Ok ik geef toe, dat kan idd nietquote:Op dinsdag 26 augustus 2008 23:18 schreef Blik het volgende:
[..]
Hoe kom je vanaf Belize naar Rio Dulce in één dag? De boten van Belize naar Guatemala zijn toch ook niet al te frequent?
Ik heb twe bladzijnde terug al fotos over Semuc gepost he, maar niemand zei er iets overquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:43 schreef renzell het volgende:
Fijn, Blik!renzell zo even aan de google slaat...
@fishbeer: scannen!
En dan stond je er nog niet eens bij terwijl ze een kopje kleiner werden gemaaktquote:
in 1 dag van Tikal naar La Ceiba? Hoe krijg je dat voor elkaar met de bus?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:01 schreef marsterretje het volgende:
[..]
Ok ik geef toe, dat kan idd niet![]()
Ik ben in een dag van Tikal naar La Ceiba gereisd, om 5 uur begonnen en om 5 uur in La Ceiba.
En omdat je nu eenmaal niet 's nachts kunt bussen omdat het te gevaarlijk is, zul je er twee dagen over doen.
De totale bursrit zou 7 uur zijn, maar door overstappen en 's nachts rijden kun je het niet in een dag doen.
Wist niet dat er ook een directe bus naar SPS ging vanuit Flores. Dat is op zich wel erg handigquote:Op donderdag 28 augustus 2008 00:10 schreef marsterretje het volgende:
Gewoon doorbussen, niets moeilijks aan!
Om 5 uur de bus uit Flores, die was om 2 uur in SPS, via Rio Dulce en de grens. Dan overstappen naar La Ceiba, dat stuk was 2.5 uur.
En met extra hindernissen! Want MET reizigersdiarree en een kater! Dus met een dieet van Loperamide en frijoles con arroz.
25 dollar is geen geld voor zo'n trip. En jammer dat ik geen extra stempel krijg voor Honduras, misschien toch maar naar Belize gaan danquote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:31 schreef marsterretje het volgende:
Ik heb hem geboekt in het hostel, Los Amigos in Floes.
Kostte wel een beetje, 25 dollar geloof ik, maar ik vond het wel prettig dat ik dan geen gedoe met taxi's en chickenbussen bij de grens hoefde te doen. En inderdaad, de grensovergang was een pijnloos halfuurtje.
Oja, voor de stempeljagers: Guate, Nica, Honduras en El Salvador hebben een samenwerkingsverband. Je krijgt dus geen stempels als je hiertussen reist. Bummer!
* locatie; staat genoteerd.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 22:25 schreef marsterretje het volgende:
[..]
En dan stond je er nog niet eens bij terwijl ze een kopje kleiner werden gemaakt
Locatie voor als je er zin in heb:
Nicaragua, Leon, centrale markthallen, visafdeling. Ik denk dat ze er elke dag staat!
Dat is kennelijk veranderd dan, want ik heb wel een hele reeks van die stempels...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 09:31 schreef marsterretje het volgende:
Oja, voor de stempeljagers: Guate, Nica, Honduras en El Salvador hebben een samenwerkingsverband. Je krijgt dus geen stempels als je hiertussen reist. Bummer!
Goede link trouwens, dank je wel!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:55 schreef fishbeer het volgende:
staat ook op deze site :-)
http://www.semucchampey.com/en/transport.html
bus naar Lanquin, vanaf daar de minibus, wij kwamen toen vanaf Antigau/Guatemala City... eerst geloof ik de bus naar Coban, daar op een andere bus naar Lanquin....
Ik heb vroeger wel buisjes gehad. Ik zal anders wel even bellen met een lokale duikschool, is idd een goeie tip. Zitten nog te twijfelen naar welk eiland we gaan, op Utila heb je namelijk volgens mij geen strand en dat vind ik toch echt een nadeel.quote:Op vrijdag 5 september 2008 11:44 schreef fishbeer het volgende:
tja, je kunt ook gewoon even een proefduik in het zwembad proberen hier als je nog nooit een proefduik gemaakt hebt oid. Ik heb nog nooit gehoord van je trommelvliezen laten onderzoeken, bel anders even hier met een duikschool, zo'n GGD heeft natuurlijk ook niet echt heel veel verstand van duiken volgens mij. Maar als je nog nooit last heb gehad van je oren, vroeger buisjes ofzo, denk ik niet dat je daar heel bang hoeft te zijn. Trouwens, een leuke duikschool op Utila: Underwater Vision, maar er zijn er daar talloze hoor, relaxt eilandje! Als ik nog terug denk aan die avonden in de Coco Loco, Tranquilla of de Bar in the Bush....
ik kan ook niet wachten. Ben nu hartstikke druk bezig met afstuderen en wil al mijn interviews gedaan hebben voordat ik op vakantie ga. Dus de komende weken ga ik het nog druk hebben. Maar ik heb er echt zin in. Malariapillen zijn al gehaald, maar liefst 100 stuks. Moet nog een afspraak maken met de huisarts voor een controle voor het duiken. Maar verder hoef ik eigenlijk niks te doen (alleen nog een guesthouse regelen in Antigua voor de eerste nacht)quote:Op woensdag 10 september 2008 12:18 schreef renzell het volgende:
Blik; je gaat over 3 weken al!
verkapte tvp.
Mijn budget gaat meer richting de 0-20 dollar per nachtquote:Op donderdag 11 september 2008 18:13 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik heb 2 dagen in Hotel Carmen gezeten (georganiseerde reis) was goed bevallen, maar dat mag ook wel voor $60 doller per nacht als ik dat zo zie
gedeelde badkamer kan nog wel, maar ik ben van ZO-Azie eigenlijk ook gewend aan eigen badkamers. Heb in de 10 weken dat ik in Thailand, Vietnam en Cambodja geweest ben maar één keer een gedeelde badkamer gehad. En toen waren we de enigen in het hostelquote:Op donderdag 11 september 2008 22:06 schreef renzell het volgende:
Wil je echt een eigen badkamer ja? Kost vaak een stuk meer dan een gedeelde badkamer en volgens mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. Dat je met je vriendin in een tweepersoonsbed wil liggen en níet in zo'n ruftende dorm, dát snap ik heel goed.![]()
Ga je eigenlijk nog voor 'un curso de español' in Antigua? Zo ja, dan zou je een slaapplaats bij een locale familie kunnen overwegen.
quote:the thing is that the people when take the private room don't say us when they leave so for that reason we don't make reservation for private room as the people come to the hostel and if we have private rooms avaialble they can take them if not they take a bed in dorm.
Ik vertrek komende zaterdag.quote:Op zaterdag 27 september 2008 23:34 schreef renzell het volgende:
Ordinaire tvp.
Blik; hoe staan de zaken ervoor? Update aub!![]()
doktersverklaring voor je duikcursus? zonnebrand? deet? kleine, schattige flesjes shampoo?kaart van Guatemala? malariazooi? reisverzekering? kortom; ben je er klaar voor???
![]()
Weet dus nog niet of ik op Utila of Roatan ga zitten, want wil ook wel op het strand liggen en dat schijnt wat mooier te zijn op Roatanquote:Op maandag 29 september 2008 00:03 schreef marsterretje het volgende:
Sorry, ik was dit topic even uit het oog verloren.
Veel plezier daar!
Ik ben zelf bij Utila Dive Center geweest, dat is de grootste (nog steeds gewoon een houten gebouw en 2 boten hoor) maar het was allemaal professioneel EN je krijgt gratis accomodatie bij het leukste hostel/hotel op het eiland, de Mango Inn.
En dan heel veel plezier bij de Tree Hut Bar en de Bar in de Bush!
verdediging hopelijk eind november, maar anders in december.quote:Op maandag 29 september 2008 23:36 schreef renzell het volgende:
Je verdediging in december dus? Spannend! Maar eh... dá's offtopic.
Spreek je eigenlijk een mondje Spaans, Blik?
En marsterretje; hoe zit/zat dat met jou? Hablas Español?
je hebt helemaal gelijk, Copan is van de ruinesquote:Op dinsdag 30 september 2008 04:15 schreef Vogue het volgende:
Chemuc Champey ligt dichtbij CoBanDa's een ander stadje, in het midden van Guatemala
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |