Waar gaat het heen met dit land? 6 op de 10 (aka 3 op de 5) mensen vinden dat Geert de bedreigingen zelf over zich afroept (oftewel: 6 / 10 mensen vinden het correct dat Geert bedreigingen ontvangt).quote:Zes op de tien Nederlanders vinden dat Tweede Kamerlid Geert Wilders de bedreigingen die hij krijgt zelf over zich afroept met zijn uitspraken. Dat blijkt uit een opiniepeiling die Maurice de Hond gisteren heeft uitgevoerd in opdracht van het Radio 1-programma Hagensopdemiddag.
De meerderheid van de bevolking sluit zich hiermee aan bij uitspraken die Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding Tjibbe Joustra maandag deed in het AD. Hij zei dat mensen zoals Wilders met hun uitspraken individuen die op de rand van geweld staan het laatste duwtje geven. Tweederde van de Nederlanders is het met Joustra eens. Eén op de drie wil niet meer betalen voor Wilders'beveiliging.
Zo, van mij mogen ze 2/3 van de Nederlanders dus afschieten! Ik wil niet dat geweld tegen wie dan ook goedgekeurd wordt in dit land!quote:De grens ligt bij geweld. Tuurlijk zijn er zaken waar je je aan ergert of beledigd door kan voelen, maar je ontwikkelt daar een schild voor, dat doe je in een vrije samenleving
quote:Op woensdag 26 september 2007 16:09 schreef Nemesish3d het volgende:
Zo, van mij mogen ze 2/3 van de Nederlanders dus afschieten! Ik wil niet dat geweld tegen wie dan ook goedgekeurd wordt in dit land!![]()
quote:Op woensdag 26 september 2007 16:14 schreef fathank het volgende:
Als we hier moslims hadden gehad, was Geert Wilders niet nodig geweest..
quote:Op woensdag 26 september 2007 16:18 schreef TNA het volgende:
Waar heb jij geleerd conclusies te trekken? Ik vind ook dat Wilders de bedreigingen over zichzelf afroept, maar ik vind absoluut NIET dat dat correct is. Geweld keur ik dan ook af. Maar Wilders kan verwachten dat hij bedreigd wordt met zulke extreme uitspraken, helaas werkt het tegenwoordig zo.
De conclusie dat mensen die vinden dat Wilders het over zichzelf afroept tegelijkertijd "geweld min of meer gaan accepteren" is onzin. De TT slaat derhalve nergens op.
Ik vind het ook achterlijk dat politici bedreigd worden. Maar feit is: wie extreme dingen roept, wordt bedreigd. Zo werkt het hier. Derhalve roept hij het over zichzelf af.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:22 schreef Biogarde het volgende:
[..]
We leven in een land waar je mag roepen wat je wil. Kijk, dat er soms risico's aan vasthangen is daar aan toe (mensen kunnen er boos om worden etc etc). Maar het is en blijft achterlijk dat we elkaar gaan bedreigen om uitspraken. Ik ben absoluut geen Wilders fan en hoop dat ie op korte termijn weer floes voor de kapper heeft, maar ook die vent mag zeggen wat ie wil. Of je het nou leuk vind of niet.
En daar gaat het al fout...quote:Op woensdag 26 september 2007 16:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Maar feit is: wie extreme dingen roept, wordt bedreigd. Zo werkt het hier.
Dus het zou anders moeten gaan werken. Ik snap soms werkelijk niet dat men de dorpsgek wil doodmeppen. Daarom ben ik ook van mening dat je juist alles mag zeggen, beledigend of niet. Jammer genoeg is Wilders het daar met mij mee oneens.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik vind het ook achterlijk dat politici bedreigd worden. Maar feit is: wie extreme dingen roept, wordt bedreigd. Zo werkt het hier. Derhalve roept hij het over zichzelf af.
Tenzij je bedenkt dat het roepen van extreme dingen óók een vorm van bedreiging kan zijn.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:35 schreef Nemesish3d het volgende:
En daar gaat het al fout...
Maakt niet uit, of het nou Wilders is of zo'n kuttebekje als Femke Halzema, geweld kan gewoon niet.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:34 schreef FredvZ het volgende:
Zou de topic titel niet moeten zijn:
"3/5 van de Nederlanders keurt geweld tegen Wilders goed"
Of is Wilders het evenbeeld van alle politici? Het stuk gaat alleen maar over Wilders en niet over andere politici. Neemt overigens niet weg dat die bedreigingen niet kunnen natuurlijk.
Criminaliteitscijfers binnen verschillende politieregio's wijzen toch uit dat veel raddraaiers van buitenlandse komaf of origine zijn.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:17 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Moslims zijn het probleem niet. Het zijn die raddraaiers die ze tegen de muur moeten zetten[afbeelding]
Raddraaiers onder de Turken, Marokkanen, Nederlanders, Poekiepoekie-Chinezen etc etc..
Wat we hebben hier en daar toch een kankervolk rondlopen zeg. Die moeten ze opbergen en tunnels laten graven in Afghanistan. Liefst op een mijnenveld. Zal ze leren.
Ik kan me zeker voorstellen dat voornamelijk moslims wilders een dreiging vinden voor hun manier van leven in ons land. In dit geval hebben we het over bedreigingen in de vorm van doodswensingen, en dat is iets wat Wilders nog nooit gedaan heeft.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tenzij je bedenkt dat het roepen van extreme dingen óók een vorm van bedreiging kan zijn.
quote:Op woensdag 26 september 2007 16:09 schreef Nemesish3d het volgende:
Vandaag in de Metro:
[..]
...Waar gaat het heen met dit land?...
...geweld mag hier NOOIT EN TE NIMMER goed gepraat worden...
... Maar ik vind het gewoon te bizar voor woorden dat mensen het geweld min of meer gaan accepteren. ...
[..]
Zo, van mij mogen ze 2/3 van de Nederlanders dus afschieten! Ik wil niet dat geweld tegen wie dan ook goedgekeurd wordt in dit land!![]()
Volgende week in de krant: 3 lichtgetinte scholieren doodgeschoten bij aanval op Wilders in de debatteerzaalquote:Op woensdag 26 september 2007 18:54 schreef Dibble het volgende:
Ik heb een jongen op school. Hij doet juridisch en ze gaan volgende week dinsdag op excursie naar DenHaag, ze gaan het binnenhof ens bezoeken. Een stel van 3 jongens hebben al een plan bedacht zei die van onze school om dan bij de groep weg te glippen via het balkon omlaag in de debatteerzaal om Wilders te pakkenprecies die dag volgende week namelijk zal er een vergadering daar zijn tussen de diverse fractievoorzitters. Ik dacht dat dit het vermelden misschien waard zou zijn
!!!!
Dat balkon is te hoog om te glippenquote:Op woensdag 26 september 2007 18:54 schreef Dibble het volgende:
Ik heb een jongen op school. Hij doet juridisch en ze gaan volgende week dinsdag op excursie naar DenHaag, ze gaan het binnenhof ens bezoeken. Een stel van 3 jongens hebben al een plan bedacht zei die van onze school om dan bij de groep weg te glippen via het balkon omlaag in de debatteerzaal om Wilders te pakkenprecies die dag volgende week namelijk zal er een vergadering daar zijn tussen de diverse fractievoorzitters. Ik dacht dat dit het vermelden misschien waard zou zijn
!!!!
als rechtvaardiging voor onze onfrisse medemens om dan maar een fatwa over peroxidehoofd uit te roepen? kom op zeg.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:36 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Tenzij je bedenkt dat het roepen van extreme dingen óók een vorm van bedreiging kan zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |