Dan neem je je CD'tjes in elkaar draaien wel heel serieus. Als je je broertje graag goeie NLhiphop wil laten luisteren dan skip je nino, kempi en salah maar pass je hem Extince, Zwolle, Klokkenluiders, Duvel etc.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:35 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Die lijst is wel een afspeigeling van hedendaagse nederhop. Commerciele uitgesloten dan.
Kempi kan er inderdaad nog bij en heel misschien Willy Wartaal, omdat hij zo leuk Villa Live doet.
Wat is er overigens niet boeiend aan mij lijst? Als jij een betere lijst kunt maken.
Jij noemt 4 nummers op, waarvan 2 van dezelfde artiest. de bedoeling is om te laten zien wat de scene te bieden heeft.
En nou ben ik t een keer met jou eens.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:46 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Dan neem je je CD'tjes in elkaar draaien wel heel serieus. Als je je broertje graag goeie NLhiphop wil laten luisteren dan skip je nino, kempi en salah maar pass je hem Extince, Zwolle, Klokkenluiders, Duvel etc.
Neuqen?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:48 schreef arneaux het volgende:
[..]
En nou ben ik t een keer met jou eens.
Ben het gedeeltelijk met je eens.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 13:46 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Dan neem je je CD'tjes in elkaar draaien wel heel serieus. Als je je broertje graag goeie NLhiphop wil laten luisteren dan skip je nino, kempi en salah maar pass je hem Extince, Zwolle, Klokkenluiders, Duvel etc.
Je kan zijn muziek en het ding dat hij doet misschien kut vinden, maar het is gewoon een zeer goede MC...quote:
Ok, moet ik dan direct maar even halen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 23:58 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
Voor Vera? Die gaan 17 Oktober pas in de vvk, wel even in de gaten houden.
Nee je bent geslaagd in wat je wou, een beeld schetsen van de hedendaagse hiphop zoals die bekend is. Kwaliteit is alleen anders. Als iemand NL hiphop wil horen zou ik Appa, Kubus ft. RFX, Salah Edin, Spacekees en Wudstik weglaten maar dat is mijn mening, voor deze traks zijn veel betere te vinden. Maar het is jou lijstje uiteraardquote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:02 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Ben het gedeeltelijk met je eens.
1. Mijn lijst bevat op Salah na geen van de namen die jij weg zou laten.
2. Klokkenluiders vind ik nou niet echt goed.
Heb je nog toevoegingen voor mijn lijst?
Ja maar Opgezwolle kent Extince en die heeft weer beef gehad met brainpower dus indirect is dit on-topicquote:Op woensdag 10 oktober 2007 19:47 schreef ghizzer het volgende:
hey ho es effe. dit is toch een opgezwolle-topic?
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:24 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Ja maar Opgezwolle kent Extince en die heeft weer beef gehad met brainpower dus indirect is dit on-topic. Verder is leuke slowchat altijd beter dan het gezeik.
.
Sterker nog, Sticks, rapper op Fakkelteit, ziet Extince als voorbeeld qua flow. Dus idd, indirect on-topic.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 23:24 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Ja maar Opgezwolle kent Extince en die heeft weer beef gehad met brainpower dus indirect is dit on-topic. Verder is leuke slowchat altijd beter dan het gezeik.
.
Echt??quote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:21 schreef Brownietje het volgende:
en hoe heeft deze Sticks-persoon / dat Fakkelteit-ding iets te maken met Opgezwolle?
Oh wacht. gaat het hier niet gewoon over alle nederlandstalige hiphop?
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:21 schreef Brownietje het volgende:
en hoe heeft deze Sticks-persoon / dat Fakkelteit-ding iets te maken met Opgezwolle?
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:21 schreef Brownietje het volgende:
Maar geef eens tips dan.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:40 schreef Chrishop het volgende:
[..]
Nee je bent geslaagd in wat je wou, een beeld schetsen van de hedendaagse hiphop zoals die bekend is. Kwaliteit is alleen anders. Als iemand NL hiphop wil horen zou ik Appa, Kubus ft. RFX, Salah Edin, Spacekees en Wudstik weglaten maar dat is mijn mening, voor deze traks zijn veel betere te vinden. Maar het is jou lijstje uiteraard.
*Proest*quote:Op donderdag 11 oktober 2007 00:21 schreef Brownietje het volgende:
Kan je wel tips geven maar het gaat om een gebrand cd'tje met de muziek die jij vind dattie moet horen no big deal. Ben alleen vrij kieskeurig als het op NL hiphop aankomt. Ieder z'n eigen meuk ieder zn eigen stijl tochquote:Op donderdag 11 oktober 2007 09:00 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Maar geef eens tips dan.
Overigens vind ik persoonlijk Kubus ft. RFX een van de betere nummers. Zelden zo'n dikke beat gehoord. Die brug klapt echt hard erin.
Anders PM me er effe over.
alleen thc & uniq mwah (en van raymzter & brain zou ik andere tracks nemen)quote:15. Osdorp Posse - Moordenaars (Osdorp Stijl)
14. Typhoon - Zo niet mij (Tussen Licht & Lucht)
13. THC - Ballen tot we vallen (Art. 140)
12. Brainpower - De Vierde Kaart (Door Merg & Brain)
11. U-Niq - Klein Klein Jongetjes (Rotterdam)
10. De Jeugd van Tegenwoordig - Watskeburt?! (Parels voor de Zwijnen)
9. Raymzter - Kut-Marokkanen??! (Rayalistisch)
8. Extince - De Avonturen van de Exter-O-Naldus (Vitamine E)
7. Kubus - Koppensnellers (Buitenwesten)
6. Osdorp Posse - Godvoordomme (Afslag Osdorp)
5. Jiggy Dje - Blauw Bloed (Noah's Ark)
4. Duvelduvel - Wie Is Ut? (Aap-O-Theek)
3. Opgezwolle - Het Verre Oosten (Vloeistof)
2. Opgezwolle - Hoedeplank (Eigen Wereld)
1. Extince - Spraakwater (Binnenlandse Funk)
Twee nummers van de OP in het lijstje en niet eens 'de goeie in het vloeien'quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:22 schreef Brownietje het volgende:
De nieuwe revu heeft laatst een top 15 gemaakt .
Dat is wel een aardig begin.
[..]
alleen thc & uniq mwah (en van raymzter & brain zou ik andere tracks nemen)
oh en voor alle gerrit-reacties
Ik merk dat in het centrale hiphop-topic ook wel regelmatig ja. Doe er zelf vast ook wel af en toe aan mee, en eigenlijk is het best wel sneu ja. Dat groepen mainstream worden is op zich niet zo'n probleem. Wat ik alleen wel jammer vind is dat optredens nu bijvoorbeeld in veel grotere zalen zijn, terwijl ik vind dat ze in een kleine zaal juist meer tot hun recht komen (nu treedt zwolle gelukkig ook nog wel regelmatig op in kleine tenten). Maar voor de rest, dat er wat meer aandacht voor ze komt is geen enkel probleem, als ze maar gewoon op dezelfde manier doorgaan.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:55 schreef Stofje het volgende:
Blijft toch altijd best grappig. Vrienden van me waren vroeger altijd fan van Osdorp Posse. Ikzelf vond dat dus helemaal niks. Maar die hadden het ook vaak over échte hiphop en échte fans en meelopers. Ze waren er trots op dat ze die stroming ontdekt hadden en vonden mensen die de OP later ontdekten (bijvoorbeeld na het hitje Origineel Amsterdams, of bijvoorbeeld na Bubbelbad van Def P en de Beatbusters) ook al meelopers. Een beetje hetzelfde dus wat je hier in dit topic af en toe proeft.
1 november.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:34 schreef S-Two het volgende:
[..]
En even over Fakkelteit. Voelde hem in het begin nog niet echt, maar luister hem nu toch wel behoorlijk vaak. Vooral Water/Vuur met Jawat is echt vet. Heb echt zin in 2 november (Sticks en Ty in de Vera), alleen jammer dat Jawattus waarschijnlijk niet meekomt.
Ik ben slecht met dataquote:
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:11 schreef arneaux het volgende:
Teun, je bent een kneus.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:21 schreef De_Brandweer het volgende:
vanavond naar sticks en ty in tivoli. holee. hopenlijk doet sticks niet veel nummers van fakkelteit want ik vind het een aknkercd.
Spaanse Vlieg vind ik persoonlijk een van de slechtste nummers van het album...quote:Op donderdag 11 oktober 2007 18:41 schreef Maisnon het volgende:
Damn, luister nu Fakkelteit voor 't eerst , ik vind het vet. Vooral Spaanse Vlieg!
Het is niet voor niks de "tussen licht en lucht en fakkelteit" tourquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:21 schreef De_Brandweer het volgende:
vanavond naar sticks en ty in tivoli. holee. hopenlijk doet sticks niet veel nummers van fakkelteit want ik vind het een aknkercd.
Ik had toen ongeveer 3 nummers achter de rug denk ikquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:41 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Spaanse Vlieg vind ik persoonlijk een van de slechtste nummers van het album...
Wie was er dan in zijn plaats?quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:53 schreef De_Brandweer het volgende:
tour voor het album van sticks en delic. en delic was er niet eens bij.
Delic is een held, geniaal hoe hij altijd achter de draaitafels staat. Peuk op de lip, flessen wijn en whiskey erbijquote:Op maandag 15 oktober 2007 09:43 schreef De_Brandweer het volgende:
1 of andere onbekende gozert, dj amt ofzo. was wel jammer, want delic is een baas.
De keren dat ik 'm zag zooppie gewoon bier.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:12 schreef fathank het volgende:
[..]
Delic is een held, geniaal hoe hij altijd achter de draaitafels staat. Peuk op de lip, flessen wijn en whiskey erbij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |