Klopt dat kan. Maar aan dat soort verzekeringen zitten vaak veel haken en ogen en keren zelden uit. Bovendien; als je om gezondheidsredenen je huis met 50.000 euro verlies moet verkopen dan gaat je arbeidsongeschiktheidsverzekering je ook niet veel verder helpen.quote:Op zondag 30 september 2007 16:26 schreef gelly het volgende:
[..]
Tegen inkomensval en arbeidsongeschiktheid ? Jawel hoor. Zo'n verzekering heb ik zelf ook.
quote:Op zondag 30 september 2007 05:28 schreef brooklynzoo het volgende:
[..]
Je bouwt alleen vermogen op als er kandidaten geinteresseerd zijn in jouw woning als je eruit wil.
En dat "vermogen" incasseer je vervolgens alleen maar, als je daarna goedkoper gaat wonen.
Ik vind het ronduit arrogant om er nu al steevast vanuit te gaan dat er anno 2010 mensen in jouw huis willen.
Laat ik dan alvast maar aangeven dat ik je huis niet hoef. Zo, laat de sneeuwbal maar rollen.
quote:Op zondag 30 september 2007 10:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Als de vergrijzing over een jaar of 15, 20 op zijn hoogtepunt is, kan de huizenmarkt anders wel eens flink gaan rammelen. En op dat moment kan best blijken dat iedereen die gehuurd heeft financieel beter af is. Je kan wel stoer praten met je 'wijsheden' maar de zaken die jij als feiten presenteert zijn in feite pure speculaties.
quote:Op zondag 30 september 2007 15:22 schreef josvr het volgende:
[..]
De meeste hypotheken zijn tegenwoordig worden afgesloten zijn of helemaal aflossingsvrij of bevatten een aflossingsvrije component. Dan ben je dus aan het huren van de Bank.
quote:Op zondag 30 september 2007 15:34 schreef josvr het volgende:
[..]
Nou betaal jij dan maar een paar maandjes je hypotheek niet. Dan zul je wel zien wie het laatse woord heeft.
quote:Op zondag 30 september 2007 16:14 schreef josvr het volgende:
[..]
Ja en dat 'langer' kan een beetje veel langer zijn. Wat dacht je van een jaar of 20 (zie Japan waar de vastgoedprijzen nog amper zijn hersteld van de crash van eind jaren 80).
quote:Op zondag 30 september 2007 16:18 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
En bovendien vervelend als je door omstandigheden op korte termijn MOET verkopen. Leuk om te weten dat de huizenprijzen waarschijnlijk binnen 10 jaar wel weer op zullen krabbelen, maar als je om gezondheidsredenen of een echtscheiding moet verkopen dan heb je toch een aardig probleem.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat de risico's niet bestaan. Genoeg mensen kopen ZONDER naar de risico's te kijken en die komen dan ook vaak in de problemen.quote:Op maandag 1 oktober 2007 10:27 schreef EdPowers het volgende:
daar ben ik het mee eens. Maar ik vind niet dat je het moet laten om een koophuis te kopen alleen maar omdat je ziek zou KUNNEN worden etc. Als je zo bangelijk bent ingesteld kun je idd beter in je huurhuisje blijven wonen. Maar dan niet over 30 jaar klagen dat je tegen die tijd zulke hoge huren moet betalen van je tegen-die-tijd-niet-meer-bestaand-pensioentje dat je gedwongen naar een bejaardentehuis moet verkassen
[..]
Je hebt gelijk hoor...quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:02 schreef Slasher het volgende:
lama
Inderdaad een leuk succesverhaalquote:Op maandag 1 oktober 2007 11:18 schreef pentas het volgende:
Toen wij in 1975 onze eerste woning van FL. 95.000,00 kochten, waar ook nog FL. 25.000,00 subsidie op werd gegeven (over tien jaar verdeeld), Toen zeiden collega's, jij neemt wel erg veel risico, om een huis van bijna een ton te kopen, stel je voor dat de woningmarkt instort. Deze woning brengt nu met gemak ¤ 200.000,00 op, slechts 32 jaar later.
Ah sorry, dacht dat het juist handiger was om alle afzonderlijke argumenten apart te 'behandelen'quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je hebt gelijk hoor...
Ed, het is handig om onder de quote te reageren, dat leest makkelijker. En daarnaast zou het fijn zijn als je inderdaad geen 6 posts onder elkaar zet. Editten of meerdere quotes in 1 reactie is best makkelijk
Persoonlijk vind ik die overdrachtsbelasting dus ook zwaar irritant! EN een van de prijsopdrijvende factoren! Stel dat je je huis wilt verkopen dan moet je dus al 10% hoger gaan verkopen om die k.k. goed te maken!! Met dank aan de overheid.quote:Op maandag 1 oktober 2007 11:37 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Bovendien gaat het ook om de risico's die je NU loopt. Gegeven de prijsstijgingen van de afgelopen jaren zal het sowieso een jaar of 5 duren voordat je nu je kosten koper eruit hebt. Gebeurt er voor die tijd iets waardoor je moet verkopen, dan zit je dus met een schuld, wat het weer moeilijk (of wellicht zelfs onmogelijk) maakt om een nieuwe hypotheek te kunnen krijgen.
Binnen een half jaar is dat volgens mij.quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:18 schreef EdPowers het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik die overdrachtsbelasting dus ook zwaar irritant! EN een van de prijsopdrijvende factoren! Stel dat je je huis wilt verkopen dan moet je dus al 10% hoger gaan verkopen om die k.k. goed te maken!! Met dank aan de overheid.
Al meen ik me te herinneren dat als je je woning binnen een jaar ofzo verkoopt je je ODB weer terug kon krijgen?? Kan iemand dat bevestigen/ontkennen.
3 jaar later stortte de huizenmarkt in , dacht je toen op dat moment niet...fuckquote:Op maandag 1 oktober 2007 11:18 schreef pentas het volgende:
Toen wij in 1975 onze eerste woning van FL. 95.000,00 kochten, waar ook nog FL. 25.000,00 subsidie op werd gegeven (over tien jaar verdeeld), Toen zeiden collega's, jij neemt wel erg veel risico, om een huis van bijna een ton te kopen, stel je voor dat de woningmarkt instort. Deze woning brengt nu met gemak ¤ 200.000,00 op, slechts 32 jaar later.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 12:24 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Binnen een half jaar is dat volgens mij.
ja, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, had je in die tijd ook lange rentevastperiodes, of werden die juist geintroduceerd na de crisis van die periode?quote:Op maandag 1 oktober 2007 20:00 schreef corus het volgende:
[..]
3 jaar later stortte de huizenmarkt in , dacht je toen op dat moment niet...fuck![]()
Inmiddels is dat wel goedgekomen maar het lijkt me in die periode niet gemakkelijk als je al die ellende zag.
Interessant idd , rente zat een paar jaar boven de 10%.Niet leuk als je dat voor bijv. 20 jaar vastzet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:04 schreef EdPowers het volgende:
[..]
ja, daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, had je in die tijd ook lange rentevastperiodes, of werden die juist geintroduceerd na de crisis van die periode?
Yep, herkenbaar. En wat al die pro-huurders betreft; dat nieuwe experiment waarbij lagere inkomens minder huur gaan betalen, dan ben je pas genaaidquote:Op maandag 8 oktober 2007 14:42 schreef American_Nightmare het volgende:
Wij hebben 'm ook voor 30 jaar vastgezet, omdat het qua rente weinig uitmaakte tussen 10, 20 of 30 jaar. We zitten nu ook in een huis waar we qua gezinsuitbreidingsmogelijkheden nog wel even kunnen blijven zitten.
Overigens hoor ik dat over de laatste 30 jaar variabele rente altijd nog het goedkoopste is geweest. Alleen is het natuurlijk wel vervelend als de rente boven de 10% stijgt waardoor je je maandlasten niet meer kunt betalen. Wij zijn er nu gewoon van verzekerd dat we dit blijven betalen en geen cent meer (ook niet minder overigens).
Van diezelfde persoon hoorde ik inderdaad ook dat er mensen waren met een lange rentevast periode met een rente van rond de 10%. Oversluiten was ook geen optie vanwege de hoge boete. Inmiddels zijn de prijzen zo gestegen dat dat niet meer zo'n probleem is natuurlijk, maar op het moment zelf was het nogal zuur dat zij 10% betaalden, terwijl de toenmalige rentestand 4 a 5% was.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |