abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53487509
Het vorige topic was dicht, en ik zal wel niet de laatste geweest zijn die had gereageerd
Aangezien er toch misschien en wellicht mensen zijn die hun ei kwijt willen en ik de ts ervan niet meer zie (hoe gaat het?)) een nieuwe.

Depressie, wat is het ?

Je hebt onderscheid in verschillende soorten, oa:

• Geremde depressie
  • Depressie met vitale kenmerken
  • Winterdepressie
  • Postnatale depressie
  • Geagiteerde depressie
  • Gemaskeerde depressie
  • Depressie met psychotische kenmerken
  • Dysthemie
  • Chronische depressie (ook wel rediciverende (terugkerende) depressie genoemd)

Bron: http://www.beamsolid.com/(...)sie-soorten-pa.shtml

Bij een depressie is vooral het gevoel van een langdure lusteloosheid aanwezig, dus niet zoals een dipje een paar dagen. Er moet veelal sprake zijn van een langere tijd. Veel mensen plegen onder depressieve omstandigheden en/of klachten zelfmoord. En tegenwoordig is vooral in het westen het aantal mensen met depressieve klachten zeer groot. Of dit nou aan het klimaat, de omstandigheden (drukte van de maatschappij, snelheid, etc) te wijten valt, is soms niet precies bekend.

Ik heb en heb mezelf ook vaak neerslachtig gevoeld. Bij mij kwam er dysthemie uit, wist op dat moment absoluut geen fuck wat dat betekende, maar het klonk zeer herkenbaar. Ik heb zelf veel gehad aan het boek 'leven in je leven', van Klosko en Young. Al vervagen dingen ook weer snel bij mij . Maar wie weet is het aan het bezinken en weet ik van 'hé, valkuil' enzo. Ook heb ik verschillende gesprekken gehad met mensen, waarin sommige dingen behoorlijke eye-openers zijn geweest en/of vooral erg treffend, dat vooral.

Op het moment is het nog allemaal afwachten hoe het gaat, maar bij wie niet soms
    Ik probeer mezelf in ieder geval wat staande te houden en dingen toe te passen, gewoon ook zelf experimenteren en durven vooral.

Mensen die zich in de klachten, vooral als ze langdurig van aard zijn, herkennen, zou ik aanraden om naar de dokter te gaan. En/of er met iemand over te praten. Je bent niet gek, en zeker tegenwoordig niet in deze toch al wat zotte maatschappij soms . En angst is er om overwonnen te worden.

Bij deze het begin van het nieuwe topic.
    Hoop dat ie niet te dramatisch klinkt , maar hoop dat mensen hier een plekje kunnen vinden en/of durven te praten.

[ Bericht 0% gewijzigd door sweetgirly op 26-09-2007 21:47:53 ]
  •   woensdag 26 september 2007 @ 14:51:17 #2
    121745 Gauge
    God does not play dice
    pi_53487830
    Bipolair hier, nu heb ik zo een mooie geaggiteerde depressie. Ik word nu wel eventjes AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.
    pi_53487832
    gaat moet ga zijn, heb het zo overgetikt van de andere topictitel
    pi_53487864
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 14:51 schreef Gauge het volgende:
    Bipolair hier, nu heb ik zo een mooie geaggiteerde depressie. Ik word nu wel eventjes AAAAAAAAAAAAAAAAAAAH.
    is dat serieus

Ja, die verschillende soorten, vooral geaggiteerde, vond ik ook wat
    Maarja, hij stond erbij.
    pi_53487910
    Gemaskeerde depressie
    Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
      woensdag 26 september 2007 @ 14:55:29 #6
    63594 Lienekien
    Sunshower kisses...
    pi_53487937
    Dysthymie, niet dysthemie.
    The love you take is equal to the love you make.
    pi_53487955
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 14:54 schreef Megalomaniac het volgende:
    Gemaskeerde depressie
    Knuffel !

Uitleg ?
    Ik ben volgens mij een slechte ts
      woensdag 26 september 2007 @ 14:57:52 #8
    121745 Gauge
    God does not play dice
    pi_53488010
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 14:52 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

is dat serieus

Ja, die verschillende soorten, vooral geaggiteerde, vond ik ook wat
    Maarja, hij stond erbij.
    Serieus. Ik wil het liefste mijn hoofd tegen de muur slaan maar ik heb beloofd van niet aan de psych...
    pi_53488038
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 14:57 schreef Gauge het volgende:

Serieus. Ik wil het liefste mijn hoofd tegen de muur slaan maar ik heb beloofd van niet aan de psych...
    Niet doen ! Doet alleen maar pijn !
    pi_53488108
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 14:55 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Knuffel !

