abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2007 @ 13:57:50 #201
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53486226
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef Puckzzz het volgende:
ik wil de keuze kunnen blijven houden. wanneer de prijs van vlees omhoog gaat zullen veel mensen de keuze moeten maken geen of veel minder vlees te gaan eten, ook al zal dat geen vrijwillige keuze zijn. dat vind ik niet erg eerlijk.

dat ik het kan blijven betalen en dus zal blijven eten staat daar nu even los van.
Het leven is niet eerlijk.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:58:09 #202
136 V.
Like tears in rain...
pi_53486229
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:49 schreef Brupje het volgende:

[..]

Zoals als ik al eerder zei: er is geen verband te leggen tussen de vleesproductie en enige milieuschade (als die uberhaupt bestaat).
Hier

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:58:40 #203
117776 OFfSprngr
pi_53486249
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:57 schreef Brupje het volgende:

[..]

Mijn lichaam geeft altijd keurig aan wat die wil. En meestal zit daar ook vlees tussen.
Mijn lichaam wilt elke dag pizza en patat maar dat betekend nog niet dat dat goed voor me is.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
.
.
pi_53486281
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:56 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik denk ook niet dat er geld naa het milieu zal gaan, maar als er al minder vlees wordt geconsumeerd is de carbon footprint al lager dus zal het alsnog het milieu minder schaden.
Ach, laten we elkaar geen mietje noemen: er is hier denk ik niemand die voor die paar dubbeltjes zijn karbonaadje laat liggen. Toch?
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  woensdag 26 september 2007 @ 13:59:42 #205
136 V.
Like tears in rain...
pi_53486287
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik wil de keuze kunnen blijven houden. wanneer de prijs van vlees omhoog gaat zullen veel mensen de keuze moeten maken geen of veel minder vlees te gaan eten, ook al zal dat geen vrijwillige keuze zijn. dat vind ik niet erg eerlijk.
Het probleem is gewoon dat veel mensen de keuze ook niet maken als ze de keuze wel hebben.
quote:
dat ik het kan blijven betalen en dus zal blijven eten staat daar nu even los van.
Inderdaad. Maar jij zou de keuze ook kunnen maken. Beter voor alles en iedereen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_53486308
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:57 schreef Brupje het volgende:

[..]

Mijn lichaam geeft altijd keurig aan wat die wil. En meestal zit daar ook vlees tussen.
Nee, hoor.
  woensdag 26 september 2007 @ 14:00:41 #207
117776 OFfSprngr
pi_53486311
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ach, laten we elkaar geen mietje noemen: er is hier denk ik niemand die voor die paar dubbeltjes zijn karbonaadje laat liggen. Toch?
De gemiddelde Nederlander is sowieso niet zo principiëel en laat over zich heen lopen dus ja, die laten ze echt niet liggen.
.
.
pi_53486367
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:00 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

De gemiddelde Nederlander is sowieso niet zo principiëel en laat over zich heen lopen dus ja, die laten ze echt niet liggen.
Dat weet jij, dat weet ik, dat weten 'ze in Den Haag' ook echt wel. We kunnen dus veilig aannemen dat er geen ideologische reden aan deze tax ten grondslag ligt, maar dat het gewoon ouderwets knaken vangen is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 26 september 2007 @ 14:03:44 #209
117776 OFfSprngr
pi_53486398
En toch hoop ik dat ze het wel doen voor het milieu of stimulering van biologische/vegetarisch vlees maar ja met christenen aan de macht..
.
.
  woensdag 26 september 2007 @ 14:04:13 #210
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53486415
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:57 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Het leven is niet eerlijk.
daarom heb ik zeker wel die grote vette flatscreen en jij lekker niet?

vind het een beetje zwakke reactie van je....
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_53486419
- Offtopic flamen. -

[ Bericht 32% gewijzigd door Drugshond op 26-09-2007 15:02:26 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 26 september 2007 @ 14:04:47 #212
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_53486425
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:58 schreef Verbal het volgende:

[..]

Hier

V.
Dat global warming geleuter weer. Maar goed, stel dat dat waar is. Hoe bereken je dan wat de accijns op vlees moet worden? Als 1 kuub noordpool smelt kost dat 100¤, 1 varken grootbrengen smelt 0.1 liter noordpool? Er komt zoveel vlees af van een varken, dus de milieuschade is 85 ct / kilo?
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:58 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Mijn lichaam wilt elke dag pizza en patat maar dat betekend nog niet dat dat goed voor me is.
Jouw lichaam is stuk, mijne doet dat niet.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_53486434
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:03 schreef OFfSprngr het volgende:
En toch hoop ik dat ze het wel doen voor het milieu of stimulering van biologische/vegetarisch vlees maar ja met christenen aan de macht..
Je kunt het één niet stimuleren door het ander duurder te maken. Dat is vaak genoeg geprobeerd. Er is maar één manier om iets te stimuleren, maar die kost geld ipv dat het het oplevert.
  woensdag 26 september 2007 @ 14:05:20 #214
117776 OFfSprngr
pi_53486446
Zwak?, het is gewoon de waarheid.
.
.
  woensdag 26 september 2007 @ 14:05:46 #215
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53486459
ik ga maar weer es wat werk verrichten, anders geen vlees op tafel a.s. zondag
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 26 september 2007 @ 14:05:49 #216
136 V.
Like tears in rain...
pi_53486461
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Mwah... ik eet biologisch vlees, dat is duurder, en mede daardoor eten wij minder vlees. Dus dat zal voor veel mensen toch wel mee kunnen spelen. Tenzij het van die geconditioneerde 'ik-moet-en-zal-zoveel-mogelijk-vlees-op-mijn-bord-van-de-laagste-bieder'-types zijn.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_53486465
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:47 schreef Verbal het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is de mens van origine een fructivoor.

V.
Vandaar onze hoektanden
quote:
Op woensdag 26 september 2007 11:57 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Vlees is geen levensbehoefte. Een mens kan prima zonder leven, helemaal in deze tijd vol alternatieven. Mensen dénken alleen dat het een levensbehoefte is en hun godgegeven recht om het te eten.
Vandaar dat vlees deel uitmaakt van de pyramide he?
En een mens een OMNIvoor is geen herbivoor

Gebrek aan vlees en vis resulteert in hersenen die zich niet goed ontwikkelen is al eens wetenschappelijk aangetoond.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  woensdag 26 september 2007 @ 14:06:53 #218
117776 OFfSprngr
pi_53486478
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:05 schreef Jarno het volgende:

[..]

Je kunt het één niet stimuleren door het ander duurder te maken. Dat is vaak genoeg geprobeerd. Er is maar één manier om iets te stimuleren, maar die kost geld ipv dat het het oplevert.
Ik bedoel daar ook mee dat je het geld van de vleestax in subsidie van bio-boeren kunt stoppen.
.
.
pi_53486496
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:05 schreef Verbal het volgende:

[..]

Mwah... ik eet biologisch vlees, dat is duurder, en mede daardoor eten wij minder vlees. Dus dat zal voor veel mensen toch wel mee kunnen spelen. Tenzij het van die geconditioneerde 'ik-moet-en-zal-zoveel-mogelijk-vlees-op-mijn-bord-van-de-laagste-bieder'-types zijn.

V.
Ik denk dat 9 van de 10 mensen helaas zo denken ja. Er wordt gegeten wat er in de aanbieding is, of waar men trek in heeft en dan maakt het niet uit wat het kost. Ik maak me daar geen illusies over. Zelf betaal ik ook graag wat meer voor bio-vlees of (liever) goed vlees maar ik vrees dat dat niet de standaard is.
pi_53486514
En nog even voor de vegetariers onder ons: Het vlees en vis dat een vegetarier laat liggen, daarvoor neem ik bewust 1 of meerdere extra stukken vlees/vis.

[ Bericht 14% gewijzigd door JohnDope op 26-09-2007 16:56:19 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53486516
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:06 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Ik bedoel daar ook mee dat je het geld van de vleestax in subsidie van bio-boeren kunt stoppen.
Ja. Net zoals het geld van de wegenbelasting in de wegen gestopt wordt, bedoel je?
  woensdag 26 september 2007 @ 14:08:11 #222
136 V.
Like tears in rain...
pi_53486517
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:04 schreef Brupje het volgende:

[..]

Dat global warming geleuter weer.
Ja, die kut-Verenigde Naties ook, met al die Goristen , BAH!
quote:
Maar goed, stel dat dat waar is. Hoe bereken je dan wat de accijns op vlees moet worden? Als 1 kuub noordpool smelt kost dat 100¤, 1 varken grootbrengen smelt 0.1 liter noordpool? Er komt zoveel vlees af van een varken, dus de milieuschade is 85 ct / kilo?
Weet ik veel hoe je dat berekent? Ik word alleen nogal moe van die mensen die gewoon een soort carnivore knee-jerk-reactie weten te geven en meer niet.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 26 september 2007 @ 14:08:20 #223
117776 OFfSprngr
pi_53486525
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:05 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Ik heb dat ook, ik heb liever een stuk lekkere bio-steak dan de goedkoopste anti-biotica, steroïde gehakt van de Aldi.
.
.
pi_53486528
Magoed, vanavond maar eens wat ribbekes bestellen, krijg trek van dit soort topics waarin vegatariers tekeer gaan
  woensdag 26 september 2007 @ 14:09:33 #225
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53486569
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, jouw lichaam -wat ook geen goede vergelijking was, zie ik nu, maar ach-, maar jouw lichaam heeft helemaal geen vlees nodig en dat zegt jouw lichaam ook niet.
het bewijs van jou dat je kan leven zonder vlees is natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs dat je met vlees niet kan leven... Wetenschappelijk bewijs dat we o.a. vleeseters zijn is er daarentegen wel.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')