abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53504604

William James Adams Jr (Los Angeles, Californie, 15 maart 1975) is een Amerikaanse rapper en muziekproducent van Jamaicaanse afkomst. Hij is een van de leden van de Black Eyed Peas, naast Fergie, Taboo en Apl.de.ap.
Voordat hij actief werd bij de Black Eyed Peas volgde hij een studie aan het 'Fashion Institute of Design & Merchandising' in Los Angeles. Met deze achtergrond heeft hij inmiddels ook een eigen kledinglijn gelanceerd.
Als producer werkte hij samen met onder andere: The Pussycat Dolls, Nas, John Legend, Justin Timberlake, Diddy, The Game, Macy Gray, en Michael Jackson.

Deze week is zijn 3e solo album 'Songs About Girls' ge-released. Opvallend is dat er in eerste instantie collaborations op zouden staan met: Slick Rick, Ice Cube, Q-Tip, Common, Snoop Dogg, Too $hort, Busta Rhymes en Ludacris. Uiteindelijk heeft alleen de track met Snoop Dogg het album gehaald:

"Over" 4:01
"Heartbreaker" 5:28 (Live in London)
"I Got It From My Mama" 4:02 1e single (Live in London)
"She's A Star" 3:48
"Get Your Money" 5:28
"The Donque Song" (featuring Snoop Dogg) 4:30 2e single (Live in London)
"Impatient" 4:17
"One More Chance" 4:24
"Invisible" 3:57
"Fantastic" 3:26 (Sample: I Want You Back by Jackson 5)
"Fly Girl" 4:46
"Dynamic Interlude" 1:20
"Ain't It Pretty" 4:36
"Make It Funky" 4:00
"S.O.S. (Mother Nature)" 4:18
pi_53504617
Ik keek al een tijdje uit naar dit album ondanks de eerste (in mijn ogen) bagger single. Die is opzich wel catchy maar wel heul veul van hetzelfde.
Daamee kom ik ook gelijk bij het eerste puntje van kritiek: herhaling. In werkelijk elk nummer is het refrein, en vaak ook grote delen van coupletten, een herhaling van teksten. Hoogstaande lyrics hoef je dus niet te verwachten.
Maar daarnaast vind ik dat er toch wel echt een paar top nummers. met uiteraard gruwelijke beats op staan. Zo na een paar keer luisteren zijn mijn favorieten:

She's a Star
Get Your Money
Impatient (tevens opvallende track, zonder lyrics van will.i.am zelf)
One More Chance
Fly Girl (heb ik hem volgens mij zien presenteren aan Michael Jackson in een documentaire edit: ja dus)
Ain't it Pretty

Kortom: zeer goed te pruimen album, zolang je maar geen hoogstandjes op het gebied van lyrics verwacht.

[ Bericht 2% gewijzigd door Cracka-ass op 27-09-2007 00:47:29 ]
  donderdag 27 september 2007 @ 01:11:46 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_53505044
Kinderlijke bagger is het. Damn
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_53508834

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 01-10-2007 12:47:43 (Niet nodig) ]
pi_53511376

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 01-10-2007 12:50:17 (Niet nodig) ]
pi_53514556

[ Bericht 100% gewijzigd door belsen op 01-10-2007 12:50:31 (Niet nodig) ]
pi_53514893

En wie heeft daadwerkelijk in ieder geval 1 ander nummer gehoord dan 'I Got It From My Mama?
pi_53614392
Echt een lekker album . She's a star klinkt tof, en The donque song is ook één van m'n favo's... IGIFMM vind ik ook niet veel aan, maar de meeste andere nummers zijn het beluisteren wel waard vind ik.
pi_53657130
(jvdberg.blogse.nl)In elke muzieksoort zit een tijdperk van topproducers. We hebben ooit de dominantie van Jimmy Jam & Terry Lewis gehad en Babyface bijvoorbeeld. Recenter is Timbaland, The Neptunes en vorig jaar de térugkeer van Timbaland. Naast Timbaland stond er vorig jaar nog iemand anders op: Will.i.am.
Black Eyed Peas kwam al eerder van de grond uiteraard, maar

producer Will.i.am is zo een beetje op elk bekend urban terug te vinden. Met als opvallendste album de aankomende van Michael Jackson. Voor de één een irritatie, voor de ander een reden voor een feestje.

Nu heeft hij eindelijk zijn eigen feestje gecreëerd. Met ‘Songs about girls' lanceert hij zijn derde (!) solo album. Een lekker wegluisterend album met funky tracks. Het is de urban sound van de afgelopen twee jaar; vrolijkheid, up-tempo en vooral niet te zware onderwerpen. Uitzondering is S.O.S. (Mother Earth) een nummer over ‘Global Warming' en andere wereldzaken. De link met Black Eyed Peas' grootste hit ‘Where is the love' is snel gemaakt. Gelukkig klinkt dit nummer anders.

Het lekkere aan de sound van Will.i.am is dat zijn tracks soms verdacht lekker oud aanvoelen. Hij weet perfect die feel te creëren. Al zit er in ‘Fantastic' natuurlijk wél echt een oude sample van The Jackson 5. Het getuigt wel van creativiteit dat hij een niet zo bekend stukje gebruikt van ‘I want you back'.

Ook het vermelden waard is de ‘Dynamic Interlude'. Als alle albums vol stonden met dit soort interludes, dan heb ik geen reden meer om de doorgaans niets toevoegende interludes te skippen, wauw! Heerlijk die huilende elektrische gitaar sound. In dit geval is 1 minuut 19 veel te kort. Gelukkig staat het album vol met dit soort mixen van muziekstijlen. ‘Impatient' heeft een heerlijke Jamiroquai sound en op andere nummers zijn invloeden van rock, electro, techno, synth pop en trance te horen.

Opvallende afwezige is Black Eyed Peas collega Fergie. Een gemis is dat niet, want Will staat zijn mannetje ook zonder die back-up. Dit geeft meteen aan, waar Will.i.am staat. Hij kan het prima af in zijn eentje.

Album toppers:
- Impatient
- Over
- Get your money

Beoordeling: 4 sterren
Genre: R&B/HipHop
  donderdag 11 oktober 2007 @ 00:19:28 #10
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_53853753
ben benieuwd. toch eens snel beluisteren
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_53857092
Hmm, die live nummers vind ik iig niks. Maargoed, ik hield ook totaal niet van dat BEP gedoe.
pi_53868708

Prima album, lekker afwisselend,.. en ik vond die single ook bagger, maar binnen de context van t album is die best te pruimen!
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 20:30:24 #13
187710 JBoy
Granulocytje
pi_53913040
Goed album Bijna net zo goed als de eerste twee BEP albums zonder die travestiet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')