Dat dus.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:24 schreef Yozzz het volgende:
Elk jaar het maximum aan onbelastbare giften overmaken is het enige wat je daar een beetje aan kan doen.
quote:Op woensdag 26 september 2007 20:34 schreef nattermann het volgende:
Belasting [afbeelding].
Daarentegen, Bier en Tieten [afbeelding].
Daar zeg je me wat. Kun je niet doen alsof iemand de pas geskimmed heeft, je er pas na een tijdje achter kwam? Na je oma's dood is er niemand meer om aangifte te doen, en is het geld belastingvrij van jou. Niet meteen op je eigen bankrekening zetten natuurlijk...quote:Op woensdag 26 september 2007 20:33 schreef NiteSpeed het volgende:
Je kan één ding doen. Het geld pinnen vóór je je omaatjes dood meld.
Oma's weten vaak dat ze niet zo lang meer te leven hebben. Ook weten ze dat het geld van de erfenis voor een groot deel naar de belasting gaat als ze nu niet de maximale giften per jaar doen. Als die oudjes ergens een hekel aanhebben is het wel dat hun oude dag naar de belasting gaat ipv naar hen dierbaren. Daarnaast zeggen ze vaak op die leeftijd niet meer zoveel geld nodig te hebben.quote:Op woensdag 26 september 2007 20:40 schreef LekkerWijf het volgende:
[..]
Jah, oma kom maar hier met dat geld, je gaat over een paar jaaar dood.![]()
Sokken raak ik altijd kwijt dus dat is niet handig, maar inderdaad niet op een rekening zetten of wat dan ook. gewoon ergens veilig opbergen voor als je het ooit eens echt nodig hebtquote:Op woensdag 26 september 2007 21:18 schreef vogeltjesdans het volgende:
Laat het geld voor haar overlijden zo snel mogelijk verdwijnen. Zet het dan ook niet op je rekening maar stop het in een oude sok.
uh uhquote:Op woensdag 26 september 2007 21:52 schreef DANILXL het volgende:
mijn oma denkt dat ze dat miljoen nog nodig heeft en ze is 85en woont in een bejaardenwoning. Kortom: de belasting krijgt 60% van een miljoen = 600.000
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |