5 maanden voor 8000 euro is zát te doen.
Ik heb een jaar in Zuid-Amerika gezeten voor 11.000

Waarvan 6 maanden in Buenos Aires en 6 maanden op reis door Argentinië, Zuid- en Midden-Chili, Bolivia, Peru, Ecuador en Colombia. Daarna nog 5 maanden in Colombia maar dat was middels zo'n traineeship, waarmee ik voldoende verdiende om van rond te komen.
Toegegeven, ik heb geen geld uitgegeven aan taallessen (die waren gratis voor mij) en de reis door zuid Chili en Argentinië (het duurste stuk) heb ik als reisbegeleider gedaan voor een Nederlandse reisorganisatie. Ik heb zelf geen enkele vlucht genomen (behalve Amsterdam - Buenos Aires en Bogotá - Amsterdam), en alles met bussen gedaan (wel coche cama). Heb alleen maar in hostels geslapen en gegeten in goedkope restaurantjes (waar "de lokale man" ook zit). Je kunt inderdaad voor 10-15 euro uit eten gaan in Buenos Aires, maar met een budget van 20-24 pesos (5-6 euro?) red je het ook wel als je naar een gewone parilla gaat, een (uitstekende) bife de chorizo eet en een kan huiswijn drinkt (althans een jaar geleden). Aan het Titicaca-meer in Bolivia heb je bijvoorbeeld een verse forel met rijst, salade en sapje voor 70 cent(!). Dan ben je toch gek als je in zo'n toeristenhotel gaat zitten?
Tis maar net hoe gek je het wilt maken.
[ Bericht 3% gewijzigd door Knakker op 18-03-2008 13:44:42 ]