Uitleg ?
    Ik ben volgens mij een slechte ts
    Knuffel is altijd mooi!
    Maarre ik denk toch dat ik bij een andere doc moet aankloppen als ik het zo lees.
    Bepaalde dingen in die lijst komen me ERG bekend voor...
    Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
    pi_53488115
    Een tvp-tje. Niet depressief op t moment, gelukkig.
    Zelfs mn medicatie gehalveerd in afwachting van mn bevalling en toch wel een beetje in afwachting van hoe het straks gaat allemaal...
    Sinds mn zwangerschap voel ik me stabieler dan ik in lange tijd geweest ben, hopelijk blijft dat ook zo als die kleine er straks is... we wachten af!
    Fake it till you make it...
    pi_53488117
    Hoe ga je ermee om?
    Invulling voor je leegtes vinden.
      woensdag 26 september 2007 @ 15:06:17 #13
    121745 Gauge
    God does not play dice
    pi_53488213
    Hoe ga je met die agitatie om?! Dit voelt echt vreselijk, bij een ernstige depressie lijkt zelfmoord aanlokkelijk maar met die agitatie erbij zeker!
    pi_53488269
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 15:06 schreef Gauge het volgende:
    Hoe ga je met die agitatie om?! Dit voelt echt vreselijk, bij een ernstige depressie lijkt zelfmoord aanlokkelijk maar met die agitatie erbij zeker!
    Niet doen !
    Diep ademhalen, ga even wat anders doen, neem een valeriaan desnoods om wat tot rust te komen. In noodgeval, bel even iemand op, ofzo. En anders spam je dit topic maar vol

moet gaan en ik wil geen rare acties van mensen zien
      woensdag 26 september 2007 @ 15:10:40 #15
    121745 Gauge
    God does not play dice
    pi_53488330
    Een valeriaan? 60 tabletten helpen wel ja...
    pi_53488357
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 14:39 schreef sweetgirly het volgende:

• Geremde depressie
  • Depressie met vitale kenmerken
    etc.
  • Lijstje is verre van compleet ben ik bang. Ik kan in ieder geval mezelf hier niet terug vinden.
    My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
    Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
    pi_53488504
    Dubble post
    There is no such thing as Automerge
    pi_53488593
    Een tijdje in een geagiteerde depressie gezeten. Ik was in die periode nogal druk en rusteloos, kon erg slecht tegen 'negatieve invloeden' (slecht nieuws, negatieve momenten op tv, depri muziek, etc)

Ben na een tijd (na flink aandringen van mijn vriedin) naar de huisarts geweest en heb Efexor 75 gekregen. Waardoor ik hyperactief werd en later een dosis lager gekregen Efexor 37.5.

Wat mij het meest hielp was een hond. Ik heb veel gelopen met de hond; naar het strand geweest (echte aanrader, ook zonder hond), bos, park etc.

Daarnaast geen tv kijken of krant lezen, want daar stond elke dag wel iets negatiefs in. 3 weken vrij genomen, geen werk en geen school of welke verplichting dan ook (dokters voorschriften).

Wat mij ook erg mee zat is dat het een mooie zomer periode was, veel zon en geen regen.
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 15:06 schreef Gauge het volgende:
    Idd Gauge, geagiteerde depressie is echt vervelend, maar het betekend nog echt niet het einde van de wereld.
    Zelfmoord lijkt aantrekkelijk, maar is alleen maar egoistisch.
    Bekijk het zo, zolang je nu weet wat er mis kan gaan kan je er iets aan doen. Het is anders als je echt oud bent.
      woensdag 26 september 2007 @ 17:23:32 #19
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_53491510
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 15:11 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Lijstje is verre van compleet ben ik bang. Ik kan in ieder geval mezelf hier niet terug vinden.
    Me neither, de mijne staat er ook niet tussen .
    KuikenGuppy
    pi_53491814
    Als er dingen missen, roep het maar, zet ik het er even bij..
    pi_53492534
    TT aangepast
    "Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
    "Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
    pi_53495249
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 17:36 schreef sweetgirly het volgende:
    Mwa, ben de naam kwijt, maar dat zit wel goed.
    Ik heb verder alleen nog een tip voor de depressievelingen onder ons, ga naar de dokter; kan hij je niet helpen, laat je dan doorverwijzen naar een psycholoog en je krijgt er gegarandeerd geen spijt van. Niet nadenken, niet zeuren tegen jezelf, doen.
    My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
    Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
      woensdag 26 september 2007 @ 20:00:11 #23
    74065 Burdie
    Cogito ergo Fok!
    pi_53495416
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 17:36 schreef sweetgirly het volgende:
    Ik heb zelf last van een depressie met recidiverend karakter, dat is eentje die telkens terug blijft komen (chronische depressie). De enige remedie is medicijnen blijven slikken en een zo regelmatig mogelijk leven lijden. Tof .
    KuikenGuppy
    pi_53495874
    Wou alleen ff zeggen dat depressie geflipt klinkt, hoop het niet te worden.
    pi_53497495
    quote:
    Op woensdag 26 september 2007 20:15 schreef kreuk050 het volgende:
    Wou alleen ff zeggen dat depressie geflipt klinkt, hoop het niet te worden.
    Wens het ook niemand toe, maar ik ben blij dat ik het heb meegemaakt.
    Die periode heeft flink mijn ogen geopend en ik geniet nu veel meer van de kleine momenten.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')