Het leven is niet eerlijk.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef Puckzzz het volgende:
ik wil de keuze kunnen blijven houden. wanneer de prijs van vlees omhoog gaat zullen veel mensen de keuze moeten maken geen of veel minder vlees te gaan eten, ook al zal dat geen vrijwillige keuze zijn. dat vind ik niet erg eerlijk.
dat ik het kan blijven betalen en dus zal blijven eten staat daar nu even los van.
Hierquote:Op woensdag 26 september 2007 13:49 schreef Brupje het volgende:
[..]
Zoals als ik al eerder zei: er is geen verband te leggen tussen de vleesproductie en enige milieuschade (als die uberhaupt bestaat).
Mijn lichaam wilt elke dag pizza en patat maar dat betekend nog niet dat dat goed voor me is.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:57 schreef Brupje het volgende:
[..]
Mijn lichaam geeft altijd keurig aan wat die wil. En meestal zit daar ook vlees tussen.
Ach, laten we elkaar geen mietje noemen: er is hier denk ik niemand die voor die paar dubbeltjes zijn karbonaadje laat liggen. Toch?quote:Op woensdag 26 september 2007 13:56 schreef OFfSprngr het volgende:
Ik denk ook niet dat er geld naa het milieu zal gaan, maar als er al minder vlees wordt geconsumeerd is de carbon footprint al lager dus zal het alsnog het milieu minder schaden.
Het probleem is gewoon dat veel mensen de keuze ook niet maken als ze de keuze wel hebben.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ik wil de keuze kunnen blijven houden. wanneer de prijs van vlees omhoog gaat zullen veel mensen de keuze moeten maken geen of veel minder vlees te gaan eten, ook al zal dat geen vrijwillige keuze zijn. dat vind ik niet erg eerlijk.
Inderdaad. Maar jij zou de keuze ook kunnen maken. Beter voor alles en iedereen.quote:dat ik het kan blijven betalen en dus zal blijven eten staat daar nu even los van.
Nee, hoor.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:57 schreef Brupje het volgende:
[..]
Mijn lichaam geeft altijd keurig aan wat die wil. En meestal zit daar ook vlees tussen.
De gemiddelde Nederlander is sowieso niet zo principiëel en laat over zich heen lopen dus ja, die laten ze echt niet liggen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, laten we elkaar geen mietje noemen: er is hier denk ik niemand die voor die paar dubbeltjes zijn karbonaadje laat liggen. Toch?
Dat weet jij, dat weet ik, dat weten 'ze in Den Haag' ook echt wel. We kunnen dus veilig aannemen dat er geen ideologische reden aan deze tax ten grondslag ligt, maar dat het gewoon ouderwets knaken vangen is.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:00 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlander is sowieso niet zo principiëel en laat over zich heen lopen dus ja, die laten ze echt niet liggen.
daarom heb ik zeker wel die grote vette flatscreen en jij lekker niet?quote:
Dat global warming geleuter weer. Maar goed, stel dat dat waar is. Hoe bereken je dan wat de accijns op vlees moet worden? Als 1 kuub noordpool smelt kost dat 100¤, 1 varken grootbrengen smelt 0.1 liter noordpool? Er komt zoveel vlees af van een varken, dus de milieuschade is 85 ct / kilo?quote:
Jouw lichaam is stuk, mijne doet dat niet.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:58 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Mijn lichaam wilt elke dag pizza en patat maar dat betekend nog niet dat dat goed voor me is.
Je kunt het één niet stimuleren door het ander duurder te maken. Dat is vaak genoeg geprobeerd. Er is maar één manier om iets te stimuleren, maar die kost geld ipv dat het het oplevert.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:03 schreef OFfSprngr het volgende:
En toch hoop ik dat ze het wel doen voor het milieu of stimulering van biologische/vegetarisch vlees maar ja met christenen aan de macht..
Mwah... ik eet biologisch vlees, dat is duurder, en mede daardoor eten wij minder vlees. Dus dat zal voor veel mensen toch wel mee kunnen spelen. Tenzij het van die geconditioneerde 'ik-moet-en-zal-zoveel-mogelijk-vlees-op-mijn-bord-van-de-laagste-bieder'-types zijn.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ach, laten we elkaar geen mietje noemen: er is hier denk ik niemand die voor die paar dubbeltjes zijn karbonaadje laat liggen. Toch?
Vandaar onze hoektandenquote:Op woensdag 26 september 2007 13:47 schreef Verbal het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de mens van origine een fructivoor.
V.
Vandaar dat vlees deel uitmaakt van de pyramide he?quote:Op woensdag 26 september 2007 11:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Vlees is geen levensbehoefte. Een mens kan prima zonder leven, helemaal in deze tijd vol alternatieven. Mensen dénken alleen dat het een levensbehoefte is en hun godgegeven recht om het te eten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Ik bedoel daar ook mee dat je het geld van de vleestax in subsidie van bio-boeren kunt stoppen.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:05 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je kunt het één niet stimuleren door het ander duurder te maken. Dat is vaak genoeg geprobeerd. Er is maar één manier om iets te stimuleren, maar die kost geld ipv dat het het oplevert.
Ik denk dat 9 van de 10 mensen helaas zo denken ja. Er wordt gegeten wat er in de aanbieding is, of waar men trek in heeft en dan maakt het niet uit wat het kost. Ik maak me daar geen illusies over. Zelf betaal ik ook graag wat meer voor bio-vlees of (liever) goed vlees maar ik vrees dat dat niet de standaard is.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mwah... ik eet biologisch vlees, dat is duurder, en mede daardoor eten wij minder vlees. Dus dat zal voor veel mensen toch wel mee kunnen spelen. Tenzij het van die geconditioneerde 'ik-moet-en-zal-zoveel-mogelijk-vlees-op-mijn-bord-van-de-laagste-bieder'-types zijn.
V.
Ja. Net zoals het geld van de wegenbelasting in de wegen gestopt wordt, bedoel je?quote:Op woensdag 26 september 2007 14:06 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Ik bedoel daar ook mee dat je het geld van de vleestax in subsidie van bio-boeren kunt stoppen.
Ja, die kut-Verenigde Naties ook, met al die Goristenquote:Op woensdag 26 september 2007 14:04 schreef Brupje het volgende:
[..]
Dat global warming geleuter weer.
Weet ik veel hoe je dat berekent? Ik word alleen nogal moe van die mensen die gewoon een soort carnivore knee-jerk-reactie weten te geven en meer niet.quote:Maar goed, stel dat dat waar is. Hoe bereken je dan wat de accijns op vlees moet worden? Als 1 kuub noordpool smelt kost dat 100¤, 1 varken grootbrengen smelt 0.1 liter noordpool? Er komt zoveel vlees af van een varken, dus de milieuschade is 85 ct / kilo?
Ik heb dat ook, ik heb liever een stuk lekkere bio-steak dan de goedkoopste anti-biotica, steroïde gehakt van de Aldi.quote:Op woensdag 26 september 2007 14:05 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mwah... ik eet biologisch vlees, dat is duurder, en mede daardoor eten wij minder vlees. Dus dat zal voor veel mensen toch wel mee kunnen spelen. Tenzij het van die geconditioneerde 'ik-moet-en-zal-zoveel-mogelijk-vlees-op-mijn-bord-van-de-laagste-bieder'-types zijn.
V.
het bewijs van jou dat je kan leven zonder vlees is natuurlijk geen wetenschappelijk bewijs dat je met vlees niet kan leven... Wetenschappelijk bewijs dat we o.a. vleeseters zijn is er daarentegen wel.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:55 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, jouw lichaam -wat ook geen goede vergelijking was, zie ik nu, maar ach-, maar jouw lichaam heeft helemaal geen vlees nodig en dat zegt jouw lichaam ook niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |