abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_61168242
ja Semuc Champey was fantastisch, wij zaten op loopafstand in een soort hostel, waar je ook nog kon tuben. Maar idd Semuc Champey is echt idyllisch, allemaal kleine meertjes terwijl daar onder een grote snelstromende rivier stroomt... wij zijn toen helemaal naar boven geklommen via een onbegaanbaar pad en heb je een onwijs mooi uitzicht... er is ook nog een grot bij maar daar zijn we niet geweest... de moeite waard om een paar daagjes te vertoeven! Helaas heb ik de foto's analoog!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:43:53 #152
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_61169389
Fijn, Blik! renzell zo even aan de google slaat...

@fishbeer: scannen!
pi_61169903
haha, had je deze al gevonden? http://www.semucchampey.com/en/hotels.html
wij zaten in Los Marias, was prima en op loopafstand van Semuc Champey...
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:43:21 #154
62913 Blik
The one and Only!
pi_61170808
Fishbeer, wat is de beste manier om daar te komen. En dan bedoel ik voornamelijk vanaf welke plaats. In de LP staat daar niet al teveel info over.
pi_61172277
staat ook op deze site :-)
http://www.semucchampey.com/en/transport.html

bus naar Lanquin, vanaf daar de minibus, wij kwamen toen vanaf Antigau/Guatemala City... eerst geloof ik de bus naar Coban, daar op een andere bus naar Lanquin....
pi_61177364
Vanuit Antigua kun je sowieso naar Semuc Champey als tripje, dan wordt het vervoer verzorgd.

Maar chickenbussen kan ook: eerst naar Coban, dan naar Lanquin en dan via pick-up naar Semuc. Is wel 8 uur bussen. Ik heb ook een chickenbus gezien, maar van Lanquin naar Semuc is best wel onbegaanbare stenenweg. Wel lekker in de jongle allemaal trouwens, en de mensen spreken Q'eqchi, een lokale indianentaal, mooi om te horen.
pi_61177498
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 23:18 schreef Blik het volgende:

[..]

Hoe kom je vanaf Belize naar Rio Dulce in één dag? De boten van Belize naar Guatemala zijn toch ook niet al te frequent?
Ok ik geef toe, dat kan idd niet

Ik ben in een dag van Tikal naar La Ceiba gereisd, om 5 uur begonnen en om 5 uur in La Ceiba.

En omdat je nu eenmaal niet 's nachts kunt bussen omdat het te gevaarlijk is, zul je er twee dagen over doen.
De totale bursrit zou 12 uur zijn, maar door overstappen en 's nachts rijden kun je het niet in een dag doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door marsterretje op 28-08-2008 00:12:35 (foutieve info) ]
pi_61177547
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:43 schreef renzell het volgende:
Fijn, Blik! renzell zo even aan de google slaat...

@fishbeer: scannen!
Ik heb twe bladzijnde terug al fotos over Semuc gepost he, maar niemand zei er iets over
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:10:17 #159
105888 renzell
pi_61177790

Ik heb ze wél gezien!

Ik maakte alleen de klik met Semuc niet.

Mooi!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 22:15:46 #160
105888 renzell
pi_61178391
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:15 schreef renzell het volgende:
Die leguanen!
En dan stond je er nog niet eens bij terwijl ze een kopje kleiner werden gemaakt

Locatie voor als je er zin in heb:

Nicaragua, Leon, centrale markthallen, visafdeling. Ik denk dat ze er elke dag staat!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 23:22:09 #162
62913 Blik
The one and Only!
pi_61180279
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:01 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Ok ik geef toe, dat kan idd niet

Ik ben in een dag van Tikal naar La Ceiba gereisd, om 5 uur begonnen en om 5 uur in La Ceiba.

En omdat je nu eenmaal niet 's nachts kunt bussen omdat het te gevaarlijk is, zul je er twee dagen over doen.
De totale bursrit zou 7 uur zijn, maar door overstappen en 's nachts rijden kun je het niet in een dag doen.
in 1 dag van Tikal naar La Ceiba? Hoe krijg je dat voor elkaar met de bus?
pi_61181433
Gewoon doorbussen, niets moeilijks aan!

Om 5 uur de bus uit Flores, die was om 2 uur in SPS, via Rio Dulce en de grens. Dan overstappen naar La Ceiba, dat stuk was 2.5 uur.

En met extra hindernissen! Want MET reizigersdiarree en een kater! Dus met een dieet van Loperamide en frijoles con arroz.
pi_61181450
Dubbbbbbel
  donderdag 28 augustus 2008 @ 07:14:12 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_61183898
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 00:10 schreef marsterretje het volgende:
Gewoon doorbussen, niets moeilijks aan!

Om 5 uur de bus uit Flores, die was om 2 uur in SPS, via Rio Dulce en de grens. Dan overstappen naar La Ceiba, dat stuk was 2.5 uur.

En met extra hindernissen! Want MET reizigersdiarree en een kater! Dus met een dieet van Loperamide en frijoles con arroz.
Wist niet dat er ook een directe bus naar SPS ging vanuit Flores. Dat is op zich wel erg handig
pi_61185276
Ik heb hem geboekt in het hostel, Los Amigos in Floes.

Kostte wel een beetje, 25 dollar geloof ik, maar ik vond het wel prettig dat ik dan geen gedoe met taxi's en chickenbussen bij de grens hoefde te doen. En inderdaad, de grensovergang was een pijnloos halfuurtje.

Oja, voor de stempeljagers: Guate, Nica, Honduras en El Salvador hebben een samenwerkingsverband. Je krijgt dus geen stempels als je hiertussen reist. Bummer!
pi_61186101
Los Amigos, cool hostel, wist niet dat je vanaf daar een tripje kon regelen, ik heb trouwens wel de stempels van Guatemala en Honduras (2004)
  donderdag 28 augustus 2008 @ 10:28:10 #168
62913 Blik
The one and Only!
pi_61186426
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:31 schreef marsterretje het volgende:
Ik heb hem geboekt in het hostel, Los Amigos in Floes.

Kostte wel een beetje, 25 dollar geloof ik, maar ik vond het wel prettig dat ik dan geen gedoe met taxi's en chickenbussen bij de grens hoefde te doen. En inderdaad, de grensovergang was een pijnloos halfuurtje.

Oja, voor de stempeljagers: Guate, Nica, Honduras en El Salvador hebben een samenwerkingsverband. Je krijgt dus geen stempels als je hiertussen reist. Bummer!
25 dollar is geen geld voor zo'n trip. En jammer dat ik geen extra stempel krijg voor Honduras, misschien toch maar naar Belize gaan dan
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:09:16 #169
105888 renzell
pi_61200087
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 22:25 schreef marsterretje het volgende:

[..]

En dan stond je er nog niet eens bij terwijl ze een kopje kleiner werden gemaakt

Locatie voor als je er zin in heb:

Nicaragua, Leon, centrale markthallen, visafdeling. Ik denk dat ze er elke dag staat!
* locatie; staat genoteerd.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:14:18 #170
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61200222
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:31 schreef marsterretje het volgende:
Dat is kennelijk veranderd dan, want ik heb wel een hele reeks van die stempels...
(okee, dat was in 1999-2000 dus best lang geleden)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 28 augustus 2008 @ 19:18:27 #171
78918 SeLang
Black swans matter
pi_61200341
Mijn meest gestempelde paspoort (1997-2002) bevat trouwens 124 stempels en/of visa
Daar zit letterlijk geen leeg plekje meer in.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 09:14:44 #172
105888 renzell
pi_61212339
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:55 schreef fishbeer het volgende:
staat ook op deze site :-)
http://www.semucchampey.com/en/transport.html

bus naar Lanquin, vanaf daar de minibus, wij kwamen toen vanaf Antigau/Guatemala City... eerst geloof ik de bus naar Coban, daar op een andere bus naar Lanquin....
Goede link trouwens, dank je wel!

@ Marsterretje; jij bent ook in Bocas geweest, toch? Hoe vond je dat? En hoe ben je daarheen gereisd? Mij lijkt het mooi om vanuit de kust van Costa Rica langzaam af te zakken. Volgens de LP goed te doen.
  donderdag 4 september 2008 @ 18:14:54 #173
62913 Blik
The one and Only!
pi_61380836
Even voor de mensen met duikervaring, moet je voordat je gaat duiken nog naar een huisarts voor een gezondheidsverklaring en dergelijke?
pi_61393945
Hoi Blik, je hebt nog helemaal geen PADI? Soms krijg je een lijst in te vullen, als je overal 'nee' invult is er niets aan de hand, als je op 1 van je kruisjes 'ja' invult moet je een gezondheidsverklaring halen bij een arts. In sommige landen zijn ze daar moeilijker in als in andere. Australie was ik toen toen werden er best veel mensen afgekeurd. Als je dus iets kleins mankeert waarmee je wel kan duiken is het wel verstandig om thuis een medische verklaring te regelen, die kijken nauwkeuriger als zo'n medische keuring die ze aan de lopende band daar doen. Zeker in Honduras/Utila is die huisarts niet veel aanwezig enzo.
  vrijdag 5 september 2008 @ 10:56:08 #175
62913 Blik
The one and Only!
pi_61396048
Het wordt de eerste keer dat we gaan duiken, dus ook de eerste keer dat we "echt" diep onder water gaan. Volgens de GGD zouden we eerst naar de huisarts hier in Nederland moeten om de trommelvliezen te onderzoeken, is dat iets wat erg handig is of gewoon laten zitten?
pi_61397491
tja, je kunt ook gewoon even een proefduik in het zwembad proberen hier als je nog nooit een proefduik gemaakt hebt oid. Ik heb nog nooit gehoord van je trommelvliezen laten onderzoeken, bel anders even hier met een duikschool, zo'n GGD heeft natuurlijk ook niet echt heel veel verstand van duiken volgens mij. Maar als je nog nooit last heb gehad van je oren, vroeger buisjes ofzo, denk ik niet dat je daar heel bang hoeft te zijn. Trouwens, een leuke duikschool op Utila: Underwater Vision, maar er zijn er daar talloze hoor, relaxt eilandje! Als ik nog terug denk aan die avonden in de Coco Loco, Tranquilla of de Bar in the Bush....
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:00:01 #177
62913 Blik
The one and Only!
pi_61397900
quote:
Op vrijdag 5 september 2008 11:44 schreef fishbeer het volgende:
tja, je kunt ook gewoon even een proefduik in het zwembad proberen hier als je nog nooit een proefduik gemaakt hebt oid. Ik heb nog nooit gehoord van je trommelvliezen laten onderzoeken, bel anders even hier met een duikschool, zo'n GGD heeft natuurlijk ook niet echt heel veel verstand van duiken volgens mij. Maar als je nog nooit last heb gehad van je oren, vroeger buisjes ofzo, denk ik niet dat je daar heel bang hoeft te zijn. Trouwens, een leuke duikschool op Utila: Underwater Vision, maar er zijn er daar talloze hoor, relaxt eilandje! Als ik nog terug denk aan die avonden in de Coco Loco, Tranquilla of de Bar in the Bush....
Ik heb vroeger wel buisjes gehad. Ik zal anders wel even bellen met een lokale duikschool, is idd een goeie tip. Zitten nog te twijfelen naar welk eiland we gaan, op Utila heb je namelijk volgens mij geen strand en dat vind ik toch echt een nadeel.
pi_61398384
jawel hoor, alleen niet zo idyllisch als op Roatan, groot nadeel van Roatan vind ik dat daar de Cruiseships aanmeren en je daar de bejaarde Amerikanen op hakken ziet rondwandelen :-)
  vrijdag 5 september 2008 @ 12:56:58 #179
62913 Blik
The one and Only!
pi_61399466
goed punt, hoe zit het met nachtleven op beide eilanden?
pi_61399973
ik ben alleen op Utila geweest en dat was echt party'en, Roatan ben ik zelf nooit geweest...
  woensdag 10 september 2008 @ 12:18:50 #181
105888 renzell
pi_61520975
Blik; je gaat over 3 weken al!

verkapte tvp.
  donderdag 11 september 2008 @ 15:58:37 #182
62913 Blik
The one and Only!
pi_61552929
quote:
Op woensdag 10 september 2008 12:18 schreef renzell het volgende:
Blik; je gaat over 3 weken al!

verkapte tvp.
ik kan ook niet wachten. Ben nu hartstikke druk bezig met afstuderen en wil al mijn interviews gedaan hebben voordat ik op vakantie ga. Dus de komende weken ga ik het nog druk hebben. Maar ik heb er echt zin in. Malariapillen zijn al gehaald, maar liefst 100 stuks. Moet nog een afspraak maken met de huisarts voor een controle voor het duiken. Maar verder hoef ik eigenlijk niks te doen (alleen nog een guesthouse regelen in Antigua voor de eerste nacht)
pi_61554491
dit was een toffe: http://www.junglepartyhostal.com/
niet duur en met een Cubaan als eigenaar
  donderdag 11 september 2008 @ 16:58:14 #184
62913 Blik
The one and Only!
pi_61554606
Ik ga meer voor 2-persoonskamers met eigen badkamer e.d. Ben tenslotte met mijn vriendin

Dus als iemand nog tips heeft voor Antigua, ik hoor het graag

[ Bericht 29% gewijzigd door Blik op 11-09-2008 17:16:53 ]
pi_61556636
Ik heb 2 dagen in Hotel Carmen gezeten (georganiseerde reis) was goed bevallen, maar dat mag ook wel voor $60 doller per nacht als ik dat zo zie
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  donderdag 11 september 2008 @ 19:27:31 #186
62913 Blik
The one and Only!
pi_61558364
quote:
Op donderdag 11 september 2008 18:13 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik heb 2 dagen in Hotel Carmen gezeten (georganiseerde reis) was goed bevallen, maar dat mag ook wel voor $60 doller per nacht als ik dat zo zie
Mijn budget gaat meer richting de 0-20 dollar per nacht
  donderdag 11 september 2008 @ 22:06:56 #187
105888 renzell
pi_61562856
Wil je echt een eigen badkamer ja? Kost vaak een stuk meer dan een gedeelde badkamer en volgens mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. Dat je met je vriendin in een tweepersoonsbed wil liggen en níet in zo'n ruftende dorm, dát snap ik heel goed.
Ga je eigenlijk nog voor 'un curso de español' in Antigua? Zo ja, dan zou je een slaapplaats bij een locale familie kunnen overwegen.
  donderdag 11 september 2008 @ 22:43:32 #188
62913 Blik
The one and Only!
pi_61564124
quote:
Op donderdag 11 september 2008 22:06 schreef renzell het volgende:
Wil je echt een eigen badkamer ja? Kost vaak een stuk meer dan een gedeelde badkamer en volgens mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. Dat je met je vriendin in een tweepersoonsbed wil liggen en níet in zo'n ruftende dorm, dát snap ik heel goed.
Ga je eigenlijk nog voor 'un curso de español' in Antigua? Zo ja, dan zou je een slaapplaats bij een locale familie kunnen overwegen.
gedeelde badkamer kan nog wel, maar ik ben van ZO-Azie eigenlijk ook gewend aan eigen badkamers. Heb in de 10 weken dat ik in Thailand, Vietnam en Cambodja geweest ben maar één keer een gedeelde badkamer gehad. En toen waren we de enigen in het hostel . Ik ben op vakantie en als het hebben van een eigen badkamer me soms $5 dollar extra kost doe ik het graag. Zit je ook niet te kutten met je kleren, aankleden, privacy en dergelijke. Ik loop graag poedelnaakt door de kamer na het douchen

Maar wat ik nou meemaak. Ik probeer te reserveren voor de eerste nachten in Antigua, omdat we laat aankomen wil ik die nachten alvast geregeld hebben. Probeer het bij Black Cat Hostel. Krijg ik als reactie dat we geen kamers kunnen reserveren omdat:
quote:
the thing is that the people when take the private room don't say us when they leave so for that reason we don't make reservation for private room as the people come to the hostel and if we have private rooms avaialble they can take them if not they take a bed in dorm.

Lekker gastvrij ben je dan. Ik snap de beweegreden ook niet, aangezien ik aangeef dat ik 3 nachten wil blijven en daarna doorga naar Atitlan. Is voor mij ook absoluut geen optie omdat we pas om 19:00 aankomen in Antigua en ik niet nog op zoek wil gaan naar iets acceptabels, we hebben er dan ook een trip van 20 uur opzitten.

ow ja, ik ga geen spaanse cursus doen. Zit er maar 3.5 weken. Mijn vriendin heeft wel 1 jaar Spaanse cursus intensief gedaan. Dus die spreekt een woordje Spaans, dat is ze nu aan het ophalen mbv een gedownloade LOI cursus (Spaans Onderweg, 8 CD's)

PM voor torrent-link

[ Bericht 13% gewijzigd door Blik op 11-09-2008 22:49:04 ]
  donderdag 11 september 2008 @ 22:44:46 #189
105888 renzell
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:34:48 #190
105888 renzell
pi_61961668
Ordinaire tvp.

Blik; hoe staan de zaken ervoor? Update aub!

doktersverklaring voor je duikcursus? zonnebrand? deet? nieuwe zonnebril? goede muziek? kleine, schattige flesjes shampoo? kaart van Guatemala? malariazooi? overal rondslingerende to do lijstjes? reisverzekering? kortom; ben je er klaar voor???

[ Bericht 31% gewijzigd door renzell op 27-09-2008 23:40:25 ]
  zaterdag 27 september 2008 @ 23:45:02 #191
62913 Blik
The one and Only!
pi_61961843
quote:
Op zaterdag 27 september 2008 23:34 schreef renzell het volgende:
Ordinaire tvp.

Blik; hoe staan de zaken ervoor? Update aub!

doktersverklaring voor je duikcursus? zonnebrand? deet? kleine, schattige flesjes shampoo? kaart van Guatemala? malariazooi? reisverzekering? kortom; ben je er klaar voor???
Ik vertrek komende zaterdag.

doktersverklaring komt donderdag. zonnebrand hadden we al, deet vandaag gekocht. gewoon een flinke fles shampoo (kan toch in de backpack). wandelschoenen vandaag gekocht, ook nog korte broek, lange broek en 2 blousjes. kaart van Guatemala? hallo, we hebben de LP toch malariapillen liggen klaar, maar 100 pillen per persoon. reisverzekering is het hele jaar geldig.

dus ja, in principe zijn we er wel zo'n beetje klaar voor. Hebben ook een paklijst gemaakt met dingen die we niet mogen vergeten, moeten in ieder geval nog even kopieen maken van alle belangrijke papieren.

heb er ontzetten veel zin in, kan me alleen nog steeds niet voorstellen dat ik volgende week in het vliegtuig zit. Komt ook door de tijd van het jaar, normaal ga je niet in oktober op vakantie.

die tvp was niet nodig hoor, je hebt volgens mij 30 posts in dit topic
  zondag 28 september 2008 @ 17:52:35 #192
105888 renzell
pi_61975180
30?! Ik heb helemaaaaaaal geen zin om te gaan. Hoe kom je erbij?!

Jij stapt gewoon dat vliegtuig in, terwijl iedereen net weer keihard aan het zwoegen is na een zomer lang terrashangen en stilletjes aan het wegzinken in een herfstdepressie. Heerlijk! Mijn favoriete tijd van het jaar om te vertrekken.

Die kaarten in de LP vind ik trouwens altijd behoorlijk summier. Ik vind het persoonlijk fijner om een meer gedetailleerde kaart van een land te hebben. Kun je nog eens van die uitgekauwde toeristenpaden afwijken. Maar ik ben dan ook een kaartenfreak. Ik lees de atlas in bed, voor het slapen gaan. Dat zegt genoeg denk ik.

Ben je al klaar met je andere verplichtingen?

Trouwens; Bay Islands is definitief dus voor het duiken? Of twijfel je nog over Belize?
  zondag 28 september 2008 @ 23:19:23 #193
62913 Blik
The one and Only!
pi_61984861
Tja, ik heb dan ook heel de zomer aan mijn scriptie gewerkt, toen was iedereen op vakantie terwijl het kloteweer in Nederland was. Moeten alleen wel om 4 uur 's ochtends opstaan , is wel erg vroeg. vliegtuig vertrekt om 7:20

De kaarten in de LP zijn idd altijd vrij summier, maar ik doe het er altijd maar mee.

Ik moet komende week nog wel even flink doorbikkelen voor mijn scriptie. Ik moet nog een aantal interviews uitwerken (klotewerk) en wat andere werkjes voor mijn scriptie. En natuurlijk alle voorbereidingen voor de vakantie zoals het huis schoon maken, batterijen opladen etc. Allemaal kleine dingen dus. Als ik terug kom in november heb ik 1 maand om alles af te krijgen voor mijn scriptie want ik ga 1 december beginnen met mijn nieuwe baan Daar heb ik echt enorm veel zin in.

En The Bay Islands zijn definitief, of er moet een hurricane over honduras heen gaan trekken, maar die kans is erg klein. LP hebben we al binnen van Honduras en al beetje op internet gezocht voor accomodaties die leuk zijn en goede duikscholen. Dus dat gaat allemaal goed komen.
pi_61986015
Sorry, ik was dit topic even uit het oog verloren.

Veel plezier daar!

Ik ben zelf bij Utila Dive Center geweest, dat is de grootste (nog steeds gewoon een houten gebouw en 2 boten hoor) maar het was allemaal professioneel EN je krijgt gratis accomodatie bij het leukste hostel/hotel op het eiland, de Mango Inn.

En dan heel veel plezier bij de Tree Hut Bar en de Bar in de Bush!
  maandag 29 september 2008 @ 00:36:35 #195
62913 Blik
The one and Only!
pi_61986579
quote:
Op maandag 29 september 2008 00:03 schreef marsterretje het volgende:
Sorry, ik was dit topic even uit het oog verloren.

Veel plezier daar!

Ik ben zelf bij Utila Dive Center geweest, dat is de grootste (nog steeds gewoon een houten gebouw en 2 boten hoor) maar het was allemaal professioneel EN je krijgt gratis accomodatie bij het leukste hostel/hotel op het eiland, de Mango Inn.

En dan heel veel plezier bij de Tree Hut Bar en de Bar in de Bush!
Weet dus nog niet of ik op Utila of Roatan ga zitten, want wil ook wel op het strand liggen en dat schijnt wat mooier te zijn op Roatan
  maandag 29 september 2008 @ 23:36:59 #196
105888 renzell
pi_62012873
Je verdediging in december dus? Spannend! Maar eh... dá's offtopic.

Ik ben trouwens tóch overtuigd geraakt van het feit dat Semuc Champey en Tikal wél de moeite waard zijn, óók incluis koter. Ik ga het avontuur dus aan, maar stapsgewijs. Niet 10 uur in een bus, maar soms 4. Dat moet te doen zijn, toch? In november komt onze kennis uit Guatemala naar Nederland en die gaat ons helemaal inpraten. We gaan daar ook een paar dagen langs als we daar zijn. Ze woont in Antigua. Leuk!

Spreek je eigenlijk een mondje Spaans, Blik?

En marsterretje; hoe zit/zat dat met jou? Hablas Español?
  maandag 29 september 2008 @ 23:57:11 #197
62913 Blik
The one and Only!
pi_62013479
quote:
Op maandag 29 september 2008 23:36 schreef renzell het volgende:
Je verdediging in december dus? Spannend! Maar eh... dá's offtopic.

Spreek je eigenlijk een mondje Spaans, Blik?

En marsterretje; hoe zit/zat dat met jou? Hablas Español?
verdediging hopelijk eind november, maar anders in december.

Ik heb gelukkig een vriendin die Spaanse cursus heeft gedaan, ik leun lekker achterover tijdens alle overleggen want ik versta het toch niet

Wat je volgens mij kan doen is naar Coban gaan, daar kun je een dagtocht naar Semuc Champey maken want het ligt redelijk in de buurt. Vanaf Coban kun je in 5 a 6 uur in Flores zijn met de bus. En je kunt natuurlijk een luxe bus pakken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Blik op 30-09-2008 08:12:32 ]
pi_62015493
Chemuc Champey ligt dichtbij CoBan Da's een ander stadje, in het midden van Guatemala
  dinsdag 30 september 2008 @ 08:12:55 #199
62913 Blik
The one and Only!
pi_62016257
quote:
Op dinsdag 30 september 2008 04:15 schreef Vogue het volgende:
Chemuc Champey ligt dichtbij CoBan Da's een ander stadje, in het midden van Guatemala
je hebt helemaal gelijk, Copan is van de ruines
pi_62027303
De ruines bij Copan zijn mooi trouwens! En Copan is een stuk leuker dan Coban, dat ook nog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')