeg iemand die in de file staat ineens in de gaten dat er links van em nog een strook beschikbaar is........quote:Op vrijdag 28 september 2007 13:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Een artikel5 krijg je daar simpelweg niet voor, want artikel5 is een kapstokartikel voor alle andere dingen die niet in de wet staan. Snelheid overschrijden staat daar wel in, dus daarvoor zou ik dan beboet worden.
En in de spits zou het echt wel opvallen als er iemand met 130 achter mij aanrijdt, en daar hou ik ook wel rekening mee.
Verder is het: dikke boeiend
quote:Op donderdag 27 september 2007 19:28 schreef JDude het volgende:
Het 'gecombineerde in- en uitvoegstrook'-deel volg ik nog steeds niet.
En als je van Apeldoorn naar Zwolle rijdt ben je de A1 eigenlijk al voorbij
Verder puik verhaal heur.
Ja jammer dan. De ruimte is er, ik maak er gebruik van. Plus dat het niet mijn schuld is mocht er een ongeluk gebeuren, hij is namelijk bezig met veranderen van rijstrookquote:Op vrijdag 28 september 2007 18:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
En toen kreeg iemand die in de file staat ineens in de gaten dat er links van em nog een strook beschikbaar is........
Als jij echt met 130 langs een file rijdt ben je een ongelooflijke lamlul.
Ohja, rampzalig is dat ook, vooral 's nachts als er weer een debiel met een aanhanger zijn lampen niet naar beneden heeft gesteld.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:07 schreef NoBody122 het volgende:
of kapotte danwel fout afgestelde voorverlichting...
Het snelheidsverschil (130 km/h en stapvoets) zit je niet ook maar een klein beetje dwars?quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:14 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja jammer dan. De ruimte is er, ik maak er gebruik van. Plus dat het niet mijn schuld is mocht er een ongeluk gebeuren, hij is namelijk bezig met veranderen van rijstrook
Ik heb t nergens over een verschil van 130km/u. Wanneer de binnenste twee stroken stilstaan is men echt niet zo gek om de linkerbaan vrij te laten. Heb het meer over verkeer dat samen aan het sukkelen is op twee banen, terwijl er links nog een prachtig stuk asfalt ligt. Niet al te breed, met als gevolg dat bijna geen hond er op durft. Ik ga echt geen 130 rijden langs een stilstaande file. Meer dat men nerveus 80/90 aan het rijden is,constant aan het remmen, in elkaars kofferbak enzquote:Op vrijdag 28 september 2007 20:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het snelheidsverschil (130 km/h en stapvoets) zit je niet ook maar een klein beetje dwars?
Ik ook niet, ik heb het over het verschil tussen 130 km/h en de snelheid van de file.quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb t nergens over een verschil van 130km/u
En dat is dus de reden van mijn reaktie.quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:35 schreef kikoooooo het volgende:
A28 bij zwolle heb ik bijna altijd de gehele linkerbaan voor mezelfGewoon met 130 de file voorbij
![]()
Zoals ik net al zei is 80 de max als die strook daar open is, dus hoezo file?quote:Op zaterdag 29 september 2007 00:01 schreef kikoooooo het volgende:
. Wanneer de binnenste twee stroken stilstaan is men echt niet zo gek om de linkerbaan vrij te laten. Heb het meer over verkeer dat samen aan het sukkelen is op twee banen, terwijl er links nog een prachtig stuk asfalt ligt. Niet al te breed, met als gevolg dat bijna geen hond er op durft. Ik ga echt geen 130 rijden langs een stilstaande file. Meer dat men nerveus 80/90 aan het rijden is,constant aan het remmen, in elkaars kofferbak enz
De snelheid gaat niet voor niks omlaag als de plusstrook daar open isquote:Op zaterdag 29 september 2007 00:01 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ik heb t nergens over een verschil van 130km/u. Wanneer de binnenste twee stroken stilstaan is men echt niet zo gek om de linkerbaan vrij te laten. Heb het meer over verkeer dat samen aan het sukkelen is op twee banen, terwijl er links nog een prachtig stuk asfalt ligt. Niet al te breed, met als gevolg dat bijna geen hond er op durft. Ik ga echt geen 130 rijden langs een stilstaande file. Meer dat men nerveus 80/90 aan het rijden is,constant aan het remmen, in elkaars kofferbak enz
Bij Zwolle-Noord staat er regelmatig een camera. Redelijk opzichtig dus als je je ogen goed open houdt is er niks aan de hand.quote:Op zaterdag 29 september 2007 13:49 schreef Schlumberger het volgende:
Nog even over die maximumsnelheden:
Ik wil best 100 rijden als de spitsstrook is, maar 80 over de A28 gaat me net wat te ver. Weet iemand of op dat stukje wel eens gecontroleerd wordt? Ik kom er al jaren regelmatig langs en heb er nog nooit een flitser gezien, eigenlijk...
Nee hoor. Het is alweer een tijdje verplicht om aan het einde van een invoegstrook te stoppen als je er niet tussen komt. Niet kunnen invoegen is geen nood waarvoor die strook bedoeld is zoals pechgevallen of nooddiensten die eroverheen moeten kunnen.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:05 schreef eNaSnI het volgende:
Terwijl die strook nu juist bedoelt is om te vluchten (vluchtstrook) als de situatie het niet toelaat om direct in te voegen! Het is veiliger even de vluchtstrook te gebruiken (die je vaak redelijk kunt overzien) dan je auto er zomaar tussen te kwakken!!
Persoonlijk zou ik ook gewoon doorrijden over die vluchtstook om er toch tussen te komen maar goed.quote:Bij het invoegen ligt de zaak anders. Verscheidene organisaties adviseren automobilisten van de vluchtstrook gebruik te maken als het invoegen vanaf de invoegstrook niet lukt. Hoewel voor dat advies begrip bestaat, wordt aan deze praktijk toch een einde gemaakt.
Precies.quote:Op zaterdag 29 september 2007 14:00 schreef __________ het volgende:
Persoonlijk zou ik ook gewoon doorrijden over die vluchtstook om er toch tussen te komen maar goed.
Dat je niet ziet, betekent niet dat ze er niet zijnquote:Op zaterdag 29 september 2007 13:49 schreef Schlumberger het volgende:
Nog even over die maximumsnelheden:
Ik wil best 100 rijden als de spitsstrook is, maar 80 over de A28 gaat me net wat te ver. Weet iemand of op dat stukje wel eens gecontroleerd wordt? Ik kom er al jaren regelmatig langs en heb er nog nooit een flitser gezien, eigenlijk...
* eNaSnI mee eens isquote:Op zaterdag 29 september 2007 14:28 schreef NoBody122 het volgende:
Jammer genoeg ontbreekt dat verstand bij veel verkeersdeelnemers
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |