Nou idd hulde aan iemand die zichh nog nooit heeft verdiept in 1 van die keukens die hij nu probeert af te branden en dan meteen de meest verdrevelijke gerechten hoog op een sokkel zet.quote:
idd liever italiaans dan dat moeilijke gedoequote:Op woensdag 26 september 2007 14:47 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Inderdaad. Frankrijk is sowieso overschat qua eten. Qua alles eigenijk als ik er zo over nadenk...
Geen afspraak was vast het probleem.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:47 schreef popolon het volgende:
Dat je een uitnodiging hebt gehad vind ik eigenlijk al heel bijzonder. Gastvrijheid zit nou niet echt in het Nederlandse bloed.
Daarom, je conclusie klopte niet.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:58 schreef Semisane het volgende:
[..]
Volgens Plato Dacht ik, kan ook Socrates zijn is een dictatorschap de beste vorm van regering...dusss.
Alsof het hier in Nederland altijd zo netjes aan toe ging.
Tja...en zelfs toen hebben we niks exotisch overgenomen....zit je met allerlei internationale mensen op 1 bootje...blijf je nog stampot eten.quote:
cuisine is gewoon keukenquote:Op woensdag 26 september 2007 14:54 schreef Semisane het volgende:
[..]
Tja...het gemiddelde Fanse hotel, serveert dan ook geen cuisine...Ga maar een keer eten in bijvoorbeeld Le Grand in Paris.
En het feit dat de beste restaurants wel franse cuisine serveren en de beste chef koks stuk voor stuk allemaal of in Frankrijk zijn opgeleid of wel "van de Franse cuisine/keuken" zijn zegt echt wel wat over de Franse Cuisine hoor.
Neemt niet weg dat de Nederlanse "keuken" in vergelijking met een aantal internationale keuken er nog steeds erbarmelijke af komt....maar zelfs ik geef toe dat we het beter doen dan de Engelsen of Duitsers.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:01 schreef het_is_terecht het volgende:
[..]
Daarom, je conclusie klopte niet.
In het gehele kookwereldtje wordt er maar 1 keuken als "Cuisine" gezien...en dat is de Franse Keuken...quote:Op woensdag 26 september 2007 15:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
cuisine is gewoon keuken![]()
Mwah vooral veel engelsen de laatste tijd
Al heb je wél een afspraak, het is hier sowieso de gewoonte om precies genoeg klaar te maken. Weggooien is zonde, dus dan maar liever de gast zachtjes laten doorhongeren.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:01 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Geen afspraak was vast het probleem.
Voor de Turken hier: in Nederland moet je eerst een afspraak maken voordat je komt eten en dan liefst op de dag van de afspraak nog even bevestigen. Nederlanders zijn het niet gewend dat je gezellig binnenvalt en meeeet. Dan krijg je dus dit soort verhalen. Met een afspraak moet je je niet verbazen als je zo even een lekker bakje appelmoes op tafel vindt, tussen de aardappelen en spruiten.
ik kan je vertellen dat er veel werk in gaat zittenquote:
Ik walg ook van de Nederlandse keuken, al kan ik op zijn tijd wel een stampot andijvie of boerenkool met een goed stuk worst wel waarderenquote:Op woensdag 26 september 2007 15:04 schreef Semisane het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de Nederlanse "keuken" in vergelijking met een aantal internationale keuken er nog steeds erbarmelijke af komt....maar zelfs ik geef toe dat we het beter doen dan de Engelsen of Duitsers.
Engelsen ben ik met je eens maar Duitsers weten wel tig keer beter hoe en wat ze moeten eten dan hier natuurlijk.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:04 schreef Semisane het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de Nederlanse "keuken" in vergelijking met een aantal internationale keuken er nog steeds erbarmelijke af komt....maar zelfs ik geef toe dat we het beter doen dan de Engelsen of Duitsers.
natafelenquote:Op woensdag 26 september 2007 15:08 schreef Semisane het volgende:
En zo snel mogelijk klaar zijn met eten, dat zit ook redelijk diep hier in Nederland....ik maak me er ook schuldig aan hoor, daar niet van....maar ff lekker lang tafelen, zoals in Spanje of Italie ofzo, zit er gewoon niet in.
Het lijkt altijd wel of we in Nederland het record "snel-eten" willen verbreken....snel-laders noem ik ons dan ook maar altijd.
Ik heb een vriend die meestal al met natafelen begint als de rest nog aan het opscheppen is, zo snel is die gozer klaar.quote:
cuisine is gewoon frans voor keuken.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:06 schreef Semisane het volgende:
[..]
In het gehele kookwereldtje wordt er maar 1 keuken als "Cuisine" gezien...en dat is de Franse Keuken...
Wat bedoel je met veel Engelsen?
Tja...dat klopt, maar die zijn bijna zonder uitzondering opgeleid in Frankrijk. (de top koks dus)quote:Op woensdag 26 september 2007 15:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
cuisine is gewoon frans voor keuken.
Dat er meer engelse top koks zijn dan franse
Dat klopt.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:22 schreef Dibble het volgende:
Dit land heeft het geld, en de kennis maar niet de smaak of de gezelligheid van ons![]()
Wel grappig omdat de engelse keuken nu niet bepaald als goed bekend staat.quote:Op woensdag 26 september 2007 15:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat er meer engelse top koks zijn dan franse
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